F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 20122 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
P.Kierowca Start Pit-stop 1 Pit-stop 2 Pit-stop 3 Suma postojów
1.Button Pu Tn (20)   1
2.Vettel Pn Tn (21)   1
3.Räikkönen Pu Tn (11) Tn (28)  2
4.Hülkenberg Tn Pn (13) Tn (27)  2
5.Massa Pn Tn (12) Tn (27)  2
6.Webber Pu Tn (11) Tn (27)  2
7.Schumacher Pn Tn (19) Pu (35)  2
8.Vergne Pn Tn (15) Tn (29)  2
9.Ricciardo Pn Tn (12) Tn (28)  2
10.Di Resta Pu Tn (10) Tn (26)  2
11.Rosberg Tn Pn (20) Pn (36)  2
12.Senna  Pu Tn (16) Tn (39)  2
13.Kobayashi Pu Tn (1) Tn (7) Tu (24) 3
14.Petrov Pn Pu (12) Tn (26)  2
15.Glock Pn Pu (11) Tn (25)  2
16.Pic Pn Tn (18)   1
17.Kovalainen Pn Pu (14) Tn (27)  2
18.De La Rosa Pn Tn (1) Pu (15) Tn (27) 3
Niesklasyfikowany
Kartikeyan Pn Pu (14) Tn (28)  2
Maldonado Pu Tn (1)   1
Perez Pu    0
Alonso Pu    0
Hamilton Pu    0
Grosjean Pu    0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „W tegorocznej Grand Prix Belgii wystąpiło bardzo dużo zmiennych. W piątek padało i przed kwalifikacjami oraz wyścigiem zespoły miały minimalną ilość danych na temat gładkich opon. Potem długa neutralizacja na początku wyścigu oznaczała kolejną zmianę: wiele zespołów musiało szybko dostosować swoją taktykę, aby jak najlepiej wykorzystać sytuację. Jenson Button i McLaren udzielili wszystkim prawdziwej lekcji o zarządzaniu oponami. Wykonali tylko jeden zjazd, jednocześnie cały czas zwiększając przewagę nad rywalami. Tak samo Sebastian Vettel i Red Bull: strategia jednego postoju także okazała się skuteczna i pozwoliła zyskać osiem pozycji. Chociaż Spa stawia wyższe wymagania przed ogumieniem niż jakikolwiek inny tor w kalendarzu, nasze opony dobrze się spisywały – zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i wytrzymałość. Ostatni zestaw twardych opon w samochodzie Buttona pracował skutecznie przez 24 okrążenia, bez żadnych oznak spadku szybkości”.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca