|
|
|
|
|
|
Eni Magyar Nagydíj 2012 | 29 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Suma postojów |
|
1. | Hamilton | Mu | Pn (18) | Pn (40) | | | 2 |
2. | Räikkönen | Mu | Mu (20) | Pu (45) | | | 2 |
3. | Grosjean | Mu | Mu (19) | Pu (39) | | | 2 |
4. | Vettel | Mu | Mu (17) | Pn (38) | Mu (58) | | 3 |
5. | Alonso | Mu | Pn (17) | Pn (43) | | | 2 |
6. | Button | Mu | Pn (15) | Mu (34) | Pn (45) | | 3 |
7. | Senna | Mu | Pn (16) | Pn (42) | | | 2 |
8. | Webber | Pn | Pn (20) | Mn (39) | Mu (55) | | 3 |
9. | Massa | Mu | Pn (18) | Pn (43) | | | 2 |
10. | Rosberg | Mn | Pn (16) | Pn (40) | | | 2 |
11. | Hülkenberg | Mu | Pn (15) | Pn (39) | | | 2 |
12. | di Resta | Mn | Pn (16) | Pn (38) | | | 2 |
13. | Maldonado | Mu | Pn (15) | Pn (41) | DT (52) | | 3 |
14. | Perez | Mn | Pn (21) | Pn (47) | | | 2 |
15. | Ricciardo | Mn | Mn (14) | Mu (34) | Pn (47) | | 3 |
16. | Vergne | Mu | Mn (12) | Mu (30) | Pn (46) | Pn (64) | 4 |
17. | Kovalainen | Mn | Pn (17) | Pn (36) | Mu (56) | | 3 |
18. | Kobayashi | Mu | Pn (8) | Mu (40) | | | 2 |
19. | Pietrow | Mu | Pn (18) | Pn (35) | Pn (51) | | 3 |
20. | Pic | Pn | Mn (20) | Pn (39) | | | 2 |
21. | Glock | Pn | Mn (18) | Pn (40) | | | 2 |
22. | de la Rosa | Pn | Pn (22) | Mn (41) | | | 2 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Karthikeyan | Mn | Pn (18) | Mu (39) | | | 2 |
| Schumacher | Mn | Pn (1) | DT (4) | Pn (32) | | 3 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Ze względu na zmienne warunki w trakcie przygotowań do wyścigu, zespoły miały za sobą niewiele okrążeń na gładkich oponach przy dużym obciążeniu paliwem. Dlatego przed startem pojawiły się pewne znaki zapytania. Degradacja obu mieszanek okazała się być dobra, a różnica między miękkimi i pośrednimi oponami wynosiła tylko kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu. To otworzyło przed zespołami szereg możliwości taktycznych i pozwoliło im zachować elastyczne podejście. Lewis Hamilton od razu po starcie uzyskał przewagę nad rywalami, choć w końcówce musiał mocno walczyć o jej utrzymanie. Jak zwykle wyprzedzanie na ciasnym Hungaroringu było trudne, przez co zespoły starały się zyskiwać pozycje dzięki strategii. Różnorodna taktyka zaowocowała kolejnym zaciętym finiszem, chociaż bliska jazda jeden za drugim zwiększa zużycie opon, które bardziej się w takiej sytuacji ślizgają. Mamy za sobą niezapomnianą pierwszą połowę sezonu 2012, jedną z najbardziej zaciętych w historii. Opony odegrały w tym dużą rolę i już nie możemy się doczekać pozostałej części sezonu”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|