F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Eni Magyar Nagydíj 201229 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Wyścig w Budapeszcie cieszy się dużą popularnością, a miasto i Dunaj oferują wiele możliwości rozrywki dla fanów poza torem wyścigowym. Lubię to miasto i mój debiut w Toro Rosso odbył się właśnie na tym obiekcie w 2007 roku. Tor sam w sobie jest jednym z najwolniejszych w kalendarzu, jednak jako kierowca nie powinno się tego lekceważyć, ponieważ łatwo jest popełnić błąd. Może być bardzo gorąco, a to oznacza, że jazda może być bardzo wymagająca fizycznie. Dodatkowo, nawierzchnia jest bardzo wyboista, co sprawia, że dość mocno się trzęsiemy.

Mark Webber: Hungaroring jest dobrym, małym obiektem i mieliśmy tam w przeszłości kilka dobrych wyścigów. Oczywiście wyprzedzanie nie było łatwe na tym torze, jednak ciekawe jak będą sprawowały się bolidy w wyższych temperaturach. Środkowy sektor wymaga dużej pracowitości i na szczycie wzniesienia trzeba mieć dobry balans. Generalnie, lubię jeździć po tym torze. Sprawia mi to przyjemność i oczywiście mamy nadzieję na dobry rezultat przed przerwą letnią.

(Igor Szmidt)
 
McLaren

Jenson Button: Wynik z Niemiec przywraca nas do walki. W tej sytuacji nie ma nic lepszego, niż wyścig weekend po weekendzie: wracasz do kokpitu niemalże zanim rozpakujesz swoje bagaże z poprzedniego wyścigu, więc świetnie będzie utrzymać ten rytm. Oczywiście, Węgry są dla mnie szczególne: wygrałem tam swoje pierwsze Grand Prix w 2006 roku, świętowałem dwusetny wyścig w sobotni wieczór z najstarszymi przyjaciółmi u kolegami w padoku, a w niedzielę wygrałem grand prix. To był perfekcyjny weekend. I nie mamy powodów, aby nie wierzyć w osiągnięcie dobrego wyniku w tym razem. Nasze tempo na Hockenheim daje nam powód do bycia pewnym siebie – tak jak zawsze, musimy bez problemów ukończyć kwalifikacje i wyścig, jeśli chcemy walczyć do samego końca. Ta forma pokazuje jak ciasno jest w aktualnej stawce Formuły 1. Jestem usatysfakcjonowany, że ciśniemy wystarczająco mocno, aby być w ścisłej czołówce, więc wspaniale byłoby wygrać kolejny wyścig, aby mieć nagrodę za tę ciężką pracę.

Lewis Hamilton: Rzuciłem kostką w Niemczech i wypadło dwa razy jedno oczko. Takie jest życie, jednak przy najmniej mam szansę rzucić kolejny raz w ten weekend – i liczę na dwie szóstki! Mamy powody by czuć się pewnymi siebie: nasz pakiet poprawek z Hockenheim wydaje się dawać efekty i dobry wynik tuż przed letnią przerwą byłby świetnym sposobem na zakończenie pierwszej połowy sezonu. Dotychczas sprawy nie zawsze toczyły się po naszej myśli, jednak czuję, jakby cały zespół przechodził coś w rodzaju punktu zwrotnego. Podnieśliśmy się i pokazaliśmy formę, jakiej potrzebujemy, nasza strategia była udana, a pitstopy, pomimo problemów na początku roku, są teraz najszybsze w alei serwisowej. Oczywiście, wciąż mamy pracę do zrobienia aby w pełni zrozumieć nagrzewanie się deszczowych opon. Aktualne prognozy przewidują mieszane warunki na Hungaroringu, jednak zbieramy coraz to więcej danych na temat opon i mogą one dać nam szansę do pokonania kolejnych problemów, które mieliśmy. Naprawdę nie mogę doczekać się tego weekendu.

(Igor Szmidt)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Wyścig na Węgrzech jest ostatnim przed letnią przerwą i również sygnalizuje rozpoczęcie drugiej części sezonu – co oznacza czas na analizę pierwszej. Jak to zwykle bywa w życiu, moim zdaniem, jest to zależne od punktu widzenia; jeśli patrzymy tylko na zdobyte punkty, nie wydaje się być za dobrze; jeśli jednak spojrzymy nieco głębiej i na konkretne wyniki, wtedy ogólny obraz jest dużo lepszy. Zrobiliśmy krok do przodu i już mamy na koncie kilka ważnych wyników. Nie mogę doczekać się tego weekendu, ponieważ naprawdę lubię Grand Prix Węgier. To tor, na którym kierowcy nie mają chwili odpoczynku, jest bardzo wymagający i cały czas trzeba być skupionym. Poczekajmy i zobaczmy, co możemy tu osiągnąć, zanim zespoły wyruszą na zasłużoną przerwę.

Nico Rosberg: Tor Hungaroring jest bardzo wymagający i zdecydowanie jest tym, po którym lubię jeździć. Jest nieco jak tor uliczny, jednak na normalnym obiekcie, ze względu na wiele ciasnych i krętych zakrętów oraz niewielkiej ilości prostych. Układ toru powinien pasować naszemu bolidowi, jednak w tym roku nie można niczego przewidywać i nigdy nie wiadomo jak sprawy rozwiną się w trakcie trwania weekendu. Zużycie opon ponownie będzie kluczowe w wyścigu, więc będziemy pracować aby odpowiednio nimi zarządzać. Miło byłoby, gdyby udało się nam poczynić kolejny krok naprzód i zaliczyć dobry weekend przed przerwą.

(Igor Szmidt)
 
Force India

Paul di Resta: Jako zespół musimy być zadowoleni ze startu tegorocznego sezonu. Mieliśmy kilka dobrych wyścigów i zdobyliśmy więcej punktów, niż w tym samym momencie w zeszłym roku. Wydaje się, że mamy jeden z bardziej równych bolidów w kwestii osiągów i myślę, że tradycyjnie będziemy coraz lepsi z biegiem sezonu. Z dziesięcioma wyścigami do końca, wciąż możemy zdobyć wiele punktów i do końca mistrzostw jest jeszcze daleka droga. W zeszłym roku miałem na Hungaroring bardzo dobry wyścig, który ukończyłem na siódmym miejscu. Był to najlepszy sposób na zakończenie pierwszej części sezonu, ponieważ początkowo nie wszystko układało się po naszej myśli. Dobry wynik na Węgrzech pomógł względem pecha, którego miałem we wcześniejszej części sezonu. Tor jest krótki, jednak bardzo wymagający fizycznie i psychicznie. Przypuszczam, że w kwestii nawierzchni możemy zaliczyć go do toru ulicznego, a każdy zakręt wydaje się bardzo płynnie zmieniać w następny, więc trzeba znaleźć dobry rytm. Ze względu na ciasne okrążenie, nigdy nie było tu dużo wyprzedzania, więc to dobry test dla efektywności DRS.

Nico Hulkenberg: Szczerze mówiąc miałem nadzieję zdobyć nieco więcej punktów, niż aktualnie mam. Było kilka wyścigów, w których miałem pecha, co kosztowało mnie punkty, szczególnie w Australii, gdzie miałem kolizję na pierwszym okrążeniu i w Bahrajnie, ze względu na problemy ze sprzęgłem na starcie. Jednak z drugiej strony jestem szczęśliwy z poprawy osiągów obydwu bolidów i moich. Regularnie jesteśmy w czołowej dziesiątce i mam nadzieję, że przesuniemy się jeszcze nieco wyżej w drugiej połowie sezonu. Mam dobre wspomnienia z tego wyścigu, szczególnie spoglądając na rok 2010, kiedy dojechałem do mety na szóstym miejscu, co wtedy było moim najlepszym wynikiem w Formule 1. Również w 2009 wygrałem tu wyścig GP2. Nie mogę więc doczekać się powrotu w to miejsce, szczególnie ze względu na samo miasto: to świetne miejsce do spędzenia czasu. Myślę, że będziemy w stanie walczyć o punkty, ponieważ ostatnio na tego typu torach, które nie mają szybkich zakrętów, byliśmy w dobrej formie. Choć jest to dość wolny tor, bardzo ciężko jest uzyskać dobry czas okrążenia ponieważ musisz przejechać wszystkie zakręty perfekcyjnie, co jest dość wymagające.

(Igor Szmidt)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: W przeszłości nasz bolid nie spisywał się najlepiej na torach takich jak Hungaroring, jednak z tegorocznym jest inaczej. Sauber C31 udowodnił, że jest również szybki na krętych torach, więc mam nadzieję, że będziemy w dobrej formie. Ostatnio mieliśmy problemy z jazdą w deszczowych warunkach, jednak na Węgrzech pogoda przez większość grand prix była wyśmienita. Nie mogę doczekać się ciepłego i suchego wyścigu. Grand Prix Węgier jest ostatnim wyścigiem przed letnią przerwą i jest z tego powodu dość ważny. Jeśli osiągniesz dobry wynik, możesz dużo lepiej wykorzystać i cieszyć się przerwą i moim zdaniem, po dobrym występie na torze Hockenheim mamy szansę, aby tego dokonać.

Sergio Perez: Hungaroring jest szczególnym torem. Jest nieco jak tor uliczny w Monako, z wieloma zmianami kierunku jazdy, a środkowy sektor jest szczególnie skomplikowany. Lubię tor oraz sam Budapeszt. Wciąż musimy poprawić nasze tempo kwalifikacyjne, aby rozpoczynać wyścigi z wyższych pozycji, ponieważ z takich czy innych powodów w ostatnich wyścigach nie wszystko poszło po naszej myśli. Jestem pewien, że nasz bolid może być tak szybki na torze w Budapeszcie, jak był w Hockenheim. W zeszłym roku awansowałem do Q3, a w tym roku mamy dużo lepszy bolid. Dam z siebie wszystko w ten weekend. Ten wyścig będzie bardzo ważny dla całego zespołu, ponieważ osiągnięcie dobrego wyniku przed przerwą wprawiłoby wszystkich w dobre nastroje.

(Igor Szmidt)
 
Williams

Pastor Maldonado: Tor na Węgrzech jest bardzo wolny i będziemy musieli dostosować ustawienia naszego bolidu do tego obiektu. Pokazaliśmy wcześniej, że nasz samochód ma dobre tempo na różnego rodzaju torach. Wygrałem tam w przeszłości wyścig i dlatego też mam z tego toru dobre wspomnienia, a kibice tworzą świetną atmosferę, więc nie mogę się doczekać tego weekendu.

Bruno Senna: Hungaroring to jeden z najtrudniejszych torów, jakie posiadamy w kalendarzu. Z punktu technicznego jest sprawdzianem, a dosyć powolna pętla toru przypomina obiekt w Monako. Tor jest również wymagający fizycznie, ponieważ często jest tutaj wysoka temperatura, a za sterami kierownicy musimy mocno pracować, dlatego też szybko można się zmęczyć. W przeszłości osiągałem tutaj dobre wyniki, zwłaszcza w GP2 w 2008 roku, więc nie mogę się doczekać tego weekendu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Caterham

Heikki Kovalainen: Odniosłem moje pierwsze zwycięstwo w Formule 1 na Węgrzech w 2008 roku, więc dla mnie zawsze miło jest wrócić na Hungaroring. Mam stąd bardzo dobre wspomnienia i zawsze mam duże wsparcie fińskich kibiców. Zawsze jest tutaj mnóstwo Finów, ponieważ łatwiej jest im dostać się na Węgry, a gdzie pojawiają się fińscy kibice, jest świetna atmosfera! Technicznie tor jest dość skomplikowany, składa się z szybckich i wolnych zakrętów i mimo, iż mamy tu maksymalny docisk, trzeba znaleźć odpowiedni kompromis między szybkimi, a wolnymi partiami toru. Pierwszy sektor składa się głównie z prostych, jednak potem w drugim sektorze zaczyna być kręto i ciasno. Samochód jest generalnie ustawiony pod kątem tych zakrętów i jeśli dobrze ci idzie w tym sektorze, możesz poprawić swój czas okrążenia, jeśli samochód i kierowca sa dobrze zgrani. Musisz mieć dobry balans podczas jazdy na tarkach, tak byś mógł je zaatakować, wejść w dobry rytm i utrzymać prędkość przez całe okrążenie. Tor zmienia się również dość mocno podczas trwania weekendu. Zazwyczaj zaczyna się dość śliską nawierzchnią, jednak do czasu rozpoczęcia kwalifikacji poziom przyczepnośći jest dość dobry, zakładając, że będzie sucho i ciepło. Trzeba pamiętać o tych zmianach podczas pierwszych wolnych treningów i jeśli balans nie jest odpowiedni, nie powinno się zbytnio martwić, czy wprowadzać duże zmiany w ustawieniach – kiedy tor się nagumuje, samochód będzie prowadził się lepiej. Tył samochodu jest coraz bardziej stabilny, a tor zawsze poprawia się w trakcie trwania weekendu.

Witalij Pietrow: Mam bardzo dobre wspomnienia z Węgier i nie mogę doczekać się przyjazdu do Budapesztu. W 2010 roku pokonałem mojego zespołowego partnera Roberta Kubicę w kwalifikacjach i ukończyłem wyścig na piątym miejscu, poza tym, w tym kraju wygrałem swój pierwszy wyścig w Formule 3000. Tor jest wymagający z kilku przyczyn. Po pierwsze, jest dość wymagający fizycznie, ponieważ zazwyczaj jest bardzo gorąco, a po drugie tor jest bardzo techniczny, z ciasnymi sekcjami, więc trzeba mieć odpowiednie ustawienie przed każdą sesją. Fizycznie, poza upałem, nie jest tak źle, oprócz tego, że przez 70 okrążeń wyścigu musisz pozostać w pełni skupiony! Węgry będą ostatnim wyścigiem przed sierpniową przerwą wakacyjną i wszystkim nam się ona przyda. Zanim pojedziemy na wakacje, ważne będzie aby przystanąć, przeanalizować i przedyskutować jak rozwija się sezon, tak, byśmy mogli wprowadzić zmiany w następnych wyścigach. Jednak potem nadejdzie czas, w którym wyłączymy nasze silniki na dwa, lub trzy tygodnie, zanim wrócimy do treningów z naładowanymi bateriami na kolejną połowę sezonu.

(Igor Szmidt)
 
HRT

Pedro de la Rosa: Tor Hungaroring to takie małe Monako. Posiadam z tego miejsca bardzo dobre wspomnienia, zdobyłem tu w 2006 roku podium i nie mogę się doczekać tegorocznego wyścigu, gdyż nasz samochód powinien tu pracować bardzo dobrze, ponieważ znajduje się tu wiele wolnych zakrętów. Ten tor jest podobny do obiektu w Monako, gdzie byliśmy konkurencyjni, więc jestem pełen nadziei. Charakterystyka nawierzchni zmienia się tam przez cały weekend i tor robi się coraz szybszy. W Niemczech mieliśmy niezłe osiągi i dobry wyścig, więc czekam na Węgry, gdzie może być jeszcze lepiej.

Narain Karthikeyan: Ścigałem się tylko raz na Hungaroringu i było to w 2005 roku. Pamiętam że to był dosyć wymagający i techniczny tor. Minęło siedem lat odkąd tam byłem ostatni raz, więc mam zamiar pracować jak najciężej podczas treningów, żeby przystosować się do obiektu. Samochód powinien tam dobrze pracować i jedziemy z dobrymi przeczuciami po Grand Prix Niemiec, więc idealnie byłoby zakończyć naszą pracę dobrym wynikiem na Węgrzech, tak abyśmy mogli iść na wakacje zadowoleni.

(Mateusz Szymkiewicz )


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piotro085, 23.07.2012 12:33[!]
No to Witek podbudował swoje ego... Robertowi może co najwyżej buty glancować.
Falarek, 23.07.2012 13:02[!]
Jako były kierowca to raczej on może teraz buty glancować innym nawet tym ze słabych ekip :)
SkC, 23.07.2012 14:09[!]
Ta pokonał Roberta bo ten podczas swojego kółka pozdrawiał Polskich kibiców...
Piotro085, 23.07.2012 14:22[!]

Ten "były" kierowca jeszcze wam niedowiarkom pokaże...
Artello96, 23.07.2012 15:20[!]
Posiadam z tego miejsca bardzo dobre wspomnienia, ponieważ zdobyłem tu w 2006 roku podium i nie mogę się doczekać tegorocznego wyścigu, ponieważ nasz samochód powinien tu pracować bardzo dobrze, ponieważ znajduje się tu wiele wolnych zakrętów.

;>
IceMan11, 23.07.2012 17:48[!]
@SkC
Fakty mówią co innego. Polak był po prostu wolniejszy od Rosjanina i tyle.
Piotro085, 23.07.2012 20:24[!]
Cytat :
Fakty mówią co innego. Polak był po prostu wolniejszy od Rojanina i tyle.

Oświeć mnie, kim jest Rojanin?
Kamikadze2000, 23.07.2012 20:44[!]
Podczas GP Węgier faktycznie lepiej zaprezentował się Pietrow. To akurat fakt. Ale i Berger bywał szybszy od Ayrtona Senny. :))
maciejas512, 23.07.2012 21:05[!]
@IceMan11 Huahahaa :D Ty mnie czasem rozwalasz.
Cytat :
"Rojanin"


I trzeba przyznać że zdarzyło się to osobie która jest pierwsza o krytykę innych osób w sprawach błędów i takich właśnie sytuacji.

Ohh guy naprawdę jesteś czasem niemożliwy
IceMan11, 25.07.2012 11:05[!]
@Piotro085
To ciekawe kim jest osoba, która potrafi po komentarzach ocenić nieznaną mu osobę.
maciejas512, 25.07.2012 12:03[!]
@IceMan11 I kto to mówi :)
Lukas, 25.07.2012 13:22[!]
Panowie, czas na powrót do rzeczowej dyskusji.
witek2403, 25.07.2012 14:41[!]
W niedzielę punktem kulminacyjnym będzie wieczór, bo Hungaroring w F1, w porównaniu do toru Laguna Seca (GP USA Moto GP) to po prostu nic. Dobrze, że to w Stanach bo nie mógłbym obejrzeć obu ;)
MPOWER, 26.07.2012 23:02[!]
http://www.youtub.../watch?v=jHSIYuMMpaQ
Podaje link do dzisiejszej konferencji prasowej przed GP Węgier - dla zainteresowanych.
Kamikadze2000, 26.07.2012 23:40[!]
@wotel2303 - MotoGP to nudne i sztuczne widowisko. Moto2 i Moto3 oraz wyścigi motocykli seryjnych to jest coś! :))
MPOWER, 27.07.2012 02:27[!]
Teraz na GP Węgier zapowiadają upały i Lotus z Kimim mają wielkie szanse na pierwsze zwycięstwo.
Obawiam się tylko RBR - bo oni mają mimo wszystko najstabilniejszą formę i czy to zimno czy gorąco, deszcz czy słońce zawsze mają tempo wyścigowe pozwalające na walkę z czołówką.
I pytanie co McLaren wymodził z tymi poprawkami? Na początku sezonu baza była dobra, potem się w poprawkach pogubili i teraz po GP Niemiec widać, że się w końcu ogarnęli.
W każdym razie weekend zapowiada się bardzo ciekawie.

Może tylko przejść burza w czasie wyścigu w niedzielę ale....przy tych temperaturach woda z toru będzie parowała w oczach :) Ponoć tor w niedzielę ma mieć ok. 50st!!!
Przy takich temperaturach nie widzę aby Alonso zdobył podium ale ten chytry lis na pewno jakieś punkty w tym wyścigu wyczai :)
katinka, 27.07.2012 08:22[!]
Cytat :
Rzuciłem kostką w Niemczech i wypadło dwa razy jedno oczko. Takie jest życie, jednak przy najmniej mam szansę rzucić kolejny raz w ten weekend – i liczę na dwie szóstki!

:D Kiedyś chyba w Caterhamie rzucali monetą, a teraz w McLarenie kostkami, brakuje tylko czarnego kota i szklanej kuli ;)
McLaren na Hungaroring ma przywieźć same poprawki aerodynamiczne, marzę więc, że razem z tymi z Hocke bedą mieli niezły pakiet do wygrania na Węgrzech, a jak jeszcze poprawią dogrzewanie opon w deszczu na Wetach, to będzie super. Troche martwi tylko ta wysoka temp. toru, pewno Pirelki jeszcze bardziej będą sie zużywać, a to nie będzie sprzyjać Lewisowi, no ale może troche w wyścigu pokropi i tor się ochłodzi, albo jakiś inny cud się stanie.

@Kamikadze2000, i tak najlepsza jest WSBK! ;) Ale jak juz wspominasz o Moto3, to powiedz proszę, mozna gdzieś w tv to obejrzeć? Bo podobno Alex Marquez na Indianapolis zaczyna tam śmigać, a chciałabym zobaczyć jak jeździ ten młody, utalentowany Hiszpan.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca