|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2012 | 4 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:41,751 | - | - | 34 |
2. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:41,919 | 0,168 | 0,168 | 34 |
3. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:42,412 | 0,661 | 0,493 | 36 |
4. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:42,466 | 0,715 | 0,054 | 21 |
5. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:42,500 | 0,749 | 0,034 | 34 |
6. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:42,532 | 0,781 | 0,032 | 28 |
7. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:42,587 | 0,836 | 0,055 | 31 |
8. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:42,823 | 1,072 | 0,236 | 33 |
9. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:42,998 | 1,247 | 0,175 | 37 |
10. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:43,106 | 1,355 | 0,108 | 36 |
11. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:43,191 | 1,440 | 0,085 | 34 |
12. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:43,200 | 1,449 | 0,009 | 36 |
13. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:43,255 | 1,504 | 0,055 | 34 |
14. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:43,267 | 1,516 | 0,012 | 32 |
15. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:43,578 | 1,827 | 0,311 | 34 |
16. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:43,689 | 1,938 | 0,111 | 32 |
17. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:44,260 | 2,509 | 0,571 | 27 |
18. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:45,005 | 3,254 | 0,745 | 19 |
19. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:45,245 | 3,494 | 0,240 | 36 |
20. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:45,782 | 4,031 | 0,537 | 33 |
21. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:46,589 | 4,838 | 0,807 | 36 |
22. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:46,671 | 4,920 | 0,082 | 32 |
23. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:46,707 | 4,956 | 0,036 | 26 |
24. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:47,406 | 5,655 | 0,699 | 35 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:48,874 |
|
|
Nadszedł drugi trening, a to oznacza intensywne przygotowania do niedzielnego wyścigu. Nad torem słońce powoli zachodziło, a na torze pojawiły się bolidy, by przejechać swoje okrążenia instalacyjne. Jak można było się spodziewać, temperatury spadły i tor miał już jedynie 33 stopnie.
Zespoły nie czekały z obowiązkami i ruszyły od razu do kręcenia kolejnych kółek. Po pierwszym przejeździe trwającym około 6 okrążeń najszybszy był Vettel z wynikiem 1:42,730. Jednak był to czas lepszy zaledwie o kilka setnych od McLarenów, więc jak na razie stawka była bardzo zbita. Zawodnicy skryli się w garażach i mechanicy zabrali się do wprowadzania poprawek w ustawieniach.
Jednak gdy wszyscy zjechali zmieniać swoje ustawienia, Hamilton po krótkiej dyskusji z inżynierem postanowił zostać na torze i już po kolejnych kilku okrążeniach pobił czas Vettela o 0,635 sekundy. Inni kierowcy wyjechali sprawdzić swoje poprawki, jednak nie przyniosły one zbyt wielkich przetasowań i na czele ciągle pozostawał Anglik.
Sesja trwała już 35 minut i powoli wszyscy wyczekiwali pierwszego śmiałka na miękkiej mieszance. Jak na razie pośrednia wyglądała na bardzo wytrzymałą, co jak na razie zwiastowało możliwość strategii jednego postoju. Pierwszym na miękkich oponach był Sergio Perez, jednak nie potrafił poskładać dobrego kółka na początku swojego przejazdu.
Z czołówki pierwszym zawodnikiem z miękkim kompletem opon był Button, a za nim wyjechali również inni. Góra tabeli miała również problemy z poprawianiem swoich czasów na świeżych oponach, a pierwszym który znacząco się polepszył był Romain Grosjean, który wskoczył na drugie miejsce z wynikiem 1:42,500.
Najwyraźniej miękkie opony potrzebowały więcej okrążeń na odpowiednie rozgrzanie, gdyż Vettel ostatecznie poprawił się o około pół sekundy i zagościł na pierwszym miejscu w tabeli. Granica 1:42 ciągle pozostawała niepokonana. Jak się okazało, nie na długo, gdyż Niemiec chwilę później wykręcił czas 1:41,751 i oddalił się nieco rywalom. Hamilton również pobił granicę 1:42 ale nie pokonał Vettela.
Ostatnie pół godziny drugiego treningu zespoły poświęciły na sprawdzenie, jak zachowują się ich bolidy z dużym obciążeniem w baku. W międzyczasie na 25 minut przed końcem przygodę zaliczył Witalij Pietrow, obracając się w pierwszym zakręcie. Ciekawe były również problemy z bolidem Webbera, który na prostych dobijał podłogą do nawierzchni, podobnie jak Vettel w Indiach. Mechanicy dość bacznie przyglądali się tej części bolidu, co sugerowało, że problem jest dość istotny. Na 10 minut przed końcem Webber doznał dalszych problemów, co zakończyło jego sesję.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|