F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20127 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Mark Webber (P3/P1): Nieco dobrej pogody było dobrą odmianą. To pierwszy suchy weekend od dość dawna. Mieliśmy dziś dużo do analizy wieczorem. Był to bezproblemowy dzień i wykonaliśmy wszystkie zaplanowane przejazdy. To wymagający obiekt jeśli chodzi o balans, jednak bolid dobrze się prowadził i przetestowaliśmy obie mieszanki opon. Są obszary gdzie możemy się poprawić, zwłaszcza w balansie, więc mamy nieco pracy. Suzuka to świetny obiekt, który pozostał niezmieniony od długiego czasu, to klasyczny tor.

Sebastian Vettel (P17/P3): Bolid ma dobre osiągi, ale ciągle mamy kilka rzeczy do poprawy. Rano było nieco nerwowo, lepiej po południu, jednak musimy w nocy wykonać krok naprzód. Jutro będzie bardzo ciasno, więc musimy wycisnąć wszystko z bolidu. Ten tor jest bardzo wyjątkowy, jest tu wiele ludzi z pasją do F1, są niemal szaleni w pozytywnym znaczeniu, a tor jest fantastyczny. Jest tak fajny, że nie chcesz zjeżdżać do boksów, a zostać dłużej na nim.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Lewis Hamilton (P2/P2): Mam najlepszą pracę na świecie! Suzuka to fenomenalny tor! Pierwsze okrążenie po wyjeździe z garażu było świetne. Jazda przez pierwsze kilka zakrętów i uczucie przyśpieszenie. Potrzeba kilku okrążeń żeby się rozgrzać, jednak jedziesz coraz szybciej, gdy zbliżasz się do limitu. Musisz być jednak ostrożny. W zakręcie Spoon kilku kierowców popełniło dziś błąd. Jeśli wyjedziesz kołem poza tor, to łatwo stracić panowanie nad bolidem. Tak jak zawsze, będziemy dziś w nocy dostrajać bolid przed jutrzejszymi sesjami, jednak wygląda na to, że będziemy bardzo blisko Red Bulla. Czuję się dobrze w bolidzie, jest najlepszy z wszystkich jakie miałem tutaj i myślę, że mogę dorównać Markowi z najszybszym okrążeniem, jeśli przejadę je bez przeszkód. Jutro w kwalifikacjach będzie bardzo ciasno.

Jenson Button (P1/P7): Kocham Japonię. To dla mnie szalony wyścig, fani są fantastyczni, naprawdę wspierają wszystkich kierowców i są bardzo podekscytowani tym sportem. Tor jest niesamowicie płynny. Ważne, by dobrze dobrać przełożenia, ponieważ ciągle wrzucasz i zrzucasz biegi. Nie przejechałem zbyt wielu okrążeń w drugim treningu, balans nie był dobry i wiedzieliśmy, że zmiany możemy wykonać dopiero po sesji, więc nie było sensu zbyt wiele jeździć. Mimo to wiemy jak ustawić bolid przed trzecim treningiem i jest to ważna rzecz. Bolid spisywał się dobrze rano, więc powrócimy do czegoś podobnego z kilkoma zmianami. Ogólnie bolid sprawuje się dobrze. Kwalifikacje będą bardzo konkurencyjne, jednak myślę, że będziemy się liczyć w walce.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P9/P4): Dość bezproblemowy piątek z mojej strony, miło było mieć dwie suche sesje z takimi samymi warunkami pogodowymi. Wykonaliśmy cały program i zrobiliśmy wszystko, bez żadnych problemów. Jestem dość zadowolony z samochodu z małym obciążeniem paliwa, jednak wciąż mamy do wykonania trochę pracy przy tempie na długich dystansach. Przyjęliśmy nasze normalne podejście z oponami, wykonaliśmy dłuższe przejazdy na twardych i miękkich oponach, więc mamy wiele informacji, które będą ważne przed wyścigiem.

Paul di Resta (P8/P24): Poranna sesja przebiegała bezproblemowo i balans był dobry od samego początku po wprowadzeniu podstawowych zmian do ustawienia bolidu. Niestety na samym początku drugiego treningu popełniłem błąd. Dwoma kołami wjechałem na trawę, straciłem przyczepność i wpadłem do żwiru. Szkoda, że stało się tak wcześnie i dało chłopakom dodatkową robotę. Musisz jechać na krawędzi, aby czuć, jak pracuje samochód i czasami takie rzeczy się zdarzają, jednak mamy nadzieję, że nie będzie kosztowało nas to zbyt wiele względem reszty weekendu.

(Igor Szmidt)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P11/P5): To był całkiem udany dzień. Lubię jeździć po tym torze, ponieważ to bardzo przyjemny obiekt, a dodatkowo szybkie sekcje jak przykładowo zakręty "S" przypominają mi w dużej mierze Spa. Ogólne wrażenie jest dobre i nie sądzę, że wysokie temperatury będą stanowić problem dla opon. Przejechaliśmy dużo wyścigów w gorących warunkach, ostatni nie tak dawno temu i podobnie jak wtedy, będziemy musieli nauczyć się zarządzać oponami, co w rzeczywistości będzie problemem każdego. Trudno powiedzieć, czy tutaj będziemy tak konkurencyjni, jak na Silverstone. To było trzy miesiące temu i nie wiemy dokładnie jak nasi rywale rozwinęli swoje samochody w porównaniu do naszego progresu. Będziemy musieli poczekać do jutra, ponieważ zazwyczaj w sobotę stawka się miesza. Odnośnie niewielkich poprawek, które tutaj przywieźliśmy, to nie mogę powiedzieć zbyt wiele. Musimy poświęcić więcej czasu, by przyjrzeć się ich zachowaniu.

Felipe Massa (P7/P9): Ogólnie pozytywny dzień, podczas którego udało nam się zrealizować cały program. Jak zwykle bywa w piątki, próbowaliśmy obu mieszanek Pirelli. Trudno jest określić gdzie się obecnie znajdujemy. Pewne jest to, że nasi rywale zdają się być konkurencyjni, jednak jak zazwyczaj to bywa, musimy poczekać do jutra, by uzyskać pełniejszy obraz sytuacji. Po południu, pod koniec sesji, wykonaliśmy całkiem długi przejazd, który wykazał dość dużą degradację opon. Nie będzie łatwo wybrać najlepszą strategię. Balans naszego bolidu określiłbym jako średni: nawet jeśli nie dotrzymujemy tempa najlepszym, to wciąż możemy uczynić sporo, by się poprawić, jak również musimy wziąć pod uwagę to, że tor zmienia się mocno z każdym dniem. Mam nadzieję na dobry rezultat jutro, ponieważ mamy potencjał.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Romain Grosjean (P14/P6): Ogólnie nie najgorszy dzień. Bolid sprawował się lepiej po południu,. Nie jesteśmy jeszcze w miejscu, w którym chcielibyśmy być, ale zespół pracował bardzo ciężko i mamy nadzieję na wykonanie podobnego kroku naprzód jutro. Suzuka nie jest najłatwiejszym torem dla samochodu. Obciążenia opon są naprawdę wysokie, ale bolid sprawował się dobrze na obydwu mieszankach, co napawa optymizmem. Trudno powiedzieć, czy 6 miejsce jest tym, na co nas stać w kwalifikacjach. Wciąż jest do urwania kilka dziesiątych, więc zobaczymy co wydarzy się jutro.

Kimi Raikkonen (P13/P14): Nie pojeździliśmy dzisiaj zbyt dużo, ponieważ pojawił się problem z KERS, jednak przynajmniej stało się to dzisiaj i udało nam się to naprawić. To nie było zbyt pomocne w odnalezieniu najlepszych ustawień, jednak nic na to nie możesz poradzić. Suzuka nie jest najłatwiejszym obiektem, pod który należy ustawić bolid, ale wciąż mamy jutrzejszą sesję treningową przed kwalifikacjami. Myślę, że mamy potencjał, by znaleźć się jeszcze bliżej czołówki, niż w ostatnich kilku wyścigach.

(Dawid Pytel)
 
Williams

Bruno Senna (P--/P8): To był interesujący dzień, w którym nauczyliśmy wielu rzeczy na temat przeprowadzanych testów. Opuszczenie porannej sesji było dla mnie trudne, ponieważ ustawialiśmy bolid pod mój styl jazdy, jednak przejechaliśmy czystą sesję z wieloma okrążeniami, więc w ogólnym rozrachunku było to dobre doświadczenie.

Pastor Maldonado (P10/P15): Wykonaliśmy dzisiaj nasz program, jednak wciąż przed nami sporo pracy. Bolid wygląda na stabilny, a tempo na długich przejazdach było dobre. Wciąż musimy znaleźć trochę tempa przed kwalifikacjami, więc będziemy teraz pracować nad danymi, które zebraliśmy.

Valtteri Bottas (P18/P--): Suzuka jest dla mnie nowym torem, więc nie była to łatwa sesja i musiałem przejechać kilka okrążeń, zanim wpadłem w rytm. Na pierwszym przejeździe balans samochodu nie był idealny, jednak udało nam się go poprawić na drugi i trzeci przejazd. Również ja sam poprawiałem się podczas sesji. Myślę, że mam nowy ulubiony tor, ponieważ po Suzuce jeździ się fantastycznie. Jest wymagający i bardzo szybki, przez co sprawia dużą frajdę.

(Dawid Pytel)
 
Mercedes

Michael Schumacher (P5/P10): Za nami dwie pełne wydarzeń sesje, podczas który było sporo pracy przy samochodach, a także wypadłem z toru popołudniu. Musiałem udać się do Centrum Medycznego, gdyż takie są wymogi bezpieczeństwa, jednak wszystko ze mną w porządku. Zbyt mocno skupiałem się na zakręcie, najechałem kołem na trawę i straciłem kontrolę. Ogólnie nie udało nam się zebrać wszystkich danych, gdyż sporo pracowaliśmy nad ustawieniem hamulców, a także poprawą balansu. Przy tych temperaturach opony będą kluczowym czynnikiem. Mamy sporo do zrobienia przy analizie danych, aby dobrze przygotować się na jutro.

Nico Rosberg (P4/P11): Mieliśmy dość trudny dzień. Pod koniec pierwszego treningu czujnik ciśnienia oleju zasygnalizował problem, więc wyłączyłem silnik, który i tak był już mocno używany, więc wymieniliśmy do podczas przerwy, aby nie stracić czasu popołudniu. Nie jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli, więc musimy popracować wieczorem, aby upewnić się, że poradzimy sobie z oponami.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Sergio Perez (P12/P12): Był to dobry pierwszy dzień pod względem wykonania całej pracy, jaką mieliśmy dziś wykonać. Musimy jednak poprawić nasze tempo i wydaje mi się, że jesteśmy w stanie to zrobić. Pojechałem za szeroko na moim najszybszym okrążeniu, więc wiem, że da się wyciągnąć więcej i jutro będziemy w lepszej formie.

Kamui Kobayashi (P6/P13): Ponowne jeżdżenie po Suzuce po roku przerwy to fantastyczne uczucie. To wspaniały tor, każde okrążenie jest ekscytujące. Mamy kilka modyfikacji w samochodzie i dzisiejszym zadaniem było zrozumienie, jak nowe części działają. Czasy okrążeń wydają się być dość zbliżone, co znaczy, że jest za wcześnie aby ocenić formę zespołów, jednak czuję, że możemy poprawić nasz balans i ustawienie bolidu.

(Igor Szmidt)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P15/P16): To naprawdę przyjemny tor, cieszę się z powrotu tutaj po moim zeszłorocznym debiucie na tym torze i dziś dobrze bawiłem się podczas treningów. Szczególnie lubię zakręt 130R, który z DRS jest bardzo wymagający i jest to miejsce na torze, w którym czasami wstrzymujesz oddech! Dziś rano zaczęliśmy od naszego standardowego ustawienia i potem czułem, że możemy wprowadzić pewne zmiany, co uczyniliśmy między sesjami. Myślę, że to poprawiło nasz bolid, nawet jeśli nie udało się zmniejszyć straty do naszych rywali, co sugeruje, że wszyscy poczynili pewien krok naprzód. Jednakże, jestem zadowolony z naszego postępu i, właściwie jak zwykle, wydaje się, że nasze tempo podczas długich przejazdów wydaje się być bardziej konkurencyjne niż na pojedynczym okrążeniu, co jest ważne, ponieważ punkty zdobywamy tylko w niedzielę.

Jean-Eric Vergne (P16/P17): Kolejny tor, na którym jeździłem tylko w symulatorze aż do dnia dzisiejszego i muszę przyznać, że jest całkiem przyjemny. Najlepsza część jest na początku, seria esek, która daje wiele frajdy z jazdy. Poza tym, powiedziałbym, że mieliśmy pozytywny pierwszy dzień treningów, normalny piątek, kiedy czasy nie znaczą zbyt wiele, ponieważ nie wiemy ile kto ma paliwa w swoich bolidach. Wydaje się, że mamy dość dobrą formę, nawet jeśli wciąż możemy w pewnych miejscach poprawić nasz bolid na resztę weekendu. Ponieważ jest to mój pierwszy raz tutaj, z każdym wyjazdem na tor też się poprawiam i mam nadzieję na jeszcze większą poprawę. Jeździłem na obydwu mieszankach i wszystko wydaje się zmierzać w dobrym kierunku.

(Igor Szmidt)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P--/P18): Całkiem dobra druga sesja jeśli chodzi o mnie. Brak jazdy w pierwszym treningu dał nam dużo pracy po południu i wykonaliśmy wszystko co zaplanowaliśmy. Na wczesnych przejazdach na twardych oponach musieliśmy mocno popracować, by znaleźć niezły balans, jednak wykonaliśmy kilka zmian i zaczęliśmy zmierzać w odpowiednim kierunku. Na miękkich oponach bolid sprawował się znacznie lepiej, od razu był zbalansowany, a degradacja i balans na długim przejeździe również były dobre. Zakończyliśmy dzień z przewagą nad bolidami za nami, co ogólnie dało dość pozytywny dzień.

Witalij Pietrow (P20/P19): Przyleciałem do Japonii z przeziębieniem, co oznaczało, że ominąłem wczoraj nieco pracy na torze. Dziś czułem się lepiej, jednak dobrze było wykonać tak dużo pracy z bolidem. Przejechaliśmy wiele okrążeń, pracując nad aerodynamiką i testując kilka nowych części, a w drugim treningu skupiliśmy się na oponach. Na ostatnim przejeździe wypadłem z toru po problemie z tylnym skrzydłem. Musimy się temu przyjrzeć, co spowodowało awarię, by się już nie powtórzyła, a poza tym był to dobry piątek. Z upływem dnia, bolid był coraz lepszy i notował stałe osiągi na obu mieszankach.

Giedo van der Garde (P23/P--): Cieszyłem się dzisiaj jazdą. To był mój pierwszy przejazd w F1 od czasu Chin w kwietniu, wiec nieco zajęło mi przyzwyczajenie się jak ciężko prowadzi się bolid, zwłaszcza w porównaniu do GP2, jednak z końcem sesji zacząłem się dobrze czuć w kokpicie. Mieliśmy bardzo prosty plan na dzisiejszą sesję i jestem zadowolony z wykonania całego programu. Najważniejsza rzeczą na ten trening i pozostałe w tym roku nie jest pokazanie jak szybko mogę jechać, a ważniejsze jest wykonywanie dobrej pracy dla zespołu, nie popełnianie błędów i jak najszybsza nauka. To dobry start, przyzwyczaiłem się do opon, KERS i poznałem nowy tor, teraz z niecierpliwością czekam na Koreę.

(Łukasz Godula)
 
Marussia

Timo Glock (P19/P20): To nie był łatwy piątek. Mieliśmy trochę problemów, gdyż samochód ciężko się prowadzi na twardej mieszance. W pierwszym treningu balans był słaby, jednak w drugim udało nam się znaleźć lepsze rozwiązanie. Nadal jednak nie jest tak dobry jak mógłby być, więc musimy popracować nad ustawieniami. Tracimy trochę do naszych rywali przez KERS, który ma tutaj duże znaczenie. Musimy zobaczyć, co możemy zrobić i zmniejszyć stratę poprawiając auto zarówno na długich jak i krótkich przejazdach.

Charles Pic (P21/P21): Dziś po raz pierwszy jeździłem na Suzuce i bardzo mi się podobało. Wykonaliśmy pełny program, jednak musimy jeszcze trochę popracować, gdyż brakuje nam kilku dziesiątych. Pozytywne jest to, że nowa podłoga, której używał Timo wydaje się dobrze spisywać. Nie mogę się doczekać reszty weekendu.

(Paweł Zając)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P24/P22): Jestem zadowolony z tego dnia. Wykonywaliśmy stały postęp i jest to zawsze pozytywne. Rano wyjechaliśmy ze starą podłogą, a później założyliśmy nową, by je porównać. Po południu skupiliśmy się na ustawieniach bolidu. Mamy nieco podsterowności, tak jak większość zespołów, jednak pomimo tego, że się poprawiliśmy, to ciągle jest nad czym pracować. Testowaliśmy również obie mieszanki opon, wykonaliśmy przejazd kwalifikacyjny jak i symulację wyścigu. Jestem zadowolony, ponieważ był to bardzo produktywny dzień.

Narain Karthikeyan (P22/P23): To był intensywny dzień, ponieważ mieliśmy dużo testów z nową podłogą. Było to ważne, by poprawić efektywność aerodynamiczną, jak i w kwestii pracy nad ustawieniami. Było to pozytywne, ponieważ wyciągnęliśmy wiele danych. Teraz musimy je przeanalizować, by wyciągnąć z nich wszystko, gdyż jest kilka obszarów, w których możemy się poprawić.

(Łukasz Godula)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
katinka, 05.10.2012 18:43[!]
Cytat :
Potrzeba kilku okrążeń żeby się rozgrzać, jednak jedziesz coraz szybciej, gdy zbliżasz się do limitu.

Zbliżaj się Lewis, zbliżaj, bo Cię wycyckaja z tym mistrzostwem na amen. Ale tak czy siak, bardzo miło zobaczyć znów uśmiechniętego i wyluzowanego Hamiltona. Powodzenia Lewis jutro, na pewno nie zaspię!

Cytat :
Odnośnie niewielkich poprawek, które tutaj przywieźliśmy, to nie mogę powiedzieć zbyt wiele. Musimy poświęcić więcej czasu, by przyjrzeć się ich zachowaniu.

No wcale się nie dziwię, że Alonso nie jest happy, nie przypuszczam, aby te poprawki jakoś przyspieszyły F2012. To dziwne, żeby taki zespół jak Ferrari, z taka kasą miał przestarzały i badziewny tunel aero, w którym nowe części inaczej pracują niż na torze.
Simi, 05.10.2012 19:34[!]
@katinka
Nie sądzę, aby ten cytat Alonso, który przytoczyłaś faktycznie mógł oznaczać, że poprawki nie przyspieszyły za bardzo Ferrari. Owszem, oni wciąż tracą, ale akurat ten cytat wcale nie wskazuje na to, że Ferdek "nie jest happy" ;)
Bardziej liczę na prawdziwość tych słów:
Cytat f1.v10.pl i Felipe Massa :
Brazylijczyk dał bądź co bądź do zrozumienia, by nie przejmować się zbytnio słabszą formą Ferrari dzisiaj, bowiem czerwony bolid stać ponoć na znacznie szybszą jazdę: „Balans wozu określiłbym jako średni; nawet jeśli nie dorównywaliśmy tempem liderom, jest wiele rzeczy, które możemy poprawić i trzeba brac pod uwagę, iż przyczepnośc toru z dnia na dzień ulega dużym zmianom".

;) Co oczywiście nie oznacza, że to prawda. :( Niestety, zapowiada nam się spektakl McLarenów i Red Bulli.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca