F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 201225 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Malezyjska aura okazała się dość łaskawa dla kierowców i oczekiwany przez wszystkich deszcze nie pojawił się podczas kwalifikacji. Suche warunku idealnie wykorzystał Lewis Hamilton, który ustawi swojego McLarena na pierwszym polu startowym.

Za jego plecami znalazł się Jenson Button i Michael Schumacher. Vettel, mimo szóstego czasu, rozpocznie jutrzejszy wyścig z piątego pola – Niemiec skorzysta na karze dla Kimiego Raikkonena, który po wymianie skrzyni biegów straci swoje piąte pole startowe i ruszy z dziesiątego miejsca. Vettel jest także jedynym kierowcą z czołówki, który pokonał mierzone okrążenie na twardych oponach.

Q1
Mimo zagrożenia deszczem kierowcy nie garnęli się do szybkiego wyjazdu na tor. Dopiero po dwóch minutach od rozpoczęcia sesji z garaży wyjechali kierowcy Marussi i Force India. Kilka chwil później dołączyli do nich pozostali zawodnicy i kiedy zegar pokazał 16 minut do zakończenia pierwszej części czasówki na torze nie mieliśmy tylko kierowców Red Bulla, Schumachera i zawodników HRT.

Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Paul di Resta – 1:38,927s. Pierwszym zawodnikiem, który zszedł poniżej 1:37, był Raikkonen. Od tego momentu, wyniki zmieniały się praktycznie jak w kalejdoskopie. Wynik Fina został pobity Hamiltona, później Buttona, a następnie Rosberga, który wykręcił 1:37,696s. Michael Schumacher pojechał jeszcze szybciej i pokonał kolegę zespołowego o przeszło półtorej dziesiątej.

Kierowcy Red Bulla spokojnie zaczęli – po pierwszym przejeździe Webber był jedenasty, a Vettel nie mieścił się w limicie 107%, jednak mistrz świata kilka chwil później wskoczył na siódme miejsce. Walczące z problemami Ferrari zajmowało pozycję ósmą (Alonso) i osiemnastą (Massa). W połowie treningu większość kierowców zaczęło zjeżdżać do swoich mechaników po nowy komplet opon. Na torze zostali jednak Button i Schumacher, którzy poprawili swój czas. Obaj wykręcili 1:37,5, jednak to kierowca Mercedesa był sześć setnych z przodu.

Na sześć minut i 20 sekund przed zakończeniem sesji na torze mieliśmy tylko Marka Webbera, jednak kilka chwil później rozpoczęła się kolejna runda wyjazdów. Na wyjazd z garaży nie zdecydowali się Schumacher, Button, Rosberg, Hamilton, Raikkonen, i Grosjean. Zawodnicy Ferrari walczyli o awans do Q2 na pośrednich oponach. Felipe Massa poprawił swój czas, jednak pozwoliło mu to na wywalczenie jedynie jedenastego miejsca. Alonso nie udało się poprawić czasu.

W międzyczasie na czwarte miejsce wskoczył Pastor Maldonado, a Perez na szóste. Webber podkręcił tempo i wykręcił 1:37,172s, co dało mu pierwsze miejsce. Przez to HRT dosłownie na styk zmieściło się w limicie 107%. Ostatecznie do Q2 nie zakwalifikowali się – Karthikeyan, De la Rosa, Pic, Glock, Pietrow, Kovalainen i Vergne.

Q2
Zawodnicy znów nie śpieszyli się z wyjazdem na tor. Na nieco ponad minutę od rozpoczęcia sesji garaż opuścili Perez i Kobayashi. Meksykanin w pewnym sensie przetarł szlak, gdyż za nim do walki ruszyli inni kierowcy i na 11 minut przed końcem sesji na torze nie mieliśmy jedynie Grosjeana. Kierowca Saubera na swoim pierwszym okrążeniu wykręcił skromne 1:39,043s, jednak kilka chwil później Kobayashi pojechał prawie sekundę szybciej.

Mocno zaczął Kimi Raikkonen, który wykręcił najlepszy czas weekendu – 1:36,715s. W międzyczasie Pastor Maldonado zaliczył małą wycieczkę po za tor. Również Button zszedł poniżej 1:37, jednak jego czas był gorszy o nieco ponad dwie dziesiąte sekundy. Na dalszych pozycjach kierowcy dość mocno się zmieniali, jednak na sześć i pół minuty przed końcem Q2, za Buttonem był Hamilton, dalej Webber, Vettel, Rosberg, Schumacher, Kobayashi, Alonso i Ricciardo. Pomarowych okrążeń nie przejechali Hulkenberg, Maldonado, Senna i Grosjean, który wyjechał na tor na nieco ponad 5 minut do końca sesji.

Drugą rundę przejazdów jako pierwszy rozpoczęli kierowcy Ferrari, którzy na tym etapie zajmowali 9 i 11 miejsce. Romain Grosjean mimo dwóch błędów na swoim mierzonym okrążeniu wykręcił czwarty czas. Massa poprawił się w każdym sektorze i udało mu się wskoczyć na dziewiąte miejsce. Inni kierowcy później rozpoczęli swoje okrążenia i wyniki Alonso, Maldonado i Pereza sprawiły, że Massa wypadł z pierwszej dziesiątki.

Jako ostatni okrążenia pomiarowe przejeżdżali kierowcy Mercedesa, którzy bratobójczo walczyli o awans do Q1. Rosbergowi udało się wskoczyć na trzecie miejsce, Schumacher uplasował się oczko niżej. Ostatecznie do ostatniej części kwalifikacji nie weszli – Maldonado, Massa, Senna, Di Resta, Ricciardo, Hulkenberg i Kobayashi.

Q3
Zwycięzca Q2 jako pierwszy pojawił się na torze podczas ostatniej części kwalifikacji. Za nim wyjechali kierowcy McLarena, Webber, Grosjean i Vettel. Zawodnicy Mercedesa, Perez i Alonso pozostawali cały czas w garażach. Pierwszy sektor padł łupem Lewisa Hamiltona, jednak Raikkonen był tylko jedną dziesiątą wolniejszy. Drugi sektor znów dla Anglika, jednak tym razem jego przewaga były większa.

Raikkonen wykręcił 1:36,837s, czyli wolniej niż w Q1. Kierowcy McLarena wskoczyli przed Fina, Hamilton był przeszło 6 dziesiątych szybszy od kierowcy Lotusa, pomimo sporego błędu w ostatnim zakręcie. Czwarty był Webber, piąty Grosjean. Vettel dopiero szósty z czasem sekundę wolniejszym niż Hamilton. Kierowcy Mercedesa, i Perez zdecydowali się wyjechać na tor i przejechać pomiarowe okrążenia, gdy czołówka zjechała do garażu.

Nico Rosberg wskoczył na trzecie miejsce, przed Raikkonena. Schumacher po rekordzie w pierwszym i trzecim sektorze znalazł się na drugiej pozycji. Jako pierwszy na drugą serie wyjechał Webber, kilka chwil później dołączyli do niego pozostali kierowcy. Perez na swoim pomiarowym okrążeniu wykręcił 1:37,698s. co dało mu 9 miejsce. Kilka chwil później wyprzedził go Alonso z czasem o jedną dziesiątą lepszym.

Mark Webber wskoczył na czwarte miejsce, Kimi Raikkonen wykręcił identyczny czas jak kierowcy Red Bulla – 1:36,461s i zajmuje piąte miejsce. Jenson Button poprawił swój wynik i ustawi swój bolid na drugim polu startowym. Vettel znalazł się na szóstym miejscu, niecałe dwie dziesiąte za Kimim, a nieco ponad dwie setne za mistrzem świata znalazł się Grosjean. Rosberg spadł na ósme miejsce. Lewis Hamilton również był na pomiarowym okrążeniu, jednak Brytyjczyk nie musiał poprawiać swojego czasu, gdyż utrzymał pierwsze miejsce i jutro ustawi swój srebrny bolid na pierwszym polu startowym.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Malezji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,5m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
marios76, 24.03.2012 20:55[!]
@marrcus niepotrzebnie się nabijasz z kamikadze- ma facet rację... w wielu dziedzinach sportu wyniki zostałyby anulowane. Poza tym jak pamiętam Massa był ogólnie więcej razy na mecie przed mistrzem, niż mistrz przed nim. Ostatnie GP i poślizg Glocka? Każdy mógł się poślizgnąć, np jak Maldonado w zeszłym tygodniu. Taki jest sport. Ale Singapur ze sportem miał niewiele wspólnego. Największe znaczenie miał jednak wypadek. Szkoda mi Massy, ale nic nie poradzimy. A że Ferrari jest wobec niego lojalne- trzeba doceniać!
Dante, 24.03.2012 21:10[!]
@karlosss - Tylko, że jak Barrichello był bity przez Schumiego to gołym okiem było widać, że jest traktowany gorzej. W tym wypadku czasami mam wrażenie, że to Ferrari chce mieć chociaż jakieś punkty z Felipe ale mu nie idzie (bo głupio będzie jak przegrają z Mercedesem i Lotusem w tym sezonie).
Kristofuros, 24.03.2012 21:19[!]
Oceniając formę Massy w stosunku do Alonso i stratę "tylko" 0.3 s to weźcie pod uwagę fakt, ze Alonso nie miał sprawnego KERS. Przy dzialajacym KERS Alonso nie miał by takiej straty do czołówki jak w dzisiejszym Q3 i przewaga nad Massą była by większa.
karlosss, 24.03.2012 21:53[!]
@Kristofuros z tego co wiadomo to Alonso miał problemy z KERS-em w Q3 a nie Q2. Tak więc porównując czasy Q2 cały czas wychodzi 0,35 straty.
pawlos, 24.03.2012 22:50[!]
@Kamikadze2000, @marios76
Singapur to była sprawa polityczna, bo w F1 króluje polityka. Nie karali renault punktami czy finansowo, bo bali się, że zespół wycofa się z F1. W czasie, gdy afera wyszła na jaw zaczął rozwijać się kryzys finansowy.
Wracając do Massy, dobrze, że nie zdobył majstra w 2008. A sprężyna nie ma tu nic do obecnej formy, ale to oczywiście moje zdanie.
Kamikadze2000, 25.03.2012 00:20[!]
@marccus - no to Felipe jest na prawdę utalentowany. Skąd masz taką informacje?? ;) Nie no żartuje, ale dla mnie mój ulubieniec jest mistrzem tamtego olimpijskiego sezonu! :))
@pawlos - myślę, że jednak miała. @katinka ma racje, ale ja już dawno o tym pisałem (chociaż przestałem...). Felipe jest "testerem", choc jego problemy są na prawdę niepokojące. ;/

P.S. Co do Singapuru - Brytyjczycy rządzą w F1, a Brytyjczyk mógł stracic tytuł = lepiej nic nie zmieniac. Nie, nie... To tylko takie głośne myślenie... ;]
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca