F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydíj 201229 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:22,821--30
2.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:22,9220,1010,10124
3.5Fernando AlonsoFerrari F20121:23,3970,5760,47524
4.8Nico RosbergMercedes F1 W031:23,6280,8070,23129
5.10Romain GrosjeanLotus E201:23,6330,8120,00524
6.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:23,8451,0240,21226
7.6Felipe MassaFerrari F20121:23,9041,0830,05925
8.9Kimi RaikkonenLotus E201:23,9831,1620,07924
9.19Valtteri BottasWilliams FW341:24,1521,3310,16924
10.15Sergio PerezSauber C311:24,2681,4470,11627
11.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:24,3001,4790,03223
12.14Kamui KobayashiSauber C311:24,3941,5730,09419
13.2Mark WebberRed Bull RB81:24,5461,7250,15224
14.11Paul di RestaForce India VJM051:24,5591,7380,01322
15.1Sebastian VettelRed Bull RB81:24,6081,7870,04925
16.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:25,3542,5330,74625
17.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:25,5592,7380,20527
18.12Jules BianchiForce India VJM051:25,7152,8940,15626
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:26,4443,6230,72927
20.25Charles PicMarussia MR011:26,7053,8840,26123
21.20Heikki KovalainenCaterham CT011:26,7553,9340,05028
22.24Timo GlockMarussia MR011:27,0154,1940,26024
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:27,1014,2800,08621
24.23Dani ClosHRT F1121:28,1765,3551,07524
107% najlepszego czasu: 1:28,618

Za nami półmetek sezonu, a przed ostatni weekend przed letnią przerwą, podczas której wszystkie zespoły zamkną na miesiąc swoje fabryki. Pierwsza sesja na Hungaroringu rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie, a termometry wskazywały 26 stopni w powietrzu i 34 na trasie. Pogoda z pewnością jeszcze nie raz będzie na ustach fanów w ten weekend, ponieważ niedzielny wyścig ma się odbyć w mokrej aurze, co dodaje pikanterii całym zawodom.

Na Węgrzech zapowiadała się pierwsza od GP Europy w pełni sucha piątkowa sesja. Zespoły z pewnością były zadowolone z tego faktu, gdyż w końcu mogły przetestować wszystkie nowe części w swoich bolidach. Tradycyjnie pierwsze minuty upłynęły pod znakiem okrążeń instalacyjnych. Dodatkowo ważnym tematem weekendu jest klaryfikacja FIA dotycząca momentu obrotowego, co stało się gorącą kwestią podczas poprzedniego GP.

Lotus ponownie zainstalował w bolidzie Kimiego Raikkonena innowacyjny system mający wspomagać DRS. Sauber podróżował z aparaturą pomiarową przymocowaną do lewego wlotu powietrza, a Red Bull malował tylne skrzydła farbą fluorescencyjną. W tym sezonie pierwsze treningi to głównie testy sprzętu, a w mniejszym stopniu typowe przygotowanie do kwalifikacji i wyścigu.

Pierwsze 20 minut sesji nie było jednak zbyt pracowite dla ekip i pierwszy czas okrążenia wykręcił Heikki Kovalainen, który samotnie podróżował po torze. Dopiero po chwili dołączył do niego Raikkonen i również wykręcił czas. Oba wyniki były dalekie od wiarygodnych rezultatów. Po kilku okrążeniach w radiu Raikkonena pojawił się komunikat ostrzegający, że Lotus ma duże problemy z chłodzeniem jego silnika.

Tymczasem więcej akcji na torze pojawiło się na godzinę przed końcem treningu. Z garażu wyjechało więcej kierowców i zaczęli kręcić kolejne kółka. Czasowo na czele pozostawał Raikkonen z wynikiem 1:25,117. Tempo podkręcili kierowcy McLarena, a na czoło tabeli wskoczył Hamilton z czasem 1:23,941, który poprawił niemal o pół sekundy na następnym okrążeniu i po kilku kolejnych meldował się z 1:22,821.

Po 45 minutach bez czasu okrążenia pozostawali jedynie kierowcy Ferrari oraz Jules Bianchi. Temperatura toru nieco spadła w porównaniu do początku treningu i wynosiła 30 stopni. Ekipa z Maranello ostatecznie zdecydowała się wyjechać i wykręcić czasy, aczkolwiek w czubie wiele się nie zmieniło. Prowadził McLaren przed Mercedesem. Reszta ekip dalej testowała różne konfiguracje bolidów.

Tor ciągle nie był idealnie przyczepny i wielu kierowców ratowało się wyjazdem na pobocze, a widok zablokowanych przednich kół również nie był rzadkością. Pastor Maldonado sprawdzał limity przyczepności na tyle mocno, że wylądował w żwirze, aczkolwiek bez problemów powrócił na tor, a jego bolid nie doznał zniszczeń.

Na kręceniu konkurencyjnych czasów skupił się praktycznie tylko McLaren i do Hamiltona najmniej tracił jego partner zespołowy (około 0,3 sekundy), a kolejny Nico Rosberg notował stratę 0,8 sekundy. Reszta ekip odstawała jeszcze mocniej, co sugerowało, iż skupiła się na zupełnie innym programie. Tymczasem 25 minut przed końcem treningu temperatura powróciła do poziomu 37 stopni.

10 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Alonso wskoczył na 3 pozycję z czasem 1:23,503. Do końca sesji Alonso poprawił się o nieco ponad 0,1 sekundy, a reszta ekip kontynuowała spokojną jazdę dokoła tor pod Budapesztem. W tabeli nie zaszły już znaczące zmiany.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 27.07.2012 12:49[!]
Zresztą - chodzi mi o przekrój ostatnich lat.
LH85, 27.07.2012 12:51[!]
@Kamikadze2000 Popatrz na Masse :) @up jeśli tak to mój post nie ważny :D

@Lukas Wszystkiego najlepszego
Kamikadze2000, 27.07.2012 13:05[!]
@LH85 - na miejscu Ferrari już dawno pozbyłbym się Felipe. Jako, ze jest jednak moim ulubieńcem, chciałbym go dalej w tamtej ekipie. W tym roku jednak McL posiada najlepszy bolid w stawce, a mimo to sporo tracą. Mieli problem z rozwojem, ale kierowcy także mają duży na to wpływ. Nigdy nie uważałem Hamiltona za wyznacznika klasy kierowcy, a za wzorowo przygotowanego kierowcę do startów w Formule 1. Ale to moje zdanie. :)

Najlepszego @Lukas. :)
Simi, 27.07.2012 14:05[!]
@Lukas
Wszystkiego najlepszego... no i zadowolenia z wm! ;)
Lukas, 27.07.2012 14:21[!]
@wszyscy - wielkie dzięki :) To wy macie być zadowoleni z WM ;)
Sgt Pepper, 27.07.2012 14:47[!]
A Vettel co dzisiaj testował ? Mapy silnika ?
ROOK, 27.07.2012 15:00[!]
Przyłączając się do życzeń wszystkiego najlepszego dla Lukasa, w szczególności w obszarze rozwoju związanego z prowadzeniem f1wm („portaliku nasz malutki, rośnij wielki, okrąglutki…” :)) jednocześnie przypomnę, że GP Węgier będzie symboliczną rocznicą innego wydarzenia. Wciąż się do końca po tym nie pozbierałem…
LH85, 27.07.2012 16:02[!]
@Kamikadze2000 Rozumiem o co ci chodzi. Ja też w sumie Masse lubie nawet troche bardziej niż Alonso ale widze że Ferdek objeżdża go jak chce. Co do McLarena to na początku sezonu mieli gigantyczne problemy z pitstopami i to wg mnie znaczy najbardziej na pozycje zajmowane teraz w obu klasyfikacjach :)
adminf1, 27.07.2012 19:06[!]
dubelt bedzie ze hoho:))
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca