F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 201225 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:38,172--28
2.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:38,5330,3610,36134
3.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:38,5350,3630,00230
4.8Nico RosbergMercedes F1 W031:38,6960,5240,16134
5.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:38,8530,6810,15733
6.5Fernando AlonsoFerrari F20121:38,8910,7190,03827
7.2Mark WebberRed Bull RB81:39,1330,9610,24229
8.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:39,2971,1250,16433
9.10Romain GrosjeanLotus E201:39,3111,1390,01422
10.1Sebastian VettelRed Bull RB81:39,4021,2300,09125
11.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:39,4441,2720,04235
12.12Nico HulkenbergForce India VJM051:39,4641,2920,02026
13.11Paul di RestaForce India VJM051:39,6251,4530,16120
14.14Kamui KobayashiSauber C311:39,6871,5150,06216
15.9Kimi RaikkonenLotus E201:39,6961,5240,00929
16.6Felipe MassaFerrari F20121:40,2712,0990,57528
17.19Bruno SennaWilliams FW341:40,6782,5060,40734
18.15Sergio PerezSauber C311:40,9472,7750,26933
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:41,4643,2920,51725
20.24Timo GlockMarussia MR011:41,6813,5090,21720
21.20Heikki KovalainenCaterham CT011:42,5944,4220,91318
22.25Charles PicMarussia MR011:42,8744,7020,28024
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:43,6585,4860,78418
24.22Pedro de la RosaHRT F1121:43,8235,6510,16522
107% najlepszego czasu: 1:45,044

Lewis Hamilton utrzymał swą poranną dyspozycję i podczas popołudniowych zajęć przygotowujących zespoły i kierowców do kwalifikacji oraz wyścigu o Grand Prix Malezji ponownie uzyskał najlepszy rezultat jednego okrążenia.

Pomimo niepokojących doniesień o możliwych opadach deszczu, druga sesja treningowa rozegrana została w sprzyjających warunkach pogodowych, pozwalając na porównywanie mieszanek oraz dłuższe i krótsze przejazdy

Tradycyjnie już początek popołudniowej sesji należał do bardzo aktywnych. Po siedmiu minutach przy nazwiskach aż siedemnastu kierowców widniał już rezultat jednego okrążenia. Z drobnymi problemami drugi trening rozpoczęły Sauber oraz HRT, których bolidy zaliczyły wyjazdy poza tor. Z kolei Di Resta zblokował lewą przednią oponę na dohamowaniu do ostatniego zakrętu, wypadając w trawę. Po piętnastu minutach na czele stawki znajdował się duet McLarena z Hamiltonem na pierwszym miejscu, trzecie miejsce piastował Schumacher, który nie był w stanie poprawić rezultatu kierowców McLarena.

Po krótkiej chwili na drugie miejsce awansował jednak niespodziewanie Fernando Alonso, choć później jego osiągnięcie zdołał przebić – tu mniejsza niespodzianka – Sebastian Vettel. Hiszpan pozostał jednak na torze i na kolejnym kółku przebił czas Niemca ustanawiając rekord w drugim sektorze. Kierowcy dość szybko zaczęli wyjeżdżać na tor na pośredniej mieszance, czego dowodem i potwierdzeniem mógł być rezultat i lokata Daniela Ricciardo, który pobił czas Hamiltona schodząc na 1:38,853 sek. Był to jednak ciągle czas odstający o około 0,8 sek od porannego rekordu mistrza świata z 2008 roku.

Po trzydziestu minutach pierwszą dziesiątkę stanowili Ricciardo (1:38,853 sek), dalej Hamilton, Webber, Vergne, Alonso, Vettel, Maldonado, Button, Schumacher oraz Hulkenberg. Na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym na pośrednich oponach, kierowca ze Stevenage doświadczył drobnych problemów na dojeździe do zakrętu nr 4 i nie chcąc ryzykować przykrych konsekwencji skorzystał z asfaltowego pobocza. Nieco gorszą dyspozycję prezentowały popołudniem bolidy Mercedesa. Schumacher i Rosberg zajmowali dziewiąte i dziesiąte miejsce z czasami na poziomie 1:39,9.

W tym samym czasie w garażu Saubera trwały skomplikowane prace nad tylną partią bolidu Kobayashiego. Na torze co prawda znajdował się drugi reprezentant szwajcarskiej stajni – Sergio Perez, jednak Meksykanin zajmował odległe, piętnaste miejsce. Tymczasem na piąte miejsce awansował Romain Grosjean. Nienajlepiej radził sobie jednak Kimi Raikkonen. Co prawda na półmetku sesji Fin miał na swoim koncie aż dwanaście okrążeń, jednak zajmował dziewiętnasty czas ustępując Heikkiemu Kovalainenowi. Dobre tempo prezentował także Fernando Alonso. Jadąc na pośredniej mieszance Hiszpan zdołał poprawić swój czas wskakując na drugie miejsce i po raz kolejny poprawiając rekord drugiego sektora.

Po chwili czasu na czoło stawki powrócił Lewis Hamilton z rezultatem 1:38,816 sek. W tym samym czasie Raikkonen zdołał ustanowić rekord pierwszego sektora, jednak w środkowym kierowca Lotusa zwolnił i nie liczył się w walce o czołowe pozycje, ostatecznie notując dziesiąty czas sesji. Po kilku minutach swoje osiągnięcie poprawił po raz kolejny lider tabeli. Hamilton zszedł na :38,617 jadąc na twardej mieszance, dodatkowo popełniając drobny błąd na ostrym dohamowaniu do ostatniego zakrętu. Potwierdzeniem dobrej dyspozycji McLarena był trzeci czas Jensona Buttona.

Raikkonen nie był całkowicie zadowolony z zachowania swego E20, zgłaszając zbyt dużą podsterowność. Niezbyt dobrym tempem jechał także Felipe Massa, choć trudno było dociekać, czy jest to wina jego samego, nowego podwozia czy w pełni zaplanowanego programu Ferrari. Tymczasem Jenson Button awansował na drugie miejsce tracąc do Hamiltona 0,05 sek. Na tor powrócił także po dłuższej przerwie Paul di Resta. Szkot stracił jednak panowanie nad swym VJM05 na krawężniku szybkiego zakrętu nr 6, wypadając na trawę i ratując się przed uderzeniem w barierę z opon. Na nieco ponad pół godziny przed zakończeniem sesji tempo podkręcił Schumacher, który wskoczył na pierwsza pozycję uzyskując 1:38,533 sek na pośrednim ogumieniu.

Tymczasem w bolidach McLarena znalazły się opony wykonane z pośredniej mieszanki, co natychmiast zaowocowało poprawą rezultatów i powrotem Hamiltona na pozycję lidera sesji. Na kolejnym okrążeniu Brytyjczyk zdołał po raz kolejny wyśrubować swój najlepszy czas okrążenia, zbliżając się do swego rezultatu z porannej sesji. Button także nie spuszczał z tempa, notując czas dający mu trzecie miejsce, tuż za drugim Schumacherem.

Ostatnie dwadzieścia minut upływało już głównie pod znakiem symulacji wyścigowych. Spoglądając na doły tabeli rezultatów, dość niespodziewanie słabą dyspozycję prezentowali kierowcy Caterhama, którzy ustępowali tempem bolidom Marussi. Piątkowe treningi rządzą się jednak standardowo swoimi prawami i tradycyjnie już karty zostaną odsłonięte podczas sobotnich kwalifikacji i niedzielnego wyścigu. W końcówce sesji często poza torem oglądać można było Lewisa Hamiltona, a akcentem wieńczącym dzisiejsze jazdy był pokazowy incydent z udziałem Karthikeyana, który stracił kontrolę nad swym bolidem hamując przed ostatnim zakrętem.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Simi, 23.03.2012 15:29[!]
To tylko testy, ale widać ewidentnie, że Lewis jest głównym faworytem do zdobycia Pole Position. Miejmy nadzieję, że podobną formę utrzyma w wyscigu. Dalej pewnie Mercedes i Red Bull, a za nimi Lotus.
IceMan11, 23.03.2012 16:49[!]
@Simi
Ja bym obstawił: RBR i Lotus, a za nimi Mercedes :)
Falarek, 23.03.2012 17:44[!]
Sezon pewnie będzie wyglądał tak: Hamilton PP w sobotę Button zwycięstwo w niedzielę :)
Simi, 23.03.2012 17:50[!]
IceMan11 - no fakt, może prędzej jest tak jak mówisz ;)

Falarek - heh, byłoby nieźle, ale kiedys w końcu musi wygrać Lewis, czy Vettel, a może i także Alonso, czy jeszcze ktos inny. Chociaż gdybym miał typować teraz, obstawiłbym Hamila na P1 i Jense'ego na najwyższy stopień pudła. :)
IceMan11, 23.03.2012 18:12[!]
@Simi
Zobaczymy już jutro :)
jednooki_cyklop, 23.03.2012 18:37[!]
No ja obstawiłem Hamiltona na PP :) Kurs dobry, zobaczymy.
katinka, 23.03.2012 18:49[!]
Ojej, to sie niektorzy zdziwia, gdy Hami na Sepang zgarnie wszystko, na to postawilam :)
Simi, 23.03.2012 20:27[!]
katinka - ja się na pewno nie zdziwię... no i przede wszystkim - bardzo mnie to ucieszy :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca