F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 20129 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Lewis Hamilton
McLaren 53 okr. 1h19m41,221
2.
Sergio Perez
Sauber 53 okr. +0:04,356
3.
Fernando Alonso
Ferrari 53 okr. +0:20,594
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=4Lewis HamiltonMcLaren MP4-27531h19m41,2211
2.1015Sergio PerezSauber C3153+0:04,3561
3.75Fernando AlonsoFerrari F201253+0:20,5941
4.16Felipe MassaFerrari F201253+0:29,6671
5.29Kimi RaikkonenLotus E2053+0:30,8811
6.27Michael SchumacherMercedes F1 W0353+0:31,2592
7.18Nico RosbergMercedes F1 W0353+0:33,5502
8.111Paul di RestaForce India VJM0553+0:41,0571
9.114Kamui KobayashiSauber C3153+0:43,8981
10.319Bruno SennaWilliams FW3453+0:48,1441
11.1118Pastor MaldonadoWilliams FW3453+0:48,6822
12.216Daniel RicciardoToro Rosso STR753+0:50,3161
13.210Jerome d'AmbrosioLotus E2053+1:15,8611
14.320Heikki KovalainenCaterham CT01521 okr. (1 okr.)2
15.321Witalij PietrowCaterham CT01521 okr. (00,199)2
16.425Charles PicMarussia MR01521 okr. (10,921)2
17.224Timo GlockMarussia MR01521 okr. (27,393)2
18.522Pedro de la RosaHRT F112521 okr. (12,032)1
19.223Narain KarthikeyanHRT F112521 okr. (14,868)1
20.92Mark WebberRed Bull RB851wycofał się1
21.312Nico HulkenbergForce India VJM0550hamulce1
22.171Sebastian VettelRed Bull RB847alternator 2
Niesklasyfikowani
3Jenson ButtonMcLaren MP4-2732pompa paliwowa1
17Jean-Eric VergneToro Rosso STR78zawieszenie0
Najszybsze okrążenie: Nico Rosberg (Mercedes F1 W03) - 1:27,239 na 53 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 230,944 km/h
 kara przejazdu przez boksy za wypchnięcie Alonso poza tor

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
derwisz, 09.09.2012 21:03[!]
Cytat MPOWER :
w Lotusie d'Ambrosio był ten sam problem


Ten sam problem? Tam był jakiś inny kłopot z KERS nie związany z alternatorem, a Ambrosio dojechał do mety na niezłym jak na niego 13 miejscu. Bez sprawnego alternatora raczej by wyścigu nie ukończył.
Xjumpaytech, 09.09.2012 21:05[!]
Cytat :
„Ostatnio, nasza strata do pole position wyniosła 0,8s, co jest trochę zbyt dużym wynikiem”.

„Musimy się poprawić. Ciekawe jak sprawa będzie wyglądać na Spa i Monzy, ponieważ są to dziwne tory pod względem tego, czego wymaga się od bolidu – potrzebny jest niski docisk w porównaniu z innymi obiektami, więc w kolejnych dwóch wyścigach wszystko może się wydarzyć – mamy nadzieję, że dla nas ułożą się one jak najlepiej i zdobędziemy w nich wiele cennych punktów. Kolejnym przystankiem będzie Singapur – tam nasza strata do pole position musi stopnieć”

Jego cała wypowiedź ze Spa.
MPOWER, 09.09.2012 21:12[!]
@derwisz
Czytaj co napisałem :)
W piątek miał problem z alternatorem a nie w wyścigu.
W wyścigu miał problem z KERS a Raikkonen o dziwo nie.
Natomiast Kimi miał problem z KERS na SPA, Webber też a Vettel nie.
Po prostu napisałem już to raz....Renault daje d.upy z niezawodnością a w wysokich temperaturach pada przeważnie alternator.
W Walencji padł alternator Groszkowi a Kimi dojechał do mety. Webber dojechał do mety a Vettel miał to samo co Groszek.
Po prostu jedni mają pecha a inni nie.

Horner: Najważniejsze, aby znaleźć przyczynę tych awarii. Nieukończenie zawodów jest bardzo kosztowne.Nie możemy sobie na to pozwalać. Zepsucie alternatora nie pozwoliło nam osiągnąć mety dwukrotnie - za pierwszym razem straciliśmy pewne zwycięstwo, dzisiaj sensowne punkty. To niesamowicie kosztowne i musi zostać wyeliminowane na siedem pozostałych GP. Musimy pracować z Renault nad zrozumieniem problemu oraz uniknięciem go w przyszłości".

@Xjumpaytech
Druga część wypowiedzi jest przed weekendem w SPA (typu zapowiedzi przed GP) a nie podczas weekendu.

PS
@derwisz - chciałem zacytować moją wypowiedź i skasowała mi się wcześniejsza moja wypowiedź. Teraz to głupio wygląda bo cytujesz moją wypowiedź której nie ma :)
Ale cóż, nie chciałem a wyszło ;/
derwisz, 09.09.2012 22:18[!]
@MPOWER A to, że Webber nie ma problemów z alternatorem jak wytłumaczysz? Niespotykanym szczęściem? :D
Moim zdaniem w tym wypadku przyczyna "szczęścia " Webbera jest inna. On po prostu jeździ nieco innym bolidem, nie ma tak ryzykownych ustawień jak bolid Vettela, nie jest tak szybki ale w zamian alternator pracuje stabilnie.

A KERS w RBR to osobna bajka. Nieraz już było o tym wspominane, ze problemy z KERS wynikają ze specyfiki budowy aerodynamicznej bolidu RBR, w którym brak jest dobrego miejsca na umiejscowienie tego systemu. Maja dzięki temu najlepszy bolid ale kosztem niezawodności KERSU.
MPOWER, 09.09.2012 23:00[!]
Cytat derwisz :
@MPOWER A to, że Webber nie ma problemów z alternatorem jak wytłumaczysz? Niespotykanym szczęściem? :D

Tym że Kimi ma problemy z Kersem a Groszek nie albo tym, że Alonso ma tempo a Massa nie :)

Usterki będą zawsze. Ferrari też przekombinowało w walce o PP z Alonso przez co Hiszpan mając szansę na PP wystartował dopiero z 10 pozycji.
Lewis zdobył w Hiszpanii PP ale miał za mało paliwa

Chodzi mi o to, że tylko Ty tutaj się upierasz, że pech miał tylko Alonso a Vettel nie miał.
Wg Ciebie wygląda na to że Niemiec miał szczęście.
Obydwoje mieli pecha i tyle. Stracili punkty nie przez swoje błędy tylko błędy od nich niezależne. I kropka. Koniec tematu :)!

Cytat derwisz :
Nieraz już było o tym wspominane, ze problemy z KERS wynikają ze specyfiki budowy aerodynamicznej bolidu RBR, w którym brak jest dobrego miejsca na umiejscowienie tego systemu.

Wszyscy korzystający z osprzętu Renault mają taki problem. Producent po prostu taki "koślawy" KERS skonstruował, że nie wiadomo jak go zmieścić. A do tego awaryjny.

Dziwne, że w McL i Ferrari KERS nie pada. Oni nie kombinują z umiejscowieniem KERS w bolidzie bo nie pracują nad wydajnością aerodynamiki ? Proste, bo jest innej konstrukcji.
derwisz, 10.09.2012 04:31[!]
Twoja ostatnia wypowiedź dowodzi jednego. Nie dociera do Ciebie co piszę, wmawiasz mi rzeczy których nie powiedziałem a na koniec bezwiednie przyznajesz mi rację.

Cytat MPOWER :
Ferrari też przekombinowało w walce o PP z Alonso przez co Hiszpan mając szansę na PP wystartował dopiero z 10 pozycji.


Przecież powiedziałem, że Ferrari przekombinowało czyli popełniło błąd, nie zwalam złego wyniku ALO na pecha. Skoro piszesz, ze Ferrari "też przekombinowało" to znaczy, że ktoś jeszcze przekombinował i jasno z tego wynika że miałeś na myśli RBR. Jeśli RBR twoim zdaniem przekombinowało tzn. że ludzie popełnili błąd, a błąd ludzki to nie jest pech.

Cytat :
Chodzi mi o to, że tylko Ty tutaj się upierasz, że pech miał tylko Alonso a Vettel nie miał.
Wg Ciebie wygląda na to że Niemiec miał szczęście.


Tutaj przegiąłeś. Po pierwsze powiedziałem coś wręcz przeciwnego. ALO miał pecha w SPA, natomiast na MONZY zły wynik w Q nie miał nic wspólnego z pechem.
Nic nie wspominałem o szczęściu Niemca, to Twój wymysł albo nadinterpretacja. Napisałem ze Niemiec nie miał pecha a to jest różnica.

Cytat :
Stracili punkty nie przez swoje błędy tylko błędy od nich niezależne


Tutaj przyznajesz mi rację. Stracili punkty przez błędy swoich zespołów (być może i swoje własne, nikt nie wie na ile decyzje zespołu były ich własnymi decyzjami, poza tym frazeologia nie ma znaczenia, kierowcy we wszystkich wypowiedziach całkowicie utożsamiają się ze swoimi zespołami, na przykład nie mówią: "pojechałem perfekcyjnie" tylko "pojechaliśmy perfekcyjnie"). To nie był pech ponieważ, gdyby świadomie nie zaryzykowano awarii w imię zwiększenia osiągów można było jej uniknąć.
Wygląda na to, że dla ciebie pojecie błąd jest równoznaczne z pechem.
Idąc Twoim tokiem rozumowania w SPA Grosjan miał pecha, ponieważ nie udał mu się manewr wyprzedzania na Hamiltonie.
MPOWER, 10.09.2012 07:42[!]
Cytat derwisz :
Twoja ostatnia wypowiedź dowodzi jednego. Nie dociera do Ciebie co piszę, wmawiasz mi rzeczy których nie powiedziałem a na koniec bezwiednie przyznajesz mi rację.

Jak ma do mnie docierać coś, jak jesteś monotematyczny i wkręciłeś sobie coś a teraz to wszystkim w koło próbujesz udowodnić. Nigdzie Ci racji nie przyznałem i próbujesz to po swojemu nad interpretować.
Tutaj nie było pecha, zawinił zespół. Zawinił bo się przyznał, że przekombinował.
Cytat derwisz :
Jeśli RBR twoim zdaniem przekombinowało tzn. że ludzie popełnili błąd, a błąd ludzki to nie jest pech.

Jakim moim zdaniem? Gdzie ja to napisałem? Nie mam dowodów żeby tak przypuszczać. Trzymałeś Horner'a za rączkę i masz dowód?
Do dzisiaj brak WDC dla Kimiego w 2003 i 2005r nazywany jest pechem Fina że bolid przez usterki mu na to nie pozwolił. I nikt nigdzie nie pisze o tym, że czynnik ludzki to spowodował (padające silniki, zawieszenie) - tylko pech Kimiego.

Cyril Dumont | Renault Sport F1:
Wymieniliśmy wczoraj alternator w bolidzie Sebastiana, ale niestety mieliśmy taką samą awarię w dzisiejszym wyścigu. Ciągle badamy dlaczego tak się stało, ale wiemy, że chociaż alternator działał wyłącznie w zalecanym zakresie, sama część przegrzała się i odcięła dopływ mocy.
Musimy przeprosić Red Bull Racing.

Czy tutaj coś mówi, że zawinił RBR?

Cytat derwisz :
Idąc Twoim tokiem rozumowania w SPA Grosjan miał pecha

To nie jest pech Groszka, bo to on spowodował wypadek. To był jego błąd a nie pech, który się przyczynił do jego wypadku.
Vettel mial pecha bo mu odmówił bolid posłuszeństwa. Sam się do tego nie przyczynił.
Podobnie Alonso na SPA - nie ze swojej winy przypadkowo został zamieszany w wypadek.
Obydwoje nie zdobyli punktów, ponieważ zaważył czynnik niezależny od nich.

Kończmy ten temat bo nie mam czasu siedzieć na forum i tłumaczyć komuś że białe jest białe a czarne jest czarne. Mam inne rzeczy do robienia.
ROOK, 10.09.2012 13:27[!]
A ja dodam jeszcze taki szczegół – tydzień temu zgłosiłem poprawkę i „załatwiłem” Witalijowi awans o jedno miejsce w klasyfikacji generalnej, a teraz znowu muszę robić korektę, żeby mu je odebrać. :))


> http://www.f1wm.p...rok=2012&dzial=3 – wydaje mi się,
> że Pietrow obszedł Kovalainena: obydwaj mają po jednym 13. i jednym
> 14. miejscu, ale Pietrow ma aż 3 16. miejsca. :)

No to teraz sytuacja się odwróciła: KOV ma 2 14. miejsca, PET jedno. Czyli KOV wyżej! :)
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca