F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201214 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,605 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
188,893 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:38,832--33
2.2Mark WebberRed Bull RB81:38,8640,0320,03233
3.5Fernando AlonsoFerrari F20121:39,1600,3280,29628
4.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:39,2190,3870,05929
5.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:39,3300,4980,11131
6.6Felipe MassaFerrari F20121:39,4220,5900,09230
7.8Nico RosbergMercedes F1 W031:39,5840,7520,16236
8.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:39,7170,8850,13325
9.12Nico HulkenbergForce India VJM051:39,7390,9070,02233
10.9Kimi RaikkonenLotus E201:39,8391,0070,10026
11.10Romain GrosjeanLotus E201:39,9571,1250,11828
12.19Bruno SennaWilliams FW341:40,0891,2570,13232
13.11Paul di RestaForce India VJM051:40,1121,2800,02334
14.14Kamui KobayashiSauber C311:40,4451,6130,33328
15.15Sergio PerezSauber C311:40,7451,9130,30011
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:40,7891,9570,04431
17.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:40,9972,1650,20832
18.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:41,2002,3680,20333
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:41,6022,7700,40223
20.24Timo GlockMarussia MR011:42,5963,7640,99428
21.25Charles PicMarussia MR011:43,0664,2340,47021
22.21Witalij PietrowCaterham CT011:43,0674,2350,00122
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:43,8695,0370,80236
24.22Pedro de la RosaHRT F1121:44,5335,7010,66424
107% najlepszego czasu: 1:45,750

O ile w pierwszej sesji kierowcy zachowywali się nieco nieśmiało jeśli chodzi o wyjazdy na tor, to drugi trening zmienił te oblicze. Zaraz po rozpoczęciu treningu niemal wszyscy wyjechali na kółka instalacyjne, a potem od razu kręcili czasy.

Początkowo na czele tabeli co chwile zmieniało się nazwisko, a wizytę składali tam Button, Schumacher, di Resta i Vettel. Niemiec ostatecznie utrzymał się tam na dłużej i po pierwszych przejazdach to on prowadził w stawce.

Po kolejnych kilku minutach Hamilton lekko poprawił czas Vettela i ustanowił 1:39,717, a zaraz za nim lepszy okazał się Button o 0,012s, następnie to Alonso postawił na swoim i wskoczył na pierwsze miejsce w tabeli, wyprzedzając McLarena o 0,001. Wszystkich pogodził Massa z wynikiem lepszym o 0,017 od Alonso co sprawiło, że czołowa trójka mieściła się w trzech dziesiątych sekundy,

Na trasie widzieliśmy również wiele problemów z nadsterownością i pierwszą ofiarą tego zjawiska był Bruno Senna, który obrócił się w 11 zakręcie. Nie uszkodził w żaden sposób bolidu i spokojnie kontynuował trening.

Pierwszym kierowcą, który zdecydował się na założenie super-miękkiej mieszanki był Jean-Eric Vergne. Poprawił swój czas o 1,3 sekundy, tymczasem Webber wskoczył na czoło stawki z wynikiem 1:39,404. O kolejne 0,3s lepszy był Vettel zbliżając się do pobicia granicy 1:39. Kolejnym kierowcą na super-miękkiej mieszance był Sergio Perez, jednak nie dowiedzieliśmy się o ile poprawi swój czas, gdyż jego bolid uległ awarii, a Meksykanin zakomunikował utratę mocy.

Większość zawodników w końcu wyjechała na super-miękkich gumach, jednak poprawa czasów nie była tak oczywista. Czołówka polepszała się o kilka dziesiątych sekundy, często nie na pierwszym szybkim kółku.

Kolejnym etapem treningu jak zwykle były dłuższe przejazdy symulujące wyścig. Oczywiście będą one analizowane przez resztę dnia, by dowiedzieć się, kto ma największe szanse w niedzielnym wyścigu. Dwóch zawodników zdecydowało się na symulacje na miękkich oponach i byli to Massa i Hamilton, co dodatkowo utrudni analizy. W treningu najszybszy w tym obszarze był Button, ale czy utrzyma to tempo do niedzieli? Dowiecie się tego śledząc weekend z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Challenger, 12.10.2012 14:51[!]
Moze groszek jest... samobojca, na 14 wyscigow 9 ukonczyl na pierwszym zakrecie. Webber nie chce go wiecej widziec na polu startowym, i zgryzliwie kpi zeby startowal z pit lane... watpie zeby celowo wjezdzal w redbulla, ale chlopak przycmil samego Pietrowa z poprzedniego sezonu i Maldonado, Pereza i Senne z tego razem wzietych. Czy Vettel wygra? nie wszystko przesadzone

Mi , jeszcze przed SPA marzyla sie potworka z 2007 roku kiedy chyba z 6 miejsca Kimi wygral caly sezon, w 2008 by to powtorzyl ale ferrari skonsturowalo kiepski bolid i do tego mieli jeszcze zoltodzioba Domenicalego ktory strategie dobieral po amatorsku. Dzis juz raczej to nie wchoddzi w rachube bo Lotus spitolil DDRS i pakiet aero przywieziony do korei okazal sie chyba pakietem nowych naklejek a nie poprawek.

wracajajac do RBRa wiedzialem ze jest cos na rzeczy ale podejrzewalem ze chodzi o nieczyste zagranie, mea culpa - ja ich po prostu nie lubie dlatego, nie ja po prostu nie znosze Sebastiana "Justina Biebaera" Vettela Jesli RBR wprowadzil DDRS i tak dobrze sie sprawuje to Lotus powinien wywalic swoich inzyierow. Tylko PR maja dobry. Juz wole rozkapryszonego Alosno na pudle niz 3 raz z rzedu Niemca.
MPOWER, 12.10.2012 15:22[!]
@Challenger
Z tym wszystkim się z Tobą zgadzam poza jednym :)
Cytat Challenger :
Jesli RBR wprowadzil DDRS i tak dobrze sie sprawuje to Lotus powinien wywalic swoich inzyierow. Tylko PR maja dobry. Juz wole rozkapryszonego Alosno na pudle niz 3 raz z rzedu Niemca.

DDRS RBR opiera się na systemie podobnym do Mercedesa, czyli w nowym sezonie nie będzie dostępny. Dwa, Lotus pierdo.. publicznie, RBR siedzi cicho i wprowadza ciągle poprawki.
A trzy...Raikkonen sam powiedział, że gdy DDRS zamontowali w jego bolidzie, nie mogli znaleźć balansu.

Ale Lotus to cioty w sumie że tak powiem. Zamiast sami coś wymyśleć, to tylko kopiują, duża gadają a tak nie wprowadzają. RBR nic nie krzyczy tylko działa i są tego efekty.
samwieszkto, 12.10.2012 16:00[!]
@MPOWER
Lotus kopiuje? Przepraszam Ferrari ma wydech bo podpatrzyło McLarena i Sauber. Mercedes robi DDRS bo podpatrzył Lotusa. Red Bull też wprowadził wydech oparty na efekcie coandy po tym jak zobaczyli go u innych. DDRS, który testuje Mercedes jest skopiowany z Lotusa- więc nie mów, że tylko kopiują.
MPOWER, 12.10.2012 16:45[!]
Napisałem ogólnikowo, że kopiują. DRS jest pomysłem Mercedesa, DDRS to ewolucja tego systemu.
Wiadomo, że każdy każdego podgląda. Raczej mi chodzi o to, że kopiują ale nie wprowadzają. Inne zespołu też się podpatrują ale zaraz u nich to mamy.
Za wolno to idzie ekipie z Enstone i tyle.
W każdy bądź razie, to jest dopiero sezon gdzie się wszyscy w zespole docieraja. Mozna to im wybaczyc, tym bardziej ze zalozenia sprzed sezonu maja dawno zrealizowane.
Moze zbyt surowo ich oceniam, ale w przyszlym sezonie bede ich lał :D Maja szanse na WDC ale jakos cos u nich nie trybi....
Challenger, 12.10.2012 16:55[!]
Tak naprawde nie interesuje mnie kto co kopiuje, wg mnie ilosc zabronionych pozycji w regulaminie jest stanowczo za duza, chcieli ciac koszty zapominajac ze im wiecej sie zabrania tym drozsze i bardziej wymyslne musza byc badania.

Wiem ze system nie bedzie dostepny, ale od przerwy wakacyjnej jednak inni go wdrozyli, moze oplaca sie jednak zalozyc go na te kilka wyscigow - do zgarniecia kilkadziesiat milionow za miejsce zespolu. Moze sie zwrocic a i na premie wystarczy. To jest dla mnie najwieksza bolaczka ze Lotus to wlasnie tacy wygadani czego to oni nie maja albo nie beda miec.

Tak naprawde po prostu Kibicuje Icemanowi odkad sie pojawil w F1 (Wczesniej Senna ale jak zginal zrobilem sobie dluga przerwe.) i tego sie balem najbardziej w Lotusie. Ze znow bedzie to co bylo duzo gadania malo efektow. Dlatego tez zalowalem ze Mclaren na powrot nie wzial Kimiego do zespolu. Wydaje mi sie ze swietnie do sieie pasuja.
Zomo, 12.10.2012 18:14[!]
Czy to nie jest czasem wynik tego ze Lotus wykonal "plan" co do obecnego sezonu i odpuscili juz rozwoj? Ktos pisal o jakis zobowiązaniach wobec Kimiego ktore wykonali w 200%. Moze zamiast ryzykowac walke z RBR/Ferrari/MClaren wola przeznaczyc srodki na przyszly sezon?

@ +AB+ - moze troche czarnowidze, ale Hamilton w Mclarenie byl jedyna alternatywa wobec Vettela w RBR. Pomijam kwestje losowe, bo z tym nigdy nie wiadomo. W przyszlym roku jedyna nadzieja w Ferrari, ale z tego co pokazuja ostatnio to marna nadzieja...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca