|
|
|
|
|
|
Shell Belgian Grand Prix 2012 | 2 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma postojów |
|
1. | Button | Pu | Tn (20) | | | 1 |
2. | Vettel | Pn | Tn (21) | | | 1 |
3. | Räikkönen | Pu | Tn (11) | Tn (28) | | 2 |
4. | Hülkenberg | Tn | Pn (13) | Tn (27) | | 2 |
5. | Massa | Pn | Tn (12) | Tn (27) | | 2 |
6. | Webber | Pu | Tn (11) | Tn (27) | | 2 |
7. | Schumacher | Pn | Tn (19) | Pu (35) | | 2 |
8. | Vergne | Pn | Tn (15) | Tn (29) | | 2 |
9. | Ricciardo | Pn | Tn (12) | Tn (28) | | 2 |
10. | Di Resta | Pu | Tn (10) | Tn (26) | | 2 |
11. | Rosberg | Tn | Pn (20) | Pn (36) | | 2 |
12. | Senna | Pu | Tn (16) | Tn (39) | | 2 |
13. | Kobayashi | Pu | Tn (1) | Tn (7) | Tu (24) | 3 |
14. | Petrov | Pn | Pu (12) | Tn (26) | | 2 |
15. | Glock | Pn | Pu (11) | Tn (25) | | 2 |
16. | Pic | Pn | Tn (18) | | | 1 |
17. | Kovalainen | Pn | Pu (14) | Tn (27) | | 2 |
18. | De La Rosa | Pn | Tn (1) | Pu (15) | Tn (27) | 3 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Kartikeyan | Pn | Pu (14) | Tn (28) | | 2 |
| Maldonado | Pu | Tn (1) | | | 1 |
| Perez | Pu | | | | 0 |
| Alonso | Pu | | | | 0 |
| Hamilton | Pu | | | | 0 |
| Grosjean | Pu | | | | 0 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „W tegorocznej Grand Prix Belgii wystąpiło bardzo dużo zmiennych. W piątek padało i przed kwalifikacjami oraz wyścigiem zespoły miały minimalną ilość danych na temat gładkich opon. Potem długa neutralizacja na początku wyścigu oznaczała kolejną zmianę: wiele zespołów musiało szybko dostosować swoją taktykę, aby jak najlepiej wykorzystać sytuację. Jenson Button i McLaren udzielili wszystkim prawdziwej lekcji o zarządzaniu oponami. Wykonali tylko jeden zjazd, jednocześnie cały czas zwiększając przewagę nad rywalami. Tak samo Sebastian Vettel i Red Bull: strategia jednego postoju także okazała się skuteczna i pozwoliła zyskać osiem pozycji. Chociaż Spa stawia wyższe wymagania przed ogumieniem niż jakikolwiek inny tor w kalendarzu, nasze opony dobrze się spisywały – zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i wytrzymałość. Ostatni zestaw twardych opon w samochodzie Buttona pracował skutecznie przez 24 okrążenia, bez żadnych oznak spadku szybkości”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|