F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201222 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari F20121:16,014--14
2.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:16,0910,0770,07720
3.15Sergio PerezSauber C311:16,2020,1880,11120
4.9Kimi RaikkonenLotus E201:16,2380,2240,03627
5.2Mark WebberRed Bull RB81:16,4470,4330,20919
6.1Sebastian VettelRed Bull RB81:16,4750,4610,02818
7.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:16,6640,6500,18918
8.6Felipe MassaFerrari F20121:16,7710,7570,10715
9.14Kamui KobayashiSauber C311:16,8070,7930,03625
10.19Bruno SennaWilliams FW341:16,9300,9160,12323
11.10Romain GrosjeanLotus E201:16,9620,9480,03226
12.12Nico HulkenbergForce India VJM051:17,0331,0190,07126
13.11Paul di RestaForce India VJM051:17,1481,1340,11523
14.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:17,2381,2240,09025
15.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:17,2661,2520,02822
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:17,4911,4770,22523
17.8Nico RosbergMercedes F1 W031:17,4911,4770,00026
18.20Heikki KovalainenCaterham CT011:18,3662,3520,87521
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:18,8182,8040,45222
20.22Pedro de la RosaHRT F1121:19,7783,7640,96022
21.24Timo GlockMarussia MR011:20,2354,2210,45722
22.25Charles PicMarussia MR011:20,3184,3040,0839
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:20,7414,7270,42321
24.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:20,9144,9000,17325
107% najlepszego czasu: 1:21,335

Trzeci trening rozpoczął się w suchych warunkach i na zupełnie suchym asfalcie, co sprawiło, iż już od samego początku mieliśmy wiele akcji na torze. Kierowcy zaraz po zapaleniu się zielonego światła wyjechali na okrążenia instalacyjne. Deszcz w dalszym ciągu straszył wszystkich, gdyż prognozy mówiły o nadejściu opadów w ciągu 30 minut.

Kilku kierowców od razu zdecydowało się na okrążenia pomiarowe, a pierwszym z nich był Vergne z czasem 1:22,262, co było w dalszym ciągu bardzo zachowawczym przejazdem i wynikiem dalekim od normalnie osiąganych tutaj na suchej nawierzchni. Udowodnił to Kimi Raikkonen, który już po chwili pobił kierowcę Toro Rosso o niemal 2 sekundy.

W użyciu była głównie średnia mieszanka, jednak Lewis Hamilton zdecydował się od razu założyć miękką. Rosberg był kolejnym kierowcą, który zdecydowanie podbił tempo kręcąc czas 1:18,455 i poprawiając go na kolejnych. Tymczasem w bolidzie Charlesa Pica wykryto nieszczelność powietrza w silniku, co zapowiadało dużo pracy, gdyż w bolidzie Francuza trzeba było rozpocząć zmianę jednostki.

Po 10 minutach niemal połowa stawki miała już na swoim koncie czas okrążenia. Rosberg podróżował na średniej mieszance i z okrążenia na okrążenie jechał szybciej. Niemca na czele stawki zwolnił Bruno Senna z czasem 1:17,391, jednak o miarodajności wyników mogła mówić czwarta pozycja Timo Glocka w Marussii. Chwilę po Sennie, Maldonado zszedł poniżej czasu 1:17. Dwójkę Williamsa pogodził Vettel z wynikiem 1:16,652, jednak był on jedynie o 0,012s lepszy od Maldonado.

Po 25 minutach sesji wszyscy oprócz Pereza zjechali do garażów, co dało chwilę ciszy nad torem. Po chwili jednak wszystko wróciło do normy i zawodnicy powrócili na tor, głównie na miękkiej mieszance, kontynuując przejazdy póki deszcz nie dawał o sobie znać. Tym razem najszybszy okazał się Alonso, który wskoczył na pozycję lidera z czasem 1:16,124. Przejazd odbywał się na miękkich oponach.

Temperatura toru w porównaniu z dniem wczorajszym wzrosła znacząco i osiągnęła 30 stopni. McLaren zdecydował się na taktykę inną niż reszta stawki i początkowo podróżował na miękkiej mieszance, by w drugiej części treningu założyć średnią i kręcić znacznie lepsze czasy, co dało Hamiltonowi pierwsze miejsce z wynikiem 1:16,091.

W dalszym ciągu zagadką pozostawał nowy system wspomagający DRS w Lotusie. Kimi Raikkonen miał dalej zamontowane charakterystyczne wloty powietrza, ale czy zespół zdecyduje się na użycie ich w wyścigu jest niewiadomą. Tymczasem na tor wyjechał ponownie Alonso i pobił czas Hamiltona o 0,077 sekundy. Nad torem zaczęły się zbierać bardzo ciemne chmury i deszcz wydawał się tylko kwestią czasu.

Mechanicy Marussii spisali się niesamowicie dobrze i doprowadzili bolid Charlesa Pica do używalności, dzięki czemu Francuz wyjechał na tor na 12 minut przed końcem treningu. Na 7 minut przed końcem treningu usłyszeliśmy z radia Romaina Grosjeana komunikat "pada deszcz". W tym czasie na nowych miękkich oponach na tor wyjechali Button i Hamilton, jednak nie byli już w stanie poprawić swoich wyników. Przeszkodziło to szczególnie Buttonowi, dla którego był to pierwszy przejazd w tym treningu z małą ilością paliwa.

Był to koniec miarodajnych przejazdów i tylko kilku kierowców zdecydowało się pozostać na torze. Warunki były jednak już zbyt zdradliwe, by ryzykować szybkie tempo. Deszcz rozpadał się na dobre z siłą monsunu i wszyscy zjechali do garażów. Przed nami pozostała czasówka, którą będziecie mogli śledzić razem z Wyprzedź Mnie!. Zapraszamy!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LH85, 21.07.2012 12:03[!]
Niestety nie dane było oglądać mi treningu. To prawda że Hamilton zrobił swój najlepszy czas na twardszej mieszance?

@down No to super, może wkońcu powalczy o P1:D
Lukas, 21.07.2012 12:03[!]
Tak
Zakhary, 21.07.2012 12:05[!]
W ciągu 1 minuty na torze zrobiła się rzeka. Niezła ulewa, ciekawe jak będzie podczas Q.
Kamikadze2000, 21.07.2012 12:13[!]
Alonso także, o ile mnie wzrok nie mylił. Będzie ciekawa walka, ale wyścig to inna bajka. Może też padac. ;)
Lukas, 21.07.2012 12:17[!]
Nie, Alonso najlepszy czas wykręcił na miękkich. Aczkolwiek na średnich jakoś specjalnie wolny nie był.
Aeromis, 21.07.2012 12:24[!]
Mocne wyniki Williamsa i Saubera mogą sugerować, że choć jedna z tych ekip będzie w stanie zaskoczyć w qualu. Idąc w drugą stronę Merc i SHI za to słabo, w przypadku SHI oczywiście chodzi o uzyskiwane czasy, a nie miejsca w tabeli.
Trzy najsłabsze zespoły na swoim miejscu, tyle że Pedro wyraźnie przez Marussią.
Jedno jest pewne, moim eksperckim ;) okiem można sobie przypomnieć Franka Sinatrę i jego utwór "Singing in the Rain", wypić ciepłą kawę i czekać na uroki "Trzeciej Planety od Słońca".
kamil_zmc, 21.07.2012 12:27[!]
Zapowiadają się ciekawe kwalifikacje. Oby tylko nie było ulewy. Tak nawiasem to w kolumnie opony powinny być rodzaje opon, a nie znaczek Pirelli.
Aeromis, 21.07.2012 12:32[!]
@kamil_zmc
Dla mnie ta kolumna to szlaczek oddzielający nazwy od liczb.
Lukas, 21.07.2012 12:33[!]
I tak nie ma skąd brać wiarygodnych danych co do mieszanek, poza krótką grafiką na końcu treningu. A temat oznaczeń opon był już wałkowany kilka razy :)
katinka, 21.07.2012 12:35[!]
No pogoda super na Hocke, kolejne Silverstone. Ale dobrze, że chociaż prawie do końca treningu był suchy tor, przynajmniej McLaren i inne zespoły potestowały sobie nowości. Lewis b.dobry czas na twardszych oponach, ale jemu ostatnio bardziej chyba pasuje ta mieszanka. Szkoda, że Jenson nie zdążył poprawić swojego, więc nie wiadomo nadal, czy ten bolid mu juz pasuje czy nie. A Mercedesy nie jeździły z małą ilością paliwa, bo coś daleko czołówki. Te wyniki 3 sesji już coś mówią, czy jeszcze nie, bo nie wiem jak obstawiać? ;)
Kamikadze2000, 21.07.2012 12:46[!]
Różnica między miękką, a twardą wydaje się byc bardzo nieduża. Ale to zależy od zespołu. Zobaczymy, jak będzie w qualu. To tylko trening. ;)
KaeRZet, 21.07.2012 13:11[!]
Hamilton może okazać się szybszy na twardej niż na miękkiej podobnie jak Alonso na Silverstone. Ale póki co nic nie wiadomo...
christoff.w, 21.07.2012 13:27[!]
To bedzie padac czy nie? Jak teraz w studio rozlaczyli sie na reklamy to bylo 3sek ujecie jak wprowadzaja jakis bolid do garazu i lalo jak z cebra tylko ze to moze bylo ujecie z ktoregos z treningow w piatek? No nic,pewnie powiedza jeszcze tu przed 14 czy pada czy nie albo czy zanosi sie na deszcz?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca