F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201218 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel potwierdził świetną formę z treningów i zdobył pole position przed Grand Prix USA. Tym razem jego przewaga nad innymi kierowcami nie była aż tak duża i Hamilton stracił jedynie jedną dziesiątą sekundy. Czołową trójkę zamknął Mark Webber.

Dobór opon sprawił, że kierowcy pokonywali kilka okrążeń pod rząd i w Q3 nikt nie zjeżdżał po nowy komplet. Nie zabrakło też kilku niespodzianek – kierowców Mercedesa będzie dzieliło jutro aż 12 pozycji, a Jenson Button pożegnał się z czasówką po Q2 z powodu awarii silnika. Fernando Alonso zajął dopiero dziewiąte miejsce.

Q1

Jako pierwsi na torze pojawili się zawodnicy HRT, jednak inni nie śpieszyli się z opuszczeniem garażu i po dwóch minutach o czas walczyło jedynie 10 zawodników. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejechał Pedro de la Rosa, który wykręcił 1:45,674s, ale czas Hiszpana nie był problemem dla pozostałych kierowców. Na 15 minut przed końcem na czele znajdował się Raikkonen z wynikiem 1:41,058s.

W połowie sesji już wszyscy mieli na koncie wyjazd na tor, jednak tylko 10 zawodników przejechało pomiarowe okrążenie. Najszybszy w tym momencie był Grosjean z czasem 1:39,078. Francuz wyprzedzał Massę i Alonso. Kilka chwil później drugi i trzeci czas wykręcili Perez oraz Vettel, co zapoczątkowało wysyp dobrych czasów i ostre przetasowania w czasówce. Na osiem minut przed końcem kierowca Lotusa nadal był pierwszy, jednak poprawił czas o sekundę i dwie dziesiąte, a na dalszych pozycjach znajdowali się Raikkonen i Vettel.

Czasy dalej dość mocno się zmieniały i pięć minut przed końcem na czele mieliśmy Vettela, a za nim Grosjeana, Massę, Hulkenberga, Webbera, Sennę i Buttona, jednak Francuz i Niemiec korzystali z bardziej miękkich opon. Dwie minuty przed końcem Hamilton bardzo mocno zbliżył się do bariery 1:37 i wskoczył na pierwsze miejsce, jednak Sebastian Vettel szybko odpowiedział na czas Brytyjczyka wykręcając 1:36,558.

Narain Karthikeyan w końcówce zatrzymał swój bolid na torze, jednak Hindus wykręcił już czas, który pozwalał mu na zakwalifikowanie się do wyścigu. O wejście do Q2 ostro walczyli Nico Rosberg i Daniel Ricciardo, jednak dzięki pośrednim oponom to Niemiec przeszedł do dalszej części czasówki.

Do Q2 nie zakwalifikowali się: Karthikeyan, de la Rosa, Kovalainen, Pietrow, Pic, Glock i Ricciardo.

Q2

Jako pierwsi na torze pojawili się Maldonado, Raikkonen i Rosberg, jednak pozostali zwlekali z opuszczeniem garażu. Pierwszy czas podczas tej sesji wykręcił Raikkonen. 1:37,672s było o 0,4s lepsze niż wynik Fina z Q1. Na 10 minut przed końcem u swoich mechaników pozostawali jeszcze zawodnicy Saubera i Red Bulla. Na tym etapie jeszcze tylko trzech zawodników przejechało pomiarowe okrążenie, jednak nie były to dobre wyniki.

Na 7 minut przed końcem 13 kierowców miało już na koncie pomiarowe okrążenia, jednak tylko kierowcy McLarena oraz Massa i Raikkonen zeszli poniżej 1:37. Hamilton przejechał dobre okrążenie ustanawiając 1:36,795s, jednak kiedy Vettel złapał tempo znów wskoczył na czoło tabeli łamiąc barierę 1:36s.

Sesję przedwcześnie zakończył Jenson Button, który zgłosił zespołowi problemy z silnikiem, ale udało mu się dojechać do alei serwisowej. Na trzy minuty przed końcem Webber wskoczył na drugie miejsce, a Alonso na czwarte. W końcówce toczyła się walka o wejście do czołowej dziesiątki. Buttona z walki wykluczyła awaria, również di Resta wcześniej zakończył sesję. Senna i Perez próbowali poprawić swoje czasy, jednak ich próby zakończyły się niepowodzeniem. Wcześniej Schumacher i Hulkenberg przejechali okrążenia, które dały im awans do Q3.

Do finałowej części kwalifikacji nie awansowali: Rosberg, Kobayashi, Perez, Vergne, di Resta, Button i Senna.

Q3

Schumacher wyjechał na tor praktycznie zaraz po zapaleniu się zielonego światła, kilka chwil później dołączyli do niego pozostali zawodnicy i tylko Nico Hulkenberg pozostawał w garażu. Pierwszy czas Schumachera był bardzo słaby, jednak inni kierowcy również nie zanotowali zbyt dobrych wyników. Tylko Grosjean przejechał szybkie okrążenie – 1:37,227s, co było wynikiem o 0,3 gorszym niż czas Francuza w Q2.

W połowie sesji Lewis Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:36,209s, jednak Vettel poprawił ten czas o przeszło 0,3s. Trzecie miejsce zajmował Webber, dalej mieliśmy Grosjeana, Raikkonena, Schumachera, Alonso, Hulkenberga, Maldonado i dziesiątkę zamykał Massa. Dobór opon na tor w Austin sprawił, że kierowcy musieli wykonywać kilka okrążeń pomiarowych, aby dogrzać opony i nikt nie zjeżdżał do boksu po nowy komplet.

W samej końcówce Hamilton poprawił czas i zszedł poniżej 1:36, jednak nie udało mu się pokonać Vettela. Obaj jednak przejeżdżali dodatkowe okrążenie. Niemiec podkręcił tempo i wykręcił 1:35,657s, Hamilton natomiast po rekordzie w pierwszym sektorze ustanowił 1:35,766 – nieco ponad jedną dziesiątą gorszy niż Vettel. Trzecie miejsce utrzymał Webber. Czwarte i piąte miejsce zawodnicy Lotusa, jednak Grosjean spadnie na dziewiąte z powodu wymiany skrzyni biegów. Szósty był Schumacher, siódmy Massa. Dziesiątkę zamknęli Hulkenberg, Alonso i Maldonado.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix USA

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,5m/s
Wilgotność powietrza: 21%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Viewer, 18.11.2012 16:37[!]
Nie kazdy ma Polsat Sport geniuszu.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca