F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201222 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Fernando Alonso był najszybszy podczas deszczowych kwalifikacji na torze Hockenheim. Hiszpan pokonał drugiego Sebastiana Vettela o ponad 0,4s. Trójkę uzupełnił Mark Webber.

Decydująca znów okazała się pogoda. Q1 zostało rozegrane na suchym torze, jednak w drugiej części czasówki kierowcy korzystali już z opon pośrednich i najważniejsze było idealne wyczucie wyjazdu na tor.

Prognoza pogody na jutro przewiduje suchy wyścig, a na slickach różnice między kierowcami były ekstremalnie małe, więc wygląda na to, że czeka nas bardzo interesujący wyścig.

Q1
Kwalifikacje rozpoczęły się na suchym torze, jednak prognozy były niepewne i większość zawodników wyjechała już na samym początku. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejechał Nico Hulkenberg z czasem 1:18,475s. Niemiec po pierwszych mierzonych okrążeniach spadł na dwunaste miejsce. Na czele znajdował się Alonso, przed Buttonem, Rosbergiem, Schumacherem i Senną. Mimo dobrych warunków czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie, gdyż czołówka podkręcała tempo.

Na półmetku na czele znajdował się Hamilton z wynikiem 1:16,221s. Dalej mieliśmy Kobayashiego, Buttona, Rosberga i zawodników Ferrari. W strefie spadkowej prócz nowych zespołów znajdował się Nico Hulkenberg. Chwilę później kierowcy zjechali do boksów po nowe opony i na siedem i pół minuty mieliśmy na torze tylko pięciu zawodników. Jednym z nich był kierowca Force India, który przy pomocy miękkiej mieszanki awansował na drugie miejsce. Kimi Raikkonen wrócił na tor na pośrednich oponach i znalazł się na czele tabeli z czasami – jako pierwszy kierowca podczas tego weekendu zszedł poniżej 1:16s.

Miękkie opony pozwoliły awansować do czołówki również di Rescie, Maldonado, Perezowi i Ricciardo. Także Mark Webber używał miękkiej mieszanki, jednak na minutę przed końcem udało mu się wskoczyć dopiero na piętnaste miejsce. W samej końcówce o awans do Q2 walczyli Schumacher i Senna. Brazylijczyk wskoczył na 11 miejsce, a siedmiokrotny Mistrz Świata o zaledwie jedną dziesiątą pokonał Jeana-Erica Vergne i awansował do kolejnej części czasówki z siedemnastym wynikiem. Raikkonen utrzymał prowadzenie, pomimo tego, że niektórzy używali miękkich opon. Po Q1 odpadli: Vergne, Kovalainen, Pietrow, Pic, Glock, de la Rosa i Karthikeyan.

Q2
Dobra aura skończyła się we wcześniejszym bloku czasówki i Q2 kierowcy rozpoczęli już na przejściówkach. Deszcz był jeszcze niewielki, więc zawodnicy od razu wyjechali na tor, by walczyć o czas w jak najlepszych warunkach. Jako pierwszy czas ustanowił Jenson Button – 1:39,010s dało mu piąte miejsce. Na czele znajdował się Schumacher z czasem dokładnie o sekundę lepszym. Srebrne bolidy zostały przedzielone przez Vettela, Alonso i Maldonado. Button poprawił się na kolejnym okrążeniu i wskoczył oczko wyżej, więc warunki były jeszcze stabilne.

Również Lewis Hamilton poprawił swój wynik i wskoczył na pierwsze miejsce – przejechał okrążenie prawie jedną dziesiątą szybciej niż Schumacher. Do czołowej dziesiątki udało się wskoczyć kierowcom Force India, co zepchnęło Raikkonena na dziesiątą pozycję. Nico Rosberg wyjechał na tor na deszczowych oponach, jednak było już zbyt mokro by poprawić siedemnaste miejsce. Na trzy minuty przed końcem na czele znajdował się Hamilton przed Schumacherem, Vettelem, Alonso, Buttonem, Maldonado, Webberem, kierowcami Force India i Raikkonenem

Niektórzy kierowcy sprawdzali jeszcze deszczowe opony, jednak bardziej chodziło o zapoznanie z warunkami, gdyż nikomu nie udało się poprawić czasu okrążenia. Po Q2 kwalifikacje zakończyli: Ricciardo, Perez, Kobayashi, Massa, Grosjean, Senna i Rosberg.

Q3
Zaraz po rozpoczęciu sesji na tor wyjechali zawodnicy McLarena na deszczowych oponach. Kilka chwil później dołączyli do nich pozostali kierowcy. Nico Hulkenberg na okrążeniu wyjazdowym wpadł w poślizg i po wycieczce na żwir wrócił na tor. Mierzone okrążenie jako pierwszy przejechał Button, który wykręcił 1:46,922s, jednak wystarczyło to tylko na pokonanie Webbera, Maldonado i Raikkonena. Na czele znajdował się Vettel (1:44,605s) przed Alonso i Hulkenbergiem.

Na kolejnym okrążeniu Buttonowi udało się wskoczyć na trzecie miejsce, także di Resta poprawił swój wynik. Hamilton na dwie i pół minuty przed końcem wskoczył na czoło, jednak Vettel i Schumacher jeszcze bardziej podkręcili tempo i znaleźli się przed Brytyjczykiem. W samej końcówce dobre okrążenie rozpoczął Alonso, który ustanowił rekord pierwszego i drugiego sektora, wskakując na czoło tabeli. Vettel nie powiedział jednak ostatniego słowa i już po upływie regulaminowego czasu ustanowił rekord pierwszego sektora, jednak ostatecznie Niemcowi udało się wskoczyć na drugie miejsce.

Za plecami tej dwójki znalazł się Webber, czwarty Schumacher miał już prawie dwie sekundy straty. Kolejną sekundę stracił piąty Hulkenberg. Maldonado był szósty, przed Buttonem i Hamiltonem. Drugi zawodnik Force India, Paul di Resta, znalazł się na dziewiątej pozycji. Czołową dziesiątkę zamknął Kimi Raikkonen.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Niemiec

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 0,9m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MPOWER, 21.07.2012 15:57[!]
@Xjumpaytech
Nie wiem co Ty oglądałeś ale obecnie najlepsze tempo wyścigowe prezentują Lotusy i RBR.
Trochę wolniejsze są Ferrari i McL.
Problem Lotusa wynika wyłącznie z tego że wolniej opony rogrzewają i kwalifikacje im nie idą.
Ale ostatnio się wypowiadali, że znaleźli rozwiązanie i dzisiaj było widać - czas Fina w Q1.

Odnośnie ustawień.
Moim zdaniem Ferrari (Alonso) RBR i Mercedes (Schumi) byli ustawieni na mokro.
Massa, Rosberg i McL - na pośrednie warunki.
Lotus na sucho.

Pogoda się tak zmienia, bo wczoraj jeszcze mówili że kwalifikacje miały być bez deszczu.
Na obecny moment ma jutro nie padać na co liczę ale może jutro przed wyścigiem się dowiemy że będzie deszcz.
Zespoły obrały różną strategię. Jutro się okażę kto był najsprytniejszy.
Nie chciałbym jutro zwycięstwa Alonso i Vettela. Chciałbym aby ktoś inny jutro na podium stanął.
Najlepiej by było gdyby Alonso z Vettelem skończyliby na pierwszym zakręcie :) (to żart)
IceMan11, 21.07.2012 15:58[!]
@Xjumpaytech
Chyba idziesz za bardzo okrążną drogą. LH85 rozchodzi się, że gdyby było sucho do końca to Kimi powalczyłby o PP. Nie obchodzi nas to, że Ferrari przewidywało wczoraj deszcz, bo równie dobrze mogli nie mieć racji. Wtedy to Kimi na ust. suchych miałby wielką szansę na PP. Oświeciłem?
adminf1, 21.07.2012 16:03[!]
nie niezbyt oświeciłeś. Bo gdy było by sucho do głosu doszły RBR Ferrari McLAreny i moze pozniej Lotus. Poza tym ewidentnie po ciekawym poczatku sezonu dla Fina przyszedl czas gdy trzeba spływać w dół. Co kogo to obchodzi co myślał Lotus nawet Ty nie wiesz do końca o czym oni mysleli wzgledem ustawien. To sa wyscigi z cała swoją ideą a nie jakis teleturniej wiedzy. Warunki dla wszystkich były identyczne w Q3 i widać kto umie a kto nie:) pozdro
Xjumpaytech, 21.07.2012 16:04[!]
@IceMan11 No to przeczytaj jeszcze raz. Większe szanse były, że deszcz będzie padał, nawet Alonso przed kwalifikacjami o tym mówił. Gdyby były mniejsze szanse, żeby deszcz padał to by chociażby Ferrari wyjechało na zupełnie "suchych" ustawieniach. Mogli się na tym przejechać, ale to były małe szanse, bo prognoza mówiła, że w połowie kwalifikacji może zacząć padać, gdyby prognoza mówiła o tym, że będzie padać na samym końcu, albo 30 minut przed to wtedy mogli by się przejechać. Tak mieli spory margines błędu.
IceMan11, 21.07.2012 16:13[!]
@Xjumpaytech
Ale ty nadal nie kumasz wypowiedzi LH85.
Wszyscy mają wiedzieć, że NAWET ALONSO MÓWIŁ PRZED Q, ŻĘ BĘDZIE PADAĆ? Nie! Wszyscy mają znać prognozy? Nie! Skąd wiesz, że LH85 je znał? Nie wiesz. Jego wypowiedź odnosiła się tylko do suchych warunków w Q1, a w tych Kimi był najszybszy. Później zaczęło padać i LH85 był tym faktem zawiedziony. Tyle w temacie. Niepotrzebne są twoje kopie wypowiedzi Alonso przed kwalifikacjami.
MairJ23, 21.07.2012 16:15[!]
@IceMan11 wiem - wlasnei o tym samym pomyslalem - ze dzisiaj pojechal dobrze i bylo przeciez pochmurno - jeszcze nie bylo mokro - ale napewno bylo chlodno :) zobaczymy jutro - to troche nadziei dodaje przed jutrzejszym wyscigiem :) oj bedzie sie dzialo.
Xjumpaytech, 21.07.2012 16:35[!]
@IceMan11 To raczej Ty mojej nie rozumiesz. Co z tego, że nie znał skoro taka sytuacja była niemożliwa? Równie dobrze można by powiedzieć, że gdyby na tor spadł meteoryt to przerwaliby sesję i Massa by wygrał.
PS Jeszcze raz wytłumaczę. LH85 stwierdził, że gdyby nie padało to Kimi byłby najlepszy. Ale ja stwierdziłem, że taka sytuacja jaka miała wtedy miejsce nie nastąpiłaby, bo prognozy pogody mówiły, że będzie padało, a pogodę do 12h można przewidzieć z dużą dokładnością. Gdyby nie padało to prognozy by o tym mówiły i zespoły nie wyjechałyby na ustawieniach na mokro (chociaż jeszcze raz mówię, że raczej nie byli ustawieni na pełny deszcz). To jest chyba proste, więc nie rozumiem co jeszcze chcesz. Można gdybać "bez zmiennych", że wszyscy mają ustawienia stałe, tylko ma to mało sensu i na to zwróciłem uwagę.

PS2 To znaczy może nie niemożliwa, ale bardzo naciągana i musiałoby się złożyć bardzo wiele czynników, żeby coś takiego się stało. Praktycznie szanse były małe. Kimi na pewno nie liczył na to, że nie będzie padało, a na to, że to wyścig będzie suchy.
adminf1, 21.07.2012 16:43[!]
@Xjumpaytech wygrałby wtedy jedyny ktoremy nie zdarzył sie uślizg tlnej osi..czyli najlepszy Narain
IceMan11, 21.07.2012 16:51[!]
@Xjumpaytech
Ja Ciebie absolutnie rozumiem. Postaw się jednak w sytuacji gościa, który nie wie nic o żadnych prognozach przed kwalifikacjami, widzi szybkiego Kimiego w Q1, po czym zaczyna padać i Kimi ląduje na P10. Taki gość wchodzi na F1WM i piszę "szkoda, że padało. Gdyby nie deszcz Kimi walczyłby o PP".
Ty spodziewałeś się deszczu, ale nie mierz wszystkich swoją miarą ok? I właśnie o to mi chodziło.
Ja też nic nie wiedziałem o pewnym deszczu. Zresztą na prognozy zawsze mam wyje.ane, bo te rzadko się sprawdzają.
Xjumpaytech, 21.07.2012 16:54[!]
@IceMan11 No to ja też rozumiem o co chodzi. Tylko, że prostuję, że taka sytuacja raczej miała małe szanse ;).
adminf1, 21.07.2012 16:55[!]
@IceMan11 aha Ty tqwierdzisz ze zespoły nie interesuja sie pogadą...tylko co poniektore, ktorym najbardziej zależy? Ty tez jestes taki zwykły niedzielny ogladacz. Spostrzegawczy tak bardzo jak na przedostanim okrązenniu w Walencji. Brawo fachowości i znajommosci tematu
IceMan11, 21.07.2012 16:56[!]
@Xjumpaytech
Trzeba przyznać, że chyba nam się nudzi skoro dyskutujemy o takich bzdetach ;D Pozdro :)

@adminf1
Lepiej zachowałbyś swoje przemyślenia dla siebie, bo tylko się pogrążasz.
Kamikadze2000, 21.07.2012 17:15[!]
Cóż, na pewno żaden zespół nie ustawił bolidu typowo do deszczowe warunki. Bardziej pośrednie. McL i Lotusy mogą się przebijac. Oczekuje jednak walki o zwycięstwo pomiędzy Ferdkiem, a RBR. :))
adminf1, 21.07.2012 18:04[!]
hahaha tak tak jasne
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca