F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201225 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Lewis Hamilton (P1): Póki co mamy udany weekend. Oczywiście, bardzo się cieszę, że wspólnie z Jensonem zdobyliśmy pierwszy rząd. Zespół wykonał fantastyczną pracę i dziękuję im za danie mi szansy na osiągnięcie świetnego rezultatu. Mam nadzieję, że jutro wszystko potoczy się dla nas w pozytywny sposób. Jutro pogoda może być zdradliwa, co uczyni wyścig trochę loteryjnym. Jednak jesteśmy w naprawdę dobrej pozycji i wszyscy w zespole zamierzamy wykonać możliwie najlepszą pracę.

Jenson Button (P2): Moje ostatnie okrążenie w Q3 było naprawdę dobre. Nie chce rozmyślać o miejscach gdzie straciłem bądź zyskałem trochę czasu. Według mnie to kółko było udane, choć Lewis był o pół dziesiątej szybszy. Ostatnie wyścigi były utrudnione przez kwalifikacje, jednak teraz powinno być inaczej. Cieszę się, że obaj jesteśmy w pierwszym rzędzie w ostatnim wyścigu Lewisa z McLarenem. Szkoda, że po tym wyścigu sytuacja się zmieni, jednak tak musi być. Zespół jest na fali, więc liczę na udany wyścig.

Martin Whitmarsh, szef zespołu: Obaj nasi kierowcy świetnie się spisali. Jestem z nich bardzo dumny, podobnie jak z całego zespołu i każdej osoby, która uczyniła ten samochód szybkim. W ciągu roku nie wykorzystaliśmy wszystkich okazji i nie zdobyliśmy tyle punktów ile powinniśmy, jednak mamy szybki samochód i chcemy to wykorzystać. Jutro mogą być nieco inne warunki, jednak jakie by one nie były, przyjemniej jest zaczynać z pierwszego rzędu.

(Karol Piątek)
 
Red Bull

Mark Webber (P3): Zrobiliśmy wszystko co tylko się dało i jesteśmy rozczarowani, że nie udało nam się zakwalifikować w pierwszym rzędzie. Pomyślałem iż jedno okrążenie wystarczy, ale zostaliśmy pokonani o jedną dziesiąta sekundy. Byłoby dobrze wywalczyć pole position podczas ostatniego Grand Prix sezonu, jednakże McLaren był od nas lepszy. Nie wiemy jaka będzie juto pogoda i nie mamy pojęcia, czy będziemy się ścigać na przejściowym lub deszczowym ogumieniu.

Sebastian Vettel (P4): Q2 było dla nas udane, ale w Q3 popełniłem na pierwszym okrążeniu błąd w czwartym zakręcie. Kolejne kółko było lepsze, ale nie wystarczająco dobre. Mogłem być szybszy i chętnie zobaczę dane, aby dowiedzieć się, w których miejscach mogłem pojechać lepiej. Jesteśmy w dobrej formie przez cały weekend, więc zobaczymy, co możemy zrobić w wyścigu.

Christian Horner, szef zespołu: Oba nasze samochody zakwalifikowały się w drugiej linii, jednakże byliśmy bardzo szybcy w Q1 i Q2. W drugim segmencie kwalifikacji Sebastian uzyskał najlepszy czas, ale później McLareny okazały się być lepsze. Mark pojechał jednak doskonałe okrążenie i wydobył maksimum z samochodu, wywalczając trzecie pole. Skupiamy się obecnie na wyścigu i jeżeli wierzyć prognozom, jutro ma być bardzo mokro, jednakże naszym celem jest zdobycie jak najwięcej punktów.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Ferrari

Felipe Massa (P5): Jestem bardzo szczęśliwy. Myślę, że to było fantastyczne okrążenie. Biorąc pod uwagę jak szybki jest McLaren oraz Red Bull, wydaje się, że niemożliwym było wykonanie lepszej roboty. To bardzo pozytywne i bardzo miłe. Teraz czekam na wyścig, o którym wszyscy mówią, że będzie mokry a jak wiemy to jest Interlagos i wszystko może się wydarzyć. Jedyną rzeczą jaką muszę zrobić to pozostać skoncentrowany i podobnie jak dzisiaj, przywieźć dobry rezultat. Mam nadzieję, że jutro wykonam podobna pracę przed moimi kibicami!

Fernando Alonso (P8): Nie jestem zaskoczony, ponieważ byliśmy siódmi w Abu Zabi, dziewiąci w USA a dziś znaleźliśmy na ósmej pozycji. Spróbujemy powtórzyć nasze najlepsze niedzielne występy. To będą interesujące zmagania, choć potrzebujemy nietypowych okoliczności takich jak chaotyczny wyścig w deszczu, lub coś w tym stylu.

Stefano Domenicali, szef zespołu: To nie jest perfekcyjna pozycja na starcie, ale pozostajemy bardzo skoncentrowani, będziemy ciężko pracować i zobaczymy jak potoczy się ten ostatni wyścig. Wszystko jest możliwe w deszczu. Możesz być szybki, możesz natrafić na duży tłok, którego nie będziesz mógł zauważyć. Czeka nas bardzo interesująca niedziela.

(Karol Piątek)
 
Williams

Pastor Maldonado (P6): Jestem zadowolony z rezultatu. W Q1 niewiele brakowało abym odpadł, z powodu tłoku na torze, jednak samochód spisywał się dobrze. Był stały w osiągach i szybki, dzięki czemu mogliśmy wejść do czołowej dziesiątki. Utrzymujemy dobrą formę z ostatnich kilku wyścigów, więc sytuacja wygląda dobrze.

Bruno Senna (P12): Liczyliśmy na awans do Q3, jednak niestety zrobiło się cieplej i jeździliśmy wolniej niż podczas porannego treningu. Przed kwalifikacjami podjęliśmy kilka decyzji, które przewidywały niższą temperaturę, jednak tak się nie stało. 12 miejsce nie jest złe, więc liczę, że uda mi się zdobyć punkty.

Mark Gillan, główny inżynier operacyjny: Po wczorajszych problemach zbalansowaliśmy samochód pod kwalifikacje, mając na uwadze prawdopodobny deszcz podczas wyścigu. Nasi kierowcy byli bardziej zadowoleni z samochodu i dobrze pojechali podczas trudnych warunków w Q1. Bruno miał pecha i nie udało mu się przejść do Q3, jednak Pastor pojechał bardzo dobre kwalifikacje i wywalczył szóste miejsce. Prognoza przewiduje spore opady w nocy, więc oczekujemy wyścigu w którym sporo się będzie działo.

(Paweł Zając)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P7): To były zabawne kwalifikacje i faktycznie przypominały mi te z 2010 roku. Tor wyschnął dosyć szybko, a samochód sprawował się naprawdę dobrze. Siódme miejsce nie jest złe biorąc pod uwagę to, że spodziewaliśmy się gorszego rezultatu. Jutro powinniśmy być w dobrej formie. Mam dosyć neutralne ustawienia, dzięki czemu powinniśmy być konkurencyjni w każdych warunkach atmosferycznych. Wyścigi w Brazylii zawsze są trudne i wymagające pod względem fizycznym, a pomimo tego, że obok nas będą startowały szybsze samochody, to powinniśmy mieć mocne tempo.

Paul di Resta (P11): Byłem bardzo zadowolony z samochodu od samego rana, w związku z czym nie dokonaliśmy żadnych zmian przed kwalifikacjami. Nie czułem się zbyt komfortowo na torze, najprawdopodobniej ze względu na lekki deszcz przed czasówką. W Q1 było dosyć łatwo, jednakże w Q2 nie byliśmy tak mocni, ze względu na to, iż zostałem lekko przyblokowany przez Kobayashiego. Sądzę że po starcie z jedenastego pola będę w stanie powalczyć o punkty. Mamy do wyboru różne mieszanki opon, jednakże o wszystkim zadecyduje pogoda.

Robert Fernley, zastępca szefa zespołu: Wiedzieliśmy że będziemy konkurencyjni w kwalifikacjach, a także, iż oba samochody mogą dostać się do Q3. Lekki deszcz przed sesją dodał trochę emocji i Q1 okazało się być szalonymi dwudziestoma minutami. Kiedy wyruszaliśmy na tor w drugim segmencie czasówki, nawierzchnia była prawie sucha, jednakże warunki cały czas ulegały zmianie, przez co musieliśmy przejechać wiele okrążeń. Paul'owi zabrakło jednej dziesiątej sekundy do dostania się do Q3, a Nico z kolei popisał się bardzo dobrym tempem. Siódme miejsce jest idealnym odzwierciedleniem naszej konkurencyjności i dzięki temu powinniśmy zakończyć sezon pozytywnym akcentem.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P9): Oczywiście spodziewaliśmy się lepszego wyniku, ale to jest trudny weekend. Gdybym mógł zrobić więcej okrążeń podczas trzeciego treningu, to byłoby mi łatwiej. Po awarii silnika nie mogłem wykonać żadnego przejazdu i przy różnych temperaturach ciężko było stwierdzić, jakie ustawienia będą najlepsze. Sądzę że wejście do Q3 po tych wszystkich problemach było dobrym wynikiem.

Romain Grosjean (P18): Niestety nie mam zbyt wiele do powiedzenia. Jechałem za de la Rosą kiedy on był podczas mierzonego okrążenia i nie chciałem mu w żaden sposób przeszkodzić, ale gdy starałem się go ominąć, on mnie nie zauważył. Starałem się wyhamować, jednakże było już zbyt późno. W wyniku kontaktu straciłem przednie skrzydło. Szczerze mówiąc jestem tą sytuacją zdenerwowany, ale zachowałem się jak każdy kierowca, ponieważ kiedy jedziesz za kimś wolnym, to starasz się go wyprzedzić. Samochód był bardzo dobry i rano udało nam się znaleźć w pierwszej piątce, dlatego też uważam, że spokojnie mógłbym się dostać do Q2. Mam dużo do zrobienia, abym mógł się zbliżyć do miejsca, w którym powinienem być.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Mercedes

Nico Rosberg (P10): Wejście do Q3 jest dla nas dzisiaj niezłym osiągnięciem. Nasze ustawienia są nieco zmienione pod kątem możliwych opadów w wyścigu, więc powinniśmy być wtedy w lepszej formie. Nie można niczego zmieniać po kwalifikacjach, więc mam nadzieję, że jesteśmy dobrze przygotowani do wyścigu i zdobędziemy kilka punktów.

Michael Schumacher (P14): Z oczywistych powodów nie jestem zbyt zadowolony z kwalifikacji. Być może zbyt mocno ustawiliśmy bolid pod kątem deszczu, który jest spodziewany jutro i również miał być w kwalifikacjach. Ogólnie moja pozycja startowa jest dość trudna i musimy zobaczyć, czy coś uda się z niej jutro osiągnąć. Oczywiście nie będzie to łatwe, ale z pewnością będę walczył.

Ross Brawn, szef zespołu: Warunki były dzisiaj nieco zmienne, po tym jak spadł deszcz, zwłaszcza w Q1, jednak zespół dobrze poradził sobie w tej sytuacji. Nasz rezultat jest mniej więcej tym co mogliśmy osiągnąć z tym bolidem. Jest bardzo ciasno w środku stawki i kilka dziesiątych robi dużą różnicę i Michael przez to nie przeszedł do Q3. Jednakże będzie walczył w trudnych warunkach, które sa oczekiwane. Powinniśmy jutro zobaczyć jego talent. Jestem optymistycznie nastawiony, że będziemy mieli jutro lepsza formę.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Sergio Perez (P13): Moje najszybsze okrążenie było naprawdę dobre, więc moja pozycja dość dobrze obrazuje co było dzisiaj możliwe w tym bolidzie. Gdy tor był wilgotny na początku kwalifikacji, byliśmy konkurencyjni. Jednak później gdy był kompletnie suchy, straciliśmy pozycje. Niemniej jednak ciągle mam nadzieję na dobry rezultat w moim ostatnim wyścigu dla Saubera.

Kamui Kobayashi (P15): Moje najszybsze okrążenie nie było perfekcyjne, ponieważ rozgrzanie opon nie było perfekcyjne. Straciłem nieco potencjału przez to. Myślę, że w mokrych warunkach mielibyśmy szansę na wejście do Q3, jednak nie na suchy,. Mam nadzieję na trochę deszczu w wyścigu i podjęcie wtedy właściwych decyzji.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Wykonaliśmy postęp od wczoraj, jednak ostatecznie nie było to wystarczające, pomimo tego, że kierowcy wykonali dobrą robotę. Jednakże jutro jest szansa na deszcz i przez to poszliśmy na kilka kompromisów. Mamy nadzieję, że jutro się to opłaci.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P16): Dzisiaj mieliśmy mniej więcej takie same tempo jak od początku weekendu. Gdy nadszedł deszcz, miałem nadzieję że będzie dalej padał, ponieważ wydaje mi się, że mamy większe szanse w mokrych warunkach. Biorąc pod uwagę prognozy, z tego powodu wybraliśmy ustawienia, które będą lepsze w tych warunkach jutro. Dzisiaj głównie walczyłem z moim partnerem i myślę, że nie było szans finiszować wyżej. Jeśli będzie padało, to zdecydowanie możemy jutro zdobyć punkty.

Jean-Eric Vergne (P17): Nie było źle biorąc pod uwagę, że miałem problemy z ustawieniami od wczoraj. W kwalifikacjach bolid był najlepszy jak dotąd w ten weekend. Może mogłem być nieco szybszy, jednak nie dało by to nic w kwestii lepszej pozycji. Nasz bolid zdecydowanie lepiej spisuje się na zimniejszym torze, co jutro może się opłacić gdy będzie zimniej i być może mokro. Możemy mieć jutro dobry wyścig jeśli spadnie deszcz. Damy z siebie wszystko, nie mamy nic do stracenia.

Laurent Mekies, główny inżynier: Q1 było ciekawe z trudnymi warunkami. Obaj kierowcy dali radę przejść do Q2, mimo tego, że było blisko. Do czasu gdy zaczęło się Q2, tor stał się niemal całkowicie suchy. Niestety w tych warunkach odstajemy od środka stawki, mimo że strata jest niewielka. Jutro oczekujemy zmiennych warunków podczas wyścigu i liczymy na lepsze tempo wyścigowe, zwłaszcza na mokrym torze. To będzie jak zwykle tutaj ekscytujacy wyścig, w którym wszystko może się zdarzyć i musimy być gotowi na wykorzystanie każdej okazji.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Witalij Pietrow (P19): Na początku kwalifikacji było dość trudno z powodu stojącej na torze wody i pomimo że poziom przyczepności się poprawił to było jej mniej niż w trzecim treningu. Na końcu czasu poprawiały się i mieliśmy szensę na wejście do Q2, jednak możemy być całkiem zadowoleni z tego jak się to zakończyło. Na moim ostatnim okrążeniu popełniłem kilka małych błędów, jednak oprócz tego byłem blisko wyciśnięcia wszystkiego z bolidu, wiec teraz czekamy na wyścig. Wyścig będzie bardzo zacięty, jeśli prognozy się sprawdzą to będzie bardzo zdradliwie, więc musimy być skupieni.

Heikki Kovalainen (P20): Jestem bardzo zadowolony z rezultatu. Było dość blisko wejścia do Q2, jednak mimo wszystko możemy być zadowoleni z tego jak się skończyło. Na pierwszych kilku okrążenia czwarty zakręt był kompletnie mokry, więc musiałem utrzymać temperaturę opon i naciskać przez całe okrążenie, aż pojawiła się sucha linia. Jutro będzie bardzo interesująco, pokazaliśmy wczoraj i dzisiaj, że różnice miedzy bolidami są nieco mniejsze i pogoda może wszystko zmienić. Cokolwiek się jutro zdarzy, nie mogę się doczekać.

(Łukasz Godula)
 
Marussia

Timo Glock (P21): To były całkiem nietypowe, ale i ciekawe kwalifikacje. Na pierwszych okrążeniach, gdy tor był śliski w kilku zakrętach, byłem szybszy od chłopaków wokół mnie. Zjechaliśmy po nowy komplet ogumienia, w tym czasie tor zaczął bardzo szybko wysychać. Na swoim drugim przejeździe walczyłem z samochodem przez kilka okrążeń, jednak na trzecim było dobrze i złożyłem niezłe okrążenie. To było wszystko co mogliśmy zrobić przeciwko samochodom z którymi walczymy, jako że ich przewaga na wzniesieniu wynikająca z KERSu jest oczywista, mając to na uwadze jesteśmy zadowoleni z naszych rezultatów. Niestety skończył się czas na wykonanie jeszcze jednego okrążenia, na którym jestem pewien, że zobaczylibyście jeszcze lepszy czas. Jutro jest niewiadomą ze względu na pogodę oraz to, jak samochód będzie się spisywał w tych warunkach. To powinien być ekscytujący dzień dla fanów.

Charles Pic (P22): To kolejny nowy tor dla mnie i byłem zadowolony z naszego tempa w trzecim treningu dziś rano. Niestety warunki na torze zmieniły się bardzo na kwalifikacje – tor był całkiem mokry w w niektórych zakrętach, a całkowicie suchy w pozostałych. To doświadczenie było użyteczne i wiele się dzięki niemu nauczyłem, co pomoże mi w przyszłości. Jutro pogoda jest niepewna, więc będzie całkiem interesująco.

John Booth, szef zespołu: Oba samochody poprawiły się w trzecim treningu dziś rano i z zadowoleniem oglądałem dziś poprawę balansu w porównaniu ze wczorajszym dniem. Jasnym było, że temperatura toru odegra tutaj ważną rolę, z zachmurzonym niebem, a ogólnie kierowcy ukończyli trening w niezłej formie. Deszcz 30 minut przed kwalifikacjami oczywiście oznaczał wysiłek ze strony zespołu i jesteśmy zadowoleni z obranego kierunku w kwalifikacjach. Niestety Timo zabrakło kilku sekund do rozpoczęcia kolejnego okrążenia. Mimo to nasze dzisiejsze pozycje są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Prognozy na jutro jasno wskazują na więcej deszczu. Będzie to interesujący sprawdzian dla zespołu i wierzę, że obaj kierowcy będą w stanie walczyć i wykorzystać każdą nadarzającą się sposobność.

(Maciej Kotuła)
 
HRT

Narain Karthikeyan (P23): Rano wykonaliśmy dobrą robotę i temperatury były niższe niż wczoraj, co pomogło zmniejszyć degradację opon. Jednak przed kwalifikacjami zaczął padać deszcz i nie byliśmy pewni tego czy pojechać na gładkich oponach czy przejściowych. Pomimo tego, że było trudno na początku to wybór gładkich opon był dobry. Mieliśmy problem z dogrzaniem ich, jednak ogólnie poszło dobrze. Jutro preferowałbym mokry wyścig, jednak w każdych warunkach będę starał dać z siebie wszystko.

Pedro de la Rosa (P24): Tor był wilgotny, jednak zdecydowaliśmy się na strategię na suchy tor, ponieważ linia wyścigowa szybko wysychała. Pierwsze okrążenia były dość trudne, jednak pod koniec mocno się poprawiło. Nasz bolid był konkurencyjny i zdecydowanie mogliśmy lepiej pojechać, jednak na szybkim okrążeniu uderzyłem w inny bolid. To był niebezpieczny manewr, ponieważ nie mogłem zjechać na bok biorąc pod uwagę warunki na torze. W rezultacie uderzenia, tylne zwierzenie było zniszczone i również przebiłem oponę. Zjechałem po nowy komplet średnich opon i szczęśliwie dałem radę poprawić mój czas. Mam nadzieję, że bolid nie jest mocno uszkodzony ponieważ chcę zakończyć sezon z dobrym wynikiem.

Toni Cuquerella, szef techniczny: Warunki pogodowe zmieniły się w kwalifikacjach w hazard. Pomimo wilgotnego toru, zdecydowaliśmy się na gładkie opony. Tor poprawiał się z okrążenia na okrążenie i ważnym było pozostanie na nim do końca. Narain wykonał dobrą robotę, tak jak Pedro. Niestety został uderzony przez inny bolid w najbardziej niebezpiecznym miejscu na torze. Tylne zawieszenie zostało uszkodzone, jednak możemy to naprawić do jutra. Mamy różne strategie na wyścig, jednak wszystko zależy od pogody. Będziemy jednak gotowi na wszystko.

(Łukasz Godula)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kurcjusz, 24.11.2012 21:20[!]
Kimi chyba naprawde nie ma ochoty pojsc na gale i odebrac nagrody za 3 miejsce w generalce. Jutro ma duze szanse stracic ta pozycje.
MPOWER, 24.11.2012 21:24[!]
@kurcjusz
Skąd ta Twoja teoria?
TVHD, 25.11.2012 19:05[!]
http://www.f1wm.p...p/news_id-27607.html

Co prawda, to z wcześniejszej części sezonu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca