F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20124 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P3/P1): Myślę, że możemy być zadowoleni z dzisiejszego dnia. Ogólnie mieliśmy dobre okrążenie na miękkich oponach, ale generalnie tempo McLarena jest szybkie i wydaje się konkurencyjne, więc musimy teraz uważać na nich i starać się ich pokonać. Musimy poprawić bolid przez noc, by zakwalifikować się najwyżej, jak tylko możemy.

Mark Webber (P5/P4): Mieliśmy problem z KERS-em, który nie był taki sam jak w zeszłym tygodniu. Opuszczenie nawet najmniejszej ilości czasu przeznaczonego na jazdę po torze nigdy nie pomaga, ale nie jest to wielka sprawa. Tor poprawi się jeszcze, jednak nie będzie to duża poprawa, już jest w całkiem niezłej formie. Naprawimy usterkę w nocy i powrócimy jutro.

(Dawid Pytel)
 
McLaren

Lewis Hamilton (P1/P2): Samochód dobrze spisywał się w pierwszym treningu, jednak w drugim miałem trochę problemów. Ciężko było przejechać dobre okrążenie na miękkich oponach, więc dziś będziemy musieli trochę popracować nad przestawianiem się na tę mieszankę. Spodziewaliśmy się, że Sebastian będzie szybki i tak też się stało w drugim treningu. Jednak nasz samochód był szybki w pierwszym treningi i przez cały czas byliśmy blisko siebie, więc to dobry początek.

Jenson Button (P2/P3): Ogólnie samochód spisywał się dziś dobrze. Na pewno jesteśmy w lepszej formie niż byliśmy w Indiach. Wszystko wydaje się działać jak należy, a auto dobrze się prowadzi. Jest kilka obszarów, w których możemy się poprawić, jednak wiemy, co trzeba zrobić. Jutro kluczowe będzie doprowadzenie miękkich opon do optymalnej pracy. Chciałem przejechać jak najwięcej kilometrów, gdyż utrata długi przejazdów w Indiach wpłynęła na resztę weekendu. Jestem zadowolony, gdyż bolid był całkiem niezły podczas długich przejazdów, więc teraz będziemy starali się sprawdzić jak mocno będziemy mogli cisnąć. Jeśli będziemy mieli podobne tempo do Red Bulla, to wyprzedzenie ich w kwalifikacjach będzie jeszcze ważniejsze.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Romain Grosjean (P14/P5): Patrząc na dzisiejsze czasy okrążeń myślę, że możliwa jest walka nieco bliżej czołówki, ponieważ sądzę, że możemy poprawić nasze czasy. Nie przejechałem najlepszego okrążenia na miękkich oponach. Gdy zakładasz pierwszy komplet miękkiej mieszanki musisz naciskać z całych sił, więc myślę, że mogę się poprawić. Zbliżenie się do samochodów przed nami będzie trudne, ale spróbujemy, więc dlaczego nie? Mamy kilka poprawek, które sprawowały się dobrze, więc je wykorzystamy.

Kimi Raikkonen (P10/P6): Dobrze radziliśmy sobie w piątek w Indiach i podobnie jest dzisiaj w Abu Zabi. Próbowaliśmy kilku nowych części podczas obydwu sesji i musimy jeszcze przeprowadzić kilka testów przed jutrem. Nasze czasy okrążeń do tej pory wyglądają w porządku. Mam nadzieję, że znajdziemy trochę tempa podczas ostatniego treningu.

(Dawid Pytel)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P4/P7): Zakończony dzień był typowym piątkiem, podczas którego przeszliśmy przez cały nasz program. W porannej sesji dokonywaliśmy porównań rozmaitych rozwiązań aerodynamicznych, a po południu skoncentrowaliśmy się na oponach. Pomiędzy pierwszą a drugą sesją tor mocno się zmienił, co szczerze mówiąc było do przewidzenia, ponieważ nie ma tutaj zbyt wiele wyścigów. Na początku tor był bardzo brudny, ale później sporo poprawił się i jutro powinien być jeszcze lepszy.

Felipe Massa (P11/P8): Wykonaliśmy całą listę zadań zarówno w pierwszej jak i w drugiej sesji treningowej, co jest zawsze dobrą rzeczą. Testowaliśmy opony zwyczajnym sposobem – najpierw z małą ilością paliwa i potem z większą – by oszacować je na długim przejeździe. Z tego co widzimy jesteśmy konkurencyjni na długich przejazdach, ale mniej na pojedynczym okrążeniu. Jasne, że byłoby lepiej gdybyśmy byli trochę szybsi, ale zobaczymy jak sytuacja się przedstawi w najważniejszym momencie, czyli w jutrzejszych kwalifikacjach.

(Michal2_F1)
 
Williams

Pastor Maldonado (P7/P9): Dzisiejszy dzień był o wiele lepszy, ponieważ wszystko się zgrało i jestem z tego powodu szczęśliwy. Nasze tempo na długich przejazdach znów wygląda na szybkie, tempo kwalifikacyjne trochę mniej, ale myślę, że wciąż jesteśmy w niezłej formie jeśli weźmiemy pod uwagę to co inni robili dzisiaj na torze. Kwalifikacje będą kluczowe, ponieważ trudno jest tutaj wyprzedzać. Lubię ten tor i wygląda na to, że jesteśmy konkurencyjni.

Bruno Senna (P--/P11): To był trudny dzień. Degradacja opon jest dość wysoka i mieliśmy kilka problemów z hamulcami, które utrudniły odczyt zachowania bolidu. Mimo to zebraliśmy dużo danych, które przeanalizujemy przed jutrem. Zakwalifikowanie się w czołowej dziesiątce jest możliwe biorąc pod uwagę tempo Pastora, więc będziemy pracować ciężko przez noc, by ulepszyć bolid na jutro.

Valtteri Bottas (P9/P--): Znam ten tor bardzo dobrze, więc ułatwiło mi to dzisiaj przebieg dnia, ponieważ od razu mogłem skupić się na pracy. Po pierwszym przejeździe wiedziałem, jak powinien zachowywać się bolid i byliśmy w stanie kontynuować testy rozpoczęte w Indiach, by zdobyć jeszcze więcej danych. Pastor pojechał trochę szybciej podczas ostatniego przejazdu w pierwszym treningu, ale wcześniej mieliśmy identyczne czasy, więc dobrze jest wiedzieć, że trzymam tempo, chociaż myślę, że mogłem pojechać szybciej. Lubię ten tor i atmosferę w padoku, a jazda pod hotelem jest dość wyjątkowa.

(Dawid Pytel)
 
Sauber

Sergio Perez (P16/P10): Dla mnie był to dobry dzień. Wykonaliśmy cały program, więc w tym względzie jest bardzo pozytywnie. Miałem dobry balans i myślę, że moja pozycja w drugiej sesji jest odzwierciedleniem naszej formy. Oznacza to, że Q3 jest w naszym zasięgu.

Kamui Kobayashi (P13/P16): Zdecydowanie muszę popracować i poprawić balans bolidu. W tej chwili nie jest w ogóle dobry, jednak to dopiero pierwszy dzień. Przyczepność zazwyczaj się tu bardzo poprawia, co również może problem. Dzisiaj nie potrafiłem zmusić opon do pracy. Jednakże na długich przejazdach nie miałem problemów ani na miękkiej ani na pośredniej mieszance w kwestii degradacji.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P8/P12): To był dobry dzień testów i sprawdziliśmy wiele różnych rzeczy. Niestety ciągle brakuje nam nieco tempa, jednak mam nadzieję, że zdobędziemy nieco punktów dzięki dobrej strategii. Ogólnie degradacja nie jest tak duża jak rok temu, wiec ciekawe jak rozwinie się wyścig.

Michael Schumacher (P6/P14): Dzisiaj widzieliśmy typowy piątek, wykonywaliśmy pewne programy, zmienialiśmy ustawienia i zbieraliśmy dane. To co widzieliśmy pod koniec dnia jest prawdopodobnie naszym realnym miejscem. W chwili obecnej chcemy zdobyć punkty i to nasz cel na tym weekend. Z innej strony to bardzo imponujący i piękny tor, a przejście z dnia w noc jest naprawdę wyjątkowe.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P12/P13): Myślę, że nadal ciężko jest ocenić gdzie jesteśmy, jednak musimy poprawić się w ciągu nocy, jeśli chcemy walczyć o punkty. Balans nie był idealny, więc będzie trzeba nad tym popracować. Poza tym zrealizowaliśmy cały program, więc był to normalny piątek.

Paul di Resta (P--/P15): Myślę, że sporo się dziś nauczyliśmy, jednak czeka nas trochę pracy. Na tym torze liczy się przyczepność w wolnych oraz średnio szybkich zakrętach i na tym się skupiliśmy. Jeśli chodzi o opony to zebraliśmy sporo danych i teraz musimy upewnić się, że doprowadzimy je do odpowiedniej pracy w kwalifikacjach i wyścigu.

Jules Bianchi (P15/P--): Myślę, że to była moja najlepsza sesja treningowa. Sporo testowałem na tym torze, wiec znam go dobrze i czułem się bardzo komfortowo. Program składał się z trzech przejazdów i udało nam się poprawiać samochód podczas każdego przejazdu. Tor również stawał się coraz lepszy, jednak opony szybko się zużywały, więc ciężko było pod koniec poprawić czas okrążenia.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P17/P17): Na początku pierwszego treningu brak przyczepności był problemem, jednak poprawiliśmy bolid pomiędzy sesjami i podczas gdy krótkie przejazdy były dobre, to długie nie poszły tak fajnie. Ogólnie nie mieliśmy dziś tempa. Gorąco? Nie jest tak źle jak w Singapurze i nie miałem z tym problemu.

Jean-Eric Vergne (P18/P18): Miło jest tu wrócić, ten tor znam zdecydowanie najlepiej z całego kalendarza. Był to produktywny dzień, jednakże problem z bolidem po południu kosztował mnie nieco czasu. Nie mamy zbyt dobrego tempo, co wynika najprawdopodobniej ze zbyt małego docisku. Jednak byliśmy w tej sytuacji wcześniej w tym roku i byliśmy w stanie powrócić w sobotę, a zwłaszcza w niedzielę, tak więc musimy mocno pracować w nocy i zobaczymy co z tego wyniknie.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Witalij Pietrow (P--/P19): Nie jeździłem w pierwszym treningu i widziałem jak zespół ciężko pracował by naprawić problem z elektryką. Wszystko było gotowe przed drugim treningiem, więc mogliśmy od razu zabrać się za nasz program. Na pierwszym przejeździe miałem kilka problemów z przyczepnością, które wyeliminowało kilka zmian w mechanice. Gdy założyliśmy miękkie opony czasy zaczęły spadać z każdym okrążeniem i myślę, że znalazłem balans, z którym możemy pracować. Zebraliśmy wiele danych na obu mieszankach, więc nawet mimo problemów wykonaliśmy niemal cały program.

Heikki Kovalainen (P19/P20): Dla mnie był to dość dobry dzień. W pierwszej sesji jeździliśmy z nowymi częściami, a później porównaliśmy je w drugim treningu, jak również staraliśmy się pojeździć szybko na miękkich oponach i wykonać dłuższy przejazd pod koniec sesji. Kluczem do uwolnienia potencjału z poprawek są odpowiednie ustawienia, a dzięki dużej ilości okrążeń mamy wystarczająco dużo danych, by poprawić się przed jutrem. Przed nami długa noc, jednak wszyscy pracują ciężko, by wykonać progres.

Giedo van der Garde (P24/P--): Oczywiście była to dość frustrująca sesja, jednak takie rzeczy się zdarzają. Na okrążeniu instalacyjnym mój silni brzmiał dziwnie i był to problem z elektroniką albo przewodami. Szkoda, ponieważ więcej przejazdów pomogłoby w porównaniu poprawek z bolidu Heikkiego, jednak za parę dni mamy testy młodych kierowców, tak więc skupiam się teraz na nich.

(Łukasz Godula)
 
Marussia

Timo Glock (P20/P21): To był dość typowy piątek. W pierwszym treningu sprawdzałem kilka rozwiązań na przyszły rok. Na aucie było sporo czujników, więc kiedy wykonana praca była dobra, to jazdy stały się trochę trudniejsze. Podczas drugiego, na miękkich oponach, miałem trochę problemów z korkiem. Za każdym razem dojeżdżałem do Pietrowa w ostatnim sektorze i traciłem czas. Sprawdzaliśmy też inne ustawienia, więc teraz musimy przyjrzeć się zebranym informacjom, aby upewnić się, że wszystko pójdzie dobrze podczas reszty weekendu.

Charles Pic (P--/P22): Bardzo lubię ten tor i mam nadzieję, że uda nam się kontynuować pozytywną pracę, którą wykonaliśmy w Indiach. Na początku treningu nabierałem prędkości i przygotowywałem do sztucznego oświetlenia. Nie jesteśmy jeszcze tak szybcy jakbyśmy chcieli, więc liczę, że jutro zrobimy krok naprzód.

Max Chilton (P22/P--): Trening poszedł po mojej myśli. Cały czas się uśmiecham, długo czekałem na taką możliwość i w końcu ten moment nadszedł. Muszę przyznać, że byłem trochę zdenerwowany. Chciałem, aby wszystko poszło dobrze, a także jak najwięcej pojeździć. Ostatecznie, ze względu na zużycie opon, przejechałem dwa dłuższe przejazdy po 8 okrążeń każdy. Byłem w stanie przetestować kilka rzeczy, sprawdzić procedury i systemy. Podczas pierwszego przejazdu szybko się poprawiałem. Miałem nadzieję, że tak będzie podczas drugiego, jednak zostałem przyblokowany przez HRT. Zdecydowanie mogę pojechać szybciej, jednak to tylko drobny negatyw tego pamiętnego dnia.

(Paweł Zając)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P21/P23): Początkowym celem było znalezienie balansu i osiągnęliśmy to dość wcześnie. Później skupiliśmy się na testowaniu różnych konfiguracji. Przyczepność toru jest dość niska i różnice pomiędzy mieszankami są mniejsze od oczekiwanych. Na pośrednich bolid sprawuje się lepiej ale miękkie dają lepszą przyczepność, jednakże ciągle możemy wyciągnąć więcej. Nasze tempo jest dobre i test, który przeprowadziliśmy na hamulcach nie wypadł źle, tak więc jesteśmy optymistycznie nastawieni co do poprawy.

Narain Karthikeyan (P--/P24): Nie znałem tego toru i jest bardziej wymagający i techniczny niż myślałem. Dzisiaj celem było po prostu przejechanie jak największej ilości okrążeń i jutro skupimy się na dopasowaniu detali do kwalifikacji. Mamy ciągle trzy komplety opon, dwa miękkie i jeden pośredni i użyjemy go, by nabrać pewności siebie i być bardziej konkurencyjnym.

Ma Qing Hua (P23/P--): Świetnie było powrócić do bolidu, a tor jest niesamowity. Nigdy tu nie jeździłem, a warunki nie były łatwe z powodu gorąca i niskiej przyczepności. Bolid nieco się ślizgał i ciężko było go kontrolować z powodu nadsterowności. W pierwszych przejazdach wykonaliśmy kilka testów silnika, by rozwinąć osiągi bolidu jak i pracowaliśmy nad balansem. Nie celowaliśmy w kręcenie czasów, jednak pod koniec dostałem kilka kółek żeby poprawić moją jazdę. Ogólnie był to pozytywny dzień.

(Łukasz Godula)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
derwisz, 02.11.2012 17:29[!]
Cytat :
Myślę, że możemy być zadowoleni z dzisiejszego dnia.


Po co owija w bawełnę? Oni skaczą z radosci. McLaren to ich największy sojusznik i wysoka forma ich bolidów moze tylko cieszyć Red Bullowców. Uniemożliwienie Alonso zajęcia wysoko punktowanych miejsc jest w tej chwili ważniejsze niż ewentualna przegrana z McLarenami.

Mozna powiedzieć, że dzięki dobrej formie McLarenów Vettel ma podwójne ubezpieczenie. Jeżeli coś mu pójdzie nie tak, to zawsze może liczyć na to, że to McLareny zgarną najwyższe premie punktowe w tym wyścigu.

Prawda jest taka, że jeżeli ALonso nie wygra 3 ostatnich GP, to aby zdobyć WDC Vettel może w nich zajmować lokaty bezpośrednio za Hiszpanem. Realnie rzecz biorąc tylko nieukończenie przez VET jednego z GP daje Alonso realne szanse na walkę o tytuł. Przy czym, w takiej sytuacji Hiszpan musiałby wygrać to GP i liczyć na to, ze VET nie odrobi 12 punktów różnicy w dwóch pozostałych GP.
Viewer, 02.11.2012 18:24[!]
Alonso zeby cos ugrac musi byc w drugiej linii i miec wysmienity start, inaczej nie ma szans na bycie przed Vettelem (w normalnych warunkach).
Schumacher, 02.11.2012 19:07[!]
@derwisz

mnie akurat to bardzo cieszy i z tej dwójki wspieram SV. Mimo że ani jednego ani drugiego jakąś szczególna sympatią nie darzę.
katinka, 02.11.2012 19:13[!]
@derwisz, ale chyba nie masz pretensji do McLarenów? No że chcą walczyc i wygrac chociaz pojedyncze wyścigi, bo oba tytuły już poszły się... Dla mnie to nie Vettel czy Alonso bedzie największym przegranym sezonu 2012 jesli któryś z nich nie zdobędzie tytułu WDC, ale właśnie Lewis i zespół z Woking, bo maja jeden z najlepszych bolidów, szlag by to trafił.
derwisz, 02.11.2012 19:32[!]
@katinka oczywiście, że nie mam pretensji do McLarenów, zreszta do Red Bulla też nie mam. Jeżeli mogę mieć do kogokolwiek pretensje to przede wszystkim do konstruktorów Ferrarri no i jeszcze moze do Grosjana i do złego losu, który dwukrotnie wykluczył Fernado z gry. Ale i tak, jest bardzo prawdopodobne, że nawet gdyby nie było tych dwóch zdarzeń z Lotusami, Vettel i tak zdobyłby WDC, różnica byłaby taka, że jeszcze przez jeden czy dwa wyścigi pasjonowalibyśmy się walką o WDC, a tak to już praktycznie wszystko jest pozamiatane..

Moim zdaniem, w kolizjach z GRO i RAI, ALO stracił w sumie około 25 pkt, a przewaga Vettela (jeśłi nie zdarzy się nic dramatycznego) zapewne będzie sporo większa.
xdomino996, 02.11.2012 19:42[!]
W kolizji z Rai Alonso sam jest sobie winien
marios76, 02.11.2012 23:30[!]
@derwisz Jakby tak realnie patrzyć na wyniki z całości sezonu to poszło więcej niż liczysz... To oczywiście spekulacje po fakcie- ale 15pkt z Belgii za 3 miejsce i 18pkt z Japonii za drugie. Mi wychodzi, że stracił 33... i ciągle jeszcze by miał sporą przewagę nad Vettelem! Może to śmieszne, ale Vettel byłby wtedy zmuszony do serii 7 zwycięstw z rzędu, i liczyć na potknięcie Alonso! A tak- mamy co mamy:/
@xdomino996 ani derwisz, ani nikt inny nie napisał o winie Raikkonena! Czytaj ze zrozumieniem.
Q_be_2, 03.11.2012 07:56[!]
Ale nie napisal tez o winie Alonso a to on sam wyeliminował sie z tego wyscigu. A derwisz od jakiegoś czasu wypisuje różne placzliwe teksty a to Lotusy, a to Mclareny, a to plamy na słońcu. W RBR na razie nikt nie skacze z radości bo to tylko trening. Skakac to może będą dopiero w Niedzielę, to nie przedszkolaki żeby teraz podniecac się tempem McLarena.
Challenger, 03.11.2012 08:02[!]
niech ktos zdejmie mi z oczu Vettala. Nic nie mam do goscia ale nie zadluguje na tytul. Neway to geniusz i Vettel powinien codziennie rano klaniac mu sie w pas. Owszem jest dobrym kierowca ale sa lepsi. Gdyby nie ich pech albo brak funduszy to Vettel bylby 5-6.

jak to jest mozliwe zreszta ze budzet RBRa jest 2x wiekszy niz 2 czy 3 zespolu?

Raikkonen dobrze powiedzial ze nie sa w stanie walczyc o WDC jesli ich budzet jest tak niski (150mln sic!) natomiast RBRa grubo przekracza 270mln. Czekam na ograniczenie budzetow wlasinie do jakichs 150-200mln dol. wtedy sie okaze czy ktos kto ma nieograniczony budzet bedzie w stanie cos ugrac jak koszulka bedzie przykrotka.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca