F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201228 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Sebastian Vettel
Red Bull 60 okr. 1h31m10,744
2.
Fernando Alonso
Ferrari 60 okr. +0:09,437
3.
Mark Webber
Red Bull 60 okr. +0:13,217
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=1Sebastian VettelRed Bull RB8601h31m10,7441
2.35Fernando AlonsoFerrari F201260+0:09,4371
3.12Mark WebberRed Bull RB860+0:13,2171
4.14Lewis HamiltonMcLaren MP4-2760+0:13,9091
5.13Jenson ButtonMcLaren MP4-2760+0:26,2661
6.=6Felipe MassaFerrari F201260+0:44,6741
7.=9Kimi RaikkonenLotus E2060+0:45,2271
8.412Nico HulkenbergForce India VJM0560+0:54,9981
9.210Romain GrosjeanLotus E2060+0:56,1031
10.319Bruno SennaWilliams FW3460+1:14,9751
11.18Nico RosbergMercedes F1 W0360+1:21,6941
12.411Paul di RestaForce India VJM0560+1:22,8151
13.216Daniel RicciardoToro Rosso STR760+1:26,0641
14.314Kamui KobayashiSauber C3160+1:26,4951
15.317Jean-Eric VergneToro Rosso STR7591 okr. (1 okr.)2
16.718Pastor MaldonadoWilliams FW34591 okr. (00,589)2
17.221Witalij PietrowCaterham CT01591 okr. (10,045)1
18.220Heikki KovalainenCaterham CT01591 okr. (08,671)1
19.525Charles PicMarussia MR01591 okr. (10,178)1
20.124Timo GlockMarussia MR01582 okr. (1 okr.)1
21.223Narain KarthikeyanHRT F112582 okr. (40,199)1
22.87Michael SchumacherMercedes F1 W0355skrzynia biegów2
Niesklasyfikowani
22Pedro de la RosaHRT F11242hamulce1
15Sergio PerezSauber C3120uszkodzenia z kolizji2
Najszybsze okrążenie: Jenson Button (McLaren MP4-27) - 1:28,203 na 60 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 202,981 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 28.10.2012 13:26[!]
@RY2N To wygląda normalnie jak w Red Bullu:) Webber miał wyłączony KERS, bo zaczął jechać szybciej i Vettel był zagrożony! Ale później nie dało się włączyć- dla RB bez znaczenia :D
Wyścig może nie był tragicznie nudny, ale liczyłem na nieco więcej.
Vettel wygrał- co innego miał zrobić?
Alonso- co więcej mógł zrobić?
Webber w cieniu kolegi, niekoniecznie aerodynamicznym... ale z dystansu- to samo tempo! Szkoda awarii KERS:/
Hamilton- z nową kierownicą powinien dopaść kulejącego Red Bulla
Button jazda po swoje, ale na mecie
Massa- przez treningi i w trakcie PP tyle błędów, a przez cały wyścig spokojnie utrzymał za sobą Kimiego
Raikkonen- na tyle nas stać, więcej nie wycisnę:(
Schumacher, Perez i Kobayashi Rosberg z różnych powodów poniżej możliwości...
PIC- najwyższy awans! :)
Czekam na ostatni wyścig...
Viewer, 28.10.2012 13:27[!]
Juz widze, jak dyskwalifikuja Vettela :)
marios76, 28.10.2012 13:30[!]
@Viewer Się nie śmiej... Armstronga zdyskwalifikowali po 14 latach! :D
matinson, 28.10.2012 14:28[!]
Najnudniejszy wyścig w sezonie, wszystko do przewidzenia, wyprzedzanie sztuczne ( tak było go mało) ,zeszłoroczny wyscig w Indiach był o wiele lepszy. I nadal ktoś uważa, że to najciekawszy sezon w historii?
IceMan11, 28.10.2012 14:32[!]
@matinson
Masz krótką pamięć człowieku.
akkim, 28.10.2012 14:39[!]
@matinson
W historii jak w historii, lecz od lat na pewno,
nadal pierwsze, choć w teorii pozostaje zmienną.
corey_taylor, 28.10.2012 14:41[!]
ale nudny wyścig
niedługo tylko na start będzie warto patrzeć
marios76, 28.10.2012 14:52[!]
Myślę, że powinni zastosować miększe mieszanki- krótsze stinty i 2 boksy mogły wpłynąć na ciekawość widowiska. Jak na GP są za twarde opony, to jest nuda, bo stint czołówki wygląda podobnie- krótszy po starcie, potem dłuższy po boksie. Nadzieja, że w następnych GP opony będą się zużywać szybciej:/
katinka, 28.10.2012 14:59[!]
Całkiem fajny wyścig, mi tam sie podobał... Vettel nawet nie ma o czym mówic, zasłuzone P1. Dobra tez jazda Alonso i ładna walka, jak widać miał całkiem niezłe wyscigowe tempo, więc marudzenie niepotrzebne. Szkoda za to dupowatego startu Lewisa, bo mając takie tempo w drugim stincie na twardej mieszance mógł Lewis być na podium. Trochę niestety zabrakło by dogonił Webbera i może chociaz jakaś fajna walka by była. No i Brunon Senna mnie dzisiaj zaskoczył na +, ładnie walczył, aż szkoda że tylko 1 punkt udało mu sie dowieźć. Za to Maldonado chyba stracił ikrę, nie walczy juz tak jak wczesniej, podobnie jak Hamilton, który kiedyś nie dałby sobie tak łatwo odebrać P3 na starcie.
IceMan11, 28.10.2012 15:17[!]
@marios76
W nastepnym wyścigu pojadą na 2 stopy.

Nawet jeśli Mclaren wygra pozostałe 3 wyścigi (co jest mniej niż bardziej prawdopodobne) nie zmieni to mojego zdania nt. ich postawy w tym sezonie, a ta jest żałosna. Jak można było tak spartolić sezon?
marrcus, 28.10.2012 16:34[!]
od partolenia to chyba lepszy jest jeszcze Mercedes zaczynają powoli dna sięgać
IceMan11, 28.10.2012 17:27[!]
@marrcus
No raczej nie. Mercedes miał szybki wóz tylko w Chinach i Monako i w wykorzystali sytuacje - Nico zajął odpowiednio P1 i P2. Byli najszybsi w kwalifikacjach: odpowiednio Rosberg w Chinach i Scumacher
w Monaco. To były ich jedyne okazje w sezonie. Ile okazji miał McLaren? W zasadzie do Singapuru byli ogólnie najlepsi, a nic z tego nie wyszło - to jest dopiero partolenie sprawy. Sauber też nieźle knoci - zdecydowanie więcej od Mercedesa. Mają od nich znacznie szybszy bolid, a strata od Kanady jest wciąż ta sama - 20pkt...
marrcus, 28.10.2012 17:53[!]
ale oni sa jeszcze w czołówce a Merc 3 wyścigi bez pkt. Mówię raczej o formie zespolu.
IceMan11, 28.10.2012 18:58[!]
@marrcus
Chyba się nie dogadamy...
Aeromis, 28.10.2012 20:27[!]
@IceMan11
Nie zakrzywiaj rzeczywistości, nie było wcześniej w tym sezonie najlepszego teamu. Był bardzo mocny RBR i McLaren (choć team był bardzo omylny), jednak od GP Japonii został już tylko RBR. Właśnie dlatego że McLaren był mocno omylny już od dość dawna twierdzę, że to Vettel jest najważniejszym kandydatem na mistrza, co przy zwyżce formy teamu stało się faktem. Jakby nie było RBR w klasyfikacji konstruktorów prowadzi przez zdecydowana większość sezonu i teraz dopiero RBR i Vettelowi udaje się to wszystko złożyć do kupy.
IceMan11, 28.10.2012 20:58[!]
@Aeromis
A dlaczego RBR jest przez większość sezonu liderem? Bo McLaren partoli sprawę.
Simi, 28.10.2012 21:30[!]
@IceMan11
Tak, ale McLaren nigdy nie był tak jednoznacznym liderem jakim jest teraz Red Bull. To są suche fakty. Owszem, był czas, w którym byli naprawdę mocni, najmocniejsi, ale w tym sezonie (aż do GP Japonii) nie było żadnego zespołu, który byłby wyraźnie lepszy od całej reszty. To, że McLaren partolił robotę aż zęby bolały - zgoda. Bez tego, być może Lewis wytracałby teraz przewagę, ale jednak wciąż pozostawał liderem. Ale McLaren nigdy nie był tak mocnym liderem jak obecnie Red Bull.
Aeromis, 28.10.2012 21:37[!]
@IceMan11
Nie widzę przesłanek by myśleć, że gdyby nie partolił to wówczas oni - McLaren byłby nr 1 i nie wiem gdzie Ty je widzisz. Do Singapuru włącznie szli jeszcze w miarę równo. Ze względu na dwie /trzy wpadki z formą u McLarena co wykorzystał Lotus, RBR miało lekką przewagę. Biorąc pod uwagę sporo ewidentnych gaf Maców to RBR miało więcej punktów i wszystko się zgadza. Teraz jednak już tak nie jest, co w przekroju całego sezonu wskazuje na RBR i jest to zgodne ze zdobywanymi punktami. Jeśli sądzisz, że te 100 punktów straty McLarena do RBR wzięło się z samych wpadek to chyba na głowę upadłeś ;P
derwisz, 29.10.2012 01:00[!]
RBR od początku sezonu ma najlepszy bolid. Inna sprawa, że nie w każdym momencie tego sezonu przewaga była równie kosmiczna jak w ostatnich kilku wyścigach.

Podobną do obecnej dużą przewagę nad resztą stawki miał RBR na GP Europy. Tam Vettel odjechał stawce w jeszcze większym tempie niz na GP Indii. Przegrał tylko przez awarię alternatora.

Najczęściej, jeżeli zawodził Vettel to jego miejsce zajmował Webber, świadczy to o równej bardzo wysokiej formie ich bolidów przez cały sezon. Dlatego nie dziwi fakt, że od początku prowadzą w klasyfikacji zespołowej i nie przeszkodziły im w tym dosyć częste przypadki nieukończenia wyścigu przez któregoś z kierowców.

Dużo tu mówi się o partoleniu w obozie McLarena. A może przyjrzyjcie się, ile punktów spartolił Vettel i jego zespół. Policzcie wszystkie kary jakie dostał Vettel i wszystkie straty jakie zaliczył w wyniku złej obsługi w pit lane, podliczcie wszystkie jego "wielbłądy" i aproksymujcie jego wyniki do wyników Webberra w wyścigach, w których Mark okazywał się lepszym (w wyniku lepszej jazdy a nie awarii bolidu Vettela) i dopiero po tym dywagujcie nad realnymi szansami poszczególnych zespołów.

Gdyby Vettel jeździł na podobnym poziomie jak Alonso to prawdopodobnie już na obecnym etapie sprawa WDC byłaby rozstrzygnięta matematycznie, a nie póki co tylko teoretycznie.
Kamikadze2000, 29.10.2012 09:20[!]
RBR po słabym początku teraz pokazuje klasę. McLaren mając najlepszy wóz w stawce, zawalił sezon. A teraz, kiedy Byki uporały się z niedoskonałościami swej maszyny, nie mają nic do powiedzenia. Szczerze mówiąc w tym roku stawiałem na McL i Hamiltona - ale cieszę się, że się myliłem. :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca