F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydíj 201229 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:21,995--20
2.9Kimi RaikkonenLotus E201:22,1800,1850,18520
3.19Bruno SennaWilliams FW341:22,2530,2580,07334
4.6Felipe MassaFerrari F20121:22,4170,4220,16429
5.5Fernando AlonsoFerrari F20121:22,5820,5870,16522
6.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:22,7470,7520,16517
7.11Paul di RestaForce India VJM051:22,7940,7990,04723
8.1Sebastian VettelRed Bull RB81:22,8240,8290,03018
9.10Romain GrosjeanLotus E201:22,9220,9270,09812
10.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:23,1601,1650,23819
11.8Nico RosbergMercedes F1 W031:23,1641,1690,00429
12.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:23,7001,7050,53626
13.12Nico HulkenbergForce India VJM051:23,7131,7180,01326
14.2Mark WebberRed Bull RB81:23,8141,8190,10117
15.14Kamui KobayashiSauber C311:23,8411,8460,02728
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:24,3282,3330,48725
17.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:24,3452,3500,01728
18.15Sergio PerezSauber C311:24,6232,6280,27823
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:24,8232,8280,20030
20.20Heikki KovalainenCaterham CT011:25,2203,2250,39730
21.24Timo GlockMarussia MR011:27,1045,1091,88428
22.22Pedro de la RosaHRT F1121:27,1065,1110,00219
23.25Charles PicMarussia MR011:27,1855,1900,07924
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:27,8225,8270,63720
107% najlepszego czasu: 1:27,735

Druga sesja treningowa przywitała nas typowo letnią pogodą. Temperatura powietrza wzrosła od rana do poziomu 29 stopni, a toru aż do 46 stopni. Zespoły z programem przygotowań do wyścigu wyruszyły na tor, jednak prognozy na niedzielę zapowiadają deszcz, więc czy dzisiejszy trening będzie jakkolwiek wartościowy?

Kierowcy ochoczo wyjechali na tor, a niektórzy z nich, (Marussia, Williams czy Raikkonen) zdecydowali się od razu wykręcić czas okrążenia. W ślad za nimi poszły inne ekipy i po kilku minutach niemal cała stawka miała na swoim koncie ustanowiony czas. Na czoło stawki wysunął się Kimi, z wynikiem 1:22,950. Drugi kierowca Lotusa miał mniej szczęścia, i wpadł poślizg przed ósmym zakrętem, przez co uszkodził przednie skrzydło i nos swojej maszyny. Francuz był w stanie wrócić do boksu na naprawę.

Na następnych okrążeniach kierowcy McLarena wskoczyli na ogon Kimiego i Button tracił do Fina 0,013s, a Hamilton 0,040s. Na następnym kółku pogodził ich Alonso, a zaraz za nim Massa wskakując na czoło z czasem 1:22,831. Tymczasem po 18 minutach treningu w radiu Kovalainena zabrzmiał głos inżyniera mówiący o nadchodzącym deszczu i zapowiedzi o szybkim przejściu na miękkie opony.

Na tor po szybkiej naprawie wyjechał Grosjean na miękkiej mieszance, a kierowcy McLarena zniknęli w garażach, by dokonać kolejnych zmian w ustawieniach. Francuz był na dobrej drodze do poprawy czasu, ale popełnił błąd w ostatnim sektorze, a na następnym kółku zjechał do garażu. Deszcz zbliżał się nieubłaganie, a piąty w tabeli Hamilton tracił do Massy jedynie 0,139s. Button jednak okazał się szybszy, ale jedynie o 0,084 od Brazylijczyka.

Kolejni zawodnicy decydowali się na założenie miękkich opon, w tym ekipa Ferrari, także można było spodziewać się przetasowań w tabeli. Tak też się stało gdy Alonso wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:22,582. Kolejnym zawodnikiem na czele był Raikkonen (szybszy o 0,4s) , a za niego wskoczył Hamilton (0,247s straty do Fina). Chwilę później Hamilton ostatecznie wskoczył na pierwsze miejsce i był pierwszym z czasem poniżej 1:22, a jego czas dokładnie wyniósł 1:21,995

45 minut przed końcem treningu nad torem rozpadał się deszcz, a pierwszą jego ofiarą był Kovalainen, który przestrzelił szykanę w środku toru. Wszyscy kierowcy zjechali do garażów. Po 10 minutach oczekiwania, na tor wyjechał Jean Eric-Vergne na deszczowych oponach, by sprawdzić panujące warunki, a za nim zrobili to kierowcy Mercedesa, jednak na przejściowych gumach.

Tor był naprawdę śliski, co udowodnił Schumacher kompletnie tracąc przyczepność podczas hamowania przed 12 zakrętem i uderzając prosto w barierę z opon. Kolejnym odważnym był Kobayashi, ale kierowca Saubera wyjechał na deszczowych oponach. Tor z ubiegającym czasem przesychał, a zawodnicy kręcili kółka na przejściowych gumach. Jednak do końca sesji trasa nie była wystarczająco sucha, by ktoś odważył się założyć gładkie opony, także nie zanotowaliśmy też zmian w klasyfikacji.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
akkim, 27.07.2012 19:01[!]
Na chłodno: /choć nie do końca - upał straszny/
1. Mistrz mokrego toru - zebrał gromkie brawa.
2. Lewis - dziękuj deszczowi za drugi trening.
3. Kimi może być mocny - tak to na razie wygląda.
4. Typuje się PP dla Red Bulli
A Pan dalej śpiewa Filipe Massa ;)))
Na tyle dzisiaj.
MPOWER, 27.07.2012 19:05[!]
Cytat Simi :
Alonso przyznał, że tylko on sam i Hamilton są w stanie wygrywać w bolidzie, który niekoniecznie jest najlepszy.

To skromnością nie grzeszy.
Nie będę się tutaj rozpisywał, ale jeszcze paru kierowców bym wymienił z obecnej stawki kto też sobie z tym by poradził.

Odnośnie Vettela...wiesz, jakbyś jeździł dwa sezonu z przyklejonym tyłem do asfaltu to też cieżko było by Ci się odzwyczaić. Spokojnie, młody Niemiec, tak nie lubiany się ogarnie. Pierdoła dwóch tytułów z rzędu nie wygrywa.

Cytat Simi :
Tak jak pisze @ahn - w 2011 Ferrka miała neutralny bolid, a Alonso i tak zlał Massę jak chciał. Cóż, prawda bywa bolesna.

Prawda jest taka, jaką chcesz usłyszeć. Podobnie jak ze sprzedażą klientowi. Wciska mu się taki kit jaki klient chce usłyszeć.
Dobra skończmy to....bo zaraz zacznę porównywać jak to neutralne bolidy mieli Massa i Raikkonen.
Ferrari zawsze stawia na jednego kierowcę. I jeden z tych wybranych jest w oczkiem w głowie i cała praca zespołu opiera się wokół tej osoby. Może mieli podobne bolidy a zespół skupiał się głównie na Hiszpanie.
Gdyby Ferrari traktowało na równo kierowców, Alonso pewnie by z Massą wygrywał ale nie byłoby aż takiej różnicy. A przez to Massa nie będzie mile zapamiętany przez kibiców.
IceMan11, 27.07.2012 19:09[!]
@Simi
No fajnie. Co ma forma Ferrari do Vettela? Nie kumam związku jednego z drugim :/

@MPOWER
Dziwię się, że w ogóle wymienia Lewis'a. Aaa no tak. Przecież debiutujący Lewis go pokonał, więc jakby to było nie wspomnieć o Hamiltonie? Żeby nie było, że przegrał z byle kim...
Simi, 27.07.2012 19:34[!]
@MPOWER
Zacznijmy od początku. Skromnością nie grzeszy? Ano nie. I jak być może zauważyłeś (dopiero teraz?) ego każdego (większości) sportowców ze "szczytu" jest mocno rozbudowane i trudno się temu dziwić.
A co do Vettela - jak Ci się będzie chciało - poczytaj moje komentarze odnośnie Vettela. Chociaż niektórzy jego "anty" piszą jaka z niego miernota, ja (mimo iż go serdecznie nie lubię) zawsze uważałem, że to bardzo dobry zawodnik. Naprawdę. Ma wielki talent i jest bardzo szybki. Ale niekoniecznie musi być (a już na pewno nie teraz A.D. 2012) jednym z największych w historii, czy też w stawce. Spokojnie, na to (może) przyjdzie czas. A co do drugiej części wypowiedzi - nie wiem skąd masz taką stuprocentową pewność co do tego, że "Alonso pewnie by z Massą wygrywał ale nie byłoby aż takiej różnicy."? Masz dowody? Słuchamy. Nie masz? Hm...
Widać, że FA nie lubisz i myślę, że to sprawia, że troszkę brak Ci obiektywizmu. Ok, też nie mówię, że ja zawsze jestem obiektywny.

@IceMan11
Wiesz jakie to ma znaczenie? Proszę bardzo, wszystko jest wyjaśnione. Ale ok, wyjaśnię jeszcze raz.
Odniosłem się, jak chyba wiesz, do zacytowanego przez Ciebie fragmentu wypowiedzi Vettela. Uważam po prostu, że mógł to powiedzieć, by odegrać się za opinie samego FA, który stwierdził fakt, iż bez kosmicznego bolidu Vettel już nie jest nieosiągalny. No i - nie wiem skąd mógłbyś wytrzasnąć kontrargumenty na to. Przy okazji, owszem, nieco odbiegłem od tematu opisując tegoroczną sytuację Seby i tego, że mi nie imponuje. Przejrzyj wszystkie newsy. Przeczytaj wszystkie komentarze. I przyznaj jedno: zawsze jest ktoś, kto odbiegnie od tematu. Nie chcę mi się drążyć dalej tego tematu, ponieważ uczepiłeś się mojego komentarza jak mucha gówna. Trudno.
A co do drugiej części Twojego komenta, pogadamy na pw.
MPOWER, 27.07.2012 19:45[!]
Cytat Simi :
nie wiem skąd masz taką stuprocentową pewność co do tego, że "Alonso pewnie by z Massą wygrywał ale nie byłoby aż takiej różnicy."? Masz dowody? Słuchamy. Nie masz? Hm...

Krótko. Nie mam ale patrząc na osiągnięcia Alonso (ogólne, nie tylko tytuły) każdy przyzna, że Alonso jest lepszy od Massy i dlatego opierając się na tych faktach byłem skłonny stwierdzić, że w przypadku równego traktowania Alonso byłby szybszy. Może nie byłaby taka przepaść jak teraz jest ale w punktacji generalnej na pewno Hiszpan byłby wyżej jak Brazylijczyk.

Nie uważam, że Vettel jest czy będzie jednym z największych w F1. Po prostu widać, że Niemiec nie ma tutaj sympatyków i na każdym kroku jest piętnowany. Uważam, że to talent jeden z większych z obecnej stawki i ma prawo się trochę pogubić po rewolucji regulaminowej.
IceMan11, 27.07.2012 19:52[!]
@Simi
Spoko, ale ja nie mam po prostu ochoty gadać o Vettelu i tyle. Stąd moja uwaga, a nie "...mucha gówna" ;D
Simi, 27.07.2012 19:58[!]
@MPOWER
Co do pierwszej części Twojej wypowiedzi - nie odniosę się, bo nasze zdania są inne i koniec.
Ale co do drugiej części - owszem, nie ma wielu sympatyków, ale nie lekceważ takich użytkowników jak np. @IceMan11, który mu kibicuje. To, że jest na każdym kroku piętnowany - no, niestety, to widać faktycznie na każdym kroku. Ja staram się wyważać opinie o nim i zapominać o tym, że go nie lubię. Mam nadzieję, że bywam obiektywny, choć jak wiadomo - to nie jest łatwa sztuka. Tak czy inaczej - ja nie stosuje wobec niego obraźliwych epitetów (takich jak często używane tutaj "ogór"). To, że jest jednym z największych talentów - zgoda, ale lepsi od niego są przynajmniej Alonso, Raikkonen i Hamilton, choć skłaniałbym się także ku Buttonowi. Czy ma prawo się pogubić? Pewnie tak, ale ja nie nazwałbym tego "rewolucją regulaminową". To była ewolucja, nie rewolucja, przynajmniej ja tak to postrzegam. Poza tym - kierowca świetny powinien szybko połapać się po nawet największych zmianach regulaminowych. Ale ok, do tego akurat nie będę się przyczepiał.
MPOWER, 27.07.2012 22:19[!]
@katinka
Jeżeli chodzi o Groszka....
Powiedział, że podczas dzisiejszych treningów na torze Hungaroring podobnie jak w trakcie nieudanego GP Niemiec brakowało mu swobodnego prowadzenia bolidu, znanego z wcześniejszych tegorocznych weekendów. Francuz boi się kolejnego rozczarowującego wyniku, dlatego jutro użyje starych ustawień swojego wozu - sprzed regresu formy.
Widać że Francuzowi nie odpowiadają za bardzo te nowe poprawki. Albo się sam pogubił w ustawieniach... Można mu wybaczyć, dopiero się uczy.

@Simi
Nie musisz się ze mną zgadzać :) Wszak sprawa polega na tym, że forum jest od wymiany zdań czy też poglądów na dobrym poziomie, bez ubliżania drugiej osobie. W każdym razie jesteś jednym z nielicznych, z którymi można na odpowiednim poziomie porozmawiać.
Jutro i w niedzielę czekają Nas nie lada emocje, bo w końcu ostatni weekend F1 przed długą przerwą :) A potem 3 miesiące po 3 wyścigi. Będzie się działo :)

Jutro stawiam Kimiego na PP, chodź coś mi kości podpowiadają, że PP padnie łupem Lewisa. W każdy razie do co zwycięzcy....wiecie kto wygra :)
Simi, 27.07.2012 22:31[!]
@MPOWER
Cytat :
W każdym razie jesteś jednym z nielicznych, z którymi można na odpowiednim poziomie porozmawiać.

Heh, bardzo mi miło. Również nie mam z Tobą problemów, więc takie dyskusje prowadzi się z miłą chęcią. Generalnie, racją jest to co piszesz - forum jest od wymiany zdań, czy też poglądów na odpowiednim poziomie. I tego się trzymajmy, będzie wszystkim dookoła lepiej ;)

P.S. - "W każdy razie do co zwycięzcy....wiecie kto wygra :)"
Możesz uchylić rąbka tajemnicy? No, dobra jeśli nie chcesz tu to na pw! ;) :)
Pzdr
MPOWER, 27.07.2012 22:57[!]
@Simi
Po co PW :) Tu masz odpowiedź, którą chciałem Ci wysłać na PW.
http://www.f1wm.p...43693db14756f7fa7089
Zanim Ci tego newsa wkleiłem to się pojawił tutaj na F1WM :)
katinka, 28.07.2012 01:38[!]
@MPOWER, no przecież wybaczam, zresztą lubię kierowców, co od czasu do czasu popełniają błędy, bo wiem, że wtedy cisną, a nie jeżdżą jak roboty :P To jednak Groszkowi E20 po tych poprawkach nie pasuje, juz od GP Niemiec było widać, że Francuz szuka balansu i dobrego set upu, chyba podobne problemy jak wczesniej Button. Czytałam też, że Kimi w końcu cos znalazł, jakiś "piąty element" czy brakujące ogniwo ;) Może chodzi o DDRS, który testował i bolid mu sie lepiej prowadzi w tych długich zakretach? Albo dopasowali Finowi już te wspomaganie kierownicy, które podobno ciężko w Lotusie chodziło, a Hungaro to chyba wymagający tor.
A dzisiejsze treningi chyba nie za wiele znaczą, nie wiem jak tam przedstawiały sie na LT czasy czołówki w sektorach, ale jesli Hamilton mówi, że oprócz Lotusa jeszcze RBR jest szybkie, a przecież w dzisiejszych sesjach tego nie pokazali, tak samo Ferrari. Oj ten ostatni wyścig pierwszej części sezonu przyniesie chyba wiele emocji. Ale chciałabym, aby był na suchym torze, by mozna było zobaczyć ile dały poprawki w McLarenie i każdym zespole. No i mam nadzieje, że nikt nie zepsuja mi marzeń o zwycięstwie Lewisa ;)


PS. Dzięki Waszym sprzeczkom mozna cos nawet się dowiedziec o F1 ;)
Zyczę więc wszystkim wielu emocji z Hungaroringu, a 2ga część sezonu niech będzie taka jak to powiedział kiedyś Bernie.E. - że szczęki nam opadną :)
Pozdrawiam
oxiplegatz, 28.07.2012 03:51[!]
Cytat MPOWER :
Jeżeli chodzi o Groszka....
Powiedział, że podczas dzisiejszych treningów na torze Hungaroring podobnie jak w trakcie nieudanego GP Niemiec brakowało mu swobodnego prowadzenia bolidu, znanego z wcześniejszych tegorocznych weekendów. Francuz boi się kolejnego rozczarowującego wyniku, dlatego jutro użyje starych ustawień swojego wozu - sprzed regresu formy.

Oby to była prawda! Dla mnie na dzisiejszych treningach nie odstawał tak bardzo, nie licząc kontaktu z bandą, jak i Kimiego. Ale Raikkonen ma DDRS i nowe przednie skrzydło i liczę na to że po letniej przerwie takie same poprawki otrzyma Grosjean, skoro pomogły Kimiemu to i Francuzowi powinny pomóc poprawić tempo.
MPOWER, 28.07.2012 09:47[!]
@katinka @oxiplegatz
Kimi używał DDRS w pierwszym treningu. W drugim jeździł bez. W wyścigu nie będzie go używał :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca