|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2012 | 4 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Red Bull
Sebastian Vettel (P3/P1): Myślę, że możemy być zadowoleni z dzisiejszego dnia. Ogólnie mieliśmy dobre okrążenie na miękkich oponach, ale generalnie tempo McLarena jest szybkie i wydaje się konkurencyjne, więc musimy teraz uważać na nich i starać się ich pokonać. Musimy poprawić bolid przez noc, by zakwalifikować się najwyżej, jak tylko możemy.Mark Webber (P5/P4): Mieliśmy problem z KERS-em, który nie był taki sam jak w zeszłym tygodniu. Opuszczenie nawet najmniejszej ilości czasu przeznaczonego na jazdę po torze nigdy nie pomaga, ale nie jest to wielka sprawa. Tor poprawi się jeszcze, jednak nie będzie to duża poprawa, już jest w całkiem niezłej formie. Naprawimy usterkę w nocy i powrócimy jutro.(Dawid Pytel)
McLaren
Lewis Hamilton (P1/P2): Samochód dobrze spisywał się w pierwszym treningu, jednak w drugim miałem trochę problemów. Ciężko było przejechać dobre okrążenie na miękkich oponach, więc dziś będziemy musieli trochę popracować nad przestawianiem się na tę mieszankę. Spodziewaliśmy się, że Sebastian będzie szybki i tak też się stało w drugim treningu. Jednak nasz samochód był szybki w pierwszym treningi i przez cały czas byliśmy blisko siebie, więc to dobry początek.Jenson Button (P2/P3): Ogólnie samochód spisywał się dziś dobrze. Na pewno jesteśmy w lepszej formie niż byliśmy w Indiach. Wszystko wydaje się działać jak należy, a auto dobrze się prowadzi. Jest kilka obszarów, w których możemy się poprawić, jednak wiemy, co trzeba zrobić. Jutro kluczowe będzie doprowadzenie miękkich opon do optymalnej pracy. Chciałem przejechać jak najwięcej kilometrów, gdyż utrata długi przejazdów w Indiach wpłynęła na resztę weekendu. Jestem zadowolony, gdyż bolid był całkiem niezły podczas długich przejazdów, więc teraz będziemy starali się sprawdzić jak mocno będziemy mogli cisnąć. Jeśli będziemy mieli podobne tempo do Red Bulla, to wyprzedzenie ich w kwalifikacjach będzie jeszcze ważniejsze.(Paweł Zając)
Lotus
Romain Grosjean (P14/P5): Patrząc na dzisiejsze czasy okrążeń myślę, że możliwa jest walka nieco bliżej czołówki, ponieważ sądzę, że możemy poprawić nasze czasy. Nie przejechałem najlepszego okrążenia na miękkich oponach. Gdy zakładasz pierwszy komplet miękkiej mieszanki musisz naciskać z całych sił, więc myślę, że mogę się poprawić. Zbliżenie się do samochodów przed nami będzie trudne, ale spróbujemy, więc dlaczego nie? Mamy kilka poprawek, które sprawowały się dobrze, więc je wykorzystamy.Kimi Raikkonen (P10/P6): Dobrze radziliśmy sobie w piątek w Indiach i podobnie jest dzisiaj w Abu Zabi. Próbowaliśmy kilku nowych części podczas obydwu sesji i musimy jeszcze przeprowadzić kilka testów przed jutrem. Nasze czasy okrążeń do tej pory wyglądają w porządku. Mam nadzieję, że znajdziemy trochę tempa podczas ostatniego treningu.(Dawid Pytel)
Ferrari
Fernando Alonso (P4/P7): Zakończony dzień był typowym piątkiem, podczas którego przeszliśmy przez cały nasz program. W porannej sesji dokonywaliśmy porównań rozmaitych rozwiązań aerodynamicznych, a po południu skoncentrowaliśmy się na oponach. Pomiędzy pierwszą a drugą sesją tor mocno się zmienił, co szczerze mówiąc było do przewidzenia, ponieważ nie ma tutaj zbyt wiele wyścigów. Na początku tor był bardzo brudny, ale później sporo poprawił się i jutro powinien być jeszcze lepszy.Felipe Massa (P11/P8): Wykonaliśmy całą listę zadań zarówno w pierwszej jak i w drugiej sesji treningowej, co jest zawsze dobrą rzeczą. Testowaliśmy opony zwyczajnym sposobem – najpierw z małą ilością paliwa i potem z większą – by oszacować je na długim przejeździe. Z tego co widzimy jesteśmy konkurencyjni na długich przejazdach, ale mniej na pojedynczym okrążeniu. Jasne, że byłoby lepiej gdybyśmy byli trochę szybsi, ale zobaczymy jak sytuacja się przedstawi w najważniejszym momencie, czyli w jutrzejszych kwalifikacjach.(Michal2_F1)
Williams
Pastor Maldonado (P7/P9): Dzisiejszy dzień był o wiele lepszy, ponieważ wszystko się zgrało i jestem z tego powodu szczęśliwy. Nasze tempo na długich przejazdach znów wygląda na szybkie, tempo kwalifikacyjne trochę mniej, ale myślę, że wciąż jesteśmy w niezłej formie jeśli weźmiemy pod uwagę to co inni robili dzisiaj na torze. Kwalifikacje będą kluczowe, ponieważ trudno jest tutaj wyprzedzać. Lubię ten tor i wygląda na to, że jesteśmy konkurencyjni.Bruno Senna (P--/P11): To był trudny dzień. Degradacja opon jest dość wysoka i mieliśmy kilka problemów z hamulcami, które utrudniły odczyt zachowania bolidu. Mimo to zebraliśmy dużo danych, które przeanalizujemy przed jutrem. Zakwalifikowanie się w czołowej dziesiątce jest możliwe biorąc pod uwagę tempo Pastora, więc będziemy pracować ciężko przez noc, by ulepszyć bolid na jutro.Valtteri Bottas (P9/P--): Znam ten tor bardzo dobrze, więc ułatwiło mi to dzisiaj przebieg dnia, ponieważ od razu mogłem skupić się na pracy. Po pierwszym przejeździe wiedziałem, jak powinien zachowywać się bolid i byliśmy w stanie kontynuować testy rozpoczęte w Indiach, by zdobyć jeszcze więcej danych. Pastor pojechał trochę szybciej podczas ostatniego przejazdu w pierwszym treningu, ale wcześniej mieliśmy identyczne czasy, więc dobrze jest wiedzieć, że trzymam tempo, chociaż myślę, że mogłem pojechać szybciej. Lubię ten tor i atmosferę w padoku, a jazda pod hotelem jest dość wyjątkowa.(Dawid Pytel)
Sauber
Sergio Perez (P16/P10): Dla mnie był to dobry dzień. Wykonaliśmy cały program, więc w tym względzie jest bardzo pozytywnie. Miałem dobry balans i myślę, że moja pozycja w drugiej sesji jest odzwierciedleniem naszej formy. Oznacza to, że Q3 jest w naszym zasięgu.Kamui Kobayashi (P13/P16): Zdecydowanie muszę popracować i poprawić balans bolidu. W tej chwili nie jest w ogóle dobry, jednak to dopiero pierwszy dzień. Przyczepność zazwyczaj się tu bardzo poprawia, co również może problem. Dzisiaj nie potrafiłem zmusić opon do pracy. Jednakże na długich przejazdach nie miałem problemów ani na miękkiej ani na pośredniej mieszance w kwestii degradacji.(Łukasz Godula)
Mercedes
Nico Rosberg (P8/P12): To był dobry dzień testów i sprawdziliśmy wiele różnych rzeczy. Niestety ciągle brakuje nam nieco tempa, jednak mam nadzieję, że zdobędziemy nieco punktów dzięki dobrej strategii. Ogólnie degradacja nie jest tak duża jak rok temu, wiec ciekawe jak rozwinie się wyścig.Michael Schumacher (P6/P14): Dzisiaj widzieliśmy typowy piątek, wykonywaliśmy pewne programy, zmienialiśmy ustawienia i zbieraliśmy dane. To co widzieliśmy pod koniec dnia jest prawdopodobnie naszym realnym miejscem. W chwili obecnej chcemy zdobyć punkty i to nasz cel na tym weekend. Z innej strony to bardzo imponujący i piękny tor, a przejście z dnia w noc jest naprawdę wyjątkowe.(Łukasz Godula)
Force India
Nico Hulkenberg (P12/P13): Myślę, że nadal ciężko jest ocenić gdzie jesteśmy, jednak musimy poprawić się w ciągu nocy, jeśli chcemy walczyć o punkty. Balans nie był idealny, więc będzie trzeba nad tym popracować. Poza tym zrealizowaliśmy cały program, więc był to normalny piątek.Paul di Resta (P--/P15): Myślę, że sporo się dziś nauczyliśmy, jednak czeka nas trochę pracy. Na tym torze liczy się przyczepność w wolnych oraz średnio szybkich zakrętach i na tym się skupiliśmy. Jeśli chodzi o opony to zebraliśmy sporo danych i teraz musimy upewnić się, że doprowadzimy je do odpowiedniej pracy w kwalifikacjach i wyścigu.Jules Bianchi (P15/P--): Myślę, że to była moja najlepsza sesja treningowa. Sporo testowałem na tym torze, wiec znam go dobrze i czułem się bardzo komfortowo. Program składał się z trzech przejazdów i udało nam się poprawiać samochód podczas każdego przejazdu. Tor również stawał się coraz lepszy, jednak opony szybko się zużywały, więc ciężko było pod koniec poprawić czas okrążenia.(Paweł Zając)
Toro Rosso
Daniel Ricciardo (P17/P17): Na początku pierwszego treningu brak przyczepności był problemem, jednak poprawiliśmy bolid pomiędzy sesjami i podczas gdy krótkie przejazdy były dobre, to długie nie poszły tak fajnie. Ogólnie nie mieliśmy dziś tempa. Gorąco? Nie jest tak źle jak w Singapurze i nie miałem z tym problemu.Jean-Eric Vergne (P18/P18): Miło jest tu wrócić, ten tor znam zdecydowanie najlepiej z całego kalendarza. Był to produktywny dzień, jednakże problem z bolidem po południu kosztował mnie nieco czasu. Nie mamy zbyt dobrego tempo, co wynika najprawdopodobniej ze zbyt małego docisku. Jednak byliśmy w tej sytuacji wcześniej w tym roku i byliśmy w stanie powrócić w sobotę, a zwłaszcza w niedzielę, tak więc musimy mocno pracować w nocy i zobaczymy co z tego wyniknie.(Łukasz Godula)
Caterham
Witalij Pietrow (P--/P19): Nie jeździłem w pierwszym treningu i widziałem jak zespół ciężko pracował by naprawić problem z elektryką. Wszystko było gotowe przed drugim treningiem, więc mogliśmy od razu zabrać się za nasz program. Na pierwszym przejeździe miałem kilka problemów z przyczepnością, które wyeliminowało kilka zmian w mechanice. Gdy założyliśmy miękkie opony czasy zaczęły spadać z każdym okrążeniem i myślę, że znalazłem balans, z którym możemy pracować. Zebraliśmy wiele danych na obu mieszankach, więc nawet mimo problemów wykonaliśmy niemal cały program.Heikki Kovalainen (P19/P20): Dla mnie był to dość dobry dzień. W pierwszej sesji jeździliśmy z nowymi częściami, a później porównaliśmy je w drugim treningu, jak również staraliśmy się pojeździć szybko na miękkich oponach i wykonać dłuższy przejazd pod koniec sesji. Kluczem do uwolnienia potencjału z poprawek są odpowiednie ustawienia, a dzięki dużej ilości okrążeń mamy wystarczająco dużo danych, by poprawić się przed jutrem. Przed nami długa noc, jednak wszyscy pracują ciężko, by wykonać progres.Giedo van der Garde (P24/P--): Oczywiście była to dość frustrująca sesja, jednak takie rzeczy się zdarzają. Na okrążeniu instalacyjnym mój silni brzmiał dziwnie i był to problem z elektroniką albo przewodami. Szkoda, ponieważ więcej przejazdów pomogłoby w porównaniu poprawek z bolidu Heikkiego, jednak za parę dni mamy testy młodych kierowców, tak więc skupiam się teraz na nich.(Łukasz Godula)
Marussia
Timo Glock (P20/P21): To był dość typowy piątek. W pierwszym treningu sprawdzałem kilka rozwiązań na przyszły rok. Na aucie było sporo czujników, więc kiedy wykonana praca była dobra, to jazdy stały się trochę trudniejsze. Podczas drugiego, na miękkich oponach, miałem trochę problemów z korkiem. Za każdym razem dojeżdżałem do Pietrowa w ostatnim sektorze i traciłem czas. Sprawdzaliśmy też inne ustawienia, więc teraz musimy przyjrzeć się zebranym informacjom, aby upewnić się, że wszystko pójdzie dobrze podczas reszty weekendu.Charles Pic (P--/P22): Bardzo lubię ten tor i mam nadzieję, że uda nam się kontynuować pozytywną pracę, którą wykonaliśmy w Indiach. Na początku treningu nabierałem prędkości i przygotowywałem do sztucznego oświetlenia. Nie jesteśmy jeszcze tak szybcy jakbyśmy chcieli, więc liczę, że jutro zrobimy krok naprzód.Max Chilton (P22/P--): Trening poszedł po mojej myśli. Cały czas się uśmiecham, długo czekałem na taką możliwość i w końcu ten moment nadszedł. Muszę przyznać, że byłem trochę zdenerwowany. Chciałem, aby wszystko poszło dobrze, a także jak najwięcej pojeździć. Ostatecznie, ze względu na zużycie opon, przejechałem dwa dłuższe przejazdy po 8 okrążeń każdy. Byłem w stanie przetestować kilka rzeczy, sprawdzić procedury i systemy. Podczas pierwszego przejazdu szybko się poprawiałem. Miałem nadzieję, że tak będzie podczas drugiego, jednak zostałem przyblokowany przez HRT. Zdecydowanie mogę pojechać szybciej, jednak to tylko drobny negatyw tego pamiętnego dnia.(Paweł Zając)
HRT
Pedro de la Rosa (P21/P23): Początkowym celem było znalezienie balansu i osiągnęliśmy to dość wcześnie. Później skupiliśmy się na testowaniu różnych konfiguracji. Przyczepność toru jest dość niska i różnice pomiędzy mieszankami są mniejsze od oczekiwanych. Na pośrednich bolid sprawuje się lepiej ale miękkie dają lepszą przyczepność, jednakże ciągle możemy wyciągnąć więcej. Nasze tempo jest dobre i test, który przeprowadziliśmy na hamulcach nie wypadł źle, tak więc jesteśmy optymistycznie nastawieni co do poprawy.Narain Karthikeyan (P--/P24): Nie znałem tego toru i jest bardziej wymagający i techniczny niż myślałem. Dzisiaj celem było po prostu przejechanie jak największej ilości okrążeń i jutro skupimy się na dopasowaniu detali do kwalifikacji. Mamy ciągle trzy komplety opon, dwa miękkie i jeden pośredni i użyjemy go, by nabrać pewności siebie i być bardziej konkurencyjnym.Ma Qing Hua (P23/P--): Świetnie było powrócić do bolidu, a tor jest niesamowity. Nigdy tu nie jeździłem, a warunki nie były łatwe z powodu gorąca i niskiej przyczepności. Bolid nieco się ślizgał i ciężko było go kontrolować z powodu nadsterowności. W pierwszych przejazdach wykonaliśmy kilka testów silnika, by rozwinąć osiągi bolidu jak i pracowaliśmy nad balansem. Nie celowaliśmy w kręcenie czasów, jednak pod koniec dostałem kilka kółek żeby poprawić moją jazdę. Ogólnie był to pozytywny dzień.(Łukasz Godula)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|