|
|
|
|
|
|
Gran Premio Santander d'Italia 2012 | 9 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
McLaren
Lewis Hamilton (P6/P1): Monza to piękny tor i całe te miejsce ma ogromną historię, naprawdę to czuć zaraz po przekroczeniu bram. Oczywiście jest to niesamowite miejsce do jazdy, prędkości są niewiarygodne i gdy łapiesz płynność, to jest po prostu świetnie. Mapa toru jest też nieco zdradziecka, wydaje się bardzo łatwy, jednak jest niesamowicie techniczny. Jest również pofałdowany, co oznacza, że ciężko jest zyskać tysięczne sekundy na szybkim okrążeniu. Dzisiaj o to właśnie chodziło, staraliśmy się dopracować balans i poprawić czas nawet o ułamki sekundy. Jest niesamowicie ciasno. Ogólnie dzisiejszy dzień był dość produktywny i wszystko poszło gładko. Jesteśmy w dobrej sytuacji, jednakże ciągle jest kilka rzeczy, które możemy poprawić.Jenson Button (P2/P2): Monza znacznie różni się od innych torów. Prędkości na prostej są niesamowicie wysokie, w zasadzie w czterech miejscach osiągami ponad 320km/h. Miło było pojeździć w suchych warunkach, ponieważ zgromadziliśmy mnóstwo użytecznych informacji. Próbowaliśmy kilku różnych kierunków w ustawieniach i niektóre były lepsze od innych, jednak zadecydujemy co działało najlepiej i wykonamy niezbędne poprawki w balansie. Jestem całkiem zadowolony z bolidu, zawsze chcesz więcej, jednak wykonaliśmy dziś niezłą robotę. Patrząc na dane, jest kilka zespołów które również wyglądają na bardzo szybkie, jest bardzo ciasno i przed nami zapowiada się interesujący wyścig.(Łukasz Godula)
Ferrari
Fernando Alonso (P4/P3): Dzisiaj udało się prawie wszystko. Z powodu różnych, mechanicznych problemów nie udało się wykonać całego założonego wcześniej planu. Dzięki Felipe zebraliśmy wszystkie informacje, które pozwolą nam przygotować się dobrze zarówno do kwalifikacji, jak i samego wyścigu. Dobrze, że problemy pojawiły się dziś, a nie jutro – musimy zrobić wszystko aby już nie powróciły. Jestem zadowolony z balansu – odpowiedni znaleźliśmy już w pierwszej sesji. Różnice między mieszankami są niewielkie, więc w wyścigu oczekuję różnych strategii. Mamy przewagę w zakrętach ze względu na wyższy docisk. W konsekwencji tracimy na prostych. Musimy przeanalizować dane i jutro spróbować poprawić prędkość na prostych, ponieważ dziś był to nasz najsłabszy punkt.Felipe Massa (P5/P4): Bardzo pozytywny dzień, ponieważ większość czasu spędziłem na torze, wypełniając program, który był na dziś założony. Wykonałem wiele okrążeń na obu rodzajach ogumienia, zwłaszcza długie przejazdy pozwoliły ocenić zarządzanie nimi. Na tę chwilę nie wydaje mi się aby były znaczące różnice między oponami w kwestii osiągów, a wśród innych kierowców można było zaobserwować takie zjawisko. Jednakże, jutro może być inaczej, ponieważ warunki na torze cały czas się poprawiają, co będzie istotnym czynnikiem podczas reszty weekendu. Jutro będziemy starali się poprawić ustawienia bolidu, ale już teraz jestem pewny siebie. Jestem szczęśliwy, że mogę tu być, liczę na udany wyścig.(Dawid Hojczyk)
Mercedes
Nico Rosberg (P3/P5): Zaliczyliśmy zdecydowanie lepszy start, niż na Spa. Byliśmy w stanie przejechać sporą liczbę okrążeń i wygląda na to, że mamy dobre tempo z dużą i małą ilością paliwa. Jak zawsze trudno jest oceniać w jakiej formie jesteśmy w porównaniu do innych, ale mam nadzieję, że zdobędziemy sporo punktów w wyścigu. To wielka przyjemność jeździć po tym wspaniałym torze i zawsze lubię tę wyjątkową atmosferę. Wczoraj wybrałem się skuterem na starą część toru, która jest świetna.Michael Schumacher (P1/P10): Jestem całkiem zadowolony z dzisiejszych treningów, ponieważ wykonaliśmy sporo pracy odnośnie długich przejazdów, co dzisiaj było naszym głównym celem. Mamy inny pakiet aerodynamiczny, który zdaje się dobrze pracować, więc wygląda na to, że jesteśmy w lepszej formie, niż przez kilka ostatnich wyścigów. Podczas sesji poczyniliśmy postęp, więc nie mogę doczekać się, by rzucić okiem na dane i zyskać pełen obraz. Zawsze świetnie jest powrócić na Monzę, ponieważ wciąż jestem ciepło witany przez wszystkich Tifosich. Jak wspomniałem wcześniej, chciałem wam za to podziękować z nadzieją, że pokażemy dobre widowisko jutro i w niedzielę.(Dawid Pytel)
Lotus
Kimi Raikkonen (P7/P6): To był dobry dzień. Próbowaliśmy kilku różnych rzeczy i nie było problemów, jestem zadowolony z bolidu. Nasze tempo na długim przejeździe nie było złe i również nie byliśmy daleko od najszybszego czasu okrążenia. Nie ma tu wiele zakrętów, jednak jazda z niskim dociskiem oznacza, że nie mamy przyczepności podczas hamowania i skręcania w szykany. Nie jest łatwo pojechać idealne okrążenie, jednak może poprawimy się jutro, zobaczymy.Jerome d'Ambrosio (P15/P12): Dzisiejszy dzień poszedł gładko i dobrze jest wrócić do bolidu. Nie jest to łatwe tak z marszu, a na takim torze jak Monza może być dość ciężko znaleźć limit, jednak wykonaliśmy pełny program i przejechaliśmy dużo okrążeń co jest dobrym początkiem. Ciężko jest powiedzieć gdzie się znajdujemy, jednak wykonujemy stały progres i celujemy jutro w kolejne kroki naprzód. Jak na razie jest dobrze.(Łukasz Godula)
Force India
Paul di Resta (P--/P7): To była dla mnie dosyć standardowa sesja treningowa i wydawało mi się, że jesteśmy szybcy. Praca wykonana w symulatorze była przydatna, a bazowe ustawienia mało różniły się od tych, jakie w trakcie wykonywanej przez nas pracy zrobiliśmy. Bardzo poprawiliśmy samochód więc jest mnóstwo danych, które musimy przeanalizować.Nico Hulkenberg (P12/P8): Miło było pojeździć w suchych warunkach. Mogliśmy zrealizować nasz program i wykonać kilka długich przejazdów. Ogólnie wyglądamy dobrze, chociaż nie jestem jeszcze w pełni zadowolony z ustawień. Wiele dowiedzieliśmy się na temat opon, zarówno twarde jak i pośrednie pracują tutaj dobrze. Musimy dzisiaj zadecydować z jakim poziomem docisku będziemy jeździli.Jules Bianchi (P16/P--): Jestem zadowolony z przebiegu dzisiejszej pracy. Czułem się bardzo komfortowo w samochodzie i wykonaliśmy większość naszego programu. Podczas pierwszego przejazdu nie trafiłem na spory ruch i byłem w stanie ukończyć kilka mierzonych okrążeń. Zespół poprosił mnie o sprawdzenie kilku poziomów docisku i w międzyczasie dokonaliśmy kilku korekt w samochodzie. Czuję się bardzo pozytywnie i pragnę podziękować zespołowi za danie mi kolejnej szansy poprowadzenia bolidu.(Mateusz Szymkiewicz )
Sauber
Sergio Perez (P8/P9): Pierwsza sesja przebiegła pomyślnie, a w drugiej prawie udało się ukończyć zaplanowany wcześniej program, ale zostałem zmuszony do przerwania prac w celu przeprowadzenia kilku kontroli. Generalnie, wydaje mi się, że nie jesteśmy tak szybcy jak zakładaliśmy. Tracimy trochę czasu na prostych i musimy znaleźć kompromis w ustawieniach aerodynamicznych. Naszym celem na kwalifikacje jest walka o czołową dziesiątkę.Kamui Kobayashi (P14/P16): To był nieco trudny dzień. Nie dałem rady zrobić wystarczająco dużej ilości przejazdów aby zdecydować się w kwestii wyboru docisku aerodynamicznego. Poranek przebiegł jak zwykle, pierwszy przejazd podczas drugiego treningu także był w porządku. Ale potem wykonaliśmy kilka zmian, po których bolid strasznie skakał. Na prostej prawie się obróciłem. Znaleźliśmy problem, ale nie daliśmy rady rozwiązać go w trakcie sesji. Myślę, że jutro mamy sporo do zrobienia.(Dawid Hojczyk)
Red Bull
Mark Webber (P9/P11): Pracujemy mocno, jednak jeszcze nie osiągnęliśmy tego co chcemy. Jesteśmy nieco bardziej konkurencyjni na długich przejazdach. Zazwyczaj nie imponujemy w piątki, więc popracujemy trochę przed jutrem. Zazwyczaj robimy duży krok naprzód przed kwalifikacjami.Sebastian Vettel (P11/P13): Myślę, że ogólnie nie jesteśmy tak szybcy jakbyśmy chcieli, więc ciągle jest trochę pracy do wykonania. Jesteśmy bardziej konkurencyjni w trybie wyścigowym, jednak nie jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli w tempie na pojedynczym okrążeniu. Wykonaliśmy cały program, wiec mamy dużo informacji, z których możemy wyciągnąć wnioski.(Łukasz Godula)
Williams
Pastor Maldonado (P10/P14): To był owocny dzień, staraliśmy się wypróbować kilka różnych ustawień bolidu, skupialiśmy się zwłaszcza na aerodynamice. Zakończyliśmy obie sesje realizując cały nasz program. Musimy jeszcze zyskać trochę szybkości na prostych, ale nad tym popracujemy jutro, więc nie mogę się doczekać, co możemy zrobić jutro.Bruno Senna (P--/P17): To była trudna sesja. Miałem dużo do zrobienia tego popołudnia, musiałem wypróbować kilka rożnych rzeczy i myślę, że mamy jeszcze spore pole do poprawy. Mam nadzieję, że samochód będzie się jutro sprawował lepiej i możemy poprawić kilka różnych rzeczy przed kwalifikacjami.Valtteri Bottas (P13/P--): Dużo dzisiaj pracowaliśmy w suchych warunkach, więc było dobrze. Tor jest genialny, coś jak stara szkoła, obiekt należy do bardzo szybkich. Poranna sesja była bardzo produktywna i wykonaliśmy wszystkie zaplanowane zadania.(Mateusz Szymkiewicz )
Toro Rosso
Daniel Ricciardo (P17/P15): Zawsze udajesz się na Monzę ze specjalnym pakietem niskiego docisku, więc samochód zachowuje się inaczej, osiąga bardzo duże prędkości, więc w zakresie balansu trudno wybrać satysfakcjonujące rozwiązanie. Dlatego trzeba zmienić trochę swoje podejście. Jednak nadal szukamy większej prędkości, nawet jeśli oznacza to, że ustawienia nie będą w pełni perfekcyjne. Jest jeszcze pole do poprawy w czasie tego weekendu. Zrobiliśmy kilka zmian między sesjami, ale nie mamy jeszcze jasnego obrazu, gdzie jesteśmy w danej chwili. Miło zobaczyć tak wielu ludzi z naszej fabryki w Faenzy, którzy przyjechali nas wspierać.Jean-Eric Vergne (P18/P19): To jest mój pierwszy wyścig na torze Monza w samochodzie Formuły 1 i jeździ się tutaj naprawdę szybko! Jeździliśmy z niskim poziomem docisku, jednak musimy wykonać dużo pracy aby podnieść poziom naszej konkurencyjności. Zespół wykonał dziś dobrą robotę przy rozbudowanym programie. Teraz nadszedł czas na przestudiowanie zebranych danych, oraz wypracowanie najlepszych ustawień na kwalifikacje i wyścig. Chciałbym jeszcze dodać, że jazda dla włoskiego zespołu na Monzy, przed tak liczną publicznością, w której są również pracownicy naszej fabryki, dodaje czegoś specjalnego do twojego doświadczenia.(Karol Piątek)
Caterham
Heikki Kovalainen (P19/P18): Jeden z najlepszych piątków jakie ostatnio mieliśmy. Od samego początku balans bolidu był lepszy i jesteśmy bardziej konkurencyjni niż gdziekolwiek od czasu Walencji. Ciężko powiedzieć skąd bierze się ta poprawa. Musimy lepiej się temu przyjrzeć i później upewnić się, że możemy to przekształcić na poprawę na każdym torze. To pozytywne uczucie dla każdego. Spa było nie do zaakceptowania, to oczywiste i nie wiedzieliśmy dlaczego tak było, co utrudniało sprawę, jednak tutaj wróciliśmy do dobrego poziomu osiągów i możemy teraz się poprawiać bazując na tym.Witalij Pietrow (P20/P20): Myślę, ze zdążamy we właściwym kierunku i był to dla nas znacznie lepszy dzień niż w poprzednich GP. Jeździliśmy z różnym pakietem aerodynamicznym, więc mogliśmy zebrać wiele danych. Daje to nam wiele pracy na noc, by przygotować się do kwalifikacji i wyścigu i dobrze jest wrócić tam gdzie chcemy być. Po kilku wzlotach i upadkach jakie zaliczyliśmy w tym roku, nie chcę niczego przewidywać. Dobrze nam poszło i to dobre uczucie dla zespołu i dla mnie, oraz miejmy nadzieję, że będziemy jutro mieli podobne warunki pogodowe, co powinno dać nam kolejny pozytywny dzień.(Łukasz Godula)
Marussia
Timo Glock (P22/P21): Przede wszystkim dobrze jest mieć stabilne warunki pogodowe, bo ten tor jest dość wyjątkowy i musieliśmy wykonać wiele prac przygotowawczych. Udało się wykonać przewidziany program i ocenić różne rozwiązania tylnego skrzydła. Zrobiliśmy duży krok naprzód względem Kanady, a nasze ostatnie aktualizacje działają prawidłowo. Samochód sprawuje się dobrze, nie ma problemów na dłuższych przejazdach. Jestem zadowolony z tego jak potoczyły się treningi, mamy pozytywny start i zobaczymy co jeszcze możemy zrobić.Charles Pic (P21/P22): To był bardzo pracowity dzień dla nas, może nawet bardziej niż zwykle, ponieważ mieliśmy do wykonania bardzo wszechstronny program dla obu samochodów. Rano próbowaliśmy wielu różnych rzeczy, więc w przerwie mogliśmy przeanalizować uzyskane informacje i obrać prawidłowy kierunek. Tor nie ułatwia właściwego ustawienia, więc trzeba wybrać pewien kompromis, ale myślę, że ostatecznie mamy dobry punkt wyjścia. Jest jeszcze wiele do zrobienia, a niektóre rozwiązania pomogą w rozwoju samochodu.(Karol Piątek)
HRT
Pedro de la Rosa (P23/P23): Jesteśmy zadowoleni z dwóch spokojnych sesji treningowych, podczas których sprawdziliśmy obie konfiguracje aerodynamiczne. Naszą pracę zakończyliśmy długimi przejazdami, aby porównać opony, jednakże pojawiły się pewne problemy i nie byliśmy w stanie wykonać wszystkiego co zaplanowaliśmy. Wszystkie testy poszły zgodnie z planem. Wciąż możemy poprawić samochód przed kwalifikacjami, ale obecnie skupiamy się nad dobrymi ustawieniami na wyścig.Narain Karthikeyan (P--/P24): Skupiliśmy się na testowaniu niektórych nowych elementów i samochód dobrze na nich pracował, ale szkoda, że musieliśmy przedwcześnie zakończyć naszą pracę przez usterkę wydechu. Przerwaliśmy dalsze prace ze względów bezpieczeństwa. Najważniejszą rzeczą jest to, że szybko odnalazłem dobry rytm i samochód działa w porządku.Ma Qing Hua (P24/P--): To było niesamowite przeżycie i jestem zadowolony z mojego występu. Od początku czułem się komfortowo w samochodzie, a praca z zespołem układała się po mojej myśli, więc osiągnąłem wszystkie cele, które sobie postawiłem. Zaczęliśmy od długiego przejazdu na twardych oponach, a później zostały wprowadzone zmiany w ustawieniach. Był to dla mnie bardzo ważny krok, ale także dla sportów motorowych w Chinach, ponieważ tam wszystko się rozwija i mam spory potencjał.(Mateusz Szymkiewicz )
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|