|
|
|
|
|
|
Gran Premio Santander d'Italia 2012 | 9 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:24,578 | - | - | 18 |
2. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:24,579 | 0,001 | 0,001 | 15 |
3. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:24,849 | 0,271 | 0,270 | 20 |
4. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:24,909 | 0,331 | 0,060 | 16 |
5. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:24,994 | 0,416 | 0,085 | 17 |
6. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:25,036 | 0,458 | 0,042 | 22 |
7. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:25,160 | 0,582 | 0,124 | 23 |
8. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:25,255 | 0,677 | 0,095 | 19 |
9. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:25,289 | 0,711 | 0,034 | 20 |
10. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:25,383 | 0,805 | 0,094 | 18 |
11. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:25,389 | 0,811 | 0,006 | 21 |
12. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:25,406 | 0,828 | 0,017 | 17 |
13. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:25,461 | 0,883 | 0,055 | 21 |
14. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:25,563 | 0,985 | 0,102 | 23 |
15. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:25,689 | 1,111 | 0,126 | 22 |
16. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:25,706 | 1,128 | 0,017 | 16 |
17. | 10 | Jerome d'Ambrosio | Lotus E20 | | 1:25,973 | 1,395 | 0,267 | 20 |
18. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:26,003 | 1,425 | 0,030 | 19 |
19. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:26,657 | 2,079 | 0,654 | 18 |
20. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:27,267 | 2,689 | 0,610 | 16 |
21. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:27,454 | 2,876 | 0,187 | 20 |
22. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:27,728 | 3,150 | 0,274 | 19 |
23. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:28,035 | 3,457 | 0,307 | 23 |
24. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:28,384 | 3,806 | 0,349 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:30,498 |
|
|
Sobota przywitała Formułę 1 promieniami słońca, które zachęcały kierowców do wyjechania na tor, zwiastując bardzo ciekawą i pracowitą sesję treningową. Tradycyjnie już, sobotni trening jest przedsmakiem tego, co zobaczymy po południu w trakcie kwalifikacji.
Cała stawka zgodnie wyjechała na okrążenie instalacyjne, po czym zjechała do boksów w celu wprowadzenia drobnych korekt przed pierwszą serią okrążeń pomiarowych. Kierowca HRT, Narain Karhikeyan jako jedyny zdecydował się na rozpoczęcie okrążenia pomiarowego, ale nie ukończył go i podobnie jak reszta stawki, zjechał do alei serwisowej.
Po niespełna 10 minutach ciszy, kierowcy ponownie wyjechali na tor – zawodnicy Force India jako pierwsi zdecydowali się na kręcenie okrążeń pomiarowych. Zaraz potem na torze pojawili się inni zawodnicy. Nico Hulkenberg jak pierwszy uzyskał czas jednego okrążenia, jednakże rezultat 1:30.583 szybko został pobity przez rywali.
Tradycyjnie, na początku sesji w użyciu była twarda mieszanka ogumienia. Po 20 minutach najlepszym rezultatem – 1:25.508 – legitymował się Sergio Perez, a na torze brakowało jedynie kierowców Ferrari oraz Caterhama. Od bardzo mocnego uderzenia zaczął zespół McLaren – kierowcy tej stajni szybko wskoczyli na czoło stawki, a pierwsze miejsce było okupowane przez Hamiltona z rezultatem 1:24.687, o ponad 0.5s szybszym od drugiego w klasyfikacji Buttona.
Reprezentanci Caterhama i Ferrari pojawili się na torze dopiero w momencie, kiedy reszta stawki zdecydowała się na wstrzymanie jazd i zjechanie do boksów. W połowie sesji najszybsze były McLareny ze znaczną przewagą nad bolidami zespołu Williams, które przedzielał jeszcze Sergio Perez z Saubera.
Bardzo szybko na drugie miejsce wskoczył Alonso, jednakże jego strata do Hamiltona wynosiła blisko pół sekundy. Jednak już następne okrążenie dało Hiszpanowi pozycję lidera trzeciego treningu oraz najlepszy czas weekendu – uzyskany na twardej oponie. Jako pierwsszy, średnie ogumienie założył zespół Mercedesa, ale nawet ta opona nie pozwoliła na dogonienie liderów – Nico Rosberg uzyskał trzeci rezultat.
W dolnej części tabeli Pic był niespodziewanie znacznie szybszy od Glocka, a Karthikeyan – o dziwo – wyprzedzał Pedro De La Rosę, na 20 minut przed końcem przedpołudniowych zmagań. Po dłuższej przerwie, w kokpicie pojawił się Jenson Button, który prawdopodobnie zmagał się z problemami technicznymi w swoim aucie.
Chcąc pobić czas Alonso, na ostatnie 10 minut czołówka postanowiła założyć średnią mieszankę. Rezultat Hiszpana został poprawiony przez Hamiltona o zaledwie 0.001s. Na wysokie, trzecie miejsce wskoczył reprezentant Force India – Paul Di Resta, co było nie lada niespodzianką. W samej końcówce awarii uległ bolid Sebastiana Vettela, a na torze z tego powodu pojawiła się żółta flaga. Do końca sesji nikt nie zdołał już poprawić czasu Hamiltona. Niewielkie różnice w czołówce zapowiadają niesamowicie ciekawą sesję kwalifikacyjną.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|