F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 20129 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:25,422--26
2.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:25,7230,3010,30129
3.8Nico RosbergMercedes F1 W031:25,7620,3400,03926
4.5Fernando AlonsoFerrari F20121:25,8000,3780,03822
5.6Felipe MassaFerrari F20121:25,8610,4390,06127
6.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:25,9440,5220,08330
7.9Kimi RaikkonenLotus E201:26,0460,6240,10225
8.15Sergio PerezSauber C311:26,3230,9010,27726
9.2Mark WebberRed Bull RB81:26,3900,9680,06724
10.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:26,5041,0820,11419
11.1Sebastian VettelRed Bull RB81:26,5081,0860,00418
12.12Nico HulkenbergForce India VJM051:26,5181,0960,01021
13.19Valtteri BottasWilliams FW341:26,6411,2190,12326
14.14Kamui KobayashiSauber C311:26,7461,3240,10522
15.10Jerome d'AmbrosioLotus E201:27,1801,7580,43429
16.11Jules BianchiForce India VJM051:27,1921,7700,01222
17.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:27,3731,9510,18125
18.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:27,7892,3670,41624
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:27,8552,4330,06627
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:28,5783,1560,72320
21.25Charles PicMarussia MR011:28,7513,3290,17326
22.24Timo GlockMarussia MR011:29,2073,7850,45621
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:29,3313,9090,12421
24.23Ma Qing HuaHRT F1121:31,2395,8171,90826
107% najlepszego czasu: 1:31,402

GP Włoch zapowiada się pierwszym weekendem od zawodów w Walencji niezakłóconym przez opady deszczu. Kierowcy z pewnością przyjmą słoneczne warunki z ulgą i poświęcą czas na torze do typowych przygotowań. Może to być jeszcze ważniejsze niż w poprzednich rundach, gdyż konfiguracja aerodynamiczna Monzy znacznie różni się od innych obiektów.

W padoku rozbrzmiewały plotki na temat przejścia Hamiltona do Mercedesa, a na torze nowością było zastąpienie Grosjeana przez Jerome D'Ambrosio. Belg pojedzie w Lotusie przez cały weekend, tymczasem z piątkowych kierowców w pierwszej sesji mieliśmy: Julesa Bianchi, Ma Qing Hua oraz Bottasa.

Zespoły były świadome dobrych prognoz na ten weekend, więc nie rzuciły się do szybkich okrążeń instalacyjnych czy ustanawiania czasów okrążeń. Bolidy tradycyjnie zostały "ogołocone" z wyrafinowanych dodatków aerodynamicznych, a tylne skrzydła jak co roku przypominały płaskie deski.

Niespodziewanie pierwszy z czasem okrążenia okazał się Lewis Hamilton, jednak nie był to jakkolwiek konkurencyjny wynik. Ferrari za to wyjechało na tor pomalowane farbą fluorescencyjną, do czego zdążyliśmy się już w tym sezonie przyzwyczaić. Felipe podbił czas Lewisa o 3 sekundy, ale czas 1:28,370 miał być dzisiaj jeszcze znacznie poprawiony. Chwilę później wszyscy skryli się w garażach.

Znacznie więcej akcji na torze pojawiło się po 30 minutach trwania sesji. Na tor wyjechało kilku zawodników i zaczęły się pojawiać kolejne czasy okrążeń. Na tą chwilę najszybszy był Kimi Raikkonen z wynikiem 1:27,369, który został poprawiony przez Hamiltona o 0,4 sekundy. Kolejne kółko Lewisa było jeszcze szybsze, co umocniło go na pierwszej pozycji.

Tor pomimo porannych przejazdów bolidów GP3 był w dalszym ciągu bardzo słabo nagumowany, przez co częstym widokiem było blokowanie kół podczas hamowania, zwłaszcza przed pierwszą szykaną. Po kolejnych 15 minutach na czele mieliśmy Schumachera z czasem 1:25,422 i imponującym wynikiem w trzecim sektorze. Za Niemcem plasował się Button ze stratą 0,4s oraz Alonso z czasem gorszym o 0,5s.

Button tymczasem nie chciał odpuścić i pozostał na torze, jednak pomimo zdecydowanie najszybszego pierwszego sektora, odstawał od Schumachera dość znacznie w trzecim. Poza tym w bolidzie Anglika na długo przed hamowaniem słyszeliśmy limiter obrotów, co z pewnością nie pomagało w uzyskiwaniu najwyższych prędkości.

35 minut przed zakończeniem treningu mieliśmy nieco mniej samochodów na torze, a układ czołówki pozostawał niezmienny. Dopiero po kilku minutach z garażów wyjechało więcej bolidów, jednak czasy nie ulegały znacznej poprawie. Ostatnie 15 minut nie zapowiadało większych zmian w tabeli. W dalszym ciągu pierwsza trójka kształtowała się z Schumacherem na czele i Buttonem i Alonso za nim.

Kierowcy mieli już przejechane wiele okrążeń na jednym komplecie twardej mieszanki, jednak Rosberg mimo to był w stanie wskoczyć na trzecią lokatę ze stratą 0,340 do swojego partnera. Końcówka sesji była bardzo pracowita dla każdego w stawce. Na torze mieliśmy każdego zawodnika. Tymczasem Alonso zatrzymał swój bolid w pierwszej szykanie i wyglądało to na jakiś mechaniczny problem.

Kolejnym pechowcem był Maldonado, który zatrzymał swój bolid przed pierwszym Lesmo. Do końca treningu nikt już znacząco nie poprawił swojego czasu i kierowcy skupili się głównie na dopasowywaniu ustawień pod kątem wyścigu. Przygodę w samej końcówce zaliczył Kimi Raikkonen, który po uderzeniu w jeden z krawężników wystrzelił w powietrze, jednak na szczęście po uderzeniu w ziemię bolid nie uległ awarii.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kojag, 07.09.2012 12:10[!]
Ciekawe jaki program realizował DAM... Chińczyk fatalnie, ale można było spodziewać się czegoś jeszcze gorszego...
Yurek, 07.09.2012 12:12[!]
Fatalnie? Zmieścił się w 107%, to niezły wynik jak na debiut.
Lukas, 07.09.2012 12:40[!]
Poza tym nie zaliczył ani jednego spina, jak dla mnie to niezły start :)
katinka, 07.09.2012 13:20[!]
Fajnie było znów zobaczyć kierowców śmigających po Monza, tylko te liście mogliby zamieść. Całkiem niezły pierwszy w życiu trening Ma, to musiało być dla niego przeżycie i nie przydzwonił nigdzie. No i może w końcu tutaj, na tym torze Schumi skończy wyścig na podium, tak jak wtedy w 2006, gdy ogłosił koniec.
Simi, 07.09.2012 14:10[!]
Może, może, przed nami cały weekend, więc niczego nie można wykluczyć. Jeśli miałbym się pobawić w obstawianie to rzekłbym, że Merc, McL, Ferrka i RBR (kamuflaż) są tu najmocniejsi, ale to taka strzelanka. Tak naprawdę niewiele można wywnioskować. Qing Hua? Cóż, prawie dwie sekundy straty to trochę słaby wynik, ale ileż on ma kilometrów na koncie? Niewiele. Ważne, że nie wydzwonił, tak jak słusznie @katinka pisze, zmieścił się w 107%... jest naprawdę ok ;)
artur_fan_f1, 07.09.2012 19:31[!]
Felipe liczę na Ciebie!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca