F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 20122 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.25Charles PicMarussia MR012:49,354--4
2.16Daniel RicciardoToro Rosso STR72:49,7500,3960,3963
3.5Fernando AlonsoFerrari F20122:50,4971,1430,7473
4.11Paul di RestaForce India VJM052:51,3331,9790,8363
5.18Pastor MaldonadoWilliams FW342:51,6602,3060,3274
6.24Timo GlockMarussia MR012:52,0762,7220,4164
7.14Kamui KobayashiSauber C312:53,2323,8781,1564
8.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR72:58,2328,8785,0003
9.12Nico HulkenbergForce India VJM052:59,1259,7710,8935
10.15Sergio PerezSauber C313:12,90123,54713,7764
11.8Nico RosbergMercedes F1 W03---3
12.7Michael SchumacherMercedes F1 W03---4
13.20Heikki KovalainenCaterham CT01---1
14.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-27---2
15.1Sebastian VettelRed Bull RB8---3
16.3Jenson ButtonMcLaren MP4-27---2
17.6Felipe MassaFerrari F2012---2
18.19Bruno SennaWilliams FW34---3
19.2Mark WebberRed Bull RB8----
20.9Kimi RaikkonenLotus E20----
21.10Romain GrosjeanLotus E20----
22.21Witalij PietrowCaterham CT01----
23.22Pedro de la RosaHRT F112----
24.23Narain KarthikeyanHRT F112----
107% najlepszego czasu: 3:01,209

Pogoda postanowiła nie odpuszczać kierowcom Formuły 1. Popołudniowe zajęcia – podobnie jak poranne – rozpoczęły się w bardzo niekorzystnych warunkach, niezachęcających do wyjechania na tor Spa Francorchamps. Większość kierowców zdecydowała się na zestaw kurtka + ciepła herbata, zamiast kombinezon + kierownica.

Mechanicy Ferrari w przerwie między sesjami bardzo szybko próbowali wymienić silnik w bolidzie Massy po tym, jak uległ on awarii w końcówce pierwszego treningu. Jak się okazało – niepotrzebnie się spieszyli. Przez pierwsze 30 minut na torze hałasował jedynie deszcz, który uderzał o asfalt z bardzo dużą częstotliwością uniemożliwiając jakąkolwiek jazdę.

Pierwszym odważnym okazał się być Nico Rosberg, który opuścił garaż w połowie sesji – warunki na torze śmiało można było określić mianem katastrofalnych. Niemcowi daleko było do walki o jak najlepszy czas – było to po prostu niemożliwe w panującej aurze. Po chwili na tor wyjechał drugi z Mercedesów, a następnie Kovalainen – ciężko jednak powiedzieć jaki był cel tych przejazdów.

Ostatnie pół godziny zapowiadało się względnie ciekawie, ponieważ na torze zrobił się niewielki ruch, ale ostatecznie walka toczyła się – niestety – jedynie o przejechanie jak największej liczby okrążeń wyjazdowych. Ferrari ponownie malowało tylne skrzydło farbą fluorescencyjną, ale zdecydowanie nie o takiej pogodzie do testowania marzyli inżynierowie Scuderii.

Podczas drugiego treningu na torze pojawiło się osiemnastu kierowców. Najwięcej okrążeń – pięć – przejechał Nico Hulkenberg. Niestety, żaden z ustanowionych czasów nie ma nic wspólnego z realnymi wynikami, gdyż zostały wykręcone z powodu możliwości wykonania testowego startu na koniec sesji, co zmuszało zawodników do przecięcia linii pomiaru czasu.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 13°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marrcus, 31.08.2012 17:08[!]
można współczuć kibicom dziś, tyle sie nastali i nic prawie nie zobaczyli
konradosf1, 31.08.2012 17:49[!]
Pic na wodę chciałoby się rzec :D
antek01013, 31.08.2012 18:09[!]
Gratulacje dla Charlesa za wygranie sesji;) No i oczywiście dla Pereza, który wykręcił chyba najgorszy czas jednego okr, odkąd pamiętam;)
krzysiek_aleks, 31.08.2012 19:15[!]
A dlaczego nie napisaliście, że Pic wygrał sesję w tytule? :P
Tomos, 31.08.2012 19:27[!]
Jakbym obstawił wczoraj u bukmachera, że Pic wygra jeden z treningów- byłbym bogaty...:(
TheStig, 31.08.2012 20:19[!]
@jplotus72 - dzięki za ten komentarz, ciekawe. Może i faktycznie BBC to fanatyczni Kubicomaniacy ;-)

Ooo, Perez musi jutro uważać, nie zmieścił się w 107%...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca