|
|
|
|
|
|
Airtel Grand Prix of India 2012 | 28 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:25,842 | - | - | 20 |
2. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:26,034 | 0,192 | 0,192 | 17 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:26,108 | 0,266 | 0,074 | 18 |
4. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:26,151 | 0,309 | 0,043 | 21 |
5. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:26,209 | 0,367 | 0,058 | 22 |
6. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:26,214 | 0,372 | 0,005 | 24 |
7. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:26,521 | 0,679 | 0,307 | 15 |
8. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:26,531 | 0,689 | 0,010 | 21 |
9. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:26,652 | 0,810 | 0,121 | 21 |
10. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:26,664 | 0,822 | 0,012 | 21 |
11. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:26,691 | 0,849 | 0,027 | 13 |
12. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:27,140 | 1,298 | 0,449 | 18 |
13. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:27,162 | 1,320 | 0,022 | 21 |
14. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:27,193 | 1,351 | 0,031 | 22 |
15. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:27,229 | 1,387 | 0,036 | 21 |
16. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:27,374 | 1,532 | 0,145 | 21 |
17. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:27,711 | 1,869 | 0,337 | 20 |
18. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:27,983 | 2,141 | 0,272 | 19 |
19. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:29,035 | 3,193 | 1,052 | 20 |
20. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:29,237 | 3,395 | 0,202 | 20 |
21. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:29,617 | 3,775 | 0,380 | 20 |
22. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:30,298 | 4,456 | 0,681 | 20 |
23. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:30,824 | 4,982 | 0,526 | 22 |
24. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:30,873 | 5,031 | 0,049 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:31,851 |
|
|
Sobotni trening rozpoczął się w ciepłych warunkach, cieplejszych niż te panujące w piątek – na pewno ucieszyło to kierowców, którzy oczekują jak najlepszej pogody w ostatnim sprawdzianie przed kwalifikacjami.
Od razu, na torze pojawili się wszyscy kierowcy, ale tak szybko jak wyjechali z boksów, tak szybko pojawili się w nich ponownie. Około 10 minut trwała cisza na torze – przerwali ją reprezentanci Lotusa – Kimi Raikkonen i Romain Grosjean, który jako pierwssi zdecydowali się na przejechanie okrążenia pomiarowego. Lepszy rezultat wykręcił Fin – 1:30.183 – czas słaby w porównaniu z piątkowymi rekordami.
Kolejne kółka w wykonaniu Lotusów były znacznie szybsze, a na torze pojawili się też inni zawodnicy, co zwiastowało ciekawszy fragment sobotniego treningu. Po 20 minutach trwania sesji, czasu jednego okrążenia nie odnotowali reprezentanci Ferrari, a najlepszymi czasami legitymował się duet Red Bulla – Webber przed Vettelem, za nimi Raikkonen ze znaczną startą, 0.8s. Rezultat Marka Webbera – 1:26.887, uzyskany na twardej mieszance.
1:25.892 – to czas Sebastiana Vettela uzyskany na twardszym ogumieniu, Niemiec pobił własne piątkowe rekordy, osiągnięte na opcjonalnym ogumieniu. Bardzo solidną postawę w sobotnim treningu prezentował Bruno Senna, który w połowie sesji znajdował się na trzecim miejscu, jedynie za bezkonkurencyjnymi Red Bullami. Jednakże, Brazylijczyk tracił do Vettela przeszło sekundę.
Pół godziny kazali na siebie czekać kierowcy Ferrari, którzy jako jedyni postanowili odpuścić pierwsze przejazdy na twardej oponie. Ekipa z Maranello rozpoczęła jazdy od bardzo mozolnego tempa – prawdopodobnie realizowali znany tylko sobie program, bez zamiaru atakowania wyśrubowanego rezultatu Vettela. Po kilku wolnych kółkach, Alonso i Massa wskoczyli do pierwszej dziesątki – odpowiednio na 7 i 10 pozycję.
Jako pierwsi, miękkie ogumienie założyli mechanicy Force India, ale nawet szybsza mieszanka nie pozwoliła Hulkenbergowi pobić czasu Vettela – Nico po swoim szybkim kółku zajmował 6 miejsce. Opcjonalne gumy założono także w Williamsie Senny – Brazylijczyk wskoczył na 7 lokatę, zaraz za Hulkenberga. W dolnej części tabeli, wszystko wróciło do normy – Caterham przed Marussią i HRT, oczywiście bez szans na walkę z resztą stawki.
Przed ostatnimi przejazdami, na 15 minut przed zakończeniem sesji czołówka wyglądała następująco: Vettel, Hamilton, Button, Hulkenberg, Raikkonen – z tej piątki, jedynie reprezentant Force India używał miękkich opon. Jedynie strata McLarenów wydawała się możliwa do zredukowania – pozostałe bolidy traciły ponad 0.5s.
Na 10 minut przed końcem, zaczęło się atakowanie rekordów na opcjonalnych oponach – jako pierwszy rozpoczął Hamilton, ale Anglik upewnił wszystkich, że miękka opona nie sprawuje się perfekcyjnie na pierwszym okrążeniu pomiarowym. 5 minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę garaże świeciły pustkami, ale mimo wszystkich bolidów na torze i założonych miękkich opon, nie dochodziło do radykalnych popraw czasów.
W czołówce doszło do kilku przetasowań, ale nikt nie był w stanie poprawić wyniku Vettela, uzyskanego na twardej mieszance opon. Za dwukrotnym mistrzem świata uplasowali się: Button, Webber, Hamilton, Raikkonen i Senna. Słabo Ferrari, co dawało sporo do myślenia – Alonso dopiero 7, a Massa 11.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|