|
|
|
|
|
|
Gran Premio Santander d'Italia 2012 | 9 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Wypowiedzi przed GP [ T- | T+ ]
|
Red Bull
Sebastian Vettel: Monza jest domem motosportu, a bycie tutaj sprawia, że mam gęsią skórkę. Ma najlepsze podium na świecie i wygrana tutaj jest niezapomnianym doświadczeniem. Jeśli stoisz tam tak jak ja w roku 2008 i ponownie rok temu, to fani wręcz przytłaczają cię, te tysiące Tifosich, którzy zalewają tor z flagami. To niesamowite. Na tym torze naprawdę ciężko przejechać perfekcyjne okrążenie, ponieważ prawie niemal niemożliwym jest odpowiednie przejechanie każdej szykany i zakrętu.Mark Webber: Zmierzamy na ostatni wyścig w Europie. Monza to rewelacyjny obiekt z bogatą historią – jest przepięknym amfiteatrem. Tifosi mają tam ogromny wpływ, szczególnie na Ferrari, co dodatkowo dodaje atmosfery. Tor jest niesamowicie wyjątkowy z ogromnymi prędkościami maksymalnymi, więc będzie sporo ostrego hamowania. Rok temu nie poszło mi najlepiej, więc teraz celuję w mocny rezultat.(Dawid Pytel)
McLaren
Jenson Button: Zmierzam na Monzę pełen motywacji po fantastycznym rezultacie na Spa. To był dla mnie idealny weekend – nie tylko wróciłem do walki o mistrzostwo, ale okazało się, że mamy samochód, który zdecydowanie może powalczyć o mistrzostwo konstruktorów. Świetnie będzie wrócić za kierownicę po tak krótkim czasie od zwycięstwa. Monza to jeden z najlepszych torów na świecie, a nasz bolid wydaje się być dobrze dostosowany pod szybkie tory, więc jestem optymistą. Z jakiegoś powodu samochód, którym ścigaliśmy się na tym torze w ostatnich dwóch sezonach bardzo mi odpowiadał. Naprawdę mogłem popracować nad balansem i cieszyć się z wyciskania z niego maksimum. Sukces, jaki odnieśliśmy na Spa z konfiguracją ustawioną pod kątem niskiego docisku również nastraja nas optymizmem. W poprzednich dwóch wyścigach dla McLarena na tym torze finiszowałem na drugim miejscu. Z całą pewnością powalczę teraz o zwycięstwo.Lewis Hamilton: Spa był jednym z tych gorszych weekendów, jednak piękno wyścigów na Spa i Monzy sprawia, że już o tym zapomniałem. Ten obiekt jest bardzo unikalny i ożywczy, przez co mogę odłożyć swoje rozczarowania na bok i skupić się na jak najszybszej jeździe. Dla mnie osobiście jest coś specjalnego w tych starszych torach Formuły 1, nawet pomimo tego, że różnią się między sobą, to nowsze obiekty wydają się mieć ten sam charakter i rytm, jednak starsze tory są tak odmienne. Czujesz, jak gdyby to ziemia ukształtowała je, nie odwrotnie. Lubię to, ponieważ nigdy nie możesz pozwolić sobie na rozluźnienie, po prostu starasz się naciskać, by przejechać jak najlepsze okrążenie. Pierwsze kółka w piątek zawsze są niesamowite, ponieważ mamy bardzo małą siłę docisku, a przełożenia skrzyni biegów są strasznie długie. Masz wrażenie, że nigdy nie skończysz przyśpieszać, lecz wtem naciskasz pedał hamulca i bolid robi się bardzo niestabilny, ponieważ skrzydła nie mogą go utrzymać. Wkrótce się do tego przyzwyczajasz, jednak jazda z otwartą przepustnicą na tym torze zawsze jest ekscytująca, ponieważ to tak odmienne doświadczenie. Nigdy tutaj nie wygrałem, dlatego zrobię wszystko co w mojej mocy, by tym razem się udało.(Dawid Pytel)
Mercedes
Michael Schumacher: Kiedy myślę o Monzy, nagle wszystko widzę poprzez czerwoną zasłonę. To bijące serce wyścigów we Włoszech, wszystko tam żyje i oddycha z myślą o Ferrari i od razu powracam myślami do wspaniałych czasów spędzonych tam. Co czyni mnie szczególnie szczęśliwym to fakt, że nawet po tylu latach Tifosi wciąż witają mnie ciepło i chciałbym im za to podziękować. Oczywiście obecnie ścigam się dla Mercedesa, lecz mam nadzieję, że mogę zaoferować im ładną walkę i być wartościowym rywalem. Są zapewne tak samo pewni jak nasi fani, że każdy w zespole ma nadzieję na udane zwieńczenie europejskich wyścigów i jest w pełni zmotywowany, by pokazać dobre widowisko.Nico Rosberg: Nie mogę się doczekać, by dotrzeć na Monzę w czwartek i rozpocząć weekend wyścigowy. Po skompilowanym weekendzie na Spa, wierzę, że nasz bolid będzie bardziej pasował do tego niesamowitego, szybkiego toru. Będziemy mieć także inny pakiet dla długich prostych z niską siłą docisku. Kontynuujemy ciężką pracę nad poprawianiem samochodu i jestem dość pozytywnie nastawiony odnośnie informacji, które dostaję z fabryki, chociaż wiemy, że będzie to ciężka praca, ponieważ pozostałe ekipy również szybko się rozwijają.(Dawid Pytel)
Lotus
Kimi Raikkonen: Monza to prawdziwy dom Tifosich, gdzie z pewnością będzie również sporo fanów z Finlandii. To miejsce, gdzie osiągamy bardzo duże prędkości. Dobrze jest się tutaj udać ze świadomością, że w bolidzie wszystko działa, by przekonać się jak szybko możesz jechać. Mój ostatni wyścig tutaj przejechałem w brawach Ferrari. Zawsze lubiłem atmosferę na Monzy, jednak będąc kierowcą Ferrari było to wyjątkowe uczucie. Mam nadzieję, że Tifosi wciąż będą miłym okiem patrzeć na mój wyścig nawet, jeśli będę przed bolidami Ferrari. Nie mogę doczekać się, by zobaczyć wszystkich fanów i sądzę, że jeśli stanę na podium w barwach Lotusa, będzie to równie miłe uczucie.Jerome d'Ambrosio: Rozumiem okoliczności, w których przyszło mi zasiąść za kierownicą bolidu, jednak dla mnie jest to ogromna szansa i duże wyzwanie. Po pierwsze chciałbym podziękować zespołowi za wiarę we mnie i pozwolenie na prowadzenie bolidu na torze Monza. Zrobię wszystko co w mojej mocy, by wykonać swoją pracę jak najlepiej. Ciężko pracowałem w tym roku poza bolidem i starałem przygotować się jak najlepiej, by być gotowym na sytuację taką, jaka teraz ma miejsce. Chcę wycisnąć maksimum z tego weekendu. Stawałem tutaj na podium w wyścigu GP2, więc mam dobre wspomnienia. To bardzo wymagający tor z powodu niskiej siły docisku. Będzie to wyjątkowy wyścig, ponieważ ostatni raz ścigamy się w Europie, a Monza zawsze posiada bardzo specjalną atmosferę. Nie mogę się doczekać.(Dawid Pytel)
Force India
Paul di Resta: To jeden z tych wyjątkowych wyścigów i obiektów, gdzie możesz naprawdę docenić historię sportu. To także kolejne miejsce, gdzie fani stoją murem za Formułą 1 i stwarzają wyśmienitą atmosferę. Za każdym razem musisz poświęcić trochę czasu, żeby przyzwyczaić się do bolidu, ponieważ jeździsz z o wiele mniejszą siłą docisku, niż na jakimkolwiek innym torze. Dystans hamowania zwiększa się i jeździmy średnio o 25 km/h szybciej w porównaniu do innych obiektów. Adaptacja do tych warunków i przyzwyczajenie się do szybkości zawsze jest wyzwaniem. Chodzi głównie o dobre ustawienia hamulców. Balans musi być dobrany idealnie, co nie jest prostym zadaniem, gdy zmienia się ilość paliwa w baku – szczególnie podczas treningów i w kwalifikacjach, kiedy jeździmy na oparach. Musisz być także agresywny i atakować tarki, by uzyskać dobry czas okrążenia.Nico Hulkenberg: Naprawdę lubię Monzę. To ostatni bardzo szybki tor w kalendarzu, a atmosfera jest wspaniała. Oczywiście każdy zespół przywiezie nowe konfiguracje skrzydłem, ponieważ ten obiekt jest bardzo wyjątkowy, więc musimy poczekać i zobaczyć, jak będzie spisywał się nasz pakiet. Naszym celem pozostaje zdobycie punktów w niedzielę.(Dawid Pytel)
Sauber
Kamui Kobayashi: Na Monzy powinniśmy mieć bardzo niski poziom siły docisku, jak również osiągać wysokie prędkości, dlatego bardzo ważnym będzie posiadać również przyczepność mechaniczną. Będzie sporo atakowania tarek co oznacza, że dobra przyczepność mechaniczna, która zrekompensuje poziom siły docisku będzie kluczowa. Moja wczesna kariera wyścigowa zaczęła się we Włoszech. Monza to jeden z moich ulubionych torów. Mam naprawdę dobrze przeczucia i pragnę dobrego rezultatu. Rozmawiam trochę po włosku i strasznie lubię Włochów, ponieważ są bardzo zabawni.Sergio Perez: Monza to mój kolejny ulubiony tor, na którym miałem kilka bardzo dobrych wyścigów. W Formule 3 zakwalifikowałem się na 14. pozycji, po czym wygrałem oba wyścigi. Zawsze cieszę się atmosferą we Włoszech, a Tifosi są po prostu wspaniali. Sam obiekt jest prawdziwym torem, na którym osiągasz duże prędkości i pokładam sporo wiary w nasz pakiet aerodynamiczny, który tam przywieziemy. Gdy spojrzę na nasze tempo na Spa, który też jest szybkim torem, C31 powinien być mocny podczas Grand Prix Włoch.(Dawid Pytel)
Williams
Pastor Maldonado: Monza to kolejny historyczny tor, który kierowcy lubią odwiedzać, więc nie mogę doczekać się weekendu. To najszybszy tor w kalendarzu, który wymaga szczególnego ustawienia w połączeniu z kompletnie zmienionym pakietem aerodynamicznym. Bolid posiada niski poziom docisku, więc będziemy musieli przystosować samochód pod te ustawienia. Sam obiekt jest wymagający dla kierowców i posiada kilka miejsc do wyprzedzania, więc zapowiada się ekscytujący weekend dla fanów.Bruno Senna: Podczas gdy nie zdobyliśmy punktów na Spa, to jednak bolid miał dobre tempo, szczególnie na długich prostych, więc to dobry znak przed weekendem we Włoszech. Monza to bardzo szybki tor, jest dość staromodnym testem dla kierowców, więc nie mogę doczekać się wyścigu. Zespół pracuje bardzo ciężko, by wydobyć maksimum z bolidu, a jeśli powiedzie nam się w kwalifikacjach, powinniśmy celować w punkty.(Dawid Pytel)
HRT
Pedro de la Rosa: Dobicie do 100 wyścigów jest wyjątkowym uczuciem i jestem bardzo zmotywowany przed wyścigiem we Włoszech, nie tylko ze względu na setny wyścig, ale dlatego, że jestem przekonany, iż będziemy tutaj bardziej konkurencyjni. Monza to tor podobny do tego w Kanadzie, gdzie maksymalna prędkość i stabilność hamowania są bardzo ważne, a to właśnie nasze atuty. Lubię krótkie przerwy pomiędzy wyścigami, ponieważ cenię sobie ciągłość, a poza tym Monza to jeden z moich ulubionych obiektów, ponieważ mocno różni się od innych. To wszystko sprawia, że jestem podekscytowany przed wizytą we Włoszech.Narain Karthikeyan: Monza to tor, który bardzo lubię, i który jest dla nas bardzo interesujący. Przywieziemy specjalny pakiet na ten wyścig, cechujący się niskim dociskiem aerodynamicznym, który mamy nadzieję pomoże nam osiągnąć dobry rezultat. To fantastyczny tor, na którym uwielbiam się ścigać. Posiada legendarne zakręty jak Parabolica czy zakręty Lesmo. Mam nadzieję, że przekuję swojego pecha w dobrą formę, a co za tym idzie w dobry rezultat.(Dawid Pytel)
Marussia
Timo Glock: Monza to bardzo szybki oraz tradycyjny tor, z pewnymi bardzo szczególnymi aspektami, takimi jak długie proste oraz szybkie zakręty. Ważnym jest aby samochód był szybki na prostych i konkurencyjny na dohamowaniach. Za każdym razem jest to wyścig pełen wrażeń, więc czekam na niego, choć to ostatni wyścig europejskiej części sezonu. Musimy krytycznie podejść do naszych oczekiwań, ponieważ Monza jest zupełnie innym wyzwaniem, ze względu na małą siłę docisku. Niestety w Kanadzie, nie wyglądaliśmy na zbyt silnych. Poprawiliśmy się na wielu płaszczyznach, przykładowo, mieliśmy fantastyczne pitstopy na Spa, więc jest kilka rzeczy, które możemy zrobić aby wypaść lepiej. Musimy zobaczyć, co zgotuje nam pogoda, zazwyczaj jest gorąco, co zawsze ułatwia jazdę, ale jest bardzo wymagające dla hamulców. Będziemy ciężko pracować, aby uzyskać możliwie najlepszy wynik i cieszyć się ściganiem na pięknym torze.Charles Pic: Na Spa wykonaliśmy zdecydowany krok do przodu, co było bardzo pozytywne. Myślę, że musimy poczekać i zobaczyć, jak wiele uda się zyskać na Monzy. Tor podobny jest do tego w Montrealu z charakterystyczną małą siłą docisku, co powinno nam pasować. Monza to wyjątkowy tor i stałem tutaj na podium w GP2 w zeszłym roku, więc nie mogę się doczekać powrotu. To ostatni europejski wyścig, więc staramy się zrobić najlepszą pracę i przywieźć do domu niezły wynik.(Karol Piątek)
Więcej wkrótce...
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|