F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20127 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel jako jedyny pokonał barierę 1:31 i zdobył pole position przed Grand Prix Japonii. Czołową trójkę uzupełnili Mark Webber i Jenson Button, jednak Brytyjczyk wystartuje dopiero z ósmego pola z powodu kary za wymianę skrzyni biegów.

Na problemach Buttona skorzysta Kamui Kobayashi, który zajął czwarte miejsce. W samej końcówce kwalifikacji zawodnicy nie mogli poprawić czasu okrążenia, gdyż Kimi Raikkonen obrócił się w zakręcie Spoon, co zaowocowało pojawieniem się żółtej flagi.

Czasówka była katastrofalna dla Mercedesa, gdyż ani Nico Rosberg, ani Michael Schumacher nie weszli do Q3.

Q1

Pogoda była łaskawa podczas kwalifikacji i nad Suzuką świeciło słońce, jednak kierowcy nie śpieszyli się z wyjazdem z garażu. Po dwóch minutach od rozpoczęcia sesji na torze mieliśmy tylko Pereza i di Restę. Szkot jako pierwszy przejechał pomiarowe okrążenie – 1:33,661s, co jak na pierwsze okrążenie jest całkiem niezłym wynikiem.

Na półmetku sesji na czele znajdował się Massa z wynikiem 1:32,946. Na dalszych miejscach plasowali się Webber, Grosjean, Button i Senna. Di Resta spadł na ósme miejsce. W międzyczasie Sergio Perez zaliczył drobną przygodę i zwiedzał pobocze, a na torze nie pojawili się jeszcze Michael Schumacher i Nico Hulkenberg. Na sześć minut przed końcem na pierwsze miejsce wskoczył Vettel, który pokonał wynik kierowcy Ferrari o ponad trzy dziesiąte sekundy.

Jako pierwszy na miękkich oponach pojawił się Pastor Maldonado, który awansował na drugie miejsce. Wenezuelczyk nie długo cieszył się z tej pozycji, gdyż miękka mieszanka pojawiła się także w bolidach Hulkenberga i Raikkonena, który na dwie minuty przed końcem wskoczył na czoło tabeli z czasami. 60 sekund później Perez pokonał Fina, jednak obaj musieli uznać wyższość Kobayashiego, który wykręcił 1:32,042s.

Już po zakończeniu sesji w strefie spadkowej znajdował się Michael Schumacher, który bardzo spokojnie rozpoczął swoje pierwsze przejazdy. Niemiec na twardych oponach wykręcił szesnasty czas, czym zepchnął Sennę poza Q2. W międzyczasie na pierwsze miejsce awansował Grosjean, jednak nie udało mu się pokonać bariery 1:32s.

Do dalszej części kwalifikacji nie awansowali: Senna, Kovalainen, Glock, de la Rosa, Pic, Pietrow, Karthikeyan.

Q2

Podczas drugiej części czasówki kierowcy znów nie garnęli się do wyjazdu na tor i pierwsze bolidy zobaczyliśmy dopiero po minucie od rozpoczęcia sesji. Najpierw garaż opuścił Kamui Kobayashi, a później zaczęli dołączać do niego inni zawodnicy. Japończyk otworzył pulę wyników z czasem 1:32,368s – ponad trzy dziesiąte wolniej niż w Q1. Gdy zegar pokazał 10 minut do końca sesji, na torze mieliśmy już wszystkich za wyjątkiem Schumachera, jednak czasów nadal było niewiele i Kobayashi utrzymywał się na pierwszym miejscu.

Na 9 minut przed końcem Vettel przejechał mierzone okrążenie na miękkich oponach i z wynikiem 1:31,501s znalazł się na czele. Za jego plecami znaleźli się Button, Webber, Hamilton i Massa, którzy także podkręcili swoje czasy. 6 minut przed zakończeniem Q2 na torze zapanowała cisza, gdyż wszystkie bolidy znajdowały się w garażach. Na walkę o poprawę czasu nie zdecydowali się Vettel, Button i Webber, czyli zawodnicy, którzy zeszli poniżej 1:32.

Przed ostatnią rundą przejazdów na granicy awansu znajdowali się Alonso, Raikkonen i Perez. Hiszpan poprawił swój czas i wskoczył na trzecie miejsce, podobnie Kobayashi, który znalazł się oczko niżej. Raikkonen też nie oszczędzał się na mierzonym okrążeniu i znalazł się przed Alonso. W samej końcówce awans zapewnili sobie Perez i Grosjean, którzy wypchnęli z czołowej dziesiątki Massę i di Restę. Michael Schumacher, który na torze pojawił się dopiero w samej końcówce, wykręcił trzynasty czas.

Do Q1 nie awansowali: Massa, di Resta, Schumacher, Maldonado, Rosberg, Ricciardo i Vergne.

Q3

Jako pierwszy do walki o ostateczne pozycje na starcie wyruszył Kimi Raikkonen. Zaraz potem dołączył do niego Grosjean, a także zawodnicy Red Bulla i McLarena. 1:32,208s było pierwszym wynikiem Fina, jednak był to czas słabszy o 4 dziesiąte niż w Q2. Sebastian Vettel przejechał wprost genialne okrążenie i jako pierwszy zszedł poniżej 1:31. Za plecami Niemca znaleźli się Webber, Button i Grosjean. Hamilton także przejechał pomiarowe okrążenie, jednak Anglik znalazł się za Raikkonenem.

Tuż po zjazdach czołówki z garażu wyjechali Perez, Kobayashi, Alonso i Hulkenberg, a na poprawę czasu zdecydował się nawet Vettel, więc na torze mieliśmy wszystkich kierowców. Okazało się, że największy wpływ na wyniki kwalifikacji miał Kimi Raikkonen, który obrócił bolid w zakręcie Spoon wywołując żółtą flagę. Przez to nikt z czołówki nie mógł poprawić czasu okrążenia, jednak Kobayashi, Perez i Alonso jechali przed Finem i mogli wykręcić dobre czasy.

Na czele utrzymał się Vettel, który na drugim okrążeniu jechał jeszcze szybciej niż wcześniej. Dalej mieliśmy Webbera, Buttona, Kobayashiego, Grosjeana, Pereza, Alonso, Raikkonena, Hamiltona i Hulkenberga, który nie przejechał pomiarowego okrążenia.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Japonii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,9m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bombka, 06.10.2012 10:39[!]
Asmodeus, 06.10.2012 11:23[!]
No i goguś tylko reprymendę dostał...
Challenger, 06.10.2012 17:10[!]
Szkoda mi tego co zrobil Kimi, widać ze chciał pojeachac na 105% i pojechal. Nikt chyba mu nie zarzuci ze sie nie stara.

Vettel znow na przedzie:( nie cierpie goscia. Ale moze jeszcze sie okaze ze FIA pogoni RBRa w maliny. Nie bardzo wierze w powrot ich cudownej formy, bardziej wierze w to ze Adrian znow ominal jakos regulamin. Nie wiem jak jest mozliwe zeby przez 3/4 sezonu jezdzic na miejscach 8-10 z 1sek straty do czolówki a potem nagle poprawic sie o 1,5-2sek.

Wg mnie RBR i MCL znalazly sposob na omijanie testu przedniego skrzydla dlatego nagle ich forma tak wzrosla. Reszta zespolow jakos nie odnotowala tak wielkiego skoku. Dlaczego tak mysle? M. Webber - w Q zawsze wlecze sie gdzies z tylu (8-14) a teraz prosze 2 miejsce i to na torze w ktorym wlasnie te elastyczne przednie skrzydla dzialaja najbardziej sprawnie. Dla wielbicieli RBRa bede "Hejterem" ale mam nadzieje ze Vettel nie wygra mistrzostw a FIA odbierze im punkty za ostatnie wyscigi bo sie normalnie cuda z RBR dzieja.
marla, 06.10.2012 19:52[!]
Cytat katinka :
Wspaniale naprawdę, tak jak ględził Whitmarsh, McLaren wspiera w walce o mistrzostwo obydwu swoich kierowców


Lewis sam wyraźnie stwierdził "Szczerze mówiąc poszedłem złą drogą jeśli chodzi o ustawienia i w efekcie miałem zbyt dużą podsterowność", więc nie taki McLaren straszny jak to rysujesz, po prostu złe ustawienia, które SAM wybrał Lewis.
gnt3c, 06.10.2012 20:59[!]
nie lubię Vettela, ale jest gość dobry, to muszę przyznać obiektywnie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca