F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 20129 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Lewis Hamilton (P6/P1): Monza to piękny tor i całe te miejsce ma ogromną historię, naprawdę to czuć zaraz po przekroczeniu bram. Oczywiście jest to niesamowite miejsce do jazdy, prędkości są niewiarygodne i gdy łapiesz płynność, to jest po prostu świetnie. Mapa toru jest też nieco zdradziecka, wydaje się bardzo łatwy, jednak jest niesamowicie techniczny. Jest również pofałdowany, co oznacza, że ciężko jest zyskać tysięczne sekundy na szybkim okrążeniu. Dzisiaj o to właśnie chodziło, staraliśmy się dopracować balans i poprawić czas nawet o ułamki sekundy. Jest niesamowicie ciasno. Ogólnie dzisiejszy dzień był dość produktywny i wszystko poszło gładko. Jesteśmy w dobrej sytuacji, jednakże ciągle jest kilka rzeczy, które możemy poprawić.

Jenson Button (P2/P2): Monza znacznie różni się od innych torów. Prędkości na prostej są niesamowicie wysokie, w zasadzie w czterech miejscach osiągami ponad 320km/h. Miło było pojeździć w suchych warunkach, ponieważ zgromadziliśmy mnóstwo użytecznych informacji. Próbowaliśmy kilku różnych kierunków w ustawieniach i niektóre były lepsze od innych, jednak zadecydujemy co działało najlepiej i wykonamy niezbędne poprawki w balansie. Jestem całkiem zadowolony z bolidu, zawsze chcesz więcej, jednak wykonaliśmy dziś niezłą robotę. Patrząc na dane, jest kilka zespołów które również wyglądają na bardzo szybkie, jest bardzo ciasno i przed nami zapowiada się interesujący wyścig.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P4/P3): Dzisiaj udało się prawie wszystko. Z powodu różnych, mechanicznych problemów nie udało się wykonać całego założonego wcześniej planu. Dzięki Felipe zebraliśmy wszystkie informacje, które pozwolą nam przygotować się dobrze zarówno do kwalifikacji, jak i samego wyścigu. Dobrze, że problemy pojawiły się dziś, a nie jutro – musimy zrobić wszystko aby już nie powróciły. Jestem zadowolony z balansu – odpowiedni znaleźliśmy już w pierwszej sesji. Różnice między mieszankami są niewielkie, więc w wyścigu oczekuję różnych strategii. Mamy przewagę w zakrętach ze względu na wyższy docisk. W konsekwencji tracimy na prostych. Musimy przeanalizować dane i jutro spróbować poprawić prędkość na prostych, ponieważ dziś był to nasz najsłabszy punkt.

Felipe Massa (P5/P4): Bardzo pozytywny dzień, ponieważ większość czasu spędziłem na torze, wypełniając program, który był na dziś założony. Wykonałem wiele okrążeń na obu rodzajach ogumienia, zwłaszcza długie przejazdy pozwoliły ocenić zarządzanie nimi. Na tę chwilę nie wydaje mi się aby były znaczące różnice między oponami w kwestii osiągów, a wśród innych kierowców można było zaobserwować takie zjawisko. Jednakże, jutro może być inaczej, ponieważ warunki na torze cały czas się poprawiają, co będzie istotnym czynnikiem podczas reszty weekendu. Jutro będziemy starali się poprawić ustawienia bolidu, ale już teraz jestem pewny siebie. Jestem szczęśliwy, że mogę tu być, liczę na udany wyścig.

(Dawid Hojczyk)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P3/P5): Zaliczyliśmy zdecydowanie lepszy start, niż na Spa. Byliśmy w stanie przejechać sporą liczbę okrążeń i wygląda na to, że mamy dobre tempo z dużą i małą ilością paliwa. Jak zawsze trudno jest oceniać w jakiej formie jesteśmy w porównaniu do innych, ale mam nadzieję, że zdobędziemy sporo punktów w wyścigu. To wielka przyjemność jeździć po tym wspaniałym torze i zawsze lubię tę wyjątkową atmosferę. Wczoraj wybrałem się skuterem na starą część toru, która jest świetna.

Michael Schumacher (P1/P10): Jestem całkiem zadowolony z dzisiejszych treningów, ponieważ wykonaliśmy sporo pracy odnośnie długich przejazdów, co dzisiaj było naszym głównym celem. Mamy inny pakiet aerodynamiczny, który zdaje się dobrze pracować, więc wygląda na to, że jesteśmy w lepszej formie, niż przez kilka ostatnich wyścigów. Podczas sesji poczyniliśmy postęp, więc nie mogę doczekać się, by rzucić okiem na dane i zyskać pełen obraz. Zawsze świetnie jest powrócić na Monzę, ponieważ wciąż jestem ciepło witany przez wszystkich Tifosich. Jak wspomniałem wcześniej, chciałem wam za to podziękować z nadzieją, że pokażemy dobre widowisko jutro i w niedzielę.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P7/P6): To był dobry dzień. Próbowaliśmy kilku różnych rzeczy i nie było problemów, jestem zadowolony z bolidu. Nasze tempo na długim przejeździe nie było złe i również nie byliśmy daleko od najszybszego czasu okrążenia. Nie ma tu wiele zakrętów, jednak jazda z niskim dociskiem oznacza, że nie mamy przyczepności podczas hamowania i skręcania w szykany. Nie jest łatwo pojechać idealne okrążenie, jednak może poprawimy się jutro, zobaczymy.

Jerome d'Ambrosio (P15/P12): Dzisiejszy dzień poszedł gładko i dobrze jest wrócić do bolidu. Nie jest to łatwe tak z marszu, a na takim torze jak Monza może być dość ciężko znaleźć limit, jednak wykonaliśmy pełny program i przejechaliśmy dużo okrążeń co jest dobrym początkiem. Ciężko jest powiedzieć gdzie się znajdujemy, jednak wykonujemy stały progres i celujemy jutro w kolejne kroki naprzód. Jak na razie jest dobrze.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Paul di Resta (P--/P7): To była dla mnie dosyć standardowa sesja treningowa i wydawało mi się, że jesteśmy szybcy. Praca wykonana w symulatorze była przydatna, a bazowe ustawienia mało różniły się od tych, jakie w trakcie wykonywanej przez nas pracy zrobiliśmy. Bardzo poprawiliśmy samochód więc jest mnóstwo danych, które musimy przeanalizować.

Nico Hulkenberg (P12/P8): Miło było pojeździć w suchych warunkach. Mogliśmy zrealizować nasz program i wykonać kilka długich przejazdów. Ogólnie wyglądamy dobrze, chociaż nie jestem jeszcze w pełni zadowolony z ustawień. Wiele dowiedzieliśmy się na temat opon, zarówno twarde jak i pośrednie pracują tutaj dobrze. Musimy dzisiaj zadecydować z jakim poziomem docisku będziemy jeździli.

Jules Bianchi (P16/P--): Jestem zadowolony z przebiegu dzisiejszej pracy. Czułem się bardzo komfortowo w samochodzie i wykonaliśmy większość naszego programu. Podczas pierwszego przejazdu nie trafiłem na spory ruch i byłem w stanie ukończyć kilka mierzonych okrążeń. Zespół poprosił mnie o sprawdzenie kilku poziomów docisku i w międzyczasie dokonaliśmy kilku korekt w samochodzie. Czuję się bardzo pozytywnie i pragnę podziękować zespołowi za danie mi kolejnej szansy poprowadzenia bolidu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Sergio Perez (P8/P9): Pierwsza sesja przebiegła pomyślnie, a w drugiej prawie udało się ukończyć zaplanowany wcześniej program, ale zostałem zmuszony do przerwania prac w celu przeprowadzenia kilku kontroli. Generalnie, wydaje mi się, że nie jesteśmy tak szybcy jak zakładaliśmy. Tracimy trochę czasu na prostych i musimy znaleźć kompromis w ustawieniach aerodynamicznych. Naszym celem na kwalifikacje jest walka o czołową dziesiątkę.

Kamui Kobayashi (P14/P16): To był nieco trudny dzień. Nie dałem rady zrobić wystarczająco dużej ilości przejazdów aby zdecydować się w kwestii wyboru docisku aerodynamicznego. Poranek przebiegł jak zwykle, pierwszy przejazd podczas drugiego treningu także był w porządku. Ale potem wykonaliśmy kilka zmian, po których bolid strasznie skakał. Na prostej prawie się obróciłem. Znaleźliśmy problem, ale nie daliśmy rady rozwiązać go w trakcie sesji. Myślę, że jutro mamy sporo do zrobienia.

(Dawid Hojczyk)
 
Red Bull

Mark Webber (P9/P11): Pracujemy mocno, jednak jeszcze nie osiągnęliśmy tego co chcemy. Jesteśmy nieco bardziej konkurencyjni na długich przejazdach. Zazwyczaj nie imponujemy w piątki, więc popracujemy trochę przed jutrem. Zazwyczaj robimy duży krok naprzód przed kwalifikacjami.

Sebastian Vettel (P11/P13): Myślę, że ogólnie nie jesteśmy tak szybcy jakbyśmy chcieli, więc ciągle jest trochę pracy do wykonania. Jesteśmy bardziej konkurencyjni w trybie wyścigowym, jednak nie jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli w tempie na pojedynczym okrążeniu. Wykonaliśmy cały program, wiec mamy dużo informacji, z których możemy wyciągnąć wnioski.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Pastor Maldonado (P10/P14): To był owocny dzień, staraliśmy się wypróbować kilka różnych ustawień bolidu, skupialiśmy się zwłaszcza na aerodynamice. Zakończyliśmy obie sesje realizując cały nasz program. Musimy jeszcze zyskać trochę szybkości na prostych, ale nad tym popracujemy jutro, więc nie mogę się doczekać, co możemy zrobić jutro.

Bruno Senna (P--/P17): To była trudna sesja. Miałem dużo do zrobienia tego popołudnia, musiałem wypróbować kilka rożnych rzeczy i myślę, że mamy jeszcze spore pole do poprawy. Mam nadzieję, że samochód będzie się jutro sprawował lepiej i możemy poprawić kilka różnych rzeczy przed kwalifikacjami.

Valtteri Bottas (P13/P--): Dużo dzisiaj pracowaliśmy w suchych warunkach, więc było dobrze. Tor jest genialny, coś jak stara szkoła, obiekt należy do bardzo szybkich. Poranna sesja była bardzo produktywna i wykonaliśmy wszystkie zaplanowane zadania.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P17/P15): Zawsze udajesz się na Monzę ze specjalnym pakietem niskiego docisku, więc samochód zachowuje się inaczej, osiąga bardzo duże prędkości, więc w zakresie balansu trudno wybrać satysfakcjonujące rozwiązanie. Dlatego trzeba zmienić trochę swoje podejście. Jednak nadal szukamy większej prędkości, nawet jeśli oznacza to, że ustawienia nie będą w pełni perfekcyjne. Jest jeszcze pole do poprawy w czasie tego weekendu. Zrobiliśmy kilka zmian między sesjami, ale nie mamy jeszcze jasnego obrazu, gdzie jesteśmy w danej chwili. Miło zobaczyć tak wielu ludzi z naszej fabryki w Faenzy, którzy przyjechali nas wspierać.

Jean-Eric Vergne (P18/P19): To jest mój pierwszy wyścig na torze Monza w samochodzie Formuły 1 i jeździ się tutaj naprawdę szybko! Jeździliśmy z niskim poziomem docisku, jednak musimy wykonać dużo pracy aby podnieść poziom naszej konkurencyjności. Zespół wykonał dziś dobrą robotę przy rozbudowanym programie. Teraz nadszedł czas na przestudiowanie zebranych danych, oraz wypracowanie najlepszych ustawień na kwalifikacje i wyścig. Chciałbym jeszcze dodać, że jazda dla włoskiego zespołu na Monzy, przed tak liczną publicznością, w której są również pracownicy naszej fabryki, dodaje czegoś specjalnego do twojego doświadczenia.

(Karol Piątek)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P19/P18): Jeden z najlepszych piątków jakie ostatnio mieliśmy. Od samego początku balans bolidu był lepszy i jesteśmy bardziej konkurencyjni niż gdziekolwiek od czasu Walencji. Ciężko powiedzieć skąd bierze się ta poprawa. Musimy lepiej się temu przyjrzeć i później upewnić się, że możemy to przekształcić na poprawę na każdym torze. To pozytywne uczucie dla każdego. Spa było nie do zaakceptowania, to oczywiste i nie wiedzieliśmy dlaczego tak było, co utrudniało sprawę, jednak tutaj wróciliśmy do dobrego poziomu osiągów i możemy teraz się poprawiać bazując na tym.

Witalij Pietrow (P20/P20): Myślę, ze zdążamy we właściwym kierunku i był to dla nas znacznie lepszy dzień niż w poprzednich GP. Jeździliśmy z różnym pakietem aerodynamicznym, więc mogliśmy zebrać wiele danych. Daje to nam wiele pracy na noc, by przygotować się do kwalifikacji i wyścigu i dobrze jest wrócić tam gdzie chcemy być. Po kilku wzlotach i upadkach jakie zaliczyliśmy w tym roku, nie chcę niczego przewidywać. Dobrze nam poszło i to dobre uczucie dla zespołu i dla mnie, oraz miejmy nadzieję, że będziemy jutro mieli podobne warunki pogodowe, co powinno dać nam kolejny pozytywny dzień.

(Łukasz Godula)
 
Marussia

Timo Glock (P22/P21): Przede wszystkim dobrze jest mieć stabilne warunki pogodowe, bo ten tor jest dość wyjątkowy i musieliśmy wykonać wiele prac przygotowawczych. Udało się wykonać przewidziany program i ocenić różne rozwiązania tylnego skrzydła. Zrobiliśmy duży krok naprzód względem Kanady, a nasze ostatnie aktualizacje działają prawidłowo. Samochód sprawuje się dobrze, nie ma problemów na dłuższych przejazdach. Jestem zadowolony z tego jak potoczyły się treningi, mamy pozytywny start i zobaczymy co jeszcze możemy zrobić.

Charles Pic (P21/P22): To był bardzo pracowity dzień dla nas, może nawet bardziej niż zwykle, ponieważ mieliśmy do wykonania bardzo wszechstronny program dla obu samochodów. Rano próbowaliśmy wielu różnych rzeczy, więc w przerwie mogliśmy przeanalizować uzyskane informacje i obrać prawidłowy kierunek. Tor nie ułatwia właściwego ustawienia, więc trzeba wybrać pewien kompromis, ale myślę, że ostatecznie mamy dobry punkt wyjścia. Jest jeszcze wiele do zrobienia, a niektóre rozwiązania pomogą w rozwoju samochodu.

(Karol Piątek)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P23/P23): Jesteśmy zadowoleni z dwóch spokojnych sesji treningowych, podczas których sprawdziliśmy obie konfiguracje aerodynamiczne. Naszą pracę zakończyliśmy długimi przejazdami, aby porównać opony, jednakże pojawiły się pewne problemy i nie byliśmy w stanie wykonać wszystkiego co zaplanowaliśmy. Wszystkie testy poszły zgodnie z planem. Wciąż możemy poprawić samochód przed kwalifikacjami, ale obecnie skupiamy się nad dobrymi ustawieniami na wyścig.

Narain Karthikeyan (P--/P24): Skupiliśmy się na testowaniu niektórych nowych elementów i samochód dobrze na nich pracował, ale szkoda, że musieliśmy przedwcześnie zakończyć naszą pracę przez usterkę wydechu. Przerwaliśmy dalsze prace ze względów bezpieczeństwa. Najważniejszą rzeczą jest to, że szybko odnalazłem dobry rytm i samochód działa w porządku.

Ma Qing Hua (P24/P--): To było niesamowite przeżycie i jestem zadowolony z mojego występu. Od początku czułem się komfortowo w samochodzie, a praca z zespołem układała się po mojej myśli, więc osiągnąłem wszystkie cele, które sobie postawiłem. Zaczęliśmy od długiego przejazdu na twardych oponach, a później zostały wprowadzone zmiany w ustawieniach. Był to dla mnie bardzo ważny krok, ale także dla sportów motorowych w Chinach, ponieważ tam wszystko się rozwija i mam spory potencjał.

(Mateusz Szymkiewicz )


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
katinka, 07.09.2012 19:14[!]
Cytat :
Oczywiście jest to niesamowite miejsce do jazdy, prędkości są niewiarygodne i gdy łapiesz płynność, to jest po prostu świetnie.

Łap Lewis i podkręcaj tempo, oby tak było aż do niedzieli godz. 16.00 :)


Cytat :
Jak wspomniałem wcześniej, chciałem wam za to podziękować z nadzieją, że pokażemy dobre widowisko jutro i w niedzielę.

Ja co prawda nie Tifosi, ale też czekam na to widowisko i Schumiego podium własnie na Monzy ;)
MPOWER, 07.09.2012 19:23[!]
@katinka
Schumi niech lepiej zabezpiecza tyły niż pcha się na podium :P
Chyba, że masz na myśli w zastępstwie kogoś z McL :)

Dodam jeszcze wypowiedzi Kimiego dla Autosportu:
Powiedział, że nie są najszybsi i będzie ciężko w kwalifikacjach. Raikkonen jest trochę zaniepokojony tempem McLarena. Do tego, średnie opony na tym torze dopiero swoją najlepszą wydajność prezentują na drugim okrążeniu.

Natomiast Alonso:
Jesteśmy dosyć zadowoleni z osiągów i nie musimy zmieniać balansu na jutro, a wcześniej tak robiliśmy, bo nie byliśmy nim ani trochę usatysfakcjonowani. Zarówno na pierwszym, jak i drugim treningu bolid jeździł równo i oba wozy Ferrari nie wypadały z czołowej siódemki, a nie zawsze tak jest. To najlepsza informacja jeśli chodzi o nasze tempo.
I do tego Hiszpan nie przejmuje się awariami bo jest pewny niezawodności jutro i w niedzielę.
Simi, 07.09.2012 20:06[!]
Cieszy mnie optymizm Ferrari. Widać, że ich bolid spisuje się tu nieźle - mieli konkurencyjne tempo na dłuższych i krótszych przejazdach. To zadowalające, myślę, że powinni zacząć się zastanawiać jak obronić się przed Red Bullem i jak złapać McLarena.
IceMan11, 07.09.2012 20:13[!]
@Simi
Nieźle kadzisz jeśli ich tempo jest twoim zdaniem tylko ziezłe ;P
Mają szanse zdobyć pierwszą lub drugą linię. To może być ich najlepsza GP, więc muszą ją wykorzystać i uciec rywalom z tyłu. Oczywiście tego nie chcę, ale z ich punktu widzenia nie ma innego wyjścia :D

McLaren jest mega szybki i do końca sezonu ten trend się raczej utrzyma. Cieszy fakt, że Lewis nie będzie miał tak łatwo, bo Button odzyskał formę i w wyścigu będzie mocny.
MPOWER, 07.09.2012 20:25[!]
@IceMan11
McLaren od początku sezonu był bardzo mocny tylko team i kierowcy dawali d.upy.
Odnośnie ich tempa do końca sezonu nie jestem tak przekonany jak Ty, ponieważ zobaczymy na torach o większym docisku jak się będą spisywali. Może się okazać, że spadnie im tempo. Albo i nie.
Dla mnie lepiej to pierwsze, bo nadal liczę że Kimi w tym sezonie zdobędzie WDC, jeśli mu bolid na to pozwoli. Byle stawał na podium do końca sezonu, bo w tym sezonie wygra ten kierowca, który jest najbardziej regularny, ze względu na to, że czołówka jest bardzo blisko siebie.

Dodam że Button i Kimi stwierdzili również, że kwalifikacje będą bardzo ciasne. Jenson mimo wszystko nie uważa, że są najszybsi i że się jeszcze muszą poprawić. Dodał, że zdziwiło go tempo Ferrari, bo na obu mieszankach mają świetne wyniki oraz Mercedes - który złapał wiatr w żagle.
Button: „Jestem całkiem zadowolony z bolidu; zawsze chcesz więcej, lecz dzisiaj wykonaliśmy dosyć dobrą robotę . Oba wozy Ferrari mają bardzo dobre tempo na obu mieszankach opon, zwłaszcza na pośredniej. Mercedes jest szybki, podobnie Lotus, zatem powinno być ciekawie. Nie będzie jednego teamu górującego nad resztą, czy łatwych kwalifikacji".
Jak to stwierdził Raikkonen : „Musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, moim zdaniem będzie ciasno. Tutaj nie ma zbyt wielu zakrętów, zatem różnice między bolidami są nie tak duże: zapowiadają się bardzo ciasne kwalifikacje, ale czy takie będą, okaże się dopiero jutro".
Więc okaże się jutro :)
IceMan11, 07.09.2012 20:31[!]
@MPOWER
Ale nie mieli takiej przewagi jak teraz. Bo o ile w kwalifikacjach byli mocni tak w wyścigu zawsze był ktoś lepszy. Wyjątkiem była Australia. A teraz widać, że zarąbiście usprawnili bolid. A co do tych ciasnych torów. Uważam, że będą tak samo konkurencyjni na nich jak na SPA czy teraz na Monzy. Przypomnij sobie Węgry czy Hiszpanię. Singapur to takie Węgry "model deluxe", a Suzuka to taka jakby Hiszpania.

Dlatego na Kimiego w kwalifikacjach za bardzo nie liczę. Będzie może w TOP5 co i tak będzie dobrym miejscem na zaatakowanie. Liczę także, że Vettel znajdzie się w TOP6, aby Alonso mu za bardzo nie odjechał w generalce.
MPOWER, 07.09.2012 20:37[!]
@IceMan11
Na Hiszpanii to nie brylowali - na Węgrzech owszem :)
I mieli tempo by walczyć a zawsze jakiś głupi błąd zrobili. Gdyby nie te błędy, to na obecnym etapie wszyscy by ścigali w punktach Buttona i Lewisa a nie Alonso.
Ja się trzymam swojego słowa :) Ale nie twierdzę, że nie masz racji. Bo jeżeli to co piszesz, się sprawdzi -- to WDC padnie w ręce komuś z McL a to prawie ostatnia rzecz, którą jako kibic bym chciał (ostatnia to Alonso z tytułem). Jak Kimi nie da rady, to niech Vettel zdobędzie 3 tytuł ;)
PS A pisałeś niedawno, że nie chciałbyś Raikkonenena z powrotem w McL :P?

Z Raikkonenem się zgadzam. Gdybym dzisiaj obstawiał pozycje na starcie to myślę, że jak w treningach - 5 lub 6-ste. Ale jutro może się jeszcze poprawią. Byle za Kimim był Alonso Webber i Vettel :)
IceMan11, 07.09.2012 20:43[!]
@MPOWER
Jakoś wolę Lotusa. W McLarenie Kimi jeździł 5 sezonów i jedyne co z tego miał to wysokie zarobki ;)
Przeszłość trzeba zostawić za sobą. Jakoś Kimi bardzo mi pasuje w Lotusie.

@MPOWER
Alonso stawiam najgorzej na P3, więc zanosi się na to, że trochę odjedzie znowu peletonowi.
Pocieszające jest to, że prawdopodobnie po tym wyścigu Ferdynand będzie częściej za tymi, których wymieniłeś ;)
MPOWER, 07.09.2012 20:52[!]
@IceMan11
Ferdynand na starcie może być wyżej, raczej mi chodzi o wynik na mecie :)
Po drugie, Alonso w Ferrari ma większy docisk więc na prostej ma słabe prędkości. W strefach DRS będzie go łatwiej wyprzedzić. Chyba, że jutro zmniejszą docisk (i zobaczymy wtedy tempo Alonso).
O tym Ferdynando dzisiaj wspominał, że spróbują jutro takie ustawienia i zobaczą co z tego wyjdzie.

Cytat IceMan11 :
Przeszłość trzeba zostawić za sobą. Jakoś Kimi bardzo mi pasuje w Lotusie.

Przeszłość powiadasz :)? Przeszłość to już była, jak Kimi odszedł z F1. Teraz wrócił i na nowo tworzy historię - coś jak syn marnotrawny :)
Dla mnie, chciałbym aby Kimi jeździł w McL albo w RBR. Lotus jest dobrym teamem, ale nie chciałbym aby skończył jak Schumi - jeździć sobie wyścigi bez większych sukcesów.
W tym roku Lotusowi udało się stworzyć konkurencyjny bolid a w następnym ? McL i RBR w tej dziedzinie są pewniejszymi zespołami. W McL myślę, że z kierowcą takim jak Button by się dogadał (Jenson też lubi wypić :D) a w RBR - mimo, że Vettel to najlepszy kumpel Fina ale jakoś nie widzę ich razem w jednym teamie. (podobnie jak nigdy nie widziałem opcji aby Kubica jeżdził w Ferrari razem z Alonso). Ale kto wie :)?
IceMan11, 07.09.2012 21:43[!]
@MPOWER
Za to będzie odjeżdżał w 2 i 3 sektorze. W zeszłym roku RBR pokazał co można uczynić mając małą Vmax - bodajże 327km/h...
katinka, 07.09.2012 22:23[!]
@MPOWER, od zabezpieczania tyłów jest kilku innych, więc spoko, tym się nie martw :) Postawiłam wiesz, na Lewisa, Kimiego i Schumiego na podium, więc nie psuj mi marzeń ;) No i pomyłkę sprostuj proszę, bo tak sie składa, że z całego zespołu zwanego porządnicki McLaren jak do tej pory taki jeden kierowca na torze na pewno nie dawał tej całej d*py :P

Jutro będzie na pewno mega qual, strasznie ciasna stawka. McLareny nie dziwią, patrząc na tempo Buttona na SPA. Mam nadzieję, że Maki taki rozwój utrzymają aż do Interlagos i WDC trafi do pewnego niegrzecznego Brytyjczyka, hehe ;) Ciekawi mnie tylko, czy wyeliminowali już problemy z oponami, czy może na tych pozostałych, wolniejszych torach z większym dociskiem i większą ilością zakrętów znów powrócą. Za to świetne tempo Ferki mnie zdziwiło, nawet Massa sobie dobrze radził, już nie będę słuchać co tam nawijają o swoim słabym bolidzie. Ciekawi mnie qual Kimiego, nie wiem jakie tam miał prędkości na prostych, ale pewno więcej niż z 2 linii nie będzie startował, ale znając Fina wyścig może być dla niego bardziej udany. I Vettela też bym nie lekceważyła, a zwłaszcza w wyscigu potrafi agresywniej pojechać i być szybki. No i Mercedesa nie skreślam, w treningach było nieźle, a podobno pracuja nad nowa wersją DDRS i Rosberg w treningach na SPA już ją nawet testował. Ciekawe więc, czy dzisiaj na Monza ten wynalazek mieli? Nie mogę się już doczekać jutra! :)
PS. A Groszek bardzo fajnie się zachował, przeprosił Lewisa i Checo za ta kolizję na SPA, a do Alonso wysłał SMS-a :D
MPOWER, 07.09.2012 22:30[!]
Cytat katinka :
taki jeden kierowca na torze na pewno nie dawał tej całej d*py :P

Na torze to może nie, ale nadal uważam że kierowcy nie wykorzystali całego potencjału maszyny jaką oferuje w tym sezonie McLaren. Lewis daje d*upy poza torem, obraża się na zespół bo mu skrzydła nie dali a sam je chciał bo się ślizgał na torze jak Kimi więc musieli postawić na docisk oraz z tą telemetrią - jak dziecko ;] Gdzie on miał wtedy głowę :P? Chyba między piersiami Nicole ;]
Swoją drogą zespół też się wiele razy nie popisał.
Cytat katinka :
Ciekawi mnie qual Kimiego, nie wiem jakie tam miał prędkości na prostych

Wklejałem prędkości w temacie wyniki II treningu. Lotus miał jedne z najwyższych.
Patrząc na czasówki Kimi ma w każdym sektorze 6 lub 7 pozycję, więc w każdym sektorze ma dobre tempo - nie najlepsze ale równe.
Cytat IceMan11 :
@MPOWER
Za to będzie odjeżdżał w 2 i 3 sektorze. W zeszłym roku RBR pokazał co można uczynić mając małą Vmax - bodajże 327km/h...

To nie jest powiedziane. 3 sektor to jedna szykana, proste i parabolica.
A dwa - Raikkonen też postawił na większy docisk na SPA - czasówki miał dobre w kwalifikacjach ale w wyścigu narzekał że nie ma prędkości i miał problemy z wyprzedzaniem.
RBR miał w zeszłym roku dyfuzor więc całkiem inaczej pokonywał zakręty, czyli wolniejsze partie toru.

PS Przyglądałem się z ciekawością jak wyglądają prędkości McLarena w tym roku na Monza. W zeszłym roku pamiętam, że Lewis męczył się z Schumacherem i wiele kółek próbował go wyprzedzić, bo nie miał prędkości na prostej. McL wyciągnął wnioski, bo mają prędkości pierwszej piątki, zaraz za Lotusami- tak przynajmniej było po II treningu. Mercedesy mimo awarii DRS też mają wielkie prędkości.
katinka, 08.09.2012 00:02[!]
@MPOWER, no ale Ty jesteś, nie musisz przypominać tak jak wszyscy do końca świata wszystkich grzechów Hamiltona, gdzie miał wtedy głowę, nie wiem, ale może tam gdzie myślisz :P Chodziło mi tylko o te błedy czy niby słabą jazdę na torze. Bo nie licząc Walencji, gdzie Lewisa skasował Pastor, Hocke, gdzie przebił oponę i teraz SPA, gdzie ta kolizja z Groszkiem, to jakis wielkich ani nawet małych błędów Lewis nie popełnił przeciez. Fakt, że w kilku wyścigach miał słabsze tempo wyścigowe, jak na niego, ale to przez to, że MP4-27 miało cały czas problemy by dogadać sie z oponami, no i te błędy zespołu też nie pomogły, pozbawiły go wielu punktów i PP w Barcelonie, a może nawet zwycięstwa, mógłby nawet teraz być liderem w tabeli. Te zarzuty, to bardziej chyba pasują do Idealnego ;)

Dzięki za info, faktycznie w II treningu Lotusy najszybsze, a zaraz potem Maki. Oprócz tego wiesz, popatrzyłam jeszcze na stronie FIA i taki jeden stint Hamiltona z 11 okrążeń całkiem nieźle wygląda, bardzo równe czasy. Ale ten Kimiego z 16 okrążeń był równie dobry, albo i nawet jeszcze lepszy. Nie pamietam tylko, na jakich oponach te czasy wykręcili. Z Alonso czasów nic nie mogłam wyczytać, bo są bardzo różne i zrobił mniej okrążeń. Ale za to taki jeden bardzo długi stint Schumiego (18 kółek) robi wrażenie. Oj, w wyścigu może być naprawdę ciekawie, liczę oczywiście na moją trójkę kierowców, ale tak naprawdę trudno przewidzieć, kto wygra i stanie na podium, i o to chyba chodzi, po prostu niech wygra najlepszy :) Pozdr
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca