F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 201225 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:38,021--19
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:38,5350,5140,51421
3.8Nico RosbergMercedes F1 W031:38,8130,7920,27821
4.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:38,8260,8050,01319
5.10Romain GrosjeanLotus E201:38,9190,8980,09317
6.2Mark WebberRed Bull RB81:39,0921,0710,17320
7.9Kimi RaikkonenLotus E201:39,1281,1070,03622
8.11Paul di RestaForce India VJM051:39,2981,2770,17023
9.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:39,3231,3020,02515
10.12Nico HulkenbergForce India VJM051:39,4401,4190,11719
11.19Valtteri BottasWilliams FW341:39,7241,7030,28423
12.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:39,7831,7620,05923
13.6Felipe MassaFerrari F20121:39,8961,8750,11316
14.14Kamui KobayashiSauber C311:39,9101,8890,01421
15.5Fernando AlonsoFerrari F20121:39,9801,9590,07023
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:40,0992,0780,11923
17.20Heikki KovalainenCaterham CT011:40,2472,2260,14819
18.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:40,4692,4480,22223
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:40,8572,8360,38825
20.15Sergio PerezSauber C311:41,0853,0640,22823
21.24Timo GlockMarussia MR011:43,1705,1492,08518
22.25Charles PicMarussia MR011:44,5806,5591,41014
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:45,3607,3390,7808
24.22Pedro de la RosaHRT F1121:45,5287,5070,16818
107% najlepszego czasu: 1:44,882

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej, inaugurującej tegoroczne Grand Prix Malezji. Kolejne miejsca w tabeli zajęli Vettel i Rosberg.

Najnowsze prognozy mówiły o tym, że przez cały dzisiejszy dzień deszcz nie powinien doprowadzać do szewskiej pasji zespołów, chcących jak najlepiej przygotować się do drugiej rundy mistrzostw, choć jak się później okazało, czynnik pogody odegrał swoją rolę w pracy zespołów.

Zgodnie z przedsezonowymi zapowiedziami za sterami bolidu Williamsa pojawił się o poranku Valtteri Bottas, zmuszając Bruno Sennę do dziewięćdziesięciominutowej absencji na torze. Jako pierwszy aleję serwisową – zresztą podobnie jak podczas Grand Prix Australii – opuścił bolid Tor Rosso Jeana-Erica Vergne. Za nim na okrążenie instalacyjne udali się Heikki Kovalainen oraz Narain Karthikeyan z HRT, które gorąco wierzy w postawienie kroku naprzód względem rozczarowującego Grand Prix Australii i zakwalifikowanie się do wyścigu.

Red Bull ciągle pracował nad konfiguracją wydechu w swoich samochodach. Ted Kravitz doniósł, że Mark Webber jeździł podczas pierwszej sesji z wersją używaną w Melbourne, a Sebastian Vettel z tą, która znalazła się w jego samochodzie podczas dwóch ostatnich dni przedsezonowych testów w Barcelonie. Jako pierwszy czas okrążenia odnotował Timo Glock – 1:43,487 sek, jednak co oczywiste rezultat ten znacznie ustępował najlepszym, osiąganym na Sepang przez ostatnie kilka lat. Rok temu, podczas pierwszej sesji treningowej najlepszy rezultat należał do Marka Webbera: 1:37,651 sek.

Po dwudziestu minutach na torze znajdowało się zaledwie pięciu kierowców, spośród których najszybszym tempem poruszał się Jenson Button. W pewnym momencie Brytyjczyk wskoczył nawet na pierwsze miejsce, notując 1:39,323 sek. Co oczywiste podczas pierwszego treningu kierowcy korzystali z podstawowego ogumienia, które w ten weekend stanowiła najtwardsza mieszanka Pirelli. Problemy dotknęły Romaina Grosjeana, który poruszał się po torze na siódmym biegu. Komentując całą sytuację Lotus lakonicznie poinformował na swoim Twitterze, że musi coś sprawdzić w swoim samochodzie.

Po pół godzinie stawka prezentowała się następująco: Pierwszy Schumacher z czasem 1:38,826 sek, za nim Raikkonen, Button, Webber, Massa, Kobayashi, Perez, Kovalainen Pietrow oraz Glock. Łącznie okrążenie pomiarowe zdołało przejechać na tę chwilę czternastu kierowców, a bez pojedynczego rezultatu ciągle pozostawali tacy gracze jak Vettel, Hamilton czy Alonso. Wracając do problemów Lotusa, Ted Kravitz doniósł, że wygląda na to, iż awarii uległa piasta prawego tylnego, koła co powoduje zbyt duży luz w pracy opony. Bruno Senna poinformował z kolei, że ustąpi miejsca Bottasowi także podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Chin. Prawdę mówiąc też byliśmy zaskoczeni wartością lukratywnego kontraktu Williamsa z PDVSA.

Wszyscy fani HRT nie mogli być rozczarowani postawa swoich ulubieńców. Zespół zapowiadał, że podczas tego weekendu będzie dysponował DRS i rzeczywiście tak jest. Dużo szczęścia miał dziś także Paul di Resta, który mało co nie wypadł z toru najeżdżając zbyt mocno na krawężnik szybkiego zakrętu nr 12. Szkot popisał się jednak szybką i stanowczą kontrą w porę ratując się z opresji. Szczęście HRT nie trwało jednak zbyt długo. Na półmetku sesji Karthikeyan zatrzymał się na długiej prostej za zakrętem nr 14, prawdopodobnie przez problemy z hydrauliką. Na torze pojawił się za to Grosjean. Francuz szybko wskoczył na piąte miejsce z czasem 1:38,919 sek.

Na pół godziny przed końcem sesji na pierwszej pozycji wciąż znajdował się Lewis Hamilton, dalej Vettel, a za nim dwaj kierowcy Mercedesa. W padoku ciągle nie milkły echa dyskusji nad legalnością tylnego skrzydła w bolidach Schumachera i Rosberga, a Ross Brawn powiedział nawet, że rywale tak bardzo biorą pod uwagę możliwość złożenia protestu, ponieważ nie za bardzo wiedzą, na jakich zasadach pracuje innowacyjny system. Wracając do akcji na torze, częstym obrazkiem były widoki zblokowanych kół, szczególnie na dużych dohamowaniach, takich jak przed ostatnim, pierwszym czy czwartym zakrętem; liderem pod względem takich problemów mógł czuć się zespół Ferrari.

Pomimo tego, że zespoły zapowiadały, że udało się im odzyskać niemal cały poziom docisku utracony po zakazie stosowania dmuchanych dyfuzorów, widok uciekającego tyłu w szybkich zakrętach był chlebem powszednim. Hashtag BOTTAS powrócił na listę najpopularniejszych na Twitterze. Nic dziwnego skoro Fin zajmował jedenaste miejsce, wyprzedzając swego bardziej doświadczonego kolegę z zespołu, Pastora Maldonado. Na kiepskich pozycjach znajdowali się kierowcy Ferrari: trzynaste miejsce Massy oraz piętnaste Alonso nie pozwalały rzeszom Tifosi na spokojne śledzenie przygotowań do drugiej rundy mistrzostw świata.

Zgodnie z doniesieniami Sky, wszyscy kierowcy zmagali się z degradacją ogumienia, w dodatku nad tor zaczęły nadciągać ciemne chmury zwiastujące niemiłą niespodziankę w postaci opadów deszczu. Doprowadziło to do sytuacji, w której na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę na torze znajdowali się wszyscy prócz Hamiltona, Webbera, di Resty, Buttona, Glocka oraz de la Rosy. Do realizacji programu powrócił nawet pechowiec – Karthikeyan. W punkcie pomiaru prędkości najszybsze były bolidy Mercedesa (307 km/h Schumachera i 306 km/h Rosberga), rozdzielone przez Kovalainena (306 km/h). Z kolei do udanych sesję mógł zaliczyć Kimi Raikkonen. Fin przejechał ponad dwadzieścia okrążeń, bez problemów ze wspomaganiem kierownicy, które dręczyły go podczas weekendu w Melbourne i znajdował się na siódmym miejscu z czasem 1:39,128 sek.

W samej końcówce sesji doszło do wycieku oleju w bolidzie Jensona Buttona, przez co kierowca McLarena nie był w stanie powiększyć swego dorobku piętnastu okrążeń, legitymując się czasem na poziomie 1:39,323 sek, dającym mu dziewiąte miejsce w tabeli. Na czele wciąż znajdował się jego partner z zespołu, Lewis Hamilton, dysponujący przewagą pół sekundy nad drugim Vettelem, oraz prawie 0,8 dziesiętnych sekundy nad trzecim Rosbergiem. Ostatecznie ułożenie to utrzymało się do samego końca przedpołudniowej sesji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 23.03.2012 04:53[!]
+ Pod koniec sesji kierowcy Saubera notorycznie wyjeżdżali poza tor, lub mieli inne problemy w zakrętach. Plusik dla Bottasa za ładny wstęp.
michu_tarnow, 23.03.2012 07:34[!]
No widać, że różnica między RB a McL nadal się utrzymuje. FORZA MCLAREN!

Martwi trochę słaba postawa Ferrari, dobrze się prezentuje groszek, mercedes ładnie ale to przez kanał f i drs, raikkonen nieźle jak po powrocie
PatrykW, 23.03.2012 08:42[!]
@michu tarnow

Z treningu 1 nic nie wywnioskujesz . Dziś w treningu jeździli na twardych oponach w P1 i chyba okazuje być się szybszą od pośredniej , ale większość w P2 robiła symulacje .
Aeromis, 23.03.2012 09:31[!]
@PatrykW
Jeździli na obu mieszankach i pośrednie były szybsze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca