F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 20129 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Lewis Hamilton (P1): To fantastyczny dzień dla całego zespołu – wykonali fantastyczną robotę by bolid znalazł się na tej pozycji, więc chcę gorąco im podziękować. Cały zespół McLaren zasługuje na ten rezultat. Jutro szykuje się szybki, trudny wyścig. Jenson i Ferrari są bardzo szybcy, jednak mamy dobry samochód i ustawienia, i jesteśmy w najlepszej możliwej pozycji, by zdobyć maksimum punktów. To piękny tor, jest bardzo szybki i musisz to uszanować. Monza ma niesamowitą historię i w pewnym momencie chciałbym stać się częścią tej historii. Na tę chwilę jednak skupiam się na tym, by przejechać mocny, spójny wyścig, ponieważ potrzebuję teraz punktów. Na koniec chciałbym złożyć najlepsze życzenia i gratulacje mojemu przyjacielowi, Alexowi Zanadriemu. Alex jest nie tylko jednym z najodważniejszych ludzi, jakich znam, ale także jednym z najmilszych, zaś jego złote medale na paraolimpiadzie były niesamowicie inspirujące.

Jenson Button (P2): To dla nas naprawdę dobry dzień. Gratulacje dla Lewisa i całego zespołu – wykonali bajeczną robotę, byśmy znaleźli się na tej pozycji i musimy to wykorzystać jutro. Szczęśliwie jesteśmy w najlepszej pozycji – kilka ostatnich wyścigów pokazało siłę naszego bolidu. Nie rozważaliśmy możliwości podążania w cieniu aerodynamicznym jak inni, ponieważ to skomplikowane i jeśli popełnisz błąd, twoje okrążenie może zostać zmarnowane. Nie sądzę, że jutrzejszy wyścig rozegra się na starcie – oczywiście potrzebujesz dobrego wejścia w pierwszy zakręt, ale jeśli twój plan będzie zbyt ambitny, to nie zadziała. W ostatnich latach nie dochodziło tutaj do incydentów, w które uwikłane były bolidy z pierwszego rzędu, więc Lewis i ja będziemy skupiać się na wyjściu z szykany przed innymi zawodnikami.

Martin Whitmarsh, szef zespołu: Jestem niesamowicie dumny z całego zespołu McLaren, wszyscy pracowali bardzo ciężko by tak wspaniale rozwinąć bolid przez cały rok. Dzisiejszy pierwszy rząd jest odpowiednią nagrodą dla ich wysiłków. Prawdę powiedziawszy, ktoś mi powiedział, że mamy rekord w ilości pierwszych rzędów zdobytych w kwalifikacjach w historii Formuły 1, co jest niezłym osiągnięciem. Chciałbym powiedzieć więc <> nie tylko do mężczyzn i kobiet, którzy trudno by przygotować na dzisiaj nasz bolid, ale także do kobiet i mężczyzn, którzy pracowali równie trudno przez 46 długich lat, od momentu, w którym McLaren po raz pierwszy zadebiutował w mistrzostwach świata w 1966 roku. Jednak liczy się jutrzejszy dzień i miło mi poinformować, że wykonaliśmy wczoraj sporo pracy, by przygotować bolid na wyścig, więc mamy nadzieję, że będziemy w dobrej formie. Jeśli chodzi o dzisiejszy dzień, zarówno Lewis i Jenson pojechali nienagannie, wykorzystując imponujące tempo bolidu w sektorach pierwszym i drugim, i optymalizując jego możliwości również w sektorze trzecim, gdzie radził sobie trochę gorzej. Mogło się wydawać, że było to dla nich łatwe, jednak nic bardziej mylnego. Tak naprawdę obaj musieli utrzymać nerwy na wodzy pod koniec swojego najszybszego okrążenia. Dobra robota, chłopaki. Jutrzejszy wyścig będzie szybki i trudny.

(Dawid Pytel)
 
Ferrari

Felipe Massa (P3): Jestem naprawdę szczęśliwy z powodu kwalifikacji, najlepszych w długim okresie czasu. To bardzo ważny wyścig dla Ferrari i zrobię wszystko co w mojej mocy, by osiągnąć dobry rezultat. Przykro mi z powodu Fernando, był mocny przez cały weekend. Obaj mamy dobry bolid i jestem pewien, że jutro będziemy w stanie zdobyć sporo punktów. Mamy szansę pokonać McLarena, nawet jeśli są bardzo mocni. Dla mnie powrót na podium, przed wszystkimi naszymi fanami, byłoby niesamowite. To mój drugi domowy wyścig i ściganie się tutaj to zawsze fantastyczne uczucie. Próbowaliśmy podążać w cieniu aerodynamicznym innych bolidów, co wymaga dużej koncentracji, ale swój najlepszy czas osiągnąłem nie mając nikogo przed sobą.

Fernando Alonso (P10): Myślę, że mogłem zdobyć dzisiaj pole position, jednak zamiast tego startuję z 10 pozycji. Szkoda, ponieważ bolid był bardzo mocny. Takie rzeczy zdarzają się może raz na 15 lat, ale to nie powód do płaczu. Problem zostanie naprawiony do jutra, ale oczywiście ten rezultat zmienia wszystko w wyścigu. Mieliśmy szansę powiększyć przewagę nad rywalami, a teraz wydaje się, że kilku z nich może zbliżyć się do mnie. Nie sądzę, że awarie które nam się przytrafiły przez kilka ostatnich dni są związane z przyspieszeniem rozwoju bolidu, ponieważ nie zawierały komponentów, które wykorzystujemy do granic możliwości. Jutro spróbujemy zyskać jak najwięcej punktów. Musimy zaakceptować, że takie problemy się zdarzają, nawet jeśli pierwszą reakcją na nie jest rozczarowanie. Ryzyko związane ze startu w środku stawki? Biorąc pod uwagę układ tabeli, to inni powinni się martwić tym, że znów mogą nie zdobyć punktów.

Stefano Domenicali, szef zespołu: To, co przydarzyło się dzisiejszego popołudnia Fernando to wielka szkoda, ponieważ mogliśmy zdobyć pole position dla wspaniałej publiczności na Monzy. Felipe przejechał wspaniałe kwalifikacje i cieszymy się, że powraca walczyć o czołowe miejsca również w wyścigu. Wszystkie znaki wskazywały na miłe popołudnie, jednak jeśli nie masz 100% niezawodności, wtedy płacisz wysoką cenę, co znalazło dzisiaj swoje potwierdzenie. Po pierwsze musimy zrozumieć co stało się z tyłem bolidu Fernando, jednak musimy też od razu odłożyć na bok rozczarowanie i przygotować się do wyścigu, który będzie bardzo ciężki w każdym aspekcie. 53 okrążenia na Monzy to dużo i wciąż wszystko może się wydarzyć. Pozostaję przekonany, że możemy osiągnąć dobry rezultat, jednak gdyby dzisiaj wszystko poszło gładko, mielibyśmy lepszą szansę by tego dokonać.

(Dawid Pytel)
 
Mercedes

Michael Schumacher (P4): Myślę że możemy być zadowoleni z tego wyniku, zakwalifikowaliśmy się wysoko i konsekwentnie przez cały weekend osiągaliśmy dobre rezultaty. Nasz samochód pasuje pod ten tor, ale mieliśmy drobne problemy po drodze. Chłopaki w fabryce zrobili dobrą robotę, tak samo jest na torze, co zaowocowało rozwiązaniem problemów. Duże punkty są realnym celem na jutro. Jutro wystartuję czwarty, co już jest pozytywne.

Nico Rosberg (P6): Szóste miejsce na Monzy jest dobrym wynikiem, podczas tak skomplikowanej sesji kwalifikacyjnej. Podczas Q3 nie byłem zadowolony z mojego balansu i mimo, że rozpocząłem dobrze, to później wszystko się zmieniło. Nie mogłem poprawić swojego czasu. Czekam na jutrzejszy wyścig i mam nadzieję, że uda mi się podskoczyć o kilka pozycji.

Noerbert Haug, szef działu sportowego Mercedesa : Piąte miejsce Michaela i siódme Nico są lepszymi wynikami, niż te, które osiągaliśmy podczas ostatnich dwóch wyścigów, co powinno być przyzwoitą podstawą na jutro. Pięć samochodów napędzanych silnikami Mercedesa w pierwszej siódemce jest czymś dobrym.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P5): Jestem bardzo zadowolony z wyniku, choć moje okrążenie powinno być trochę szybsze, ale ciężko powiedzieć czy mogłem być wyżej. Tracimy zbyt dużo do bolidów przed nami. Przez cały weekend nie byliśmy wystarczająco szybcy, więc szósta pozycja jest bardzo dobra. Jutro nasze tempo powinno być lepsze, zobaczymy co da się zrobić.

Mark Webber (P11): Właśnie takiego rezultatu się spodziewaliśmy. Między mną, a Sebastianem była bardzo niewielka różnica, jedynie 0.1s sprawiło, że nie znalazłem się w Q3. Jedenasta pozycja nie jest niespodzianką – dzięki tej lokacie mamy więcej wariantów na jutro. Mimo wszystko, wolałbym być wyżej, bo ciężko będzie mocno awansować, ale to Monza – wszystko jest możliwe.

Christian Horner, szef zespołu: Dla nas to były trudne kwalifikacje, zdawaliśmy sobie sprawę, że tak może być. Przez Q1 przebrnęliśmy bez kłopotów, po tym jak Hulkenberg zatrzymał się na torze. Niestety, Markowi minimalnie zabrakło aby wejść do finału. Sebastian przejechał w Q3 dobre okrążenie, uzyskując szósty rezultat. Jak wiemy, wystartuje z piątej pozycji, ponieważ Di Resta dostał karę. Mam nadzieję, że jutro pokażemy lepsze tempo niż dzisiaj. Wierzę, że możemy podjąć walkę z bolidami, które stoją przed nami. To dosyć wyjątkowy tor.

(Dawid Hojczyk)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P7): Nie byliśmy dzisiaj szybcy, ale przynajmniej znaleźliśmy się w pierwszej dziesiątce. Mniej więcej przez cały weekend byliśmy w tym samym miejscu, a więc dzisiejsze tempo nie było zaskoczeniem. Jutro czeka nas długi wyścig i najprawdopodobniej w nieco trudnych warunkach wyścigowych. Istnieje tutaj dużo miejsc do wyprzedzania i zobaczymy co się jutro wydarzy.

Jerome d'Ambrosio (P15): Szczerze mówiąc mam mieszane uczucia. Dostałem się do Q2 i nie jest to frustrujące, ponieważ byłem dosyć szybki w drugim i trzecim sektorze. Pierwszy sektor był moją bolączką od wczoraj. Moja strata do Kimiego to 60-70 procent i nie mamy zbyt dużo czasu, aby zniwelować tą różnicę. Miałem dużo do zrobienia przez ten weekend, więc patrząc z tej perspektywy nie było źle, ale wciąż mam dużo do poprawy.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P8): Cóż, nie mamy takiego samego tempa, jak tydzień temu na Spa, co przełożyło się na trudne kwalifikacje. To powiedziawszy, jestem zadowolony, że osiągnąłem pierwszy cel, którym było dostanie się do Q3. Piątek był dość skomplikowany, ponieważ problem mechaniczny uniemożliwił mi przejechanie sporej ilości okrążeń i dlatego nie mogę przewidzieć jak ułoży się wyścig. Brakuje mi doświadczenia w długich przejazdach. Po dzisiejszym porannym treningu dokonaliśmy wielu zmian w ustawieniach bolidu, co pomogło nam w kwalifikacjach. Znów mam zaufanie do bolidu. Mój czas okrążenia w Q2 był naprawdę dobry – pół sekundy szybszy, niż w Q3 – i według mnie to było nasze maksimum. Mimo to szkoda, że nie udało mi się poprawić podczas drugiego przejazdu w ostatniej próbie. Chcę jutro mocnego rezultatu w wyścigu.

Sergio Perez (P12): Wiedzieliśmy, że ciężko będzie przebić się do czołowej dziesiątki, jednak walczyłem mocno. Od piątku znacząco poprawiliśmy bolid, ale nie jesteśmy tak szybcy jak w Belgii. Podczas mojej ostatniej próby w Q2 niestety jechałem zbyt blisko Bruna Senny i nie mogłem polepszyć swojego czasu. Straciłem 0,2 sekundy w pierwszym sektorze. Nie odpuszczałem, by zrobić sobie więcej miejsca, ponieważ nie chciałem schłodzić opon. Obie mieszanki są dość podobne i nie spodziewamy się dużej degradacji, ale koniec końców, jeśli dodasz do tego wysokie temperatury, to nigdy dokładnie tego nie wiesz. Jestem optymistą jeśli chodzi o zdobycz punktową w jutrzejszym wyścigu.

Monisha Kaltenborn, dyrektor wykonawcza: Jesteśmy całkiem zadowoleni z przebiegu kwalifikacji, ponieważ wiedzieliśmy, że charakterystyka tego toru będzie dla nas problematyczna. Mimo to jesteśmy w dobrej pozycji startowej i liczymy na mocny wyścig.

(Dawid Pytel)
 
Force India

Paul di Resta (P9 - po karze za wymianę skrzyni biegów): Samochód pracował dobrze przez cały weekend, więc wiedziałem, że dobry wynik jest w naszym zasięgu. Podczas treningów byliśmy w pierwszej piątce i bolid spisywał się co raz lepiej z każdym przejazdem. Jestem zadowolony z okrążenia w Q3, które było moim najlepszym podczas całego weekendu. Sądzę że zespół wykonał świetną robotę, co pozwoliło nam się znaleźć na tej pozycji. Mamy dobre przeczucia, a samochód jest dobrze ustawiony. Wiedziałem iż otrzymam karę przesunięcia za wymianę skrzyni biegów, co było frustrujące, ale pozytywne jest to, że wciąż znajduje się w pierwszej dziesiątce. Musimy się upewnić, iż posiadamy dobre tempo wyścigowe, co pozwoli nam zdobyć punkty.

Nico Hulkenberg (P24): To były dla mnie bardzo krótkie i rozczarowujące kwalifikacje, podczas których tylko udało mi się rozpocząć mierzone okrążenie. Nagle straciłem napęd i musiałem się zatrzymać w pierwszym zakręcie, po tym, jak zespół kazał mi wyłączyć silnik. Szkoda ponieważ wydarzyło się to w dniu, kiedy bolid wydawał się być konkurencyjny, ale takie są wyścigi. Startuje z odległej pozycji i spróbuję przebić się do przodu.

Vijay Mallya, szef zespołu: Mieliśmy dziś bardzo konkurencyjny samochód i Paul pokazał niezłe osiągi, co przyczyniło się do zdobycia czwartego pola startowego. Uzyskał swój najlepszy czas podczas całego weekendu i najlepszy rezultat w całej karierze. Szkoda że dostał karę przesunięcia o pięć pozycji startowych za wymianę skrzyni biegów. Mamy nadzieję iż będzie szybki podczas wyścigu. Awaria w samochodzie Nico była wielkim rozczarowaniem. W jego bolidzie najprawdopodobniej pojawiły się problemy z ciśnieniem paliwa. jestem przekonany, że mogliśmy mieć oba samochody w pierwszej dziesiątce. Musimy jutro zdobyć kolejne punkty, aby umocnić się w klasyfikacji konstruktorów.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Bruno Senna (P13): To nie był dla nas najlepszy dzień, ponieważ mieliśmy nieco problemów z tempem, a później ostatnie kółko w Q2 nie było idealny. Stawka jest tu bardzo ciasna i będzie to trudny wyścig, jednak wykonaliśmy sporo przejazdów z dużą ilością paliwa, więc zobaczymy co będziemy w stanie zrobić.

Pastor Maldonado (P22 - po karach nałożonych w GP Belgii): Myślę, że jesteśmy bardziej konkurencyjni na twardszej mieszance, ponieważ z jakiegoś powodu nie byliśmy w stanie uzyskać dużej przyczepności na pośrednich gumach, wiec musimy się temu przyjrzeć. Mamy dobre tempo wyścigowe i tor umożliwia wyprzedzanie, wiec mamy szanse dwoma bolidami na punkty. Jest bardzo ciasno, jednak to długi wyścig. Z niecierpliwością czekam na ściganie się na tym wspaniałym torze.

Mark Gillan, główny inżynier operacyjny: Po trzecim treningu mieliśmy nadzieję na niezłe kwalifikacje, jednak niestety nie mieliśmy wystarczającego tempa by wyjść do Q3. Jutro warunki powinny być podobne i musimy mocno atakować w wyścigu, co jest naszym celem i chcemy zdobyć punkty.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P14): To były zacięte kwalifikacje. Kiedy jest się piętnastym zawsze się myśli, że mogło być trochę lepiej. Realistycznie jednak myśląc, nie wydaje mi się, byśmy mogli walczyć dziś o Q3. Senna był 0,3s przede mną i nie urwałbym tyle, gdybym złożył razem swoje najlepsze czasy z danych sektorów. Pewnym pocieszeniem jest to, że nie byliśmy na samym końcu w Q2, a teraz skupiamy się na wyścigu. Ustawienia, które wybrałem nie były złe i myślę, że jutro będziemy w stanie wyprzedzić kilka aut. Z dobrym tempem wyścigowym i dwoma strefami DRS, popołudnie powinno być interesujące. Pierwszy zakręt zawsze jest loterią i myślę, że jutro będzie można coś tam zyskać.

Jean-Eric Vergne (P16): Szczerze mówiąc, nie czułem się dobrze w samochodzie przez cały weekend, gdyż nie udało mi się znaleźć dobrych ustawień. W zasadzie, kwalifikacje były najlepsze pod tym względem. Dodatkowo popełniłem też mały błąd na moim szybkim okrążeniu, przez który straciłem około dwie dziesiąte. Pozytywne jest to, że mocno poprawiliśmy samochód od wczoraj, jednak może to nie być widoczne, gdyż wszyscy są bardzo blisko.

Laurent Mekies, główny inżynier: Po przeanalizowaniu wczorajszych danych i wprowadzeniu poprawek, zrobiliśmy krok naprzód. W piątek nie byliśmy zadowoleni z balansu, a dziś ten obszar uległ poprawie, wiec zarówno Daniel jak i Jev byli dziś bardziej zadowoleni. Mimo poprawi osiągów, nie wystarczyło to na awans wyżej niż piętnaste miejsce. Wykonaliśmy dobrą robotę podczas przygotowań do wyścigu, więc mamy nadzieję, że jutro będziemy trochę szybsi, a to w połączeniu z wysokimi prędkościami maksymalnymi powinno nam pozwolić na walkę.

(Paweł Zając)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P17): To była dla mnie całkiem łatwa sesja kwalifikacyjna. Samochód prowadził się dobrze przez cały dzień i mimo, że byliśmy w Q1 przed jednym z Lotusów, wiedziałem, iż przejście do kolejnego segmentu czasówki będzie trudne. Na drugim komplecie opon nie byłem już tak szybki, więc myślę, że mogłem powalczyć o coś więcej. Pomimo tego, że wyniki są lepsze niż na Spa, wracamy do tego poziomu, jakiego oczekiwaliśmy. Będziemy starali się naciskać, aby zrozumieć co poszło nie tak w Belgii i postaramy się o dobrą niedzielę, a także niezły wyścig w Singapurze.

Witalij Pietrow (P18): Jestem zadowolony z tego, jak dzisiaj zachowywał się samochód i muszę powiedzieć, że w trzecim treningu dokonaliśmy sporego postępu, względem pierwszej piątkowej sesji. W kwalifikacjach nie mogłem naciskać tak mocno, jakbym tylko chciał. Jutro postaramy się pojechać jak najlepszy wyścig i spróbujemy wrócić do tego miejsca, w którym powinniśmy być.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Timo Glock (P19): Rankiem mieliśmy więcej problemów, niż wczoraj. Balans był trochę gorszy, inny niż wczoraj, ale wypróbowaliśmy kilka rzeczy pod kątem kwalifikacji i byłem zadowolony ze zmian. Na pierwszym przejeździe złapałem się w strumień aerodynamiczny, ponieważ nasz pakiet jest całkiem wydajny, a w takiej sytuacji zyskujesz sporo maksymalnej prędkości. Podczas kolejnego przejazdu od razu poczułem, że opony zmieniły się całkowicie pod kątem trakcji i nie mogłem tego powtórzyć. Byliśmy blisko Pietrowa, więc to dobry powód, by być optymistami, jednak drugi zestaw opon jest zazwyczaj szybszy, podobnie sam tor, więc z tej strony było to trochę rozczarowujące. Musimy przeanalizować dane i zobaczyć, gdzie leży problem, by uzyskać jutro jak najlepszy rezultat.

Charles Pic (P20): Myślę, że to były dla mnie dobre kwalifikacje. Na pierwszym zestawie opon napotkałem na tłok na torze, jednak na drugim zestawie było już lepiej. Musieliśmy dokonać małą zmianę w bolidzie rankiem, co prawdopodobnie nas trochę kosztowało, ale ogólnie jestem zadowolony z dzisiejszego dnia, a jutro może być jeszcze lepiej. Znów zbliżyliśmy się do bolidów przed nami, więc wykonaliśmy kolejny krok – tym razem w kwalifikacjach, nie tylko w wyścigu.

John Booth, szef zespołu: Dzisiejszy dzień zapewnił kolejny dobry krok ku jutrzejszemu wyścigowi, dzięki czemu zbliżamy się do naszych bezpośrednich rywali w kwalifikacjach, jak również w wyścigu. Obaj kierowcy wykonali dobrą robotę, jednak nie mieli prostego zadania. Timo miał problemy z drugim zestawem opon, podczas gdy w bolidzie Charlesa musieliśmy dokonać zmiany w ustawieniach, by polepszyć ogólne tempo wyścigowe. Mimo to jesteśmy zachęceni tym, że sprawy poszły dla nas do tej pory dobrze, i że nasz trend polegający na lepszym tempie wyścigowym przyniesie owoce w dniu jutrzejszym.

(Dawid Pytel)
 
HRT

Narain Karthikeyan (P21): Mamy od wczoraj bardzo dobre przeczucie, a samochód ze zmienionymi ustawieniami spisywał się lepiej. Na pierwszym zestawie opon szło mi całkiem nieźle, ale podczas jazdy na drugim pojawiły się pewne problemy, mimo to jestem zadowolony z osiągniętego przez nas wyniku. Musimy jutro kontynuować naszą dobrą pracę i spróbować pokonać naszych najbliższych konkurentów.

Pedro de la Rosa (P23): Dzisiejsze kwalifikacje były dla mnie średnio udane, ale najważniejsze jest to, że auto sprawowało się lepiej niż rano. Poprawiliśmy czasy, ale nie udało mi się wykonać szybkiego okrążenia, które jest wymagane na tym torze. Brakowało nam maksymalnej prędkości na drugim zestawie opon i szukałem jakiegoś rozwiązania, ale nie wyszło i nie potrafiłem przejechać wszystkich sektorów perfekcyjnie. To było coś jak wyścig, czasami idzie ci dobrze, a czasami nie. Teraz musimy opracować jak najlepszą strategię i zyskać kilka pozycji podczas jutrzejszego wyścigu. Jestem przekonany, że samochód ma dobre tempo i mimo, iż nie jest na tym torze łatwo wyprzedzać, to będziemy walczyć do końca.

Toni Cuquerella, szef techniczny: Tor Monza wymaga bardzo niskiego docisku i spodziewaliśmy się mieć tutaj dobre tempo, co pozwoli nam zmniejszyć stratę do czołówki. I tak właśnie było. Rano staraliśmy się zmienić ustawienia bolidu i przyniosło to oczekiwane efekty podczas kwalifikacji. Zarówno Narain jak i Pedro wykonali świetną robotę, chociaż obaj nie mogli poprawić swoich rezultatów na drugim komplecie opon. Na tym torze nawet najmniejszy błąd jest bardzo kosztowny, ponieważ proste są bardzo długie. Musimy się dowiedzieć czegoś o oponach i najprawdopodobniej pojedziemy na jeden postój, ponieważ ten obiekt nie jest wymagający dla opon.

(Mateusz Szymkiewicz )


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca