F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20127 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:34,507--20
2.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:34,7400,2330,23326
3.2Mark WebberRed Bull RB81:34,8560,3490,11624
4.8Nico RosbergMercedes F1 W031:35,0590,5520,20318
5.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:35,1220,6150,06320
6.14Kamui KobayashiSauber C311:35,1990,6920,07727
7.6Felipe MassaFerrari F20121:35,2830,7760,08424
8.11Paul di RestaForce India VJM051:35,2990,7920,01618
9.12Nico HulkenbergForce India VJM051:35,4740,9670,17522
10.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:35,4780,9710,00424
11.5Fernando AlonsoFerrari F20121:35,4840,9770,00626
12.15Sergio PerezSauber C311:35,5841,0770,10024
13.9Kimi RaikkonenLotus E201:35,6911,1840,10722
14.10Romain GrosjeanLotus E201:35,7241,2170,03321
15.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:36,1231,6160,39919
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:36,2221,7150,09925
17.1Sebastian VettelRed Bull RB81:36,3661,8590,14423
18.19Valtteri BottasWilliams FW341:36,3891,8820,02324
19.24Timo GlockMarussia MR011:37,7163,2091,32717
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:38,2953,7880,57923
21.25Charles PicMarussia MR011:38,6164,1090,32125
22.23Narain KarthikeyanHRT F1121:39,0434,5360,42725
23.20Giedo van der GardeCaterham CT011:39,3744,8670,33122
24.22Pedro de la RosaHRT F1121:39,6885,1810,31419
107% najlepszego czasu: 1:41,122

Tor Suzuka przywitał Formułę 1 piękną, zachęcającą do ścigania pogodą. Jednakże, jak na pierwszą treningową sesję przystało, zespoły zaczęły prace nad bolidami od wyjazdów instalacyjnych. Kierowcy pojawili się w boksach równie szybko, jak z nich wyjechali.

Jako pierwszy, na przejechanie okrążenia pomiarowego zdecydował się Lewis Hamilton. Czas 1:37.435 został wykręcony na twardej mieszance i -co oczywiste – był daleki od ideału. Brytyjczyk zakończył pierwszą serię okrążeń z rezultatem 1:34.910. Po upływie 30 minut, reprezentanci HRT byli jedynymi zawodnikami – prócz Lewisa – którzy legitymowali się czasem jednego okrążenia.

Większy ruch na torze rozpoczął się 35 minut po zapaleniu się zielonego światła na końcu alei serwisowej. Od pierwszych okrążeń, dobre tempo prezentował Felipe Massa – Brazylijczyk wskoczył za Hamiltona, ale strata była dość pokaźnych rozmiarów – przeszło sekunda.

Nawierzchnia gumowała się z każdą minutą – w efekcie, okrążenie po okrążeniu kierowcy redukowali stratę do mistrz świata z 2008 roku, podczas gdy on znajdował się w boksie. Do zmiany na czele doszło w połowie sesji, za sprawą Marka Webbera – Australijczyk zepchnął Hamiltona z prowadzenia, uzyskując po drodze rekord w drugim sektorze.

40 minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, większość kierowców zdecydowała się na zjazd do alei serwisowej – w tym momencie niektórzy zawodnicy mieli za sobą już przeszło 10 okrążeń, natomiast Vergne, di Resta oraz Button wciąż pozostawali bez czasu. Szkot długo nie opuszczał garażu, ponieważ w jego bolidzie zaszła potrzeba wymiany drążka kierowniczego.

Kierowcy, szukając limitów często znajdowali się na poboczach , przez co oglądaliśmy obrazki charakterystyczne dla piątkowych sesji – jednym z takich wyjazdów był incydent Kobayashiego, kiedy to Japończyk pojechał zbyt szeroko w zakręcie Spoon. Alonso natomiast, notorycznie przejeżdżał po krawężnikach w bardzo agresywnym stylu.

Pierwszy pomiarowy wyjazd Buttona okazał się bardzo szybki – Jenson już na drugim okrążeniu pomiarowym przebił rezultat Webbera o przeszło 0.3s. Chwilę potem, na czele mieliśmy już dwa bolidy stajni z Wooking – Hamilton znalazł się 0.2s za zespołowym kolegą. Po serii znakomitych okrążeń, McLareny pojawiły się w boksie.

W dolnej części tabeli, Glock przewodził wśród najwolniejszych ekip. Niemiec był szybszy od Pietrowa i Pica. Na ostatnich trzech miejscach, zastępujący podczas tej sesji Kovalainena, Giedo van der Garde rozdzielał duet HRT – Karthikeyan kolejny raz przed de la Rosą. Prócz van der Garde, z grona kierowców testowych mogliśmy oglądać jedynie Bottasa, który kolejny raz zastępował Sennę.

Dość długo, na torze nie działo się nic, a większy ruch zaczął się dopiero w końcówce sesji, gdy czasomierze wskazywały, że do końca pozostało 10 minut. Niemal przez całą sesję, na słabym, siedemnastym miejscu pozostawał Sebastian Vettel, podczas gdy jego zespołowy kolega plasował się na trzeciej lokacie. Sytuacja nie poprawiła się, kiedy niemiecki mistrz świata opuścił garaż po raz ostatni.

W ostatniej minucie treningu, na torze zatrzymał się bolid Nico Rosberga. Pierwsza sesja okazała się bardzo pracowita – znaczna część zawodników przejechała ponad 20 okrążeń. Napięty plan podczas porannych zajęć, zwiastował ciekawe popołudniowe 90 minut pracy nad jak najlepszym przygotowaniem bolidów do niedzielnego wyścigu.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 4,4 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
IceMan11, 05.10.2012 04:36[!]
Ale się dzisiaj uśmiałem. Zdaniem Hamiltona to nie on ma najszybszy bolid...
Gość ma chyba spore kompleksy ;D

Czekamy na FP2 :)
Carolius, 05.10.2012 06:43[!]
Ten klimat Suzuki niepowtarzalny! :)
Bari, 05.10.2012 07:14[!]
Cytat IceMan11 :
Ale się dzisiaj uśmiałem. Zdaniem Hamiltona to nie on ma najszybszy bolid...

Zapomniał że Mercedesem będzie jeździł od GP Australii 2013 i trochę pospieszył się z wypowiedzią ;)
aronek, 05.10.2012 07:26[!]
A kiedy tak powiedzial? dzis po treningu w wywiadzie?
Bo nie ogladalem...
Lukas, 05.10.2012 08:08[!]
Wczoraj
marek84, 05.10.2012 08:25[!]
Cytat IceMan11 :
Ale się dzisiaj uśmiałem. Zdaniem Hamiltona to nie on ma najszybszy bolid...
No pewnie że nie on. Popatrz na tabelę wyników: najszybszy bolid ma Jenson Button. Jak możesz tego nie widzieć ????


:D:D:D
rvs, 05.10.2012 08:28[!]
@IceMan11 a co powiesz o Vettelu w 2011, kiedy mówił podobnie, a przewagę miał klasę wyższą? Widzisz wady tylko u innych... Zresztą, większość tak mówi, ale tylko Hamilton ma kompleksy... Trochę obiektywizmu...
katinka, 05.10.2012 08:39[!]
Fajnie, że wiecie lepiej od Hamiltona jaki ma bolid. A mnie ostatnio rozbawiła asekurancka wypowiedź Groszka o niepotrzebnych zwycięstwach, który pewno w imieniu Lotusa w razie co usprawiedliwiał nie najlepszą ostatnio formę zespołu.
IceMan11, 05.10.2012 08:42[!]
@marek84
Hehe, też o tym pomyślałem ;D

@rvs
Oj, już tak się nie wściekaj. Najlepiej napisać "trochę obiektywizmu".

@katinka
Fajnie, że on wie jaki bolid ma RBR ;P
Po wynikach idzie jednoznacznie stwierdzić, że wciska niezły kit. Zagrywka a'la Alonso? Wypaliłaby, gdyby nie zdominował ostatnich 4 wyścigów .
jpslotus72, 05.10.2012 11:26[!]
Pisałem, że po ogłoszeniu transferu do Mercedesa "ciekawe będzie oglądać Lewisa w McLarenie w pozostałych wyścigach tego sezonu" - ciekawe będzie też go słuchać... Mogą się pojawiać różne (choćby niewinne) gierki, wypowiedzi z drugim dnem czy z mrugnięciem oka - i to z obu stron: Lewisa i ekipy McLarena.
katinka, 05.10.2012 12:02[!]
@IceMan11, no ok ok, peace ;P Ostatnio jestem chyba trochu przewrażliwiona na krytykę Lewisa, jakby jakiś scyzoryk mi się w kieszeni otwiera ;) Nie wiem, czy to ściema, czy nie, ale na pewno Hamilton ma większą wiedzę na temat bolidu RBR niż my, tak mi się wydaje. A to, że Maki były szybkie przez kilka ostatnich GP, nie znaczy wcale, że na Suzuce tez będą, inne teamy mają chyba mieć jakieś poprawki, no i Lotus ten słynny DDRS ma wypróbować, więc nic nie jest takie pewne kto na PP i jak skończy się ten wyścig. Pozdr
IceMan11, 05.10.2012 13:07[!]
@katinka
No tego nikt nie wie, ale nie sądzę, aby Lewis przepowiadał przyszłość i mówił już o Suzuce ;D
Raczej chodzi mu o poprzednie wyścigi, a w tych - no co tu dużo pisać - miażdżyli (McLaren) :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca