F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 20129 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Monza jest domem motosportu, a bycie tutaj sprawia, że mam gęsią skórkę. Ma najlepsze podium na świecie i wygrana tutaj jest niezapomnianym doświadczeniem. Jeśli stoisz tam tak jak ja w roku 2008 i ponownie rok temu, to fani wręcz przytłaczają cię, te tysiące Tifosich, którzy zalewają tor z flagami. To niesamowite. Na tym torze naprawdę ciężko przejechać perfekcyjne okrążenie, ponieważ prawie niemal niemożliwym jest odpowiednie przejechanie każdej szykany i zakrętu.

Mark Webber: Zmierzamy na ostatni wyścig w Europie. Monza to rewelacyjny obiekt z bogatą historią – jest przepięknym amfiteatrem. Tifosi mają tam ogromny wpływ, szczególnie na Ferrari, co dodatkowo dodaje atmosfery. Tor jest niesamowicie wyjątkowy z ogromnymi prędkościami maksymalnymi, więc będzie sporo ostrego hamowania. Rok temu nie poszło mi najlepiej, więc teraz celuję w mocny rezultat.

(Dawid Pytel)
 
McLaren

Jenson Button: Zmierzam na Monzę pełen motywacji po fantastycznym rezultacie na Spa. To był dla mnie idealny weekend – nie tylko wróciłem do walki o mistrzostwo, ale okazało się, że mamy samochód, który zdecydowanie może powalczyć o mistrzostwo konstruktorów. Świetnie będzie wrócić za kierownicę po tak krótkim czasie od zwycięstwa. Monza to jeden z najlepszych torów na świecie, a nasz bolid wydaje się być dobrze dostosowany pod szybkie tory, więc jestem optymistą. Z jakiegoś powodu samochód, którym ścigaliśmy się na tym torze w ostatnich dwóch sezonach bardzo mi odpowiadał. Naprawdę mogłem popracować nad balansem i cieszyć się z wyciskania z niego maksimum. Sukces, jaki odnieśliśmy na Spa z konfiguracją ustawioną pod kątem niskiego docisku również nastraja nas optymizmem. W poprzednich dwóch wyścigach dla McLarena na tym torze finiszowałem na drugim miejscu. Z całą pewnością powalczę teraz o zwycięstwo.

Lewis Hamilton: Spa był jednym z tych gorszych weekendów, jednak piękno wyścigów na Spa i Monzy sprawia, że już o tym zapomniałem. Ten obiekt jest bardzo unikalny i ożywczy, przez co mogę odłożyć swoje rozczarowania na bok i skupić się na jak najszybszej jeździe. Dla mnie osobiście jest coś specjalnego w tych starszych torach Formuły 1, nawet pomimo tego, że różnią się między sobą, to nowsze obiekty wydają się mieć ten sam charakter i rytm, jednak starsze tory są tak odmienne. Czujesz, jak gdyby to ziemia ukształtowała je, nie odwrotnie. Lubię to, ponieważ nigdy nie możesz pozwolić sobie na rozluźnienie, po prostu starasz się naciskać, by przejechać jak najlepsze okrążenie. Pierwsze kółka w piątek zawsze są niesamowite, ponieważ mamy bardzo małą siłę docisku, a przełożenia skrzyni biegów są strasznie długie. Masz wrażenie, że nigdy nie skończysz przyśpieszać, lecz wtem naciskasz pedał hamulca i bolid robi się bardzo niestabilny, ponieważ skrzydła nie mogą go utrzymać. Wkrótce się do tego przyzwyczajasz, jednak jazda z otwartą przepustnicą na tym torze zawsze jest ekscytująca, ponieważ to tak odmienne doświadczenie. Nigdy tutaj nie wygrałem, dlatego zrobię wszystko co w mojej mocy, by tym razem się udało.

(Dawid Pytel)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Kiedy myślę o Monzy, nagle wszystko widzę poprzez czerwoną zasłonę. To bijące serce wyścigów we Włoszech, wszystko tam żyje i oddycha z myślą o Ferrari i od razu powracam myślami do wspaniałych czasów spędzonych tam. Co czyni mnie szczególnie szczęśliwym to fakt, że nawet po tylu latach Tifosi wciąż witają mnie ciepło i chciałbym im za to podziękować. Oczywiście obecnie ścigam się dla Mercedesa, lecz mam nadzieję, że mogę zaoferować im ładną walkę i być wartościowym rywalem. Są zapewne tak samo pewni jak nasi fani, że każdy w zespole ma nadzieję na udane zwieńczenie europejskich wyścigów i jest w pełni zmotywowany, by pokazać dobre widowisko.

Nico Rosberg: Nie mogę się doczekać, by dotrzeć na Monzę w czwartek i rozpocząć weekend wyścigowy. Po skompilowanym weekendzie na Spa, wierzę, że nasz bolid będzie bardziej pasował do tego niesamowitego, szybkiego toru. Będziemy mieć także inny pakiet dla długich prostych z niską siłą docisku. Kontynuujemy ciężką pracę nad poprawianiem samochodu i jestem dość pozytywnie nastawiony odnośnie informacji, które dostaję z fabryki, chociaż wiemy, że będzie to ciężka praca, ponieważ pozostałe ekipy również szybko się rozwijają.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: Monza to prawdziwy dom Tifosich, gdzie z pewnością będzie również sporo fanów z Finlandii. To miejsce, gdzie osiągamy bardzo duże prędkości. Dobrze jest się tutaj udać ze świadomością, że w bolidzie wszystko działa, by przekonać się jak szybko możesz jechać. Mój ostatni wyścig tutaj przejechałem w brawach Ferrari. Zawsze lubiłem atmosferę na Monzy, jednak będąc kierowcą Ferrari było to wyjątkowe uczucie. Mam nadzieję, że Tifosi wciąż będą miłym okiem patrzeć na mój wyścig nawet, jeśli będę przed bolidami Ferrari. Nie mogę doczekać się, by zobaczyć wszystkich fanów i sądzę, że jeśli stanę na podium w barwach Lotusa, będzie to równie miłe uczucie.

Jerome d'Ambrosio: Rozumiem okoliczności, w których przyszło mi zasiąść za kierownicą bolidu, jednak dla mnie jest to ogromna szansa i duże wyzwanie. Po pierwsze chciałbym podziękować zespołowi za wiarę we mnie i pozwolenie na prowadzenie bolidu na torze Monza. Zrobię wszystko co w mojej mocy, by wykonać swoją pracę jak najlepiej. Ciężko pracowałem w tym roku poza bolidem i starałem przygotować się jak najlepiej, by być gotowym na sytuację taką, jaka teraz ma miejsce. Chcę wycisnąć maksimum z tego weekendu. Stawałem tutaj na podium w wyścigu GP2, więc mam dobre wspomnienia. To bardzo wymagający tor z powodu niskiej siły docisku. Będzie to wyjątkowy wyścig, ponieważ ostatni raz ścigamy się w Europie, a Monza zawsze posiada bardzo specjalną atmosferę. Nie mogę się doczekać.

(Dawid Pytel)
 
Force India

Paul di Resta: To jeden z tych wyjątkowych wyścigów i obiektów, gdzie możesz naprawdę docenić historię sportu. To także kolejne miejsce, gdzie fani stoją murem za Formułą 1 i stwarzają wyśmienitą atmosferę. Za każdym razem musisz poświęcić trochę czasu, żeby przyzwyczaić się do bolidu, ponieważ jeździsz z o wiele mniejszą siłą docisku, niż na jakimkolwiek innym torze. Dystans hamowania zwiększa się i jeździmy średnio o 25 km/h szybciej w porównaniu do innych obiektów. Adaptacja do tych warunków i przyzwyczajenie się do szybkości zawsze jest wyzwaniem. Chodzi głównie o dobre ustawienia hamulców. Balans musi być dobrany idealnie, co nie jest prostym zadaniem, gdy zmienia się ilość paliwa w baku – szczególnie podczas treningów i w kwalifikacjach, kiedy jeździmy na oparach. Musisz być także agresywny i atakować tarki, by uzyskać dobry czas okrążenia.

Nico Hulkenberg: Naprawdę lubię Monzę. To ostatni bardzo szybki tor w kalendarzu, a atmosfera jest wspaniała. Oczywiście każdy zespół przywiezie nowe konfiguracje skrzydłem, ponieważ ten obiekt jest bardzo wyjątkowy, więc musimy poczekać i zobaczyć, jak będzie spisywał się nasz pakiet. Naszym celem pozostaje zdobycie punktów w niedzielę.

(Dawid Pytel)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: Na Monzy powinniśmy mieć bardzo niski poziom siły docisku, jak również osiągać wysokie prędkości, dlatego bardzo ważnym będzie posiadać również przyczepność mechaniczną. Będzie sporo atakowania tarek co oznacza, że dobra przyczepność mechaniczna, która zrekompensuje poziom siły docisku będzie kluczowa. Moja wczesna kariera wyścigowa zaczęła się we Włoszech. Monza to jeden z moich ulubionych torów. Mam naprawdę dobrze przeczucia i pragnę dobrego rezultatu. Rozmawiam trochę po włosku i strasznie lubię Włochów, ponieważ są bardzo zabawni.

Sergio Perez: Monza to mój kolejny ulubiony tor, na którym miałem kilka bardzo dobrych wyścigów. W Formule 3 zakwalifikowałem się na 14. pozycji, po czym wygrałem oba wyścigi. Zawsze cieszę się atmosferą we Włoszech, a Tifosi są po prostu wspaniali. Sam obiekt jest prawdziwym torem, na którym osiągasz duże prędkości i pokładam sporo wiary w nasz pakiet aerodynamiczny, który tam przywieziemy. Gdy spojrzę na nasze tempo na Spa, który też jest szybkim torem, C31 powinien być mocny podczas Grand Prix Włoch.

(Dawid Pytel)
 
Williams

Pastor Maldonado: Monza to kolejny historyczny tor, który kierowcy lubią odwiedzać, więc nie mogę doczekać się weekendu. To najszybszy tor w kalendarzu, który wymaga szczególnego ustawienia w połączeniu z kompletnie zmienionym pakietem aerodynamicznym. Bolid posiada niski poziom docisku, więc będziemy musieli przystosować samochód pod te ustawienia. Sam obiekt jest wymagający dla kierowców i posiada kilka miejsc do wyprzedzania, więc zapowiada się ekscytujący weekend dla fanów.

Bruno Senna: Podczas gdy nie zdobyliśmy punktów na Spa, to jednak bolid miał dobre tempo, szczególnie na długich prostych, więc to dobry znak przed weekendem we Włoszech. Monza to bardzo szybki tor, jest dość staromodnym testem dla kierowców, więc nie mogę doczekać się wyścigu. Zespół pracuje bardzo ciężko, by wydobyć maksimum z bolidu, a jeśli powiedzie nam się w kwalifikacjach, powinniśmy celować w punkty.

(Dawid Pytel)
 
HRT

Pedro de la Rosa: Dobicie do 100 wyścigów jest wyjątkowym uczuciem i jestem bardzo zmotywowany przed wyścigiem we Włoszech, nie tylko ze względu na setny wyścig, ale dlatego, że jestem przekonany, iż będziemy tutaj bardziej konkurencyjni. Monza to tor podobny do tego w Kanadzie, gdzie maksymalna prędkość i stabilność hamowania są bardzo ważne, a to właśnie nasze atuty. Lubię krótkie przerwy pomiędzy wyścigami, ponieważ cenię sobie ciągłość, a poza tym Monza to jeden z moich ulubionych obiektów, ponieważ mocno różni się od innych. To wszystko sprawia, że jestem podekscytowany przed wizytą we Włoszech.

Narain Karthikeyan: Monza to tor, który bardzo lubię, i który jest dla nas bardzo interesujący. Przywieziemy specjalny pakiet na ten wyścig, cechujący się niskim dociskiem aerodynamicznym, który mamy nadzieję pomoże nam osiągnąć dobry rezultat. To fantastyczny tor, na którym uwielbiam się ścigać. Posiada legendarne zakręty jak Parabolica czy zakręty Lesmo. Mam nadzieję, że przekuję swojego pecha w dobrą formę, a co za tym idzie w dobry rezultat.

(Dawid Pytel)
 
Marussia

Timo Glock: Monza to bardzo szybki oraz tradycyjny tor, z pewnymi bardzo szczególnymi aspektami, takimi jak długie proste oraz szybkie zakręty. Ważnym jest aby samochód był szybki na prostych i konkurencyjny na dohamowaniach. Za każdym razem jest to wyścig pełen wrażeń, więc czekam na niego, choć to ostatni wyścig europejskiej części sezonu. Musimy krytycznie podejść do naszych oczekiwań, ponieważ Monza jest zupełnie innym wyzwaniem, ze względu na małą siłę docisku. Niestety w Kanadzie, nie wyglądaliśmy na zbyt silnych. Poprawiliśmy się na wielu płaszczyznach, przykładowo, mieliśmy fantastyczne pitstopy na Spa, więc jest kilka rzeczy, które możemy zrobić aby wypaść lepiej. Musimy zobaczyć, co zgotuje nam pogoda, zazwyczaj jest gorąco, co zawsze ułatwia jazdę, ale jest bardzo wymagające dla hamulców. Będziemy ciężko pracować, aby uzyskać możliwie najlepszy wynik i cieszyć się ściganiem na pięknym torze.

Charles Pic: Na Spa wykonaliśmy zdecydowany krok do przodu, co było bardzo pozytywne. Myślę, że musimy poczekać i zobaczyć, jak wiele uda się zyskać na Monzy. Tor podobny jest do tego w Montrealu z charakterystyczną małą siłą docisku, co powinno nam pasować. Monza to wyjątkowy tor i stałem tutaj na podium w GP2 w zeszłym roku, więc nie mogę się doczekać powrotu. To ostatni europejski wyścig, więc staramy się zrobić najlepszą pracę i przywieźć do domu niezły wynik.

(Karol Piątek)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MegaZmiya, 03.09.2012 16:35[!]
Wypowiedzi kierowców Saubera zawsze mnie napawają optymizmem ;D
ziom100, 03.09.2012 16:46[!]
Liczę na Sauberów na Monzy. Powinny być tam szybkie.
marrcus, 03.09.2012 17:29[!]
No spa to były najszybsze, przynajmniej w odpadaniu ;p
ziom100, 03.09.2012 17:38[!]
@marrcus
Na Spa były szybkie w kwalifikacjach, a gdyby nie GRO, to zaliczyliby dobry wynik w wyścigu.
IceMan11, 03.09.2012 18:08[!]
Lekkie tłumaczenie:
KB - chciałbym jeździć w przyszłym roku w Ferrari za Felipe. Specjalnie uczę się włoskiego i udaję, że lubię Włochów ;P
SP - Ja co prawda nie umiem mówić po włosku, ale za to lubię Włochów i Tifosich, więc również nadaję się na fotel nr 2 obok Alonso ;D
MPOWER, 03.09.2012 22:59[!]
Szkoda, że na Spa tak im poszło jak poszło. Nie tylko szkoda kierowców ale również Monishy Kaltenborn. Dziewczyna nieźle była załamana a tak się cieszyła ze swoich chłopców po kwalifikacjach. Aż miło się na to patrzyło, gdy Saubery było wysoko na starcie i od razu widać było, że kobiety to emocjonalne stworzonka :)
Jak "baba" rządzi w zespole i to jeszcze w typowym męskim sporcie....oznacza jedno - Sauber nie raz jeszcze nas zaskoczy.
Mam nadzieję, że chłopaki z Saubera powalczą na Monza i pokażą w pełni potencjał ich bolidów. Kwalifikacja na SPA zapowiadały bardzo ciekawy wyścig z ich strony ale wybryk Groszka wszystko im zaprzepaścił. Ich zespół był najbardziej poszkodowany, bo w tej kraksie ucierpiały ich dwa bolidy.
Licze, że w WCC wywalczą 5-tą pozycję, wyprzedzając Mercedesa bo zasługują na to bez dwóch zdań.

Natomiast co do wyścigu, może być ciekawie. Z szóstki prowadzących w tym sezonie, Button Raikkonen, Hamilton i Webber nigdy na Monza nie wygrali. Smak zwycięstwa znają tylko Alonso i Vettel.
gnodeb, 05.09.2012 11:56[!]
Fajna wypowiedź Hamiltona, chciałbym poczuć taką niestabilność w LFS. Może nowa fizyka + trochę naturalnych nierówności doda takich wrażeń :)
marcin_114, 05.09.2012 14:13[!]
Red Bulle, McL i Ferki strzeżcie się! Nadchodzi HRT z nowym pakietem...
Teraz na serio: Mogliby coś w końcu pokazać, np. wejść do Q2. Kibicuje HRT od ich początku. Trochę przykro patrzeć jak się męczą.
Aeromis, 05.09.2012 17:01[!]
Cytat Bruno Senna :
Podczas gdy nie zdobyliśmy punktów na Spa, to jednak bolid miał dobre tempo, szczególnie na długich prostych, więc to dobry znak przed weekendem we Włoszech

Pierwszy stint 1,3 sek gorzej od BUT, drugi o 1,8 sek gorzej i w dodatku Senna musiał zjechać raz jeszcze po opony.
Tempo było bardzo słabe, jednak wpływ na nie miała fatalna próba taktyki na 1 stop. Nie licząc bolidów które miały problemy / kolizje to Williams był lepszy tylko od Caterhama, Marussi i HRT. Awans Bruno o 5 oczek względem kkalifikacji wynikł tylko z tego że HAM, ALO, GRO, MAL i Perez odpadli. To był ich chyba najsłabszy weekend w tym sezonie, nawet Rosberg ze swoimi mega problemami wyprzedził Sennę. Jedyny plus weekendu to trzecie miejsce MAL w kwalifikacjach, to i tylko to.
IceMan11, 05.09.2012 17:25[!]
@Aeromis
Sugerowałbym nie oceniać formy Williamsa. Wszakże jechał tylko Senna, który oprócz poprzedniego wyścigu nic dotychczas nie pokazał, a najczęściej jeździł poniżej jakiejkolwiek normy.
P3 Maldonado sugeruje, że Williamsa stać było na co najmniej spore punkty.
MPOWER, 06.09.2012 10:40[!]
NEWS DNIA

Lewis Hamilton jest bardzo bliski podpisania kontraktu z Mercedesem na sezon 2013 i zastąpienia w niemieckim teamie Michaela Schumachera. Taką informację podał Eddie Jordan, były szef zespołu Formuły 1 sygnowanego swoim nazwiskiem, a obecnie ekspert brytyjskiej telewizji BBC.
„Wierzę, że Hamilton oraz Mercedes już ustalili warunki umowy i jej podpisanie może być bliskie". - powiedział Jordan stacji BBC. „Negocjacje między Lewisem Hamiltonem, a McLarenem nadal trwają. Wydaje się, iż Michael (Schumacher) odchodzi i Lewis zajmie jego miejsce w Mercedesie".
Według BBC jeśli Hamilton rzeczywiście opuści McLarena, faworytami do dzielenia garażu z Jensonem Buttonem są Paul di Resta oraz Kimi Raikkonen, który reprezentował już kiedyś brytyjską ekipę
Teraz Hamilton powiedział prasie.
„Moje życie było bardzo kontrolowane. Teraz ja się nim zajmę. Będę tym, kim naprawdę jestem, nie korporacyjnym kierowcą McLarena, jak chcą niektórzy"

Ciekawe ciekawe....McLaren temu zaprzecza i twierdzi, że to nieprawda.
Z tego co pamiętam, przeważnie wszystko wyjaśniało się w okolicach GP Włoch w każdym sezonie więc czekamy na koniec tego ogórkowego sezonu.
Simi, 06.09.2012 14:32[!]
Wypowiedzi RBR-a są zamienione. Webber mówi to co powiedział Vettel i odwrotnie... no chyba, że Webber wygrał w Monzy 2008...
Dasqez, 06.09.2012 15:16[!]
Rzeczywiście, postaramy się jak najszybciej poprawić ten błąd. Dzięki za wypatrzenie, Simi.
pablo85, 06.09.2012 17:09[!]
Jak myślicie kto jest faworytem do wygrania ? Mam chęć obstawić w zakładach tylko mam dylemat kto ham,alo,czy ktoś inny?
marcin_114, 06.09.2012 18:44[!]
@pablo85
po kwalifikacjach sporo się wyjaśni
MPOWER, 06.09.2012 23:00[!]
OT
Weekend na Monza ma być słoneczny i ciepły. Około 25-30 st (najchłodniej w piątek, najcieplej w niedzielę). Temp. toru może osiągać 45st. ale głównie w okolicach 40st.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca