F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201214 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,605 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
188,893 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:39,148--23
2.5Fernando AlonsoFerrari F20121:39,4500,3020,30221
3.2Mark WebberRed Bull RB81:39,5750,4270,12521
4.6Felipe MassaFerrari F20121:39,8540,7060,27923
5.1Sebastian VettelRed Bull RB81:40,0880,9400,23421
6.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:40,2211,0730,13321
7.8Nico RosbergMercedes F1 W031:40,3961,2480,17524
8.10Romain GrosjeanLotus E201:40,4221,2740,02622
9.11Paul di RestaForce India VJM051:40,4401,2920,01819
10.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:40,4801,3320,04021
11.9Kimi RaikkonenLotus E201:40,9291,7810,44914
12.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:41,0481,9000,11925
13.12Jules BianchiForce India VJM051:41,1401,9920,09221
14.14Kamui KobayashiSauber C311:41,2202,0720,08019
15.15Sergio PerezSauber C311:41,5142,3660,29420
16.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:41,5962,4480,08223
17.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:42,0212,8730,42525
18.19Valtteri BottasWilliams FW341:42,0272,8790,00623
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:42,1042,9560,07724
20.24Timo GlockMarussia MR011:42,1753,0270,07113
21.25Charles PicMarussia MR011:42,7063,5580,53122
22.20Giedo van der GardeCaterham CT011:42,8203,6720,11419
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:44,5175,3691,69723
24.23Dani ClosHRT F1121:45,7356,5871,21822
107% najlepszego czasu: 1:46,088

Zeszłoroczne GP Korei pełne było wpadek. Zespoły były wysoce niezadowolone z warunków jakie zastały ich na torze Yeongam. W tym roku organizatorzy zdecydowanie bardziej przyłożyli się do swojej pracy i historie nie powtórzyły się.

Po serii okrążeń instalacyjnych można było potwierdzić, że tor jest jak zazwyczaj bardzo śliski, ponieważ poza weekendem GP jest on nieużywany. Poza tym kamery wypatrzyły mechaników Lotusa montujących nowy wydech w stylu McLarena w bolidzie Kimiego Raikkonena. Zespół ma wystarczająco dużo części, by zastosować go również w drugim bolidzie, ale musi być pewny, że działa jak należy. Ekipa z Enston zarzuciła dodatkowo prace nad urządzeniem wygaszającym tylne skrzydło.

Pierwszym na przejeździe, który dał czas okrążenia był Valtteri Bottas, który również jeździł z nowym wydechem, a jego czas szybko poprawił Jenson Button kręcąc 1:41,395. Obaj kierowcy McLarena zaskoczyli wczesnym pojawieniem się na torze, jednak zapowiadali to wczoraj, mówiąc, że mają do wykonania wiele pracy na torze.

Kolejni kierowcy kręcili czasy, jednak nie były to masowe wyjazdy i wiele kierowców po 35 minutach ciągle nie miało wyniku na swoim koncie. Czas Buttona pobił o dokładnie pół sekundy Alonso, za którego szybko wskoczył Felipe Massa. Tymczasem Hiszpan na kolejnych okrążeniach z łatwością się poprawił i wyprzedzał drugiego Massę o 1,5 sekundy. Przy takim zabrudzeniu toru, oczywistym było niesamowicie szybkie poprawianie czasu wraz z ewolucją naiwerzchni toru.

Po dłuższej chwili najbliższym wskoczenia przed Hiszpana był Hamilton, wykręcając czas gorszy o 0,025 sekundy. Przetasowania w pozycjach obywały się przez kolejne minuty za plecami Alonso, który na jednym z ostatnich przejazdów bardzo mocno zablokował przednie prawe koło, co spowodowało duże wibracje. Na torze tłoczno zrobiło się dopiero pod koniec treningu, gdy praktycznie wszyscy wyjechali na tor, poza zawodnikami Caterhama.

Ostatecznie Hamilton pojechał szybciej od Alonso i zakończył sesję z wynikiem 1:39,148. Ogólną tendencją pod koniec sesji było blokowanie opon i problem w poprawie czasu, gdyż miękkie opony zaczynały już kończyć swój żywot. W związku z tym Brytyjczyka już nikt nie pobił i zakończył pierwszy trening w Korei na pierwszej pozycji.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 31%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 12.10.2012 04:36[!]
Alonso wyglada dosc szybko na tym torze po FP1. Hamilton w sumie zrobil czas na dosc juz nagumowanym torze.
IceMan11, 12.10.2012 04:38[!]
Japonia była tylko wyjątkiem (a w zasadzie to mieli usterkę zawieszenia) - McLaren wraca na czoło stawki. Ferrari mocne w każdym sektorze (Alonso jakie wibracje! Pierwszy raz od dłuższego czasu coś takiego widziałem). RBR wydaje być się trzecią siłą. Są słabi w 1-szym sektorze, w drugim w ogóle nie nadrabiają - nawet tracą - i zostaje im tylko 3-ci sektor, w którym są szybsi, ale co z tego skoro po 2-gim tracą ok 0.4s. Lotus z nowymi częściami i na nowym torze (kierowcy), więc nie szaleli. Mercedes za to mocny - Sauber nie będzie miał chyba tak łatwo :)

@MairJ23
Miło widzieć jakąkolwiek osobę :)
Hamilton miał przede wszystkim wolny tor, czego kierowcy Puszek powiedzieć nie mogą. Niemniej jednak już wcześniej powinien być na P1, ale popełnił błąd w ostatnim sektorze i Alonso troszkę dłużej poliderował.
MairJ23, 12.10.2012 04:41[!]
@IceMan11 coz u mnie idealna godzina do ogladania :) teraz jest 10:49 PM :) wiec oczywiscie ze ogladalem :)

Wogole wyglada jakby tam bylo dosc zimno - wiec niezbyt dobrze dla Lotusow.
IceMan11, 12.10.2012 04:43[!]
@MairJ23
U mnie też idealna! 4:45... rano ;D
MairJ23, 12.10.2012 04:44[!]
Na SKy wlasnie mowili o malym zainteresowaniu Kimiego poznawaniem toru na ktorym nigdy nie jezdzil - zobaczymy jak to bedzie wygladalo... zeby nei bylo powtorki :)

@IceMan11 zdaje sobie doskonale sprawe ktora jest u Was godzina, wszak jestem Polakiem !
IceMan11, 12.10.2012 04:48[!]
@MairJ23
Spoko, spoko. Ja wiem, że Ty wiesz ;)
I nie miałem nic na myśli.
MairJ23, 12.10.2012 04:50[!]
@IceMan11 w kazdym razie - po tym co widzialem dzisiaj podczas treningow uwazam ze bedziemy mieli dobry wyscig !
IceMan11, 12.10.2012 04:50[!]
@MairJ23
No zobaczymy. Wydaje mi się, że będzie dobrze. To prosty tor. Gorzej może być z tymi poprawkami.

@MairJ23
Mam taka nadzieję :)
A teraz pozwolisz, troszkę się zdrzemnę ;D
Aeromis, 12.10.2012 05:00[!]
Bardzo ciekawie było jak na pierwszy trening, sporo mocnych czasów. MSC sześc razy poniżej 1:41.

@MairJ23
Owszem, ALO bardzo ładnie aż za dobrze, ten zakręt pokonany na poślizgu i kompletnie zablokowane koło - piękno. Ferrari jednak troszkę zaskoczyło, a może to tylko obiecanki-cacanki :)
karrot, 12.10.2012 05:19[!]
Z Ferrari może być coś na rzeczy skoro Massa nawet wskoczył na P4, nawet jeśli to trening. Może drugi trening nieco lepiej zobrazuje ich potencjał..
IceMan11, 12.10.2012 09:28[!]
@Aeromis
Nie sądzę. Ferrari jest mocne - nawet bardziej niż w Japonii. Mają równe tempo na całym okrążeniu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca