|
|
|
|
|
|
Grande Prêmio do Brasil 2012 | 25 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Pit-stop 5 | Suma postojów |
|
1. | Button | Pu | Tn (23) | Pon (57) | | | | 2 |
2. | Alonso | Pu | Pon (10) | Mu (18) | Pon (56) | | | 3 |
3. | Massa | Pu | Pon (15) | Mu (19) | Pon (55) | | | 3 |
4. | Webber | Pu | Pon (9) | Tu (19) | Pon (55) | | | 3 |
5. | Hulkenberg | Pu | Tn (23) | Pon (57) | DT (58) | | | 3 |
6. | Vettel | Pu | Pon (10) | Tn (19) | Pu (52) | Pon (54) | | 4 |
7. | Schumacher | Tn | Tn (5) | Pon (8) | Tn (17) | Pon (54) | | 4 |
8. | Vergne | Pn | Pon (15) | Tn (20) | Tn (29) | Pon (56) | | 4 |
9. | Kobayashi | Tn | Pon (8) | Tn (18) | Pon (54) | | | 3 |
10. | Raikkonen | Pu | Pon (5) | Pu (19) | Pon (53) | | | 3 |
11. | Pietrow | Pn | Pon (14) | Tn (19) | Pon (54) | | | 3 |
12. | Pic | Pn | Pon (13) | Pu (20) | Pon (55) | | | 3 |
13. | Ricciardo | Pn | Pon (9) | Tn (19) | Tn (51) | Pon (56) | Dn (61) | 5 |
14. | Kovalainen | Pn | Pon (15) | Pu (19) | Tn (37) | Pon (56) | Dn (59) | 5 |
15. | Rosberg | Pu | Pon (9) | Tn (18) | Tn (20) | Pon (50) | | 4 |
16. | Glock | Pn | Pon (14) | Pu (19) | Tn (31) | Pon (56) | | 4 |
17. | de la Rosa | Pu | Pon (14) | Pu (19) | Tn (50) | Pon (55) | | 4 |
18. | Karthikeyan | Pu | Pon (13) | Tn (20) | Tn (51) | Pon (55) | | 4 |
19. | di Resta | Pn | Pon (10) | Tn (18) | Pon (57) | | | 3 |
|
Niesklasyfikowani | |
| Hamilton | Pu | Pon (10) | Tn (18) | | | | 2 |
| Grosjean | Tn | | | | | | 0 |
| Maldonado | Pu | | | | | | 0 |
| Senna | Pn | | | | | | 0 |
| Perez | Pu | | | | | | 0 |
| |
|
|
W ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
Po = Opony pośrednie
D = Opony deszczowe
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Dokładnie 11 lat temu zdobyliśmy z Richardem Burnsem rajdowe mistrzostwo świata, więc dobrze się składa, że właśnie dzisiaj na Interlagos byliśmy świadkami kolejnego dramatycznego rozstrzygnięcia w walce o tytuł. Pogoda odegrała bardzo dużą rolę, zmuszając zespoły do zmiany strategii i reagowania na zmieniające się warunki. Zadanie było wyjątkowo trudne, bo podczas treningów i kwalifikacji było sucho i o wiele cieplej, więc dzisiaj trzeba było wykonać krok w nieznane. Przy tak nieprzewidywalnej pogodzie niektóre ekipy zakładały jednemu kierowcy opony przejściowe, zostawiając drugiego na slickach i porównując na bieżąco formę obu rodzajów opon. Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na strategią związaną z oponami była długa neutralizacja w pierwszej połowie wyścigu, która zmniejszyła poziom zużycia ogumienia w autach wciąż obciążonych dużą ilością paliwa. Nawet przy mocnych opadach deszczu w pierwszej połowie wyścigu pośrednia mieszanka wciąż wytwarzała wystarczającą temperaturę i przyczepność, aby umożliwić Jensonowi Buttonowi zachowanie kontroli nad samochodem bez zmiany opon na przejściowe. Gratulacje dla Red Bulla i Sebastiana Vettela, którzy świetnie dostosowali swoją strategię do zmiennych warunków, a także dla Fernando Alonso i Ferrari, którzy cały czas wywierali na nich presję. Chcielibyśmy także pogratulować Jensonowi Buttonowi, który do maksimum wykorzystał potencjał slicków i opon przejściowych. Składamy także hołd Michaelowi Schumacherowi: wielkiemu mistrzowi i fantastycznemu ambasadorowi sportu, który w ostatnim starcie w Grand Prix zdobył punkty”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|