F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201214 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,605 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
188,893 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P5/P1): Ogólnie możemy być dość zadowoleni, jednak wydaje się, że jest strasznie ciasno. Nie jestem zadowolony z każdego przejazdu, jaki dziś mieliśmy, choć wydaje mi się, że tor zmieniał się dziś rano z każdym przejazdem, było lepiej niż się spodziewaliśmy. Po południu na początku było dość ślisko, jednak potem znów się poprawiło, koniec końców, samochód prowadził się dobrze, a teraz musimy zobaczyć, co da się zrobić przed jutrem. Myślę, że musimy się trochę poprawić aby dorównać reszcie.

Mark Webber (P3/P2): Mieliśmy dziś całkiem niezły program i myślę, że udało się nam ukończyć go niemalże w całości. Dziś wieczorem spojrzymy, gdzie możemy się jeszcze poprawić, w jakich dziedzinach; na takich torach jak ten, zawsze trzeba znaleźć kompromis pomiędzy maksymalną prędkością w pierwszym sektorze, w porównaniu do ostatniego sektora, który jest dość kręty – jest nieco jak Budapeszt, więc trzeba tu trochę docisku. Do tej pory jest dobrze, mamy wiele ważnych informacji, a chłopaki zabierają się teraz do pracy.

(Igor Szmidt)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P2/P3): Ciężko powiedzieć jak wypadamy na tle innych, gdyż skupialiśmy się na sobie, pracując nad różnymi pomysłami związanymi samochodem i oponami. Tor mocno się poprawił pomiędzy sesjami, tutaj jest to szczególnie widoczne, gdyż praktycznie nie ma na tym torze wyścigów, więc rano było naprawdę brudno. Miejmy nadzieje, że sytuacja poprawi się jutro, bo zawsze lepiej się jeździ, gdy jest więcej przyczepności. Najtrudniejszą częścią jest trzeci sektor, najkrótszy złożony z samych zakrętów. Ustawienia są dyktowane przez zachowanie auta w tej partii toru, gdyż z pozostałymi można dość łatwo sobie poradzić.

Felipe Massa (P4/P6): Weekend dobrze się zaczął, jednak najważniejsze jest utrzymanie tego trendu podczas pozostałej części. Nasz samochód wygląda na dobry na tym torze, co daje nam pewną nadzieję, nawet, jeśli ostateczne wyniki zobaczymy dopiero jutro. Podczas treningów widzieliśmy, że różnica pomiędzy miękką i super miękką mieszanką jest dość duża. My spisywaliśmy się dobrze na obu zarówno przy dużym jak i niskim obciążeniu paliwem. Teraz chcemy się jak najlepiej przygotować do kwalifikacji, a przy tak zaciętej walce wszystko będzie musiało być perfekcyjne.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Jenson Button (P10/P4): Ciężko znaleźć tutaj dobre ustawienia. Nadal nie jesteśmy wystarczająco szybcy, ale idziemy w dobrym kierunku. Poprawialiśmy się przez cały dzień, jednak rano bardziej sprawdzaliśmy nowe części niż pracowali nad ustawieniami. Może być ciężko pokonać Red Bulla w kwalifikacjach, jednak nasze tempo wyścigowe jest stałe i wygląda dobrze. Myślę, że tor nie poprawi się już zbytnio podczas reszty weekendu, więc dzisiejsze poprawki są pozytywne, a można z nich wyciągnąć jeszcze więcej.

Lewis Hamilton (P1/P8): Miałem dziś problem z ustawieniami. Różnica pomiędzy pierwszym, a drugim treningiem była dość spora i jak na razie nie wiemy, czemu tak było. Rano było dobrze, jednak po południu wprowadziliśmy kilka zmian i nie byłem wstanie przejechać dobrego okrążenia zarówno na miękkich jak i na super miękkich oponach. Musimy, więc popracować i znaleźć kierunek, który powinniśmy obrać. Red Bull wydaje się szybki, jednak Jenson nie odstawał od nich bardzo. W nocy zmienimy balans i miejmy nadzieję, będziemy szybsi jutro. Samochód jest dobry, po prostu musimy wydobyć cały potencjał. Jeśli uda się poprawić balans to będziemy konkurencyjni.

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Michael Schumacher (P6/P5): Byłem zadowolony z obydwu sesji. Tak jak się spodziewałem, wygląda na to, że nasz samochód lepiej spisuje się na tym torze. Dzień przebiegł dobrze, więc myślę, iż jutro możemy wskoczyć do czołowej dziesiątki i zaplanować naszą strategię na tej podstawie. Dokonaliśmy pewnych małych zmian, nic poważnego i na długich przejazdach wyglądamy dobrze. Oczywiście, nie byłem w stanie prześledzić czasów okrążeń innych zespołów, jednak postaramy się wywalczyc dobry rezultat w ten weekend.

Nico Rosberg (P7/P7): Był to dla nas dobry dzień i poczyniliśmy pewien postęp w przeciągu obydwu sesji. Mieliśmy kilka nowych małych części w naszym bolidzie, które spisują się dość dobrze i wydaje się, że mamy tu lepsze tempo niż na Suzuce. Nie mogę doczekać się jutra i sprawdzenia, jak wypadniemy w porównaniu z innymi bolidami.

(Igor Szmidt)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P--/P9): Jestem szczęśliwy z przebiegu dzisiejszego dnia. Nie jeździłem tutaj w zeszłym roku, więc kilka pierwszych okrążeń spędziłem na poznaniu na nowo toru i złapania rytmu. Wykonaliśmy nasz program, skończyliśmy wszystkie testy i mamy dane na temat opon, które musimy przeanalizować. Jeśli chodzi o balans, to jestem zadowolony z bolidu, więc jesteśmy w dobrej pozycji i gotowi na jutrzejszy dzień.

Paul di Resta (P9/P13): Zawsze trudno oceniać cokolwiek po piątkowych treningach, ale wykonaliśmy różne programy i zebraliśmy dane, których potrzebowaliśmy do długich i krótkich przejazdów. Tempo na dłuższych przejazdach wygląda konkurencyjnie, natomiast nie sądzę, by moje tempo na krótkich było reprezentatywne, ponieważ oba przejazdy zostały zepsute przez tłok na torze i nie udało mi się przejechać czystego kółka. Myślę, że wiemy mniej więcej gdzie jesteśmy, ale wciąż czeka nas sporo pracy przed ostatnim treningiem.

Jules Bianchi (P13/P--): Dzisiaj miałem po raz pierwszy do czynienia z torem, więc pierwsze okrążenia nie były proste, ponieważ starałem się zapoznać z torem tak szybko, jak to możliwe. Zanim przybyłem do Korei, oglądnąłem sporo filmów tego obiektu, ale wciąż potrzeba trochę czasu, by być szybkim. Podobała mi się sesja, zaś sam tor jest przyjemny do jazdy. Okrążenie jest interesujące, ponieważ masz tutaj trochę wszystkiego: duże dohamowania, długie proste, szybkie zakręty i wolne sekcje. Bolid zachowywał się dzisiaj dobrze i poprawiałem ustawienia z każdym przejechanym okrążeniem.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P11/P10): Tor jest fajny, zaskakująco jest pofałdowany w niektórych miejscach, jednak jest nieco inny od innych miejsc, w których się ścigamy. Ciężko mi cokolwiek powiedzieć o wydechu, dopóki nie usiądę z inżynierami i sprawdzimy dane. Postaramy się poprawić jutro, ponieważ nie było łatwo dziś jeździć i przejechać dobre okrążenie. Zobaczymy co możemy osiągnąć i może będziemy w stanie wskoczyć do czołowej piątki w kwalifikacjach.

Romain Grosjean (P8/P11): Nie był to najłatwiejszy dzień. Ciągle mamy trochę pracy do wykonania, by wyciągnąć wszystko z opon, więc jutrzejszy dzień będzie ważny. Tor jest interesujący, jednak łatwo się go nauczyć. Najtrudniejszą partią są zdecydowanie zakręty 11 i 12, gdzie nie jest łatwo się wstrzelić, jednak ogólnie nie jest źle. Z pozytywnej strony, byliśmy dużo na torze i zebraliśmy wiele danych, więc miejmy nadzieję, że możemy je przeanalizować i zobaczymy czy uda się poprawić osiągi przed kwalifikacjami.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Bruno Senna (P--/P12): To był dla mnie produktywny dzień. Opuszczenie pierwszego treningu nie było mi na rękę, ponieważ nie znam dokładnie tego toru, a moje doświadczenie z jazdy po nim w poprzednich dwóch latach zostało utrudnione przez deszcz. Myślę jednak, że wiemy, w którym kierunku zmierzać, by się poprawić. Będzie bardzo trudno, widzimy, że przy niskim obciążeniu paliwem niektóre bolidy są szybsze, więc musimy to poprawić, ale jestem pewien, że jesteśmy w stanie wystartować do wyścigu z wyższego miejsca.

Pastor Maldonado (P12/P18): To był skomplikowany dzień, który oznacza, że mamy dużo pracy przed kwalifikacjami. Tor jest dość wymagający, ale mieliśmy trochę problemów z bolidem podczas drugiego treningu, które musimy przeanalizować i upewnić się, że rozwiążemy je przed jutrzejszym dniem.

Valtteri Bottas (P18/P--): Wpadnięcie w rytm zajęło mi dzisiaj kilka okrążeń. To dla mnie nowy obiekt, więc początkowo uczyłem się zakrętów i starałem się wyczuć tor. Swoje najlepsze okrążenie zrobiłem na ostatnim kółku, ponieważ nie mogłem wydobyć wszystkiego z bolidu podczas dwóch pierwszych przejazdów, kiedy opony wydawały się najlepsze. Ogólnie bardzo pozytywna sesja dla mnie i dla zespołu – udało nam się wykonać wszystkie zaplanowane testy i zdobyć trochę danych, które musimy przeanalizować.

(Dawid Pytel)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P14/P14): Wykonaliśmy spory program, jednak nie jestem jeszcze zadowolony. Z dużą ilością paliwa nie było źle, jednak mamy problemy z tempem kwalifikacyjnym. Musimy sprawdzić jak możemy się poprawić. Myślę, że znajdziemy rozwiązanie.

Sergio Perez (P15/P15): Pierwsza sesja była całkiem dobra, jednak w drugiej straciłem sporo czasu z powodu problemów technicznych. Straciłem moc i musiałem się zatrzymać. Przez to nie udało nam się wykonać żadnych długich przejazdów, ani też sprawdzić super miękkiej mieszanki, więc jest zbyt wcześnie, żeby prognozować nasze wyniki. Tak czy inaczej czuje się pewnie przed resztą weekendu.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P17/P16): Dziś było zupełnie inaczej niż rok temu, kiedy podczas mojego pierwszego treningu z Toro Rosso przejechałem zaledwie pięć okrążeń z powodu ulewnego deszczu. Nie mogę powiedzieć, że wiele o tym myślałem, ponieważ było dziś sporo pracy do wykonania. To fajny tor i czułem się tu dość komfortowo. W trakcie dnia pracowaliśmy nad znalezieniem balansu samochodu, szukając pomiędzy nadsterownością, a podsterownością i wydaje mi się, że w przeciągu tych trzech godzin dokonaliśmy postępu. Jednak chcemy więcej, więc musimy przez noc ciężko pracować aby zobaczyć, gdzie możemy poprawić się na resztę weekendu.

Daniel Ricciardo (P16/P17): Poczyniliśmy postęp od rana do popołudniowej sesji i gdy ją zacząłem na miękkiej oponie, czułem, że balans samochodu jest lepszy. Na supermiękkich, napotkałem na duży ruch na moich dwóch pierwszych okrążeniach i potem miałem czysty przejazd na trzecim, jednak opony nie pracowały już najlepiej. Wykonałem też dłuższe przejazdy na twardszej mieszance i nawet jeśli tempo nie było takie, jakie chcieliśmy, nie brakowało nam dużo, więc biorąc pod uwagę wszystko, najbardziej pozytywnym czynnikiem jest fakt, że wiemy co musimy robić aby się poprawić przed jutrem.

(Igor Szmidt)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P19/P19): Pierwszy trening był dobry. Samochód był dobrze zbalansowany od samego początku i cały czas się poprawiał. Tor był bardzo śliski, jednak to również ulegało szybkiej poprawie i wszystkie zmiany, jakie wprowadzaliśmy były dobre. Podczas drugiej sesji wypadłem z toru na pierwszym przejeździe i urwałem kilka śrub w kokpicie, więc musieliśmy jakoś naprawić fotel, żebym mógł wykonać program. Balans nie był już taki dobry, jednak samochód duże lepiej spisywał się na super miękkiej mieszance, a także poprawiliśmy hamowanie, wiec ogólnie był to dobry dzień.

Witalij Pietrow (P--/P22): Na początku drugiego treningu doszło do przebicia opony. Skróciliśmy, więc pierwszy przejazd i tak zmieniliśmy plan sesji, aby nie używać drugiego kompletu miękkich opon. Podczas pierwszego przejazdu na super miękkiej mieszance balans nie był zbyt dobry, jednak udało nam się to poprawić. Opony szybko się zużywają, więc po raz kolejny zmieniliśmy program. Zebraliśmy jednak sporo danych, więc mamy nad czym pracować, co powinno zapewnić nam dobrą formę jutro.

Giedo van der Garde (P22/P--): To była kolejna pożyteczna dla mnie sesja. Z każdym kilometrem czuję się coraz pewniej w samochodzie. Rano realizowaliśmy podobnym program wraz z Heikkim i poza drobnymi problemami z oponami wydaje mi się, że po raz kolejny zrobiłem krok naprzód na nieznanym dla mnie torze. Po pierwszym przejeździe wprowadziliśmy trochę zmian, które od razu zadziały i samochód lepiej się prowadził, przez co można było bardziej cisnąć, jednak nadal się uczę i robie to, o co prosi zespół, a nie walczę o czasy. Teraz czekam na pierwszy trening w Indiach.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Timo Glock (P20/P20): Nie był to łatwy dzień. Mieliśmy niezłe tempo w pierwszym treningu, jednak zachowanie auta było nieco niesforne tego poranka. W drugim treningu nie byliśmy się w stanie poprawić. Reszta bolidów wykonała krok naprzód, jednak niestety my nie, więc musimy się przyjrzeć, czemu nie zdołaliśmy wyeliminować dziwnego zachowania bolidu. Musimy przeanalizować dane i zobaczymy co z tego wyniknie, ponieważ jak na razie tempo jest ograniczone w naszym przypadku. Znalezienie problemu nie będzie łatwe, jednak bolid musi być jutro lepszy, więc jest to dla nas wyzwanie.

Charles Pic (P21/P21): W pierwszym treningu moje pierwsze doświadczenie było pozytywne. Wykonaliśmy nieco pracy z nową podłogą, by porównać dane z Suzuki, podczas gdy uczyłem się toru i nabierałem prędkości. Po południu czułem się nieco gorzej jeśli chodzi o układ kierowniczy. Biorąc pod uwagę, że nie mogliśmy się poprawić, aż coś z tym zrobimy, a bolid był trudny w prowadzeniu, zdecydowaliśmy się na zmianę drążka kierowniczego, mimo że oznaczało to stratę czasu na torze. Zmiana była dobra, jednak bolid ciągle nie był taki jakby chciał, więc musimy zrozumieć dlaczego.

(Łukasz Godula)
 
HRT

Narain Karthikeyan (P--/P23): Ponieważ nie jeździłem w pierwszej sesji, musieliśmy wykorzystać w pełni drugą aby dostosować się do toru. Niektóre miejsca są bardzo techniczne, tak jak na przykład zakręt numer 11 oraz drugi sektor, więc musieliśmy dziś jeździć jeszcze więcej, aby lepiej go poznać. Jutro spróbujemy nieco innego ustawienia bolidu i mam nadzieję, że w trzecim treningu będziemy w stanie lepiej przygotować się do kwalifikacji i dać z siebie wszystko.

Pedro de la Rosa (P23/P24): Dziś mieliśmy klasyczny piątek. Skupiliśmy się na testowaniu wszystkiego, co sobie założyliśmy i poznaniu toru, ponieważ nigdy wcześniej się tu nie ścigałem. To bardzo techniczny obiekt i musisz go znać bardzo dobrze. Taki był cel na rano, również z czasem poprawialiśmy ustawienie naszego bolidu. W drugiej sesji zamontowaliśmy nowe skrzydło i testowaliśmy obydwa rodzaje opon, teraz musimy prześledzić wszystkie dane, które zebraliśmy aby zoptymalizować ustawienie na jutrzejsze kwalifikacje.

Dani Clos (P24/P--): Nigdy tu nie jeździłem i była to interesująca sesja. Tor był bardzo brudny, szczególnie na początku i nie mieliśmy prawie w ogóle przyczepności. Była to bardzo wymagająca sesja, ponieważ musiałem nauczyć się toru bardzo szybko aby dać ważne wskazówki i informacje zespołowi. Jestem usatysfakcjonowany, ponieważ doszliśmy do pozytywnych wyników i wykonaliśmy dobrą pracę.

(Igor Szmidt)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rvs, 12.10.2012 12:00[!]
Zaskakująco równo poukładały się pozycje w zespołach SFI, Sauber, Williams, Torro Rosso, Caterham, Marussia i Virgin - wydaje się, że takie miejsca są im przeznaczone, ale poczekajmy do jutra.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca