F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20127 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Kocham tor Suzuka. Ma niesamowite zakręty, a tutejsi fani są wspaniali i naprawdę lubię tutaj przyjeżdżać. W 2011 kraj doświadczył niewiarygodnych trudności, więc to było bardzo ważne, aby tutaj być i dać im trochę radości oraz pokazać nasze wsparcie w ich cierpieniu. Szkoda, że nie wygrałem w 2011, to był mój trzeci wyścig Formuły Jeden na moim ulubionym torze i wciąż denerwuje mnie trochę, że zapewniłem sobie tytuł mistrza świata, trzecim miejscem. Tor sam w sobie jest wielki i prawie każdy metr jest wyjątkowy.

Mark Webber: Czekam na Grand Prix Japonii, ponieważ jest to dobra okazja, aby uzyskać najlepszy wynik na torze, który lubię. Ostatnio sesje kwalifikacyjne nie były zbyt mocne w naszym wykonaniu i wiemy, że ten aspekt wymaga poprawy. Skupiamy się na tym i liczmy, że dobry wynik w sobotę pomoże nam w przejechaniu udanego wyścigu. Tor Suzuka ma niesamowitą kombinację zakrętów. Musisz być bardzo dokładny i zachowywać odpowiedni rytm. To spore wyzwanie dla kierowców.

(Karol Piątek)
 
McLaren

Jenson Button: Wszystkie moje zwycięstwa w wyścigach były specjalne, jednak triumf na Suzuce w zeszłym roku, a więc podczas pierwszego Grand Prix organizowanego w Japonii po koszmarnym tsunami z marca, był osiągnięciem, które wciąż sprawia, że czuję się niesamowicie dumnie i emocjonalnie. Jak wszyscy wiedzą, Japonia wiele dla mnie znaczy. Kocham to miejsce, byłem tutaj wiele razy, zarówno w celach biznesowych jak i wypoczynkowych, i wciąż czuję ten ogromny strach i głębokie uczucie dla kraju, który istnieje na wielu różnych poziomach. Suzuka jest zdecydowanie obiektem, który dodaje ci męskości. Jest niesamowicie bezkompromisowy: podobnie do toru ulicznego, nie pozwala na żaden błąd i karze za każdy błędny skręt kierownicą. To bardzo szybki obiekt – jest tylko jedna linia pośród zakrętów "S", która tworzy pierwszy sektor. Zakręty Degner są ślepe, ukryte w nachyleniach toru, do których dojeżdża się po wybojach, które wybijają bolid i sprawiają, że traci balans. Odpowiednie trafienie w wierzchołek zakrętu Degner 1 przypomina nawleczenie igły startując w biegu na 100 metrów – jest trudne! Udajemy się do Japonii z bolidem, który według mnie może walczyć o wygraną – to powinien być kolejny udany weekend dla zespołu Vodafone McLaren Mercedes.

Lewis Hamilton: Kiedy po raz pierwszy startowałem tutaj w 2009 roku nie mogłem uwierzyć, że miejsce takie jak to może wciąż istnieć w Formule 1 – to wciąż prawdziwy, staromodny tor. Nie jest posiada wykończenia czy finezji nowoczesnych torów, ale jest lepszy pod każdym względem. Jest fantastycznie szybki i bardzo trudny do nauczenia się. Nie wybacza błędów i posiada tę specjalną atmosferę, której doświadczasz z jakiegoś powodu tylko w Japonii. Myślę, że odpowiadają za to fani – to dzięki nim każda wizyta na tym torze to specjalne uczucie. Są wielkimi pasjonatami Formuły 1, jak również są bardzo uprzejmi i przyjacielscy. Sprawiają, że każdego dnia czujesz się wyjątkowo, kiedy pojawiasz się na torze i z niego wyjeżdżasz. W kwestii mistrzostw, nie zyskasz niczego dzięki analizowaniu tabel z punktami. Od tej pory liczy się tylko zacięta walka. Tak jak w Singapurze, wyjadę na tor walczyć i będę miał nadzieję na lepszy rezultat, niż na torze Marina Bay.

(Dawid Pytel)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Moja motywacja pozostaje nietknięta po informacjach z ostatniego tygodnia, szczególnie, że Suzuka jest moim zdaniem jednym z najlepszych wyścigów w sezonie. Lubię ten tor – posiada sekcje, które rzucają Ci wyzwanie jako kierowcy, jak żaden inny obiekt. Są też niesamowici kibice, którzy uwielbiają sporty motorowe i miło jest odczuwać ich pasję. Jestem również wielkim fanem japońskiego jedzenia, więc zawsze jestem szczęśliwy mogąc tutaj przybyć. Miło byłoby również zyskać sportowy sukces podczas tego weekendu, jednak moje szanse są bardzo nikłe, ponieważ otrzymałem karę cofnięcia na starcie. Zawsze podchodzę jednak do takich rzeczy jak do kolejnego wyzwania.

Nico Rosberg: W wyścigu w Singapurze osiągnąłem swój najlepszy rezultat od dłuższego czasu i mam nadzieję, że to początek trendu zwyżkowego dla mnie i zespołu. Nie mogę się więc doczekać przybycia do Japonii i rozpoczęcia pracy nad wydobyciem maksimum z naszego nowego pakietu aerodynamicznego i poprawek. Suzuka jest bardzo ekscytującym torem, który jest popularny wśród kierowców dzięki interesującej kombinacji zakrętów i unikalnemu układowi. Nie mogę doczekać się też, by spotkać japońskich fanów, których pasja do tego sportu i wsparcie jest zawsze bardzo entuzjastyczne.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Kimi Raikkonen: To niezły tor, szybki i z miejscami do wyprzedzania. Najlepszymi torami dla mnie są te z długimi prostymi i ostrymi zakrętami, a także miejscem do ścigania – Suzuka to ma. W 2005 roku odniosłem jedno z moich najlepszych zwycięstw startując prawie z końca stawki i obejmując prowadzenie na ostatnim okrążeniu. Wygrywając w ten sposób nigdy nie zapomnisz uczucia podczas przekraczania linii mety. Suzuka to bardzo trudny tor i częścią ścigania się na tym torze są także wypadki. Gdy jeździsz na limicie, zawsze będziesz miał groźne momenty podczas weekendu, a Suzuka naprawdę karze kierowców ze względu na swoją szybką naturę i nieduże pobocza. To świetna pętla, bardzo szybka i wymagająca dla samochodu i kierowcy. Potrzebujesz mocnego, solidnego aerodynamicznie bolidu tutaj jeżdżąc po długich, szybkich i płynnych zakrętach. Uważam, że to pasuje naszemu E20.

Romain Grosjean: Co za tor! Jeśli będziemy mieć dobre ustawienia bazowe, to możemy naprawdę cieszyć się tą trasą. Jest niesamowita. Ścigałem się tutaj tylko raz, ale pokochałem to i nie mogę doczekać się powrotu tutaj. Trudno wybrać jedną część toru, która najbardziej mi się podoba. Pierwszy sektor jest wyśmienity – pierwszy, trzeci, czwarty i piąty zakręt – są szalone! Następnie jedziesz pod mostem, mały nawrót, a później zakręt Spoon, który jest koszmarem dla kierowców. W dalszej kolejności jedziesz z pedałem gazu w podłodze razem z uruchomionym systemem DRS aż do ostatniej szykany. Niesamowity tor. Istotne jest, by wspomnieć o zdumiewających fanach z Japonii, którzy sprawiają, że atmosfera wokół toru jest wyjątkowa. Lubię kuchnię japońską, szczególnie sushi, a kiedy gotuję w domu staram się doprawiać dania przyprawami właśnie z Japonii.

(Karol Zając)
 
Force India

Paul di Resta: Suzuka to tor, na którym liczy się tylko aerodynamika, to prawdziwy test bolidu. Jest też bardzo techniczny, z zakrętami "S", gdzie trzeba odpowiednio zmieniać kierunek jazdy. Znalezienie złotego środka nie jest łatwe, ponieważ połowa toru to proste, na których potrzeba szybkości, lecz także siły docisku w szybkich zakrętach. Degradacja opono również jest wysoka, więc bolid powinien być neutralny podczas wyścigu. To, co zaskoczyło mnie w poprzednim roku, to oddanie i entuzjazm fanów. Nawet w czwartek trybuny są pełne. To czyni ten wyścig specjalnym, dodatkowo ten obiekt ma bogatą historię. Lubię również japońskie jedzenie, chociaż musisz upewnić się, że zamówisz odpowiednie danie!

Nico Hulkenberg: Mój wyścig w 2010 w ekipie Williamsa nie był szczególnie pamiętny, ponieważ odpadłem jeszcze przed pierwszym zakrętem. To była naprawdę wielka szkoda, ponieważ to tor, który lubię, zakręty "S" są świetnym doświadczeniem, gdy prowadzisz bolid F1. Suzuka to zdecydowanie jeden z moich ulubionych obiektów: jest bardzo wymagający i techniczny, musisz mieć dobry balans, żeby przejechać szybkie okrążenie. Fakt, że jest to tak techniczny tor sprawia, że trzeba znaleźć odpowiedni rytm, ponieważ jeśli źle przejedziesz jeden zakręt możesz stracić płynność całego okrążenia. Mam pozytywne odczucia i jesteśmy w dobrej formie, więc mamy zamiar to kontynuować. Celem jest bycie konsekwentnym i zdobywanie punktów.

(Dawid Pytel)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: Nie mogę doczekać się mojego domowego Grand Prix. Myślę, że nasz samochód powinien być bardzo szybki, poza tym C31 otrzyma również otrzyma nowe części, dzięki czemu jestem przekonany, że uzyskamy dobry wynik na oczach moich rodaków. W zeszłym roku byłem siódmy na starcie, ale potem miałem problem na początku wyścigu i ukończyłem dopiero na trzynastej pozycji. Japońscy kibice są fantastyczni i tworzą niepowtarzalną atmosferę. Będą dopingować każdego zawodnika, nie tylko mnie. Mamy tutaj wielu, prawdziwych fanów Formuły 1 i jestem z nich bardzo dumny. Nigdzie indziej, fani nie przychodzą na tor tak wcześnie rano i zostają tutaj do późnego wieczoru, niezależnie od pogody. Sam tor Suzuka, to bardzo szczególne miejsce. Jestem pewien, że wielu kierowców się ze mną zgodzi, że to naprawdę świetny tor. Jest bardzo techniczny, ekscytujący i zarazem trudny w opanowaniu. Ciężko złożyć perfekcyjne okrążenie. Większości torów nauczysz się w ciągu 20-30 okrążeń, ale Suzuki uczysz się cały czas i poprawiasz się nawet po przejechaniu setek okrążeń.

Sergio Perez: Naprawdę lubię Suzukę. W ubiegłym roku pojechałem tam po raz pierwszy i byłem bardzo zadowolony. Ukończyłem ósmy po starcie z siedemnastej pozycji, która była następstwem problematycznej sesji kwalifikacyjnej. Po nie zaprezentowaniu pełni potencjału w Singapurze, oczekuję, ze nasz samochód będzie tak dobry jak do tego przywykliśmy. Powinniśmy być nieźli w szybkich zakrętach. Tor ma kilka dość ciekawych sekcji i kombinacji zakrętów. Dzięki japońskim fanom, atmosfera jest naprawdę wspaniała, a nasz zespól otrzymuje szczególne wsparcie z powodu Kamuiego. Nie mogę doczekać się tego wyścigu!

(Karol Piątek)
 
Williams

Pastor Maldonado: Naprawdę nie mogę się doczekać tego weekendu w Japonii. Sądzę, że wszyscy oczekują na ten wyścig, gdyż japońscy fani są jednymi z najlepszych na świecie i zawsze ciepło nas witają. Lubię ten tor, ponieważ jest to jedna z historycznych tras w Formule 1. Jest tutaj niezła kombinacja szybkich zakrętów i jeździmy z dociskiem zbliżonym do maksymalnego. To wielkie wyzwanie dla kierowcy.

Bruno Senna: Nie mogę się doczekać GP Japonii. To jeden z moich najbardziej ulubionych torów w sezonie – jest szybki, płynny, ale dosyć wąski w porównaniu do innych tras. Szybkość odczuwa się tutaj niewyobrażalnie , jest to z pewnością jedno z największych wyzwań dla kierowcy. Suzuka jest trochę zbliżona do Spa-Francorchamps i kierowca może zrobić tu różnicę. Pogoda w Japonii może być przeróżna, począwszy od gorącej, słonecznej pogody, aż po opady deszczu, które wstrzymują kwalifikacje. Jednak jest tu zawsze ekscytująco i mamy potencjał by dobrze się tu zaprezentować.

(Karol Zając)
 
Caterham

Heikki Kovalainen: Suzuka jest jednym z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie torów. To jest jeden z tych obiektów, na którym możesz sprawdzić dokładnie swój bolid F1. Są tutaj szybkie zakręty, gdzie można sprawdzić docisk, a także sekcje na których jeździsz ze średnią prędkością, co pozwala ci sprawdzić balans. Są tutaj również jedni z najlepszych kibiców na świecie. Dla mnie najlepsze partie torów znajdują się od pierwszego do siódmego zakrętu.

Witalij Pietrow: Japonia jest jednym z moich ulubionych miejsc do ścigania i w rzeczywistości do zwiedzania. Tutejsi fani są niesamowici. Na torze są obecni nawet w czwartek, kiedy to nie są w stanie zobaczyć nas w akcji. Prosząc o autograf czy zdjęcie są dosyć przestraszeni, ale zawsze uprzejmi. Formuła 1 dla nich bardzo wiele znaczy i miło jest od nich dostać jakieś prezenty. Suzuka jest dobrym torem do ścigania. Pierwszy sektor to wyzwanie dla samochodu, ponieważ trzeba mieć świetny balans. Dalej czekają nas szybkie zakręty, a następnie trzeci sektor i 130R. W telewizji ten zakręt wygląda bardzo łatwo, ale w rzeczywistości trudno przez niego przejechać.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
HRT

Pedro de la Rosa: Suzuka jest pięknym i spektakularnym torem. Powiedziałbym, że to mój ulubiony obiekt. Jest bardzo szybki, rzadko używasz hamulca, a dodatkowo będziemy mogli lepiej ocenić różnice pomiędzy nową a starą podłogą bolidu. Tor posiada nachylenia, szybkie, płynne zakręty, zaś okrążenie jest bardzo długie. To obiekt stworzony pod kątem aerodynamiki i koni mechanicznych, gdzie radzą sobie tylko najlepsze samochody. Mam świetne wspomnienia, ponieważ swoje pierwsze zwycięstwa w Formule 3 i Formule 3000 odniosłem właśnie tutaj, a dodatkowo to jeden z torów, który przyniósł mi najwięcej szczęścia w karierze, ponieważ wygrywając na nim otwarły się przede mną drzwi do Formuły 1. Mam nadzieję na dobre tempo podczas weekendu.

Narain Karthikeyan: Nie mogę doczekać się Japonii po tym, jak nie byłem w stanie ukończyć wyścigu w Singapurze. Suzuka jest bardzo płynnym, wymagającym torem. Z fizycznego punktu widzenia jest to również bardzo wymagający obiekt, ponieważ jest bardzo szybki. Uwielbiam go i mam dobre wspomnienia z nim związane. Myślę, że poczynimy krok naprzód z naszym bolidem w stosunku do Singapuru i będziemy w stanie lepiej ocenić jak spisuje się nowa podłoga. Byliśmy całkiem szybcy w ostatnich kilku wyścigach, jednak brakowało nam szczęścia. Musimy jednak kontynuować ciężką pracę by utrzymać formę do końca sezonu.

(Dawid Pytel)
 
Marussia

Timo Glock: Suzuka ze swoimi wieloma szybkimi zakrętami jest całkiem innym torem w porównaniu do Singapuru. Teraz musimy poczekać i zobaczyć jak samochód będzie się tutaj spisywał. Na ten wyścig ponownie mamy trochę nowych ulepszeń i mam nadzieję, że wykonamy kolejny krok naprzód, co pozwoli nam na jeszcze bardziej konkurencyjną walkę z naszymi bezpośrednimi rywalami, a także zmniejszy różnicę oddzielającą nas od najszybszych samochodów. Kolejny ciężki i wymagający wyścig dla zespołu, razem z GP Korei, które odbędzie się zaledwie tydzień po wyścigu na Suzuce. Pomimo, że Singapur był sporym wyzwaniem z logistycznego i operacyjnego punktu widzenia, rezultat tego wyścigu wstrzyknął dodatkową energię do każdego członka zespołu, co było bardzo fajnie widzieć i dzielić się tym po wykonaniu niesamowicie ciężkiej pracy, w tym roku szczególnie. Mam nadzieję, że znów możemy być mocni na Suzuce i zrobić wszystko, by utrzymać naszą dziesiątą lokatę w mistrzostwach świata konstruktorów.

Charles Pic: Pierwszy raz odwiedziłem Japonię w 2011 roku, by obejrzeć wyścig, w którym miałem nadzieję wystąpić. Dwanaście miesięcy później powróciłem tu, by to zrobić. Moja zeszłoroczna wizyta była całkiem krótka i przemierzając Tokio miałem nadzieję, że będę w stanie spędzić trochę więcej czasu odkrywając Japonię kolejnym razem – pokochałem to miasto i państwo. Polubiłem to, co zobaczyłem na torze. Oczywiście będzie to kolejne nowe wyzwanie dla mnie, by jeździć tu po raz pierwszy. Mimo, że jest to bardzo techniczny tor, najtrudniejszy nowy tor dla mnie – nocny wyścig w Singapurze – jest już za mną i moje przygotowanie będzie bardziej reprezentatywne spośród wszystkich nowych torów, z którymi się ścierałem w tym roku. To bardzo ważny czas dla zespołu i musimy pracować razem, by upewnić się, że utrzymamy dziesiąte miejsce w klasyfikacji mistrzostw świata konstruktorów. Zdaję sobie sprawę, że jest to kluczowe zadanie dla nas w nadchodzących wyścigach i będę grał w tym swoją rolę – mając nadzieję na mocną formę, która podkreśliłaby wszystko, czego nauczyłem się w tym roku. Jeśli chodzi o Japonię, to nie mogę się doczekać odkrywania jej zakątków przed i po wyścigu, tak bym wykorzystał do końca cały weekend na Suzuce.

(Karol Zając)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Ambrozya, 02.10.2012 19:47[!]
Liczę na alternatorek w bolidzie Vettela... ;>
IceMan11, 02.10.2012 22:00[!]
@Ambrozya
Kibice Alonso jak widzę liczą tylko na awarie jego rywali.
Nie lepiej, aby Ferdek (jeśli ma wygrać) zrobił to w lepszym stylu niż tylko dzięki odpadnięciom rywali?
Bo ja bym tak wolał.
marrcus, 03.10.2012 10:02[!]
widać jak wysoko cenią Alonso lol
on i tak ma w tym roku najwięcej fuksa, myślę że chyba Vettel go nie zatrzyma
Ale wolałbym się mylić.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca