F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20124 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Kimi Raikkonen
Lotus 55 okr. 1h45m58,667
2.
Fernando Alonso
Ferrari 55 okr. +0:00,885
3.
Sebastian Vettel
Red Bull 55 okr. +0:04,163
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.39Kimi RaikkonenLotus E20551h45m58,6671
2.45Fernando AlonsoFerrari F201255+0:00,8851
3.-1Sebastian VettelRed Bull RB855+0:04,1632
4.13Jenson ButtonMcLaren MP4-2755+0:07,7871
5.218Pastor MaldonadoWilliams FW3455+0:13,0071
6.914Kamui KobayashiSauber C3155+0:20,0761
7.16Felipe MassaFerrari F201255+0:22,8961
8.619Bruno SennaWilliams FW3455+0:23,5421
9.311Paul di RestaForce India VJM0555+0:24,1603
10.616Daniel RicciardoToro Rosso STR755+0:27,4632
11.27Michael SchumacherMercedes F1 W0355+0:28,0752
12.517Jean-Eric VergneToro Rosso STR755+0:34,9062
13.520Heikki KovalainenCaterham CT0155+0:47,7641
14.724Timo GlockMarussia MR0155+0:56,4731
15.415Sergio PerezSauber C3155+0:56,7683
16.421Witalij PietrowCaterham CT0155+1:04,5951
17.522Pedro de la RosaHRT F11255+1:11,7781
Niesklasyfikowani
25Charles PicMarussia MR0141silnik1
10Romain GrosjeanLotus E2037kolizja z Perezem i Webberem2
2Mark WebberRed Bull RB837kolizja z Grosjeanem1
4Lewis HamiltonMcLaren MP4-2719ciśnienie paliwa0
23Narain KarthikeyanHRT F1127hydraulika/kolizja z Rosbergiem0
8Nico RosbergMercedes F1 W037kolizja z Karthikeyanem1
12Nico HulkenbergForce India VJM050kolizja w pierwszym zakręcie0
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Red Bull RB8) - 1:43,964 na 54 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 172,879 km/h
 kara 10-sekundowego postoju w boksach za spowodowanie kolizji z Grosjeanem

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
derwisz, 04.11.2012 18:29[!]
Nie mieliście wrażenia, ze w dzisiejszym wyścigu Webber jechał używając języka z innej dyscypliny sportu "na aferę" ?

Może to była ta mądra jazda o której przed wyścigiem wspominał Horner. Wszak wiadomo było, że każda "afera" na torze zwiększa szanse Vettela. W sumie Webberowi nie udało się wywołać SC, ale nikt mu nie może zarzucić, że nie próbował. ;P

P.S.
Właśnie dotarło do mojej świadomości, że VET przejechał aż 41 okrążeń na szybszych gumach, a dzięki SC zredukował do kilku sekund blisko 30 sekundową stratę jaką miał do lidera na 39 okrążeniu i mógł prawie gratisowo zmienić wolne gumy na szybkie.
RY2N, 04.11.2012 18:33[!]
Penie będę niepopularny, ale:
Vettela uważałem od dawna ze dobrego kierowcę (gdzieś między 3 cim a 5 tym miejscem w stawce).

Natomiast co do dzisiejszego dnia to uważam, że nic specjalnego nie pokazał.
Po prostu obie neutralizacje idealnie się wpasowały w jego strategię dzięki czemu nic nie stracił na postojach w przeciwieństwie np. do Alonso (po każdym postoju Vettela stawka była komasowana przez safety car, przez co Vettel ruszał po zjeździe SC ze stratą tylko kilku sekund do czołówki zamiast 20 kilku sekund straty po każdym postoju). Dlatego też pomimo, że w bezpośredniej walce wyprzedził jedynie 1 kierowcę z czołowych teamów (Button) to zajął aż 3-cie miejsce. Po prostu gdyby nie SC byłby 40-45 sek za Alonso, co zważywszy na to, że miał w przeciwieństwie do wszystkich pozostałych kierowców bolid ustawiony pod wyścig nie byłoby wybitnym osiągnięciem. Po prostu z 4 czołowych teamów aż 4 kierowców wyeliminowało się lub zostało wyeliminowanych Hamilton, Webber, Grosjean + Massa przyspinował.
Challenger, 04.11.2012 18:35[!]
czytam te wasze wypociny i dalej nie rozumiem czym Vettel was zachwycil. Vettel mial tylko 1 manewr wyprzedzania wartosciowego kierowcy.

slownie: jeden manewr i byl Grosjean przy ktorym i tak musial sie uciec dl lamania przepisow, co prawda oddal pozycje itp ale ludzie czym sie podniecacie. 2 razy Safety Car niwelowal jego strate do lidera. Obie straty byly na poziomie 24 sekund.

ludzie gdyby nie SC stracilby do lidera co najmniej 50 sekund ktora to jest pozycja? hmm 14?

50 sekund: slownie piecdziesiat sekund
to jest 0 punktow - slownie: zero.

Myslicie ze zrobilby taki wynik gdyby musial walczyc z Grosjeanem, Massa, Schumacherem, Rosbergiem, Maldonado, Perezem itp? nie on nie musial walczyc z nikim. jego wynik to wynik sprzyjajacego zbiegu okolicznosci bo przeciez rzadko w ktorym wyscigu wylatuje 7 kierowcow a kilku innych ma dodatkowe pitstopy.

Dla mnie jego odbior sie nie zmienia. ot siedzi w najlepszym bolidzie i tyle. Jest Niemcem, RBR jest Austriacki a nie od dzis wiadomo ze Niemcy trzymaja sie razem. Dlatego zaden inny Perez czy Madonado tam jezdzic nie bedzie - zapomnieliscie juz co sie dzialo w BMW z Heidfeldem i Kubica?

Vettel uzyskal taki wynik nie dzieki nadprzyrodzonym umiejetnosia bo smiem twierdzic ze przy takim "ukladzie gwiazd i planet" nawet Karthikeyan w RBR bylby w okolicach podium.

Fak... zapomnialem o Buttonie:P no ale mial swieze zolte opony i jak tylko Button nie mogl skorzystac z DRSu to go wzial.
Q_be_2, 04.11.2012 18:38[!]
Moje pytanie, w czym pomógł Vettelowi pierwszy SC, bo ja wiem w czym pomógł Alonso tak pierwszy jak i drugi SC. Mniejsza z tym wreszcie sie udalo Lotus na szczycie.
@R90 faktycznie nie widziałeś tej puszki.
IceMan11, 04.11.2012 18:41[!]
@Challenger
A jak kierowca ma dojechać z końca na wyższej pozycji? Ma wyprzedzać po 3-4 bolidy na okrążeniu i najlepiej za jednym razem? Oczekujecie rzeczy niemożliwych.

@Q_be_2
Ot dobre pytanie. Pewnie pomogło w tym, że mógł zjechać do boksu...
Challenger, 04.11.2012 18:50[!]
matematyka panowie...

jesli samochody za SC jada 100km/h to sila rzeczy jest ze nie ujada dystansu wiekszego niz jak jada 300km/h w czasie ktory pozwala odbyc wizyte w pitlane. skoro RBR sie zorientowal ze nikt nie zjezdza do boksu to ze spokojem sami mogli zjechac bo wiedzieli ze jeszcze te pare okrazen nikt nie odjedzie oni dolacza do grupy pojazdow i realne straty beda mniejsze.

Zreszta Seba wyprzedal po 2-3 samochody na okrazeniu co bylo widac.

Dzieki temu ze SC niwelowal jego straty do lidera caly czas byl w kontakcie z czolowka a nie musial nadrabiac 15 sekund do poprzedzajacego go bolidu. cala stawka jechala po prostu ciasno.

Nikomu z czolowki SC nie pomagaly bo majac przewage 4-5 sekund mozesz jechac inaczej niz jak masz przewage ponizej sekundy i goscia z tylu ktory moze wlaczyc DRS.

Realnie rzecz ujmuja po prostu SC kasowal przewage jaka mialy bolidy czolowki nad nim. podejrzewam ze nawet jesli jechalby kosmiczny wyscig nie starczyloby mu czasu na wyprzedzenie Schumachera, Rosberga, Hulkenberga, Pereza, Massy, Maldonado, Grosjeana... ile to jest nazwisk i bardzo szybkich bolidow? Gdyby jeszcze musialby do kazdego dojezdzac 4-5 okrazen bo mialby stare po 5 sekund do nastepnego.... ludzie no ***in way. to samo powiedzailbym gdyby w ten sposob Raikkonen zaropbil te miejsca.
Challenger, 04.11.2012 18:52[!]
do tego jak stawka byla blisko to Vettel praktycznie na kazdym okrazeniu mogl uzywac DRS bo ciagle kogos wyprzedzal, a jak by jechal sam za np Rosbergiem ze strata 5 sek. watpie czy dalby rade dorwac go w ciagu 10 okrazen.
IceMan11, 04.11.2012 18:55[!]
@Challenger
Masse to wyprzedził nawet Webber, który miał najmniejszą Vmax... Dodając do tego, że Mark był dzisiaj najczarniejszym punktem wyścigu idzie dosyć łatwo obliczyć, że Vettel nie męczyłby się zbyt długo
z Brazylijczykiem. Podobnie z innymi kierowcami i w sumie dojechałby na P4 tak czy siak.
Drugi SC pozwolił mu powalczyć o coś więcej niż P4 i to wykorzystał.

PS. Romka to chyba wyprzedzał 2 razy i jakoś za bardzo się z nim nie męczył, więc o co kaman? Już nie mówiąc o tym, że Romka nie musiałby wyprzedzać, gdyby nie zjazd na wymiane skrzydła.

@Challenger
Webbera dorwał w kilka okrążeń, a stratę miał 4s... Twoja teoria sypie się już przy samych fundamentach.
R90, 04.11.2012 19:58[!]
Było jak było. To już nieistotne. Po GP Brazylii, trzeba będzie prawdopodobnie zapalić znicz, na znak ze Sebuś został 3-krotnym mistrzem...
rvs, 04.11.2012 20:12[!]
Cytat IceMan11 :
@Challenger
Webbera dorwał w kilka okrążeń, a stratę miał 4s... Twoja teoria sypie się już przy samych fundamentach.


Piszesz o tym samym Webberze, o którym pisałeś, że był dziś najgorszym w stawce?:)

Kimi super, Alonso traci największą szansę na pozostanie w walce, Vettel dobrze (nie widzę nic nadzwyczajnego, bardzo dobre tempo, 3 pozycja to wypadkowa tego wszystkiego wokół), wyścig świetny, działo się dużo:)
IceMan11, 04.11.2012 20:31[!]
@rvs
Owszem. Chyba nie sądzisz, że taki Rosberg miałby lepsze tempo od mimo wszystko wolnego Webbera
w RB8?
borro, 04.11.2012 21:24[!]
Wielu kierowców popełniało dziś kosztowne błędy. Moim zdaniem o klasie kierowcy świadczy nie tylko szybkość ale również bezbłędna jazda czy też umiejętność wyjścia z opresji. Vettel mógł dzisiaj odpaść dwa razy, raz stracił część nosa za drugim poprawił w styropian a niewiele brakło by skończył jak Rosberg. Podobnie błysnął Button w Singapurze. Wkurza mnie więc marudzenie niektórych, jakiego to Vettel ma farta. Gość cisnął jak mógł, nie popełnił przy tym takich błędów jak inni, którzy wcale nie musieli tak cisnąć, zespół wyżyłował mu bolid przez noc, ale uniknął awarii, jedzie po trzeci z rzędu tytuł, co on jeszcze musi zrobić aby was przekonać że jest niekiepskim drajwerem? Wygrać wyścig jadąc na wstecznym?
marcosss, 04.11.2012 22:37[!]
Buhehehehe, umieram :))))
Wspaniale jest poczytać i pośmiać się z żałosnych komentarzy "kibiców" Alonso. Czekałem na to - Vettel P3, start z Pit Lane, wspaniałe, naprawdę! Jeszcze więcej przyjemności czerpałem z żałośników w studio Polsat, ach są chwile dla których warto oglądać studio Polsatu...
A i jeszcze jedno Panowie "specjaliści" co to się znacie na wszystkim - ma się rozumieć. F1 to nie podnoszenie ciężarów, bieganie na 100m, i takie tam. Nie da się ocenić kto jest lepszym kierowcom w pełnym słowa tego znaczeniu - dla zrozumienia waszych tęgich umysłów dodam, że nie ma takich wskaźników, ani urządzeń pomiarowych które mogły by to zmierzyć. W F1 wygrywa bolid dosiadany przez kierowcę, który ma za zadanie najlepiej wykorzystać potencjał autka. Słowem wygrywa ten zawodnik, który najlepiej wykorzystał swój samochód.
Pozdrawiam!
rvs, 04.11.2012 23:13[!]
@marcosss zgodzę się z tym "kierowcom":)
@Iceman11 nie wiem co masz na myśli z wplątaniem tu Rosberga... Była pewna niekonsekwencja (piszesz, że Webber najgorszy dziś, a potem że Vettel dogonił Webbera w kilka chwil, co miało dać splendoru Vettelowi... Druga sprawa, że gdyby nie box! box! box! to być może dłużej by to trwało), dlatego chciałem się upewnić.
michu_tarnow, 04.11.2012 23:41[!]
Uważam, iż Hamilton dobrze robi, że zmienia zespół. Szkoda mi go, szczególnie po dzisiaj. Odkąd dobrze idzie macowi, to zauważyłem, że "uaktywnia się klątwa" i mimo super tempa zdarzają się gafy w pitach, częste awarie, przez które tytuł ucieka. W Mercedesie może na początku nie będzie różowo, ale na pewno będzie bardziej bezawaryjny i nie będą popełniać takich prostych błędów ;p. Możliwe, że Hamilton nawet wyjedzie nim na szczyt, czas pokaże.
Kamikadze2000, 05.11.2012 11:23[!]
Hamilton nie mógł tego wyścigu wygrać - w zeszłym roku tego dokonał. A na serio - moim zdaniem jego tempo przede wszystkim wynikało z agresywnego podejścia do ustawień bolidu. Postawili wszystko na jedną kartę i niestety... maszyna zawiodła. Button nie miał tempa w ten weekend i dojechał bez problemu. To wiele mówi moim zdaniem. A, że odchodzi i szanse na tytuł miał niewielkie, to i mogli tak postąpić. Mimo wszystko szkoda, bo kto wie, czy to nie będzie jego ostatnia szansa na zwycięstwo w McL.

Co do Seby - świetny wyścig. Miał wiele sprzyjających okoliczności, ale bolid nie był szybki na prostych i przez Sennę musiał zmienić skrzydło. Pokazał, że potrafi walczyć i ten manewr na Jensona... Mark powinien sobie to nagrać i oglądać z rana. :)

Z tego wszystkiego najbardziej cieszy zwycięstwo Kimiego - dobrze, że Ferdek go nie wyprzedził. Bo przed SC nie miał szans na zwycięstwo.

@katinka - McL od dawna słynie z tego, iż nie potrafi zbudować bezawaryjnego auta. Wyżyłowana maszyna to maszyna bardziej podatna na awarie. Sądzę, iż właśnie tak jest w McL. Wprowadzali wiele zmian, nie zważając na konsekwencje, czyli ewentualne usterki. Udało się na Monzie - tam jednak padła maszyna Jensona. Udało się w Belgii - udało się na Węgrzech i w Australii. Kto by pomyślał, że po testach w 2011r. MP4-26 będzie śmigać i nie zaliczy awarii. W tym roku mieli najszybszy wóz - niestety kosztem awaryjności. Pzdr
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca