F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201228 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P1/P1): Piątki są zawsze trudne, gdy zmieniają się warunki. Tor bardzo poprawił się dzisiaj, na początku był zakurzony i polepszał się z okrążenia na okrążenie, także nie byłbym zaskoczony, gdyby jutro układ sił się zmienił. Jednak mieliśmy gorsze piątki, także jestem zadowolony. Musimy dalej pracować i poprawić się trochę przed jutrzejszym dniem.

Mark Webber (P5/P2): Poszło całkiem nieźle. Zablokowałem opony w pierwszym zakręcie, czego mogłem uniknąć, ale nie był to koniec świata. Zapoznaliśmy się z ważnymi rzeczami, jak zrozumienie miękkich opon na krótkich i długich dystansach. Spojrzymy gdzie możemy poprawić samochód, bo zawsze można się polepszyć. Zarówno zespół, jak i kierowcy są niesamowicie zmotywowani.

(Karol Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P3/P3): To interesujący tor, po najdłuższej prostej jest kilka szybkich zakrętów, po których bardzo fajnie się jedzie. Dziś nawierzchnia wciąż była bardzo brudna, jednak zawsze tak jest na takich torach. Jutro, kiedy będzie więcej przyczepności, jazda będzie jeszcze przyjemniejsza. Warunki zmieniały się z okrążenia na okrążenie, przez co ciężko zobaczyć jak kształtuje się układ sił. Musimy przeanalizować dane i podjąć właściwe decyzje. Niezbyt dużo można powiedzieć o oponach, patrząc na dzisiejsze jazdy mamy nadzieję, że nie trzeba brać ich pod uwagę.

Felipe Massa (P7/P15): To był dość trudny dzień, szczególnie po południu. Pierwsza sesja poszła dobrze, byliśmy wstanie zrealizować plan. W drugim treningu, kiedy założyłem miękkie opony, balans samochodu diametralnie się zmienił i ciężko się jeździło, więc kilka razy się obróciłem. To niestety uszkodziło opony i nie byłem wstanie wykonać dłuższych przejazdów, co było naszym priorytetem. W końcówce skupiłem się na treningach pit stopów, jedynej rzeczy możliwej przy tym stanie opon.

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P6/P4): Dużo się nauczyliśmy podczas dzisiejszych sesji i obraliśmy dobry kierunek jeśli chodzi o ustawienia, więc był to przyzwoity dzień. Czwarte miejsce nie jest naszą realną pozycję w tej chwili, ale jestem pewien, że jesteśmy w trochę lepszej formie, niż w ostatnich dwóch wyścigach.

Michael Schumacher (P8/P13): Podczas dzisiejszych dwóch sesji treningowych pracowaliśmy głównie nad długimi przejazdami i tempo było całkiem niezłe na koniec dnia. Balans bolidu był w porządku, szczególnie w pierwszym sektorze, gdzie dominują wolniejsze zakręty. Potwierdziło się tempo, którego spodziewaliśmy się po charakterystyce tego toru. Na miękkiej mieszance nie poskładałem dobrego okrążenia, ale wypracowaliśmy solidną bazę, na której możemy pracować przez resztę weekendu.

(Dawid Pytel)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P10/P5): Tor jest fajny. Łatwiej mi było się go nauczyć w porównaniu do Korei. Nie jest tak techniczny, jednak jest dobry. Zawsze miło jest przybyć w nowe miejsce jak to, ścigałem się od wielu lat i kończysz na tym, że ciągle jeździsz w te same miejsca, więc miło jest mieć w zanadrzu nowy tor. Z pewnością możemy się poprawić na dystansie jednego kółka, jednak nie jesteśmy daleko od naszej maksymalnej prędkości. Oczywiście mam nadzieję, że jesteśmy szybsi od McLarena. Nasz bolid pracował dobrze, zwłaszcza na miękkich oponach, jednak na twardy jest dość trudno złapać przyczepność.

Romain Grosjean (P15/P9): Bardzo ciężko jest tutaj dobrać ustawienia, ponieważ tor bardzo się zmieniał, od zerowej przyczepności rano, to znacznie lepszych warunków po południu. Jednakże wykonaliśmy dzisiaj progres i pracujemy dalej nad poprawą. Jest tutaj kilka ślepych zakrętów i nieco szybkich miejsc, gdzie nie chcesz popełnić błędu. Miejmy nadzieję, że dostroimy bolid do kwalifikacji i osiągniemy założone cele.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Lewis Hamilton (P4/P6): Był to dość pozytywny dzień, przynajmniej z mojej strony garażu. Bolid prowadzi się dość dobrze, jednak wyciągnięcie najlepszej formy z opon na każdym okrążeniu nie jest łatwe. Nie jesteśmy wystarczający szybcy, jednak wytrzymałość opon i nasze tempo na długich przejazdach wygląda nieźle. W zasadzie byłem bardzo zadowolony z długiego przejazdu. Jeśli pójdziemy dalej w tą stronę, to możemy być mocni w wyścigu. Myślę, że na chwilę obecną jesteśmy na tyle szybcy, by zakwalifikować się na trzeciej lub czwartej pozycji, jednak by zdobyć pole position, musimy naprawdę wykonać duży progres w nocy. Wygląda na to, że będzie to kolejny ciasny wyścig.

Jenson Button (P2/P7): To nie był perfekcyjny dzień. Nasze czasy okrążeń w pierwszej sesji były dobre, jednak nie mogliśmy doprowadzić do odpowiedniej pracy miękkiej opony w drugim treningu, prawdopodobnie z powodu problemu z temperaturami. Później miałem problem z zmianą biegów podczas długiego przejazdu po południu. Zespół obecnie przygląda się temu i miejmy nadzieję, że rozwiążemy to do jutra. Mimo to tempo na długim przejeździe Lewisa wygląda obiecująco. Ciągle jesteśmy kilka dziesiątych za najszybszymi bolidami, jednak uważam, że jesteśmy bardziej konkurencyjni na długich przejazdach. Na szczęście to dobry tor do wyprzedzania, jednak naszym celem jest oczywiście zakwalifikowanie się jak najbliżej przodu.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P14/P8): To było moje pierwsze doświadczenie z torem Buddh i muszę powiedzieć, że organizatorzy wykonali naprawdę świetną robotę. Okrążenie jest płynne, a drugi sektor jest bardzo techniczny i wymagający. Mój program na dzisiaj był bardzo prosty, ponieważ udało nam się wykonać wszystkie założone cele. Miałem przyzwoity długi przejazd na miękkich oponach po południu i myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani przed jutrem.

Paul di Resta (P12/P11): To nie była dla mnie prosta sesja. Balans wciąż nie jest idealny i musimy mocno popracować w nocy, by poprawić go przed ostatnim treningiem. Głównym problemem dnia była przebita opona w połowie drugiego treningu, ponieważ nie mogłem pojeździć z dużym obciążeniem paliwa na miękkich oponach. Dodatkowo trudno było przejechać czyste okrążenie na przejeździe z niską ilością paliwa, ponieważ na torze był tłok. Mamy dane z drugiego bolidu, ale pomocnym byłoby przejechanie większej ilości okrążeń i odczucie jak sprawują się miękkie opony.

(Dawid Pytel)
 
Williams

Bruno Senna (P--/P10): Ciężko pracowaliśmy nad znalezieniem optymalnych ustawień, więc musieliśmy sprawdzić wiele rzeczy, aby dobrze ustawić balans podczas drugiej sesji. Ogólnie dzień był bardzo produktywny i udało nam się ukończyć zaplanowany program. Teraz musimy popracować nad poprawą ustawień przed kwalifikacjami.

Pastor Maldonado (P16/P17): Dzisiejsze tempo nie było takie jak się spodziewaliśmy, więc przed kwalifikacjami będziemy musieli popracować i przeanalizować jak możemy się poprawić, aby wejść do Q3. Długie przejazdy znów wyglądają dobrze, więc to dobry prognostyk przed wyścigiem.

Valtteri Bottas (P11/P--): To był dobry pierwszy trening, gdyż udało nam się zrealizować spory program. Wykonaliśmy kilka porównać aerodynamicznych i zebraliśmy sporo danych. Po raz pierwszy jeździłem po tym torze i mogę powiedzieć, że stał się on jednym z moich ulubionych. Jazda jest bardzo płynna, a nawierzchnia naprawdę gładka, więc zużycie opon jest mniejsze i można bardziej cisnąć.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Sergio Perez (P--/P12): Dla mnie drugi trening był trudny, ze względu na problemy z właściwymi ustawieniami na jedno okrążenie, jednak uważam, że wyglądamy całkiem nieźle jeśli chodzi o tempo wyścigowe. Oczywiście, nie przejechałem dzisiaj tyle ile chciałem, ze względu na to, że nie mogłem wziąć udziału w pierwszym treningu. Jednak był to produktywny dzień dla zespołu i mamy wystarczająco dużo informacji.

Kamui Kobayashi (P13/P16): Trudno mi było znaleźć dziś przyczepność. Nie mogę powiedzieć, czy było tak ze względu na brud na torze, czy opony. Prawdopodobnie jest to kombinacja wszystkich tych czynników i musimy znaleźć sposób na poprawę. Tyczy się to szczególnie jazdy z niedużą ilością paliwa. Spędziłem sporo jeżdżąc dotankowanym samochodem i sądzę, że radzimy sobie wtedy całkiem nieźle. Musimy popracować teraz mając na uwadze to, że warunki na torze się poprawią.

Esteban Gutierrez (P20/P--): To było świetne doświadczenie, gdy zastąpiłem Sergio w pierwszym treningu. Dla mnie był to pierwszy raz, kiedy zasiadłem za kierownicą bolidu C31, gdyż jak dotąd jeździłem tylko podczas testów na prostej. Nie znałem tego toru wcześniej, co uczyniło tą sesję jeszcze bardziej interesującą. Pracowałem z zespołem intensywnie cały sezon, słuchając rozmów radiowych i przychodząc na spotkania z inżynierami. Dziś naprawdę cieszyłem się z obserwowania tego wszystkiego z wnętrza kokpitu, co jak dotąd widziałem tylko z zewnątrz. Było bardzo interesująco być częścią wielkiego wydarzenia F1 po raz pierwszy. To oczywiście całkiem coś innego od testów i trzeba starać się zachować skupienie. Sądzę, że tutejszy tor jest niesamowity, szczególnie sekcja z szybkimi zakrętami. Moim celem był jednak stały progres i upewnienie się, że dowiozę samochód bez żadnych wpadek. Sergio przejmie teraz kierownicę, jednak gdyby coś się stało, to jestem gotowy na ponowne wskoczenie do kokpitu.

(Karol Zając)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P9/P14): Spodobał mi się ten tor w zeszłym roku i dzisiaj był jeszcze lepszy, gdyż mam szybszy bolid niż wtedy. Cieszyłem się jazdą, podczas gdy mocno cisnąłem, byśmy byli w dobrej formie jutro. Ogólnie myślę, że osiągnęliśmy nasze cele. Byliśmy w formie od pierwszego wyjazdu z boksów, więc nie wykonaliśmy wielu zmian w pierwszym treningu, a ogólny balas bolidu był dość dobry. Po południu wiadomym było, że tor się poprawi i wpłynie to na balans, a wszystko rozwinie się jeszcze bardziej jutro, więc musimy zaplanować nasze zmiany w oparciu o tą wiedzę.

Jean-Eric Vergne (P17/P18): To był mój pierwszy raz na tym torze i naprawdę fajnie się po nim jeździ, jesteś zajęty przez całe okrążenie. Jednakże moje tempo nie było tak dobre i zdecydowanie musimy przyjrzeć się danym i zdecydować co zrobić, bo jesteśmy około sekundę od miejsca, w którym powinniśmy być. Jeśli chodzi o opony, wygląda na to, że jest duża różnica pomiędzy twardymi i miękkimi, jednak nie ma na tym polu problemów. Jeździliśmy z Danielem z różnymi ustawieniami, by zobaczyć różne wybory i jego był lepszy od mojego, więc będziemy musieli wziąć to pod uwagę dziś wieczorem.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P--/P19): Po tym, jak opuściłem pierwszy trening kluczowym dla mnie było przejechanie jak największej liczby okrążeń i jestem zadowolony z tego, co osiągnęliśmy w drugim treningu. Balans był dobry przez całe popołudnie na obydwu mieszankach. Mieliśmy trochę podsterowności w szybkich zakrętach podczas pierwszego przejazdu na miękkich oponach, jednak dostosowaliśmy to do długich przejazdów i bolid sprawował się dobrze, ponieważ poziom przyczepności wzrastał. Dobrze widzieć czyste powietrze pomiędzy nami a bolidami z tyłu, więc może uda nam się dobrać odpowiednią strategię opon i zbliżyć się do rywali. To będzie naszym celem.

Witalij Pietrow (P18/P20): Pierwszy trening przebiegł dla mnie dobrze. Nawet mimo tego, że przyczepność pozostawiała z początku wiele do życzenia, bolid zachowywał się dobrze i udało nam się zrealizować sporo testów aerodynamicznych, które dają nam dane, nad którymi będziemy pracować w nocy. Drugi trening również zaczęliśmy dobrze, ale na drugim przejeździe na miękkich oponach prawdopodobnie mieliśmy problem z silnikiem, więc zakończyliśmy sesję dość wcześnie, by chłopaki z Renault Sport F1 przyjrzeli się sprawie i upewnili, że nie ma żadnych uszkodzeń. Do tego momentu bolid znów sprawował się dobrze i znaleźliśmy balans, ponieważ poziom degradacji opon był do zniesienia. Myślę, że jesteśmy w dobrej formie przed jutrzejszym dniem i wyścigiem, więc mam nadzieję na mocny weekend.

Giedo van der Garde (P19/P--): To była dla mnie kolejna dobra sesja, którą chcę zadedykować mojemu dziadkowi, który niestety zmarł w tamtym tygodniu. Wiem, że zawsze był ze mnie dumny i mówił mi, żebym zawsze cieszył się kiedy prowadzę bolid, więc upewniłem się, by tak było dzisiaj. Tor jest dość techniczny, jednak szybko złapałem prędkość i nie miałem żadnych problemów z wykonaniem dzisiejszych założeń. Jedną z oczywistych kwestii było to, jak bardzo zmienia się tor – nawet na moim pierwszym przejeździe mogłem odczuć, że przyczepność wzrasta z każdym okrążeniem, więc sobota pod tym względem będzie prawdopodobnie zupełnie inna, ale dla mnie pierwszy trening był w porządku. Powrócę za kierownicę w przyszłym tygodniu w Abu Zabi na torze, który znam bardzo dobrze, a następnie czekają mnie 2 pełne dni na torze Yas Marina podczas testów młodych kierowców. Dobrze jest dokładać kolejne przejechane kilometry i jestem zadowolony z postępu, który poczyniłem zarówno z bolidem jak i z zespołem.

(Dawid Pytel)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P24/P21): Kocham ten tor. Jest przyjemny i bardzo wymagający. Musisz mocno atakować tarki, a bolid dość mocno cierpi, więc trzeba być ostrożnym. Ogólnie miałem dobre odczucia związane z balansem, zwłaszcza po południu kiedy mogłem przejechać więcej okrążeń. Wciąż mamy sporo do zrobienia i jeśli uda nam się poprawić balans bolidu, będziemy mogli przejechać okrążenie lepiej. Szczególnie chodzi mi o zmiany kierunku, ponieważ tracimy zbyt dużo czasu w szybkich zakrętach, ale możemy to poprawić. Teraz musimy kontynuować pracę nad ustawieniami, by zaliczyć udaną sesję kwalifikacyjną.

Narain Karthikeyan (P22/P23): Kolejna jazda w Indiach, w domu, to świetne uczucie. Pierwsza sesja przebiegła dość dobrze, podczas drugiej zdecydowaliśmy się zmienić balans, by poprawić pewne aspekty. Zaraz po założeniu miękkich opon niestety dopadła nas awaria związana z układem hydraulicznym, co powstrzymało nas przed poprawieniem czasów. Problem powinien być jednak rozwiązany przed jutrzejszym dniem i mam nadzieję na dobre kwalifikacje.

(Dawid Pytel)
 
Marussia

Timo Glock (P23/P22): Dzisiaj był całkiem normalny piątek. Tor był bardzo brudny i pierwszy trening nie poszedł nam za dobrze, ponieważ natrafiałem na inne samochody i nie poskładałem dobrego okrążenia. W drugim treningu pracowaliśmy nad ustawieniami i było całkiem nieźle z oponami. Początek sesji był dobry i długie przejazdy też były niezłe, tak więc jest to istotny fakt, jeśli idzie o niedzielny wyścig.

Charles Pic (P21/P24): To nie był prosty dzień dla nas. To kolejny nowy tor dla mnie i cieszę się z jazdy po nim. Pierwszy trening poszedł nam nieźle, jednak zmagaliśmy się w drugiej sesji i doświadczyłem kilka małych problemów, co nam zaszkodziło. Możemy zrobić więcej, by poprawić naszą sytuację przed jutrem, ale nasza forma na długich przejazdach była całkiem dobra.

(Karol Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kurcjusz, 26.10.2012 16:14[!]
Raikonen - tor nie jest trudny technicznie ale fajny
Hulkenberg - tor ma trudny technicznie sektor
Swietnie pokazuje to roznice miedzy dobrym i doswiadczonym kierowca z talentem od takiego ktory dopiero zaczyna swoja przygode z tym wszystkim -:)
katinka, 26.10.2012 17:51[!]
Nic ciekawego nie gadają, to co zwykle. Hamilton wiąż wierzy w wygranie wyścigu; Kimi, że jego E20 będzie szybszy; Vettel jak zwykle chce się poprawić, jakby 0,5 sek to pikuś; a Alonso wciąż nic nie wie który zespół gdzie jest. Czasem chyba brakuje kogoś takiego jak Heidfeld i tych jego wycieczek kulinarno-rozpoznawczo-krajoznawczych.
zefu, 26.10.2012 20:58[!]
Nic o Indyjskim klimacie, jedzeniu i kulturze - Kwik Nik wracaj! ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca