F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201218 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:38,125--30
2.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:39,5431,4181,41828
3.5Fernando AlonsoFerrari F20121:40,3372,2120,79429
4.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:40,5282,4030,19129
5.2Mark WebberRed Bull RB81:40,6502,5250,12230
6.6Felipe MassaFerrari F20121:40,9662,8410,31626
7.12Nico HulkenbergForce India VJM051:41,0232,8980,05729
8.14Kamui KobayashiSauber C311:41,0362,9110,01328
9.8Nico RosbergMercedes F1 W031:41,1593,0340,12332
10.15Sergio PerezSauber C311:41,4733,3480,31429
11.11Paul di RestaForce India VJM051:41,7833,6580,31029
12.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:41,8253,7000,04228
13.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:41,8333,7080,00829
14.9Kimi RaikkonenLotus E201:41,8803,7550,04723
15.10Romain GrosjeanLotus E201:41,9983,8730,11827
16.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:42,5394,4140,54130
17.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:42,5884,4630,04925
18.25Charles PicMarussia MR011:43,2885,1630,70023
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:43,4435,3180,15528
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:43,5525,4270,10923
21.24Timo GlockMarussia MR011:44,4646,3390,91224
22.19Bruno SennaWilliams FW341:44,5486,4230,08429
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:46,9178,7922,36913
24.23Ma Qing HuaHRT F1121:48,55910,4341,64219
107% najlepszego czasu: 1:44,994

Ten weekend jest szczególny dla całej Formuły 1. Po pięcioletniej przerwie Stany Zjednoczone ponownie mają swój wyścig w królowej sportów motorowych, na kompletnie nowym torze. Jest to dziesiąty obiekt w USA goszczący wyścig Grand Prix. Sam układ Circuit of the Americas również zapowiada się ciekawie, więc przed nami najprawdopodobniej szykują się duże emocje.

Pierwszym kierowcą na torze okazał się Kimi Raikkonen, a za nim podążyło wielu innych. Trasa okazała się bardzo śliska, jak można było się spodziewać. Zawodnicy twierdzili, że przyczepność jest niemal taka jak w trakcie opadów deszczu. Tymczasem pierwszym, który ustanowił czas okrążenia w Austin był Kamui Kobayashi. Wynik daleki od oczekiwanych czasów, ale tor ciągle był niewiarygodnie śliski.

Po 30 minutach treningu czas wykręciło 12 kierowców, a przodował im Kobayashi z wynikiem 1:45,866. Jednak jazda każdego z zawodników wyglądała jak oczyszczanie nawierzchni i zapoznawanie się z nowymi zakrętami, a nie typowe testowanie osiągów bolidu.

Czas Japończyka o prawie 5 sekund poprawili po kolejnych 20 minutach Hamilton czy Alonso, co pokazywało, jak wielki zapas robili sobie kierowcy, nikt nie chciał uszkodzić bolidu. Brytyjczyk legitymował się czasem 1:40,918. Na śliskość toru miało wpływ kilka czynników. Pierwszy z nich to oczywiście brud, gdyż obiekt używany był dzisiaj po raz pierwszy. Kolejny to dość niskie temperatury (12 stopni powietrza i 19 toru). Jednak również bardzo ważnym czynnikiem był bardzo gładki asfalt, który wybrali konstruktorzy.

Kolejnym na czele tabeli był Alonso, który poprawił czas Hamiltona o dokładnie 0,3 sekundy. Kolejne minuty przywróciły poprzedni stan i znowu mieliśmy na pierwszym miejscu mistrza świata z 2008 roku. Anglik z wynikiem 1:40,116 długo pozostawał na czele stawki i bariera 1:40 okazała się trudna do złamania.

Złamał ją właśnie Hamilton na 11 minut przed końcem pierwszej sesji i wykręcił 1:39,687. Jednak zaraz przed końcem treningu Vettel postanowił pokazać co można wycisnąć z twardej mieszanki na śliskiej nawierzchni. Pobił czas Hamiltona i ustanowił wynik 1:38,692, który jeszcze poprawił na 1:38,125. Do końca sesji już nikt nie był w stanie zbliżyć się do tego rezultatu i Niemiec pozostał na czele. Pierwsza sesja upłynęła pod znakiem zapoznawania się z torem, więc z pewnością wyniki drugiego treningu będą znacznie bardziej miarodajne.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Karol24, 16.11.2012 18:27[!]
Vettel miał założone na koniec nowe twarde opony. Cała czołówka jechała przez cały trening na tym samym komplecie opon, a Vettel używał drugiego w samej końcówce - stąd tak świetny czas.
MairJ23, 16.11.2012 18:28[!]
@A-J-P weekend byl szczegolny jak sie scigalismy po raz pierwszy na torze w Indiach albo jak scigalismy sie na torze w Korei. Teraz jest szczegolny z 2 powodow - po pierwsze wracamy do USA czyli wielkiego rynku zbytu czy to samochodow czy to samej F1. A po drugie szczegolny bo to jest obiekt nikomu nei znany jeszcze. Jak tego nie widzisz to ja juz nei wiem co powiedziec wiecej.
No i ostatni plus tego weekendyu to to ze wyscig sie odbedzie na torze ktory zostal po to zbudowany jak Watkins Glenn. Wszystkie inne tory to byly tory uliczne badz tez dostosowywane dla norm F1.
Nareszcie USA ma znow Permanent Circuit.
katinka, 16.11.2012 18:58[!]
@Simi, nie chodzi mi o sam trening, a o nowy tor. Tak, to pierwszy trening tylko i nie można podniecać się wynikami, tyle że ten trening jest trochę inny niz pozostałe w tym sezonie, bo na nieznanym, nowym i wymagającym torze. Reszta kierowców jeździła zachowawczo. Na pewno w drugim treningu poprawia swoje czasy i zbliżą sie do Seby, zobaczymy na ile. Ja nie wątpię, ale Ty jak chcesz, to wątp w tą ikrę Vettela, masz takie prawo ;) Pozdr

@akkim, no fakt - lotnisko, ale to akurat chyba jedyny tor Pana Tilke. który mi sie podoba, a zwłaszcza dojazd i T1. Chociaż też myslę, że mógł juz się Herman postarać i zamiast zgapiać charakterystyke zakrętów z Turcji czy Silverstone, to wymyśleć jakieś nowe, fajne sekcje.
michu_tarnow, 16.11.2012 19:05[!]
@marcosss jesteś żałosnym tępym dzieciakiem, którego olali rodzice i nie chcą się tobą zająć. Nie masz co robić to piszesz w internecie. I tak ciebie już nikt nie czyta więc oszczędź klawiatury i nie pisz tu, i oszczędź języka przez ględzenie bo zabraknie ci do pracy :)

Po pierwsze to nie był bym takim pesymistą bo Vettel założył świeże opony, po drugie 1wszy trening jest najbardziej niepewny co do wyników w weekend. Alonso i Hamilton na pewno nawiążą walkę.
akkim, 16.11.2012 19:07[!]
@katinka
Ta #1 to taka #5 z Hockenheimring, tyle, że pod górkę :)
marcosss, 16.11.2012 19:32[!]
po trzecie: forza @michu_tarnow !
:)
Simi, 16.11.2012 19:35[!]
@katinka
Nie, nie wątpię z ikrę Vettela, bo uważam go za najlepszego za Alonso, Lewisem, Kimim i może Buttonem, ale nie sądzę, aby ten trening to potwierdził. Ale może nie potrzebnie się czepiam, wiesz w ostatnich dniach F1 guzik mnie obchodziła i trochę od niechcenia zaczynam śledzić ten cały cyrk.

@michu_tarnow
Weź się nie przejmuj. Ukryj go. Po prostu nie dawaj mu znać, że jego komentarze Cię obchodzą. Ignoruj, ignoruj i jeszcze raz ignoruj. Po co karmić trolla. Jak chce pleść bzdury, to niech sobie pisze sam dla siebie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca