F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio do Brasil 201225 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:14,026--35
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:14,3000,2740,27440
3.2Mark WebberRed Bull RB81:14,5230,4970,22337
4.6Felipe MassaFerrari F20121:14,5530,5270,03037
5.5Fernando AlonsoFerrari F20121:14,5920,5660,03937
6.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:14,6540,6280,06236
7.8Nico RosbergMercedes F1 W031:14,6690,6430,01540
8.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:14,8630,8370,19440
9.10Romain GrosjeanLotus E201:14,9940,9680,13137
10.11Paul di RestaForce India VJM051:15,1291,1030,13539
11.12Nico HulkenbergForce India VJM051:15,1311,1050,00240
12.9Kimi RaikkonenLotus E201:15,3711,3450,24039
13.19Bruno SennaWilliams FW341:15,4321,4060,06145
14.15Sergio PerezSauber C311:15,5421,5160,11035
15.14Kamui KobayashiSauber C311:15,8391,8130,29743
16.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:15,9021,8760,06339
17.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:15,9531,9270,05147
18.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:16,0482,0220,09540
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:16,1262,1000,07839
20.20Heikki KovalainenCaterham CT011:16,6552,6290,52942
21.22Pedro de la RosaHRT F1121:17,2443,2180,58915
22.24Timo GlockMarussia MR011:17,6753,6490,43141
23.25Charles PicMarussia MR011:18,1274,1010,45231
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:18,1394,1130,01215
107% najlepszego czasu: 1:19,208

Druga sesja przyniosła nam niesamowity upał na Interlagos. 33 stopnie w powietrzu i 48 nawierzchni dawały zawodnikom ciekawe zadanie z ustawieniami bolidu. Dodatkowo do każdego w pitlane należy decyzja, czy zaryzykować deszczowymi ustawieniami, które mogą okazać się niesamowicie przydatne w niedzielę.

Na początku treningu jeszcze nikt się tym nie kłopotał i stawka ochoczo wyjechała na okrążenia instalacyjne. Martin Whitmarsh chwilę przed sesją stwierdził, że zastosują typowy system przygotowań, czyli porównanie twardych i średnich opon, a później przejazd kwalifikacyjny i jeden z pełnym bakiem.

Pierwszy przejazd powodował częste przetasowania na czele tabeli. Po 20 minutach znajdował się tam Massa z wynikiem 1:15,473. Jednak po chwili pobili go Vettel, Alonso i Hamilton i to Niemiec teraz przewodził. Vettel utrzymał niewielką przewagę po pierwszych przejazdach i legitymował się rezultatem 1:15,226.

Po 30 minutach na torze ciągle nie było śladu po HRT, a kierowcy nawet nie pojawili się w garażu. Reszta zawodników przekazała swoje uwagi inżynierom, a ci wprowadzili wymagane poprawki w ustawieniach, po czym niemal wszyscy powrócili na tor, by je sprawdzić. Na pewno zadziałały one w bolidzie Alonso, który poprawił czas Vettela o niecałą 0,1 sekundy.

Na pośredniej mieszance w końcu pojawił się Romain Grosjean i wskoczył od razu na drugą pozycję, ze stratą 0,032s do czasu Alonso. Póki co największym problemem dla zawodników było blokowanie kół, które nagminnie zdarzało się praktycznie każdemu. Tymczasem z garażu wyjechało HRT co zapowiadało, że de la Rosa oraz Karthikeyan jednak przejadą nieco okrążeń.

Grosjean poprawił się na kolejnych kółkach i zszedł poniżej granicy 1:15 z wynikiem 1:14,994. Taki stan utrzymywał się do momentu, w którym inni również wyjechali na średniej mieszance i uwolnili Grosjeana z roli prowadzącego. Wyróżnił się tutaj Hamilton wykręcając czas 1:14,026, który był o ponad pół sekundy lepszy od drugiego Massy.

Nawet Vettel nie był w stanie pobić czasu Hamiltona, aczkolwiek Niemiec anulował swoje drugie szybkie kółko. Był to też ostatni przejazd z niskim ładunkiem paliwa, po czym kierowcy zabrali się za symulacje tempa wyścigowego. Na 20 minut przed końcem sesji w drugim sektorze zatrzymał się Charles Pic, gdyż jego bolid odmówił dalszej jazdy.

Wszelkie dzisiejsze symulacje mogą być bardzo zwodnicze przy predykcji dalszych wydarzeń w ten weekend, gdyż wszystkie prognozy ostrzegają o bardzo możliwym deszczu jutro, a w niedzielę praktycznie pewnych opadach. Z pewnością zapewni nam to niemałe emocje podczas ostatecznej walki o mistrzostwo świata. Zapraszamy was do wspólnego śledzenia dalszych zmagań zawodników!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 11%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 23.11.2012 18:36[!]
Po co Hamilton przechodzi do tego Mercedesa jeśli nie dla kasy?
Czy ktos mi to logicznie wytłumaczy?
matinson, 23.11.2012 18:45[!]
To samo mi się nasunęło jak zobaczyłem wyniki tych dwóch treningów. Czemu on odchodzi z McLarena?
Simi, 23.11.2012 18:49[!]
Bo potrzebuje nowych wyzwań, nowych ludzi. Atmosfera się pogorszyła i koniec. Też uważam, że troszeczkę pocierpi, ale oby nie za długo. A zawsze może przyjść jakaś niespodzianka.
SilverX, 23.11.2012 18:51[!]
Jak można nie rozumieć decyzji Hamiltona? A co to niby ten McLaren? Jakiś team z kosmosu czy co?
IceMan11, 23.11.2012 18:53[!]
Czyli dla mnie nic nowego. Już tydzień temu wiedziałem, że McLaren będzie nieco z przodu. Na razie różnice nie są duże, więc mam nadzieję, że to jednak Seba zdobędzie PP.
katinka, 23.11.2012 18:58[!]
@Simi, no myslę, że dokładnie tak jak mówisz jest z Lewisem, nowe wyzwania, zmiana otoczenia. Czasem chyba w życiu dla niektórych ludzi, kierowców jest coś ważniejszego nawet od mega szybkiego bolidu, ale na pewno nie jest to kasa.
bufcik, 23.11.2012 19:00[!]
Spoko, spoko razem z Lewisem do Mercedesa przechodzą też wykresy telemetrii z McLarena :)
+AS+, 23.11.2012 19:11[!]
Tytul wydaje sie byc przesadzony - trzeba liczyc tylko na deszcz, moze dziewczynce sie nie uda.
kurcjusz, 23.11.2012 19:18[!]
Jak to dlaczego przechodzi ? Bylo o tym dosc szczegolowo i glosno. Nie chodzi o sama kase. Chodzi o zapisy w umowie wiazace kierowce ze stajnia. Nieodpowiadaly one kierowcy, ktory pomimo checi zmian nie mogl sie dogadac w tym temacie z pracodawca. W zwiazku z tym zmienia go. Nie widze w tym nic nadzwyczajnego i jak sam Mclaren powiedzial, nie chodzi tu o kase bo ta propozycje finansowa jaka dostal od Mercedesa oni wyrownali, probujac naklonic Hamiltona do pozostania. On jest bardzo dobrym kierowca, wie ze moze dyktowac warunki w zwiazku z tym. Jednak McLaren myslal inaczej. Przeliczyl sie i mysle ze sa tym przerazeni i oniemiali decyzja kierowcy. Hamilton dobrze zrobil. Zaproponowal cos i nie dostal zgody wiec mowi nara. Kazde jego obecne zwyciestwo i swietna jazda sa jak szpilka wbijana w McLarena ktory pewnie teraz po cichu pluje sobie w brode. A Hamilton? Moze bedzie w gorszym zespole ale juz wiadomo co soba reprezentuje i kariera stoi przed nim otworem : )
windulek, 23.11.2012 19:28[!]
@kurcjusz - flaszka dla Ciebie :)
michal132, 23.11.2012 19:32[!]
haahha HRT jak ciśnie chcą się pokazać czy co :D
ahn, 23.11.2012 19:48[!]
Co do nowych zespołów, to pamiętam taką wypowiedź kogoś z trójki nowych przed sezonem 2010 (to był chyba Caterham ale głowy nie dam): "Zdobycie pierwszych punktów z pewnością będzie bardzo emocjonalnym momentem". Ciekawe ile osób przewidziało, że cała trójka dalej będzie miała okrągłe zero przed ostatnim wyścigiem w trzecim sezonie. Ja nie, byłem raczej pewny że komuś się uda wcześniej przeczołgać choćby cudem na 10 miejsce w jakimś wyścigu ;)
Viewer, 23.11.2012 19:48[!]
33 stopnie, Wow. Te treningi moga byc w kwestii opon jednym wielkim niepowodzeniem :) Bo w niedziele pada, a w kwalifikacjach moze padac.
Challenger, 23.11.2012 20:53[!]
Patrząc na przekrój całego sezonu, wydaje mi się, że właśnie to Lewis powinien zdobyć tytuł. Gdyby nie fatalna passa tej konstrukcji zwanej Mclaren to wygrałby bezsprzecznie. Drugi pewnie byłby Alonso gdyby nie siła wyższa w postaci wypadków

No cóż, dla mnie dzisiejsze treningi nijak maja się do jutra bo jeśli ma padać to może się różnie dziać i na pewno będzie ciekawie.
iceneon, 23.11.2012 21:08[!]
Proponuje autorowi newsa dokladnie przeczytac tekst i poprawic literowki.
Post do usuniecia.
nygga, 23.11.2012 21:55[!]
może jeszcze zostać użyty strategiczny manewr... Massy ;-)
bo znany nam jest strategiczny manewr piquet'a jr.'a

@Challenger
za rok się okaże ile wart jest kierowca o inicjałach LH
możliwości bolidu Merca znamy...
michu_tarnow, 23.11.2012 23:38[!]
@nygga widząc możliwości bolidu Mercedesa śmiem twierdzić, że dużo wcześniej porzucili rozwój tegorocznego bolidu, przekładając siły na przyszłoroczny projekt. Lewis na pewno sprawi, że merc zaliczy w przyszłym roku duży progres i w "walce zespołowej" zmiażdży Rosberga. I tego mu życzę :)
LH85, 23.11.2012 23:55[!]
@michu_tarnow To że zmiażdzy Rosberga jest niemal pewne. Mam nadzieje że Lewis dobrze zrobił wybierając Mercedesa :)
Simi, 24.11.2012 09:09[!]
@michu_tarnow @LH85
A pamiętacie jak było z "miażdżeniem" Buttona? Wszyscy mówili, że Jenson wchodzi do paszczy lwa, a tymczasem sytuacja była zgoła inna. Dlatego nie można chyba skreślać Nico już na wstępie, bo jest dobrym kierowcą. Oczywiście, nie mam złudzeń co o tego, kto będzie liderem, ale Rosberg miał zbyt mało szans w czołowych bolidach. Co mogłoby się stać gdyby zamiast Heikkiego, to właśnie on przeszedł do McL?
jordan23, 24.11.2012 10:19[!]
Szkoda Alonso, ferrari nie dało rady z bolidem i po zawodach. oj szkoda , obym się mylił.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca