F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20124 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:41,751--34
2.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:41,9190,1680,16834
3.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:42,4120,6610,49336
4.2Mark WebberRed Bull RB81:42,4660,7150,05421
5.10Romain GrosjeanLotus E201:42,5000,7490,03434
6.9Kimi RaikkonenLotus E201:42,5320,7810,03228
7.5Fernando AlonsoFerrari F20121:42,5870,8360,05531
8.6Felipe MassaFerrari F20121:42,8231,0720,23633
9.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:42,9981,2470,17537
10.15Sergio PerezSauber C311:43,1061,3550,10836
11.19Bruno SennaWilliams FW341:43,1911,4400,08534
12.8Nico RosbergMercedes F1 W031:43,2001,4490,00936
13.12Nico HulkenbergForce India VJM051:43,2551,5040,05534
14.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:43,2671,5160,01232
15.11Paul di RestaForce India VJM051:43,5781,8270,31134
16.14Kamui KobayashiSauber C311:43,6891,9380,11132
17.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:44,2602,5090,57127
18.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:45,0053,2540,74519
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:45,2453,4940,24036
20.20Heikki KovalainenCaterham CT011:45,7824,0310,53733
21.24Timo GlockMarussia MR011:46,5894,8380,80736
22.25Charles PicMarussia MR011:46,6714,9200,08232
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:46,7074,9560,03626
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:47,4065,6550,69935
107% najlepszego czasu: 1:48,874

Nadszedł drugi trening, a to oznacza intensywne przygotowania do niedzielnego wyścigu. Nad torem słońce powoli zachodziło, a na torze pojawiły się bolidy, by przejechać swoje okrążenia instalacyjne. Jak można było się spodziewać, temperatury spadły i tor miał już jedynie 33 stopnie.

Zespoły nie czekały z obowiązkami i ruszyły od razu do kręcenia kolejnych kółek. Po pierwszym przejeździe trwającym około 6 okrążeń najszybszy był Vettel z wynikiem 1:42,730. Jednak był to czas lepszy zaledwie o kilka setnych od McLarenów, więc jak na razie stawka była bardzo zbita. Zawodnicy skryli się w garażach i mechanicy zabrali się do wprowadzania poprawek w ustawieniach.

Jednak gdy wszyscy zjechali zmieniać swoje ustawienia, Hamilton po krótkiej dyskusji z inżynierem postanowił zostać na torze i już po kolejnych kilku okrążeniach pobił czas Vettela o 0,635 sekundy. Inni kierowcy wyjechali sprawdzić swoje poprawki, jednak nie przyniosły one zbyt wielkich przetasowań i na czele ciągle pozostawał Anglik.

Sesja trwała już 35 minut i powoli wszyscy wyczekiwali pierwszego śmiałka na miękkiej mieszance. Jak na razie pośrednia wyglądała na bardzo wytrzymałą, co jak na razie zwiastowało możliwość strategii jednego postoju. Pierwszym na miękkich oponach był Sergio Perez, jednak nie potrafił poskładać dobrego kółka na początku swojego przejazdu.

Z czołówki pierwszym zawodnikiem z miękkim kompletem opon był Button, a za nim wyjechali również inni. Góra tabeli miała również problemy z poprawianiem swoich czasów na świeżych oponach, a pierwszym który znacząco się polepszył był Romain Grosjean, który wskoczył na drugie miejsce z wynikiem 1:42,500.

Najwyraźniej miękkie opony potrzebowały więcej okrążeń na odpowiednie rozgrzanie, gdyż Vettel ostatecznie poprawił się o około pół sekundy i zagościł na pierwszym miejscu w tabeli. Granica 1:42 ciągle pozostawała niepokonana. Jak się okazało, nie na długo, gdyż Niemiec chwilę później wykręcił czas 1:41,751 i oddalił się nieco rywalom. Hamilton również pobił granicę 1:42 ale nie pokonał Vettela.

Ostatnie pół godziny drugiego treningu zespoły poświęciły na sprawdzenie, jak zachowują się ich bolidy z dużym obciążeniem w baku. W międzyczasie na 25 minut przed końcem przygodę zaliczył Witalij Pietrow, obracając się w pierwszym zakręcie. Ciekawe były również problemy z bolidem Webbera, który na prostych dobijał podłogą do nawierzchni, podobnie jak Vettel w Indiach. Mechanicy dość bacznie przyglądali się tej części bolidu, co sugerowało, że problem jest dość istotny. Na 10 minut przed końcem Webber doznał dalszych problemów, co zakończyło jego sesję.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Bari, 02.11.2012 15:50[!]
Hmm, u Vettela podłoga naprawiła się sama, a u Webbera już nie... cóż, niewyjaśnione zjawiska się (chyba) zdarzają. Ferrari niestety chyba za wolne, aby walczyć z Red Bullami, jeśli nie stanie się nic nadzwyczajnego to tytuł chyba odjedzie... No ale nie ma co jeszcze wyrokować, całe 3 wyścigi przed nami.
michu_tarnow, 02.11.2012 15:50[!]
Widać, że w tym wyścigu będzie walka mclarenów, ferrari i rbr. Liczę, że paluchowi wysiądzie alternator, a ALO wygra ;p. Zapowiada się ciekawa walka ;p Co do RBR to wybitnie widać, że oni coś repecą przy tej podłodze. Iskry się dziś sypały i ogórkowi i Webberowi, co można było zauważyć w treningu ;p Ciekaw jestem czemu inne zespoły się tym nie zainteresowały i tego gdzieś nie zgłoszą...
Simi, 02.11.2012 15:55[!]
Ciężko wyrokować jak będzie wyglądał weekend dalej, ale myślę, że o PP powalczy Vettel i Hamilton
+AS+, 02.11.2012 15:59[!]
Wnioskujac po tych czasach Ferdziu powalczy o gora P3.
Wiecej do ugrania bedzie miec na starcie.
matinson, 02.11.2012 16:07[!]
A Witalij pokazuje, że jednak zasługuje na miejsce w F1 w 2013.
francorchamps, 02.11.2012 16:39[!]
Alonso największa strata z tych wszystkich ostatnich Wekendów w których Vettel dopinował od FP1 do GP..

Losy Mistrzostwa zdają się być przesądzone..
katinka, 02.11.2012 16:58[!]
Aż szkoda tych wszystkich Lewisa zpierdzielonych wyścigów i tego pecha, bo jak widać Hamilton do samego końca mógłby powalczyć z Vettelem, a teraz co najwyżej o pietruszke sobie może.
derwisz, 02.11.2012 17:09[!]
A ja uważam, ze o PP powalczą Vettel z Webberem. McLareny i ALO będą walczyć jedynie o P3.
xdomino996, 02.11.2012 17:12[!]
@katinka dokładnie, Alonso miał szczęście, ale teraz RB strasznie uciekł i Alonso stracił już całą przewagę i zapowiada się, że przez to przegra mistrzostwo. Hamilton miał pecha, a może nazwijmy to po imieniu, tępy zespół, który tracił niepotrzebnie punkty, a teraz nawet może wygrać 3 ostatnie rundy i tak jest już po fakcie.
THC-303, 02.11.2012 17:27[!]
Cytat :
Losy Mistrzostwa zdają się być przesądzone.

'Zdawały się' to po Belgii. A przesądzone są od Japonii. Kiedy Wam się znudzi powtarzanie utartych sloganów?
derwisz, 02.11.2012 17:41[!]
Cytat :
'Zdawały się' to po Belgii. A przesądzone są od Japonii. Kiedy Wam się znudzi powtarzanie utartych sloganów?


Zgadzam się.
O realnych szansach ALO mówą tylko fani RBR, wszystko po to aby umniejszyć zasługi Neweya na korzyść VET i wykazać, że Niemiec musi się jeszcze mocno napocić aby wywalczyć trzeciego z rzędu "majstra".

A prawda jest taka, że w obecnym sezonie na 99 % losy obydwu tytułów są już rozstrzygnięte, i VET wraz z RBR musieliby mocno się starać aby jakimś cudem zaprzepaścić obie korony WDC.
znafcaf1, 02.11.2012 17:50[!]
Wdg przepisuf zdaje sie podłoga może sie zetrzeć do jakiegoś stopnia prawda?
francorchamps, 02.11.2012 20:10[!]
@znafcaf1

"wdg przepisuf" pisowni w języku polskim, dostajesz pałe za ortografie :)
Challenger, 03.11.2012 08:09[!]
Od dawno wiadomo ze FIA przymyka na RBRa oko i robia co chca. Ich budzet jest kosmiczny w porownaniu do innych. Wiec MUSZA wygrac. Nie ma co sie emocjonowac, tylko glupota pozbawi zespol WDC. Wiec Vettel jest mistrzem, chyba ze nie dojedzie do mety i to 2 razy...

Ogarnijcie sie.

Jesli FIA nie ograniczy w sposob zdecydowany i sensowny budzetow i nie uszczelni regulaminu (w ogole to powinni uwolnic wszystkie zakazy dotyczace rozwoju samochodu, zakazaujac tylko tych ktore nie maja szansy byc zastosowane w przemysle samochodwym) to i sezon 2013 mozemy od razu przespac. Majac taki budzet jaki ma RBR to mozna i z traktora zrobic bolid F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca