F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 20122 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Marussia

Charles Pic (P17/P1): To wspaniałe uczucie być z powrotem w samochodzie po tak długiej przerwie. Mamy tutaj parę nowych części, które mam nadzieję okażą się kolejnym krokiem naprzód. Dzisiaj mieliśmy w planie dużą ilość przejazdów, jednak warunki okazały się frustrujące dla każdego. Nie jest to niczym szczególnym na Spa, więc mamy nadzieję, że kolejne dwa dni obędą się bez deszczu. Wtedy powinniśmy mieć większą szansę, aby zobaczyć korzyści płynące z naszych nowych elementów. Spoglądając na pozytywne aspekty dzisiejszych sesji, to bardzo miłym doznaniem jest zakończenie sesji na P1. Oczywiście to nadzwyczajne okoliczności, ale zawsze miło to zobaczyć.

Timo Glock (P12/P6): Dziś było bardzo mokro, przez co mogliśmy wykonać ograniczony program. Zdobyliśmy pewne doświadczenie w jeździe na mokrych oponach oraz trochę danych odnośnie pracy nowych części, ale to jedynie tyle. Mamy nadzieję, że prognozy się sprawdzą i doczekamy się suchych warunków. To bardzo ważne, jeśli chcemy sprawdzić działanie nowych części. Dobrze jest być z powrotem na torze.

(Karol Piątek)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P3/P2): Poranna sesja przebiegła pomyślnie i już na samym starcie samochód dobrze sprawował się na mokrym torze. W rzeczywistości, taka sytuacja miała już miejsce w przeszłości, kiedy na mokrym torze czuliśmy się pewnie w trudnych warunkach od początku. Byliśmy w stanie wykręcić dobre czasy okrążeń, i nawet pomimo deszczu, dobrze było jeździć po tym wspaniałym torze.

Jean-Eric Vergne (P4/P8): Rano, jak to bywa w przypadku deszczu, samochód sprawował się dobrze na oponach deszczowych. Nie było problemów, a czasy okrążeń Daniela i moje były porządne. Jednak po południu deszcz był zbyt mocny, by robić cokolwiek wartościowego, więc wyjechaliśmy na sam koniec sesji, by przećwiczyć sekwencję startową.

(Dawid Pytel)
 
Force India

Paul di Resta (P11/P4): Niewiele mam do powiedzenia po dniu, w którym spędziłem większość czasu w garażu i czekałem na poprawę warunków atmosferycznych. Było kilka momentów, kiedy deszcz się złagodził i byłem w stanie przejechać parę okrążeń na deszczowych oponach, ale to było bardzo trudne i kilka części toru było całkowicie zalane. Wykonaliśmy kilka przejazdów, aby sprawdzić samochód, jednakże nauka była dziś ograniczona. Czuję zawiedzenie fanów, którzy nie widzieli dzisiaj zbyt dużej akcji na torze. Mam nadzieję, iż nie przemokli.

Nico Hulkenberg (P13/P9): To był jeden z tych dni na Spa, kiedy rodzaj pogody sprawia, że jest tutaj bardzo mokro. Kiedy się obudziłem, deszcz już padał i było tak przez cały dzień; zbyt zimno i dosyć chłodno w samochodzie. Mieliśmy dziś ograniczony program, ponieważ nie ma sensu podejmować ryzyka na tak mokrym torze. Uważamy, że jutro będzie sucho i zdobędziemy trochę danych na suchej nawierzchni, ponieważ nigdy nie wiesz, jaka pogoda czeka cię na tym torze.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Pastor Maldonado (P2/P5): To był bardzo frustrujący dzień, nie byłem w stanie zbytnio popracować, ale wszyscy mieli tak samo i teraz myślę już o jutrze. Wygląda na to, iż będzie sucho, więc musimy być gotowi i dobrze się spisać.

Bruno Senna (P--/P18): To nie był użyteczny dzień dla zespołu , jako że nie popracowaliśmy zbyt dużo. Popracowaliśmy trochę nad ustawieniami, dzięki czemu samochód będzie gotowy na jutro i na wyścig. Nie ryzykowaliśmy ponieważ nie było takiej potrzeby. Liczę jutro na suche warunki oraz na możliwość przejechania większej ilości okrążeń, co pozwoli nam na dobre przygotowanie do kwalifikacji.

Valtteri Bottas (P8/P--): W tych warunkach było bardzo ślisko. Widoczność była słaba, a na dodatek padał deszcz i jechali przede mną inni kierowcy. Mimo to zrobiłem sporą ilość okrążeń i udało mi się potrenować starty w boksach. Wciąż się uczę i jeżeli ma padać przez resztę weekendu, to zespół dziś zdobył trochę wartościowych danych.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P1/P7): Współczuję widzom na trybunach. Przejechaliśmy kilka okrążeń podczas pierwszej sesji, lecz po południu w zasadzie zostaliśmy w garażu. W tych warunkach nie można było zebrać żadnych danych, a dodatkowo bardzo łatwo można uszkodzić bolid. Nie mogę powiedzieć wiele więcej poza jednym – witamy na Spa, witamy w tutejszej rzeczywistości. W ciągu pięciu tygodni, które spędziłem w Tokio i na Hawajach, nie spadła ani kropla deszczu.

Sergio Perez (P6/P10): Niestety dzisiejsze warunki nie pozwoliły nikomu stosownie pojeździć po torze, by dobrze zacząć drugą część sezonu. To wielka szkoda dla tych dzielnych widzów. Wierzę, że fani na Spa naprawdę kochają Formułę 1, a dzisiaj spotkało ich rozczarowanie. Mam nadzieję, że wynagrodzimy im to jutro i w niedzielę.

(Dawid Pytel)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P7/P11): Mimo, że padało, dowiedzieliśmy się dziś trochę o zachowaniu bolidu. Zebraliśmy trochę danych dotyczących startu, balansu i temperatury opon – w deszczu zawsze można się czegoś nauczyć. Warunki były bardzo specyficzne, ale jeśli uważałeś na wielkie kałuże, to było dosyć bezpiecznie. W niedzielę oczekujemy słonecznej pogody, dlatego rzadko gościliśmy dziś na torze.

Michael Schumacher (P10/P12): Tegoroczny pobyt w Spa jest dla mnie wyjątkowy, zwłaszcza po tym jak w czwartek zostałem honorowym obywatelem Spa. Teraz czekam na fantastyczny weekend wyścigowy. Niestety, dzisiejsza pogoda pozwoliła na wykonanie jedynie podstawowych rzeczy. Było sporo akwaplanacji, więc nawet jadąc ostrożnie – było bardzo niebezpiecznie, momentami nie widziałem toru. Normalna jazda było po prostu niemożliwa. Jednakże mamy wiele podstawowych danych z poprzednich lat, więc wiemy czego się spodziewać. Jutrzejszy trening będzie niezwykle ważny, zwłaszcza, że spodziewana jest poprawa pogody. Nie mogę się doczekać aby ponownie pojawić się na tym pięknym torze.

(Dawid Hojczyk)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P18/P13): Dobrze jest wrócić do ścigania, jednak szkoda, że przy takiej pogodzie. Taka sytuacja notorycznie się powtarza na Spa, jednak tak obfitych opadów nie widziałem już dawno, więc ciężko coś powiedzieć po dzisiejszym dniu. Wygląda na to, że jutro powinno być sucho, więc myślę, że uda nam się przejechać więcej okrążeń w trzecim treningu, jednak na Spa nigdy nic nie wiadomo.

Witalij Pietrow (P14/P22): Wspaniale, że sezon ponownie się zaczyna i dobrze jest wrócić do samochodu, zwłaszcza na Spa. Pomimo tego, że pogoda była zła podczas pierwszego treningu udało nam się przejechać wykonać część naszego programu, a samochód był dobrze zbalansowany od samego początku. Po południu śledziliśmy pogodę i jako, że deszcz się nasilał, zdecydowaliśmy się nie ryzykować. Podjąłem strategiczną decyzję o ogrzaniu się w motorhomie, ubrałem dwa swetry, kilka kurtek i trzymałem się jak najdalej od deszczu!

(Paweł Zając)
 
McLaren

Lewis Hamilton (P15/P14): Było niewiarygodnie mokro, przez tor przepływało wiele rzek, wiele razy miałem akwaplanację, więc musiałem być bardzo ostrożny. Nie ma sensu kręcić rekordowych czasów na mokrym torze, ale zawsze można się czegoś nauczyć, dlatego wykonaliśmy kilka wyjazdowych okrążeń, aby sprawdzić jak działają poprawki i jak zachowują się opony na mokrej nawierzchni. Jutrzejszy dzień będzie wyzwaniem, ale każdy znajduje się w tej samej sytuacji. Jeśli tor przeschnie, to zrobi się zielony – będziemy musieli zmieniać ustawienia po zakończonych przejazdach w jutrzejszym treningu. Niemniej jednak, powrót na tory Formuły 1 jest świetnym przeżyciem. Jazda bolidem sprawiałaby mi przyjemność, nawet jeśli miałbym jeździć nim po śniegu, dlatego dziś cieszyłem się każdym okrążeniem, które dane mi było przejechać.

Jenson Button (P16/P16): Wykonaliśmy kilka okrążeń wyjazdowych, ale to by było na tyle. Rano pogoda była lepsza, ponieważ możliwe było wykonanie kilku okrążeń pomiarowych – przeszkadzała jedynie akwaplanacja. Popołudnie było ekstremalnie mokre. Wyjechaliśmy jedynie aby wykonywać okrążenia wyjazdowe i zjazdowe, w celu ćwiczenia startów. W większej części okrążenia nie cisnąłem. W połowie prostej Kemmel łapałem więcej wody, ponieważ system odprowadzający wodę nie działał jak należy. Gdy dojedziesz do tamtego fragmentu, czujesz, że bolid zwalnia, a koła zaczynają się kręcić. Mam nadzieję, że najgorsze warunki już za nami i jutro będziemy mogli się zabrać do pracy. Przerwa była długa, dlatego chcemy po prostu wyjechać na tor i cieszyć się jazdą.

(Dawid Hojczyk)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P9/P15): Szkoda, że na torze było tyle wody, ponieważ bardzo chcieliśmy pojeździć, jednak nie dało się. Szkoda też fanów na trybunach, gdyż mocno wieje i prawdopodobnie nie jest zbyt miło gdy się tam siedzi. Miejmy nadzieję, że jutro wrócą z suchymi ubraniami i wyjrzy zza chmur słońce, taka przynajmniej jest prognoza! Nie da się ścigać w takich warunkach, ponieważ opony nie odprowadzają tyle wody.

Mark Webber (P5/P19): Szkoda, ponieważ kochamy Spa i fajnie byłoby wykonać więcej okrążeń, jednak nie da się w takich warunkach czegokolwiek dowiedzieć. Mamy nieco informacji z pierwszego treningu, jednak nie da się ścigać w takich warunkach, ponieważ na torze zalega zbyt dużo wody i kwalifikacje prawdopodobnie również nie odbyłyby się w takiej pogodzie, więc po prostu schowaliśmy bolid i czekamy na jutro.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P23/P20): Nie ma dziś wiele do gadania. Było zbyt mokro, by jeździć, a prognoza mówi, że pozostałe dwa dni będą lepsze jeśli chodzi o pogodę. Z niecierpliwością czekam, by pojeździć tutaj na suchym turze. Szkoda, że nie byliśmy w stanie sprawdzić naszych poprawek, ponieważ mogłoby to być interesujące. Jutro mamy nowy dzień i zobaczy co się stanie.

Romain Grosjean (P21/P21): Szkoda, że nie mogliśmy dziś zbyt wiele pojeździć, jednak było zbyt mokro. Z niecierpliwością czekam na przetestowanie słynnego "urządzenia", jednak musimy jeszcze poczekać. Pogoda powinna być jutro lepsza, wiec będziemy mieli dużo do roboty, by upchnąć dwa dni w jednej sesji, a potem od razu przystąpić do kwalifikacji. E20 był mocny na każdym torze jak na razie, więc jestem pewny, że będzie dobry również tutaj.

(Łukasz Godula)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P19/P23): Byłem zaskoczony obfitymi opadami deszczu podczas obu sesji. Spodziewaliśmy się, że rano będzie mniej padało, więc bardzo staraliśmy się, aby wykonać nasz jedyny przejazd. Przejechaliśmy zaledwie kilka okrążeń, głównie po to by sprawdzić czy samochód działa, więc po południu, w jeszcze gorszych warunkach, zdecydowaliśmy się zostać w garażu. Dobre było wsiąść do auta po blisko miesięcznej przerwie. Jako, że dziś nie udało nam się odpowiednio pojeździć, jutro będziemy mieli dodatkowy komplet opon na suchy tor, więc to będzie priorytetem.

Narain Karthikeyan (P--/P24): Dziś nie udało mi się przejechać ani jednego okrążenia, gdyż warunki były okropne. Nie można jednak z tym walczyć, więc musimy skupić się na jutrze. Prognoza nie przewiduje deszczu, więc będziemy się starali nadrobić stracony czas i poczuć samochód. To będzie intensywna sesja, jednak nie mogę doczekać się wyjazdu na tor.

Dani Clos (P20/P--): Ponownie miałem okazję poprowadzić F112 i było fantastycznie. Sesja nie była jednak łatwa z powodu warunków atmosferycznych. Tor był bardzo mokry i moim głównym zadaniem było sprawdzenie samochodu i rozłożenia balansu. Wszystko poszło dobrze, czułem się komfortowo, więc jestem bardzo zadowolony z pracy, jaką wykonaliśmy.

(Paweł Zając)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 31.08.2012 17:16[!]
pod tym wlasnei artykulem chcialem sie z Wami wszystkimi przywitac po tak dluuuugiej przerwie wakacyjnej nie tylko w F1 ale i w naszych przyziemnych zyciach :) Mam nadzieje ze jestesmy wszyscy w komplecie i nikogo nie brakuje.
Wchodzilem na strone - czytalem artykuly ale sie nie odzywalem. No ale teraz czas druga polowe sezonu zaczac - czas zaczac takze wylaniac zwyciezcow sezonu. Mam nadzieje ze bedzie to Aussie :)
Pozdrawiam wszystkich bywalcow tego znakomitego portalu - Marek - dzieki raz jeszcze - pamietamy o Tobie !!!!!!!!!! pozdrowienia dla rodzicow Marka takze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca