|
|
|
|
|
|
Korean Grand Prix 2012 | 14 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,605 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 188,893 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:39,148 | - | - | 23 |
2. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:39,450 | 0,302 | 0,302 | 21 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:39,575 | 0,427 | 0,125 | 21 |
4. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:39,854 | 0,706 | 0,279 | 23 |
5. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:40,088 | 0,940 | 0,234 | 21 |
6. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:40,221 | 1,073 | 0,133 | 21 |
7. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:40,396 | 1,248 | 0,175 | 24 |
8. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:40,422 | 1,274 | 0,026 | 22 |
9. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:40,440 | 1,292 | 0,018 | 19 |
10. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:40,480 | 1,332 | 0,040 | 21 |
11. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:40,929 | 1,781 | 0,449 | 14 |
12. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:41,048 | 1,900 | 0,119 | 25 |
13. | 12 | Jules Bianchi | Force India VJM05 | | 1:41,140 | 1,992 | 0,092 | 21 |
14. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:41,220 | 2,072 | 0,080 | 19 |
15. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:41,514 | 2,366 | 0,294 | 20 |
16. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:41,596 | 2,448 | 0,082 | 23 |
17. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:42,021 | 2,873 | 0,425 | 25 |
18. | 19 | Valtteri Bottas | Williams FW34 | | 1:42,027 | 2,879 | 0,006 | 23 |
19. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:42,104 | 2,956 | 0,077 | 24 |
20. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:42,175 | 3,027 | 0,071 | 13 |
21. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:42,706 | 3,558 | 0,531 | 22 |
22. | 20 | Giedo van der Garde | Caterham CT01 | | 1:42,820 | 3,672 | 0,114 | 19 |
23. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:44,517 | 5,369 | 1,697 | 23 |
24. | 23 | Dani Clos | HRT F112 | | 1:45,735 | 6,587 | 1,218 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:46,088 |
|
|
Zeszłoroczne GP Korei pełne było wpadek. Zespoły były wysoce niezadowolone z warunków jakie zastały ich na torze Yeongam. W tym roku organizatorzy zdecydowanie bardziej przyłożyli się do swojej pracy i historie nie powtórzyły się.
Po serii okrążeń instalacyjnych można było potwierdzić, że tor jest jak zazwyczaj bardzo śliski, ponieważ poza weekendem GP jest on nieużywany. Poza tym kamery wypatrzyły mechaników Lotusa montujących nowy wydech w stylu McLarena w bolidzie Kimiego Raikkonena. Zespół ma wystarczająco dużo części, by zastosować go również w drugim bolidzie, ale musi być pewny, że działa jak należy. Ekipa z Enston zarzuciła dodatkowo prace nad urządzeniem wygaszającym tylne skrzydło.
Pierwszym na przejeździe, który dał czas okrążenia był Valtteri Bottas, który również jeździł z nowym wydechem, a jego czas szybko poprawił Jenson Button kręcąc 1:41,395. Obaj kierowcy McLarena zaskoczyli wczesnym pojawieniem się na torze, jednak zapowiadali to wczoraj, mówiąc, że mają do wykonania wiele pracy na torze.
Kolejni kierowcy kręcili czasy, jednak nie były to masowe wyjazdy i wiele kierowców po 35 minutach ciągle nie miało wyniku na swoim koncie. Czas Buttona pobił o dokładnie pół sekundy Alonso, za którego szybko wskoczył Felipe Massa. Tymczasem Hiszpan na kolejnych okrążeniach z łatwością się poprawił i wyprzedzał drugiego Massę o 1,5 sekundy. Przy takim zabrudzeniu toru, oczywistym było niesamowicie szybkie poprawianie czasu wraz z ewolucją naiwerzchni toru.
Po dłuższej chwili najbliższym wskoczenia przed Hiszpana był Hamilton, wykręcając czas gorszy o 0,025 sekundy. Przetasowania w pozycjach obywały się przez kolejne minuty za plecami Alonso, który na jednym z ostatnich przejazdów bardzo mocno zablokował przednie prawe koło, co spowodowało duże wibracje. Na torze tłoczno zrobiło się dopiero pod koniec treningu, gdy praktycznie wszyscy wyjechali na tor, poza zawodnikami Caterhama.
Ostatecznie Hamilton pojechał szybciej od Alonso i zakończył sesję z wynikiem 1:39,148. Ogólną tendencją pod koniec sesji było blokowanie opon i problem w poprawie czasu, gdyż miękkie opony zaczynały już kończyć swój żywot. W związku z tym Brytyjczyka już nikt nie pobił i zakończył pierwszy trening w Korei na pierwszej pozycji.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 31%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|