F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20124 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: W trzy lata ten wyścig urósł do miana jednego z głównych wydarzeń sezonu. Rozpoczęcie o zmierzchu i koniec o zmroku czyni to miejsce unikalnym i wyjątkowym. Mam szczególne wspomnienia z tego toru – w 2009 roku wygrałem tu i to samo powtórzyłem w 2010 roku zdobywając moje pierwsze mistrzostwo świata. Jest to więc wydarzenie, którego nigdy nie zapomnę. Tor sam w sobie robi wrażenie, 5.5km długości z dużymi strefami wyjazdowymi i wyjazdem z alei serwisowej pod tunelem po drugiej stronie.

Mark Webber: Lubię zapadający zmierzch w tym wyścigu – startujemy za dnia i finiszujemy, gdy jest noc. Jeśli chodzi o tor, to potrzeba dobrej trakcji – są tu wolne i ciasne zakręty. Wymagana jest także dobra prędkość maksymalna. Wyścig ma świetną atmosferę i wygląda dobrze w telewizji. To fenomenalny spektakl i nie mogę się doczekać ścigania tutaj.

(Karol Zając)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Abu Zabi jest wyścigiem, na który chętnie przyjeżdżam. Zabudowania tutaj są bardzo nowoczesne i atrakcyjne. Pora, o której rozpoczyna się wyścig sprawia, że jest jeszcze bardziej interesująco. To wyjątkowe i niespotykane ścigać się w dzień i skończyć w nocy. Muszę przyznać, że dobrą zabawą nie określiłbym mój wyścig w Indiach. Jednak mam nadzieję, że to co nauczyliśmy się o naszym samochodzie w tamten weekend przełoży się w coś pozytywnego w Abu Zabi.

Nico Rosberg: Wyścig w Abu Zabi jest jedną z głównych atrakcji w kalendarzu F1 i co roku wydaje się być lepszy. Naprawdę lubię jeździć po tym torze, szczególnie w warunkach gdy zapada zmierzch, a oprawa wokół toru jest wyjątkowa. Jeśli chodzi o tor, to praca opon ponownie będzie kluczowa w ten weekend. Pracujemy nad tym ciężko i naszym celem na ten weekend jest zdobycz punktowa oraz nauka odnośnie przyszłego sezonu.

(Karol Zając)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: Uważam że Grand Prix Abu Zabi jest bardzo ekscytujące, ponieważ ten wyścig rozpoczyna się wtedy, kiedy zapada zmrok, a kończy kiedy już jest noc. To tworzy naprawdę niepowtarzalny klimat, który uwielbiam. Dla mnie wyścig w Abu Zabi jest specjalny, ponieważ na tym torze pojechałem swój drugi wyścig w karierze i zdobyłem na nim swoje pierwsze punkty. Musimy mieć na uwadze to, że w tym roku nie pojawią się na tym torze samochody GP2, a więc nawierzchnia będzie bardziej zakurzona. Zresztą ten problem będzie dotyczył każdego i nie będzie on miał wpływu na nasz cel, jakim jest zdobycie punktów.

Sergio Perez: Abu Zabi jest dla mnie szczególnym miejscem. To właśnie tutaj po raz pierwszy poprowadziłem bolid Formuły 1 i to miało miejsce przed dwoma laty, jednakże czuję, jakby to miało miejsce wieki temu. W Formule 1 czas płynie bardzo szybko. Pracowałem bardzo ciężko, aby móc się tutaj dostać i bardzo dobrze pamiętam wszystkie emocje związane z tymi chwilami. Oprócz tego wygrałem wtedy sobotni wyścig serii GP2 mając przewagę 20 sekund nad drugim zawodnikiem. W 2012 roku to Grand Prix będzie jednym z moich ostatnich dla Saubera, zespołu, który dał mi szansę wejść do F1. Dam z siebie wszystko, aby uzyskać jak najlepszy wynik. Chcę pomóc zespołowi poprawić swoją pozycję w mistrzostwach i osobiście upewnić się, że jestem w stanie ukończyć sezon na wysokim poziomie.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Williams

Pastor Maldonado: Chociaż tor w Abu Zabi jest dość nowy to już stał się jednym z moich ulubionych. Miasto jest wspaniałe, a ludzie zawsze wydają się bardzo przyjaźni. Wyścig jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ zaczynamy od jazdy w gorących warunkach przy świetle dziennym, jednak chwilę później słońce zachodzi, a temperatura szybko spada. Trzeba znaleźć odpowiednie ustawienia, które zapewnią właściwy balans przy zmiennych warunkach. Sam tor również się zmienia, ponieważ początkowo na nawierzchni zalega dość duża ilość piasku.

Bruno Senna: Abu Zabi może być dla nas ciekawym torem. Ma wiele wolnych zakrętów, które nie wymagają tradycyjnego ustawienia samochodów. Poza tym jest kilka stref dużego dohamowania, a nasz samochód przez cały rok spisuje się dobrze pod tym względem. Ostatnio wprowadziliśmy wiele poprawek, więc miejmy nadzieję, że będziemy mieli weekend pozbawiony problemów technicznych, co ułatwi nam bycie konkurencyjnymi.

(Karol Piątek)
 
HRT

Pedro de la Rosa: Tor Yas Marina charakteryzuje się dużymi dohamowaniami, długimi prostymi oraz gładką nawierzchnią, na której bardzo potrzebna jest duża przyczepność. Znam ten tor, ponieważ testowałem na nim z Pirelli, jednakże nigdy się na nim nie ścigałem. Obiekt ma bardzo przyjemny układ, który świetnie wygląda w nocy. Nasz samochód powinien tutaj pracować bardzo dobrze, zwłaszcza w pierwszym sektorze, który składa się z długich prostych. Ten tor będzie dla naszych hamulców sporym wyzwaniem, a więc musimy przeanalizować problemy napotkane w Indiach, pozbyć się ich i spróbować ukończyć najbliższy wyścig.

Narain Karthikeyan: Nigdy nie byłem w Abu Zabi, to będzie tam mój pierwszy wyścig i mam nadzieję, że szybko się nauczę tego toru, a także wykonam jak najlepszą pracę. Obiekt wygląda fantastycznie i powinno tam być sporo hinduskich fanów, którzy będą mnie wspierać. Po ukończeniu Grand Prix Indii jestem zdeterminowany, aby zaliczyć kolejny dobry weekend.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Timo Glock: Abu Zabi to wyjątkowy wyścig. Przypomina wyścig nocny, jednak z dodatkowym czynnikiem, którym jest start jeszcze za dnia. Przebywanie na torze, kiedy światło się zmienia i tor pod koniec jest w pełni oświetlony jest więc czymś odmiennym i bardzo imponującym. Technicznie to fajny tor. Cały zespół zyskał tutaj dobre doświadczenie, jednak rzeczy zmieniają się z roku na rok, więc wciąż musimy odrobić zadanie domowe i zyskać prędkość. Naturalnie mam nadzieję na lepszy wyścig, byśmy wszyscy mogli cieszyć się tym wyścigiem i przygotować się na ostatnie wyścigi sezonu.

Charles Pic: Abu Zabi to tor, po którym kocham jeździć. Po kilku dniach treningów i zabawy z zespołem nie mogę się doczekać, by zacząć jeździć w piątek. Przejmę bolid podczas drugiego treningu na resztę weekendu i będę bardzo skoncentrowany, by ponownie zaliczyć świetny wyścig, taki jak w Indiach. Jeśli uda nam się zaprezentować w wyścigu co najmniej tak dobrze, jak w Indiach, będę szczęśliwy, jednak celem pozostaje dogonienie Caterhama, który jest teraz w naszym zasięgu. Musimy popracować nad piątkowymi i sobotnimi przygotowaniami, ponieważ potrzebujemy tej poprawy, by uzyskać jak najlepszą formę przed wyścigiem. Technicznie to wymagający obiekt, dodatkowo dochodzi upał i kierunek jazdy, jednak przyzwyczaimy się do tego zanim wyścig się zacznie. Nie mogę doczekać się kolejnego świetnego występu dla zespołu.

(Dawid Pytel)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
+AS+, 29.10.2012 16:23[!]
Cytat :
Chcę pomóc zespołowi poprawić swoją pozycję w mistrzostwach i osobiście upewnić się, że jestem w stanie ukończyć sezon na wysokim poziomie.

Jak ja bym sie ucieszyl gdyby Cheeco pomogl Sauberowi zdobyc te kilka dodatkowych milionow za sprawa zdobycia wyzszej pozycji w generalce...
ziom100, 30.10.2012 15:19[!]
Cytat :
Nasz samochód powinien tutaj pracować bardzo dobrze, zwłaszcza w pierwszym sektorze, który składa się z długich prostych.

Pedro chyba chciał powiedzieć "w drugim sektorze".
Wit91, 30.10.2012 16:45[!]
gp usa nie będzie na żywo w polsacie ma być retransmisja

wiecie coś na ten temat
TommyYse, 30.10.2012 17:25[!]
@Wit91
wiemy
klik
FelipeF1., 30.10.2012 18:08[!]
@TommyYse a wiesz o której ma być wyścig ???
Reyon, 30.10.2012 18:18[!]
@FelipeF1.
W USA? Retransmisja na Polsacie o 22 a start normalnie o 20:00 naszego czasu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca