F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201215 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Michael Schumacher (P3/P1): To był bezproblemowy dzień i jestem jak na razie całkiem zadowolony z tego jak się sprawuje bolid. Balans jest całkiem niezły, a dobrze zbalansowany samochód w znacznej mierze przyczynia się do czasu okrążenia. Jako zespół jesteśmy w tym sezonie znacznie mocniejsi w niektórych obszarach i mamy znacznie lepszą bazę nad którą możemy pracować, jednakże nie jesteśmy jeszcze tam gdzie byśmy chcieli ale jestem przekonany, że dotrzemy do tego celu. Musimy się teraz dokładniej przyjrzeć danym, by dowiedzieć się gdzie tak naprawdę jesteśmy, ale z niecierpliwością czekam na kwalifikacje.

Nico Rosberg (P2/P5): Na chwilę obecną ważne dla nas było sprawdzenie różnych konfiguracji podczas treningu, by poprawić nasze tempo wyścigowe. Tak więc myślę, że to niezły początek weekendu, ponieważ dowiedzieliśmy się kilku interesujących rzeczy. Warunki były tak zmienne, że ciężko było podjąć odpowiednią decyzję co do ustawień, więc mieliśmy nieco kłopotów z przednimi oponami. Mogło to być spowodowane niskimi temperaturami i może się to zmienić bardzo szybko do czasu wyścigu tak, że nie obawiam się tego.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Lewis Hamilton (P1/P2): To był fantastyczny dzień. Po południu było sucho, więc udało nam się wykonać program. Wciąż pracujemy nam poprawą ustawień, jednak nowe części w samochodzie działają dobrze. Chłopaki w fabryce się spisali. Wyglądamy na mocnych, a ja skupiałem się na dłuższych przejazdach. Nadal możemy się poprawić, jednak sytuacja wygląda dobrze. Będę zmieniał skrzynię biegów w samochodzie przed trzecim treningiem. Kwalifikacje będą zacięte. Mam nadzieję, że uda nam się startować w najlepszej z możliwych pozycji i mimo wszystko będziemy rozpoczynać wyścig w grupie liderów. Kocham przebijanie się przez stawkę i zyskiwanie kolejnych miejsc.

Jenson Button (P8/P6): To był dla mnie trudny dzień. Starałem się znaleźć dobre ustawienia, jednak z powodu chłodu opony nie pracowały perfekcyjnie i trudniej było wyczuć samochód. Jutro powinno być trochę cieplej. Jak na razie nie rozumiemy temperatur opon i nie umiemy ich doprowadzić do optymalnego zakresu. Musimy to rozwiązać, jednak mamy wiele użytecznych informacji, które musimy przeanalizować – w nocy znajdziemy odpowiedni kierunek.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P7/P3): Stawka jest bardzo wyrównana. Nie widzieliśmy jeszcze wszystkiego, jednak myślę, że możemy być dość zadowoleni. Sprawdzaliśmy dziś wiele rzeczy i teraz musimy przejrzeć to wszystko i znaleźć najlepsze ustawienia. Jeśli spojrzy się na samochód to widać dużą różnicę w porównaniu do ustawień, których używaliśmy w Malezji, jednak ciężko jest ocenić jazdę, gdyż nie mamy porównania z tym torem. Jest zimniej niż podczas ostatnich dwóch wyścigów. Czuje się bardziej komfortowo w samochodzie, jednak zobaczymy. Ciężko jest powiedzieć czy jesteśmy konkurencyjni, jednak McLaren zdaje się być dobry w każdych warunkach.

Mark Webber (P6/P4): Sesje były różne, jeśli chodzi o pogodę, jednak udało nam się zebrać trochę przydatnych informacji. Udało nam się założyć opony slick dziś rano, a po południu wykonaliśmy kilka długich i krótkich przejazdów, co jest ważne w piątek. Mamy wiele danych do analizy i będziemy starać się poprawić jutro i w niedzielę. Przenieśliśmy się z toru, który miał 50°C na zimniejszy obiekt, wiec mamy więcej przyczepności, jednak ogólnie myślę, że idziemy w odpowiednim kierunku.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P5/P7): Mieliśmy nieco małych kłopotów do naprawienia, jednak ogólnie dzisiejsze sesje poszły gładko. Czasami widoczność była słaba i nie pomagało to w dostrzeżeniu gdzie tor jest mokry, a gdzie suchy. Mój bolid był po południu zdecydowanie lepiej zbalansowany niż rano i mam nadzieję, że spisujemy się tutaj dobrze. Oczywiście ciągle jest miejsce na poprawki jeśli chodzi o ustawienia. Gdy będziemy podejmowali decyzje co do jutrzejszego dnia, to nie będziemy się skupiali na dzisiejszych warunkach, ponieważ oczekujemy wyższych temperatur.

Sergio Perez (P4/P11): Balans mojego bolidu był lepszy w pierwszej sesji. Nie byłem z niego zbyt zadowolony w drugim treningu. Miałem problemy z hamulcami, które nie pracowały dzisiaj tak jak powinny i zbyt mocno traciłem temperaturę przednich opon na prostej. Było bardzo łatwo zablokować koła. Musimy poprawić ogólny balans bolidu przed kwalifikacjami. Mamy nieco pracy do wykonania, ale zgromadziliśmy wiele danych do analizy.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Paul di Resta (-/P8): To była dobra popołudniowa sesja i pozytywny start weekendu. Ustawienia bazowe były całkiem dobre i od razu zaczęliśmy pracę nad dopieszczaniem ich. Jeśli chodzi o opony to pośrednia i miękka mieszanka jest dość podobna, a nam udało się zebrać sporo danych podczas długich przejazdów na obu typach opon.

Nico Hulkenberg (P14/P9): Pierwszy trening był bardzo krótki z powodu pogody, jednak przejazdy, jakie wykonałem były pożyteczne, gdyż pod koniec sprawdziliśmy pośrednią mieszankę. Później zaliczyliśmy bezproblemowy drugi trening w suchych warunkach. To pozwoliło nam ukończyć nasz program, który zawierał długie przejazdy i porównanie opon. Już teraz dobrze się czuję w samochodzie, dobrze się prowadzi, a balans jest odpowiedni.

Jules Bianchi (P20/-): To była moja pierwsza sesja treningowa w F1 i pierwsza jazda po torze w Szanghaju. Staraliśmy się zrobić jak najwięcej, jednak pogoda utrudniła sprawę i nie przejechaliśmy zbyt wielu okrążeń. Po okrążeniu instalacyjnym tor był jeszcze mokry w niektórych miejscach i prawie od razu zaczęło znów padać, więc zdecydowaliśmy się zaczekać na poprawę warunków. Wyjechałem na mierzone okrążenie na oponach przejściowych, a później zmieniłem na slicki, jednak przyczepność była niska i ciężko było jechać na limicie. Dobrze było pracować z zespołem, a czas spędzony w samochodzie zawsze jest cenny.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P11/P10): To był normalny piątek, skupiliśmy się głównie na rozwoju nowych części aerodynamicznych w pierwszym treningu i na typowym porównaniu opon w drugim. Jak zawsze próbowaliśmy zobaczyć, która będzie najszybsza w kwalifikacjach, a która zapewni stałe osiągi na długim przejeździe. Podzieliliśmy się z Felipe pracą na torze, a teraz wszystko zależy od inżynierów, którzy przeanalizują dane oraz podejmą najlepszą decyzję, zarówno w kwestii poprawek, jak i tego, czego dowiedzieliśmy się o oponach. Rano padało, co nieco spowolniło nasz program, ale ogólnie daliśmy radę wykonać wszystko w drugiej sesji. Zdecydowanie brakuje nam nieco osiągów, postaramy się ich poszukać jutro, tak samo jak poprawić balans bolidu, zwłaszcza w obszarze przyczepności. Jest wiele do zrobienia, jeśli chcemy mieć dobre kwalifikacje.

Felipe Massa (P12/P17): Zdecydowanie nie mogę nazwać dzisiejszego dnia fantastycznym. Rano tor był nieco mokry i to oznaczało, że nie mogliśmy jeździć tak dużo, ile byśmy chcieli, podczas gdy po południu tor wysechł i zdołaliśmy wykonać typowy piątkowy program. Na moim pierwszym przejeździe na miękkich oponach, Glock wyjechał z toru w pierwszym zakręcie i byłem zmuszony zjechać do boksu, a to spowodowało, że nie mogłem wyciągnąć wszystkiego z tych opon i znacząco poprawić czasu. Jestem pewny, że byłbym znacznie szybszy od tego co widać w klasyfikacji. Nieco mnie to martwi, bo nie mogłem wykorzystać miękkich opon w odpowiedni sposób. Pod koniec sesji jeździliśmy z dużą dawką paliwa na pokładzie, by poprawić balans bolidu.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P9/P12): Pierwszy trening był praktycznie stracony przez pogodę, a wilgotny tor oznaczał, że mieliśmy tylko kilka czystych okrążeń. Jednak po południu było lepiej i byłem zadowolony z balansu bolidu na pośredniej mieszance, jednakże nie czułem dużego wzrostu osiągów gdy przesiedliśmy się na miękką. Tak więc jest to jeden obszar, któremu musimy się przyjrzeć dziś wieczorem, może warunki na torze nie pasowały za bardzo do miękkich opon. Ogólnie jesteśmy na podobnej pozycji co w ostatnich dwóch wyścigach porównując do innych. Jednak myślę, że jesteśmy nieco bardzo konkurencyjni niż w Malezji. Jestem tutaj bardziej zadowolony z bolidu i mam nadzieję, że dzięki temu będziemy mogli walczyć o czołową dziesiątkę.

Jean-Eric Vergne (P10/P14): To kolejny nowy tor dla mnie. Podoba mi się i szybko się go nauczyłem, jednak lekki deszcz rano zmniejszył ilość przejechanych okrążeń. O wiele więcej wykonaliśmy po południu, co było pozytywne. Jeździłem z innymi ustawieniami niż Daniel i uważam, że podzielenie się programem pomiędzy dwa bolidy dobrze zadziałało, a inżynierowie mają teraz masę danych do analizy. Nie jestem całkowicie zadowolony z bolidu, aczkolwiek jestem dość pewny tego, że możemy mieć jutro dobre tempo.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P24/P13): Rzadko ma się perfekcyjny samochód w piątek i są pewne rzeczy, które musimy poprawić. Szczerze mówiąc dzisiejszy wynik nie ma znaczenia przed resztą weekendu. Teraz musimy przyjrzeć się informacjom i zmienić w samochodzie to, co zwykle. Naszym celem są lepsze pozycje niż w ostatnich dwóch wyścigach. Dziś sprawdzaliśmy różne ustawienia, więc mamy sporo informacji i wiemy, w jakich obszarach musimy się poprawić.

Romain Grosjean (P17/P15): Rano warunki były trochę dziwnę, a po południu mieliśmy trudną sesję. Nie jesteśmy tam gdzie chcielibyśmy być, częściowo wynika to z niskiej temperatury, której się nie spodziewaliśmy, a wygląda na to, że ma ona wpływ na układ sił. Pozytywne jest to, że czuje się dobrze w samochodzie. Mamy kilka problemów z ustawieniami, jednak samochód nie jest beznadziejny. Jestem pewny, że poprawimy się jutro i jeśli pogoda znów się zmieni, to razem z nią zmienią się inne rzeczy. Nie łatwo jest nauczyć się nowego toru w zmiennych warunkach, jednak dobrze było wyjechać i znaleźć swój sposób na niego, a także pojeździć na oponach przejściowych. Tor w sam sobie jest przyjemny do jazdy i jestem zadowolony, że byłem dość blisko Kimiego. Będę dziś do późna pracował z inżynierami.

(Paweł Zając)
 
Williams

Pastor Maldonado (P15/P16): Rano warunki były dość trudne. Musimy poprawić nasze tempo kwalifikacyjne i będziemy pracowali nad tym wieczorem z moimi inżynierami. Wykonamy w nocy trochę zmian w bolidzie, jednak wygląda on mocniej jeśli chodzi o wyścig.

Bruno Senna (P--/P18): To był dla mnie produktywny trening. Nie znam toru zbyt dobrze, więc uczyłem się go, jednak ciągle się uczę, a jutro będziemy mieli nieco poprawek.

Valtteri Bottas (P13/P--): Warunki na torze były dzisiaj nieco trudne. Nigdy nie jeździłem bolidem Formuły 1 w mokrych czy wilgotnych warunkach, więc było to dla mnie nowe doświadczenie. Podobało mi się, było ciekawie. Pomimo ograniczonej ilości przejazdów ważnym było, że wykonaliśmy jeden na gładkich oponach i mogliśmy na nich jeździć pod koniec sesji.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P16/P19): Nieco trudny dzień i jeden z takich, kiedy nie wiem czy czegoś się dowiedzieliśmy. Poranne warunki oznaczały, że nie nauczyliśmy się zbyt wiele, mimo to dobrze było wykonać jakiś przebieg na przejściowych oponach, a po południu miałem nieco problemów z odnalezieniem przyczepności, jednak możemy nad tym popracować w nocy. Myślę, że możemy wyciągnąć z tego pakietu znacznie więcej, więc dopiero w kwalifikacjach zobaczymy gdzie jesteśmy względem stawki.

Witalij Pietrow (P--/P20): Moja sesja była nieco zakłócona i straciłem może jeden przejazd z powodu wymiany przedniego zawieszenia, jednak pomimo tego jestem całkiem zadowolony z reszty drugiego treningu. Degradacja opon nie wygląda najgorzej na obu mieszankach i myślę, że możemy poprawić nasz czas paroma zmiana w przyczepności mechanicznej, więc jeśli popracujemy mocno w nocy to jutro i w niedzielę możemy się dobrze spisać.

Giedo van der Garde (P19/P--): To nie była najłatwiejsza sesja treningowa, jednak jestem zadowolony z pracy, którą wykonałem i miałem dobre wsparcie inżynierów, więc myślę, że nie mogłem zrobić więcej w tych trudnych warunkach. Ogólnie balans bolidu był dobry. Trakcja jest dobra, tak jak stabilność przy hamowaniu się poprawiła od mojego ostatniego testu w Hiszpanii, więc to dobry znak, że bolid się rozwija. Biorąc pod uwagę poprawki, jakie zespół przygotował na ten wyścig, dajemy znać o tym, jak mocno naciskamy, by dołączyć do walki z zespołami przed nami i jestem zadowolony z mojej dzisiejszej szansy.

(Łukasz Godula)
 
Marussia

Timo Glock (P18/P21): Ogólnie był to pozytywny dzień jeśli chodzi o bolid i byłem zadowolony z mojego tempa. Niestety mieliśmy problem, który wynikł z błędu operacyjnego. Mimo, że jestem tym rozczarowany, to przynajmniej możemy być zadowoleni, że nie był to problem z bolidem. W zasadzie pakiet, włączając w to poprawki wydaje się być obiecujący i byłem zadowolony z dobrego balansu. Bolid jest uszkodzony, jak można było się spodziewać po takim uderzeniu, jednak jest to tylko kosmetyczne uszkodzenie, a podwozie jest całe. Będzie to długa noc dla mechaników, więc jest to frustrujący wynik tego dnia. Ze mną wszystko w porządku. Początkowo bolała mnie ręka od kierownicy, gdy uderzyłem w ścianę ale nie odniosłem żadnych obrażeń.

Charles Pic (P22/P23): Dzień rozpoczął się w trudnych warunkach, jednak wykonaliśmy cały program dotyczący aerodynamiki co jest dla nas ważne. Popołudniu wykonaliśmy symulacje przejazdów wyścigowych i założyliśmy miękki opony na sam koniec dnia. Ogólnie to był pozytywny wynik. To dla mnie nowy tor, a pozycja Timo pokazuje, że mamy potencjał, więc będzie to mój cel na jutro.

(Łukasz Godula)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P21/P22): Dzień rozpoczął się dziwną poranną sesją z powodu warunków pogodowych, jednak wszyscy mieli je takie samo. Popołudniowy trening przebiegł dobrze i byliśmy w stanie spróbować różnych ustawień, które pozwoliły nam poprawić balans bolidu zarówno na pośredniej jak i miękkiej mieszance. Daliśmy radę wykonać plan, ale jutro powinniśmy wykonać lekki progres. Zdecydowanie czuć różnice w porównaniu do GP Malezji, a zespół również pracuje lepiej, jednakże ciągle mamy dużo pracy do wykonania.

Narain Karthikeyan (P23/P24): Pogoda nam dziś nie sprzyjała w pierwszym treningu co oznaczało, że nie wykonaliśmy żadnego poważnego przejazdu. Miałem nieco problemów rano, ale po południu wypróbowaliśmy inne ustawienia i było dobrze. Musimy się przyjrzeć kilku rzeczom przed jutrem, zwłaszcza po stronie hamowania, ale poza tym wszystko poszło dobrze. Musimy się poprawić i tak też zrobimy. Jutrzejszy trzeci trening będzie dla nas bardziej reprezentatywny.

(Łukasz Godula)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lysy, 13.04.2012 12:26[!]
No to Red Bull i Wiliams powodzenia :)
katinka, 13.04.2012 12:44[!]
Cytat :
Kocham przebijanie się przez stawkę i zyskiwanie kolejnych miejsc.

Ja równiez to kocham Lewis w Twojej jeździe, więc powodzenia w wyscigu :)

A tak ogólnie, to dziwne, bo wyglada, ze w tym sezonie podczas treningow, kwalifikacji czy wyscigu, to Button ma wiecej problemow z Pirelkami niz Hamilton. Bolidy maja przeciez takie same, wiec moze sie rozchodzi o ustawienia lub jeszcze cos innego? Podobnie chyba w Ferrari, Massa musi miec kosmiczne problemy z oponami, bo az trudno uwierzyc, aby tak normalnie tracil sekunde do Fernando, nawet jesli Alo to najlepszy z najlepszych.
mateo36wrx, 13.04.2012 13:41[!]
Moim zdaniem Schumi może zdobyć jutro PP ale wyścig ukończy może około P10. Ten bolid zżera opony. Ale i tak życzę mu PP :)
cobra, 13.04.2012 13:55[!]
"możemy poprawić nasz czas paroma zmiana w przyczepności" zmianaMI
TommyYse, 13.04.2012 17:07[!]
@cobra
używa się funkcji "zgłoś błąd w newsie" - tylko nie pisz, że nie wiedziałeś -.-

Cytat :
w nocy znajdziemy odpowiedni kierunek
by Jenson

Czyli zakradniemy się do garaży konkurencji ? Jak to złowieszczo brzmi.
adnowseb, 13.04.2012 17:41[!]
Cytat :

Valtteri Bottas (P13/P--): Warunki na torze były dzisiaj nieco trudne. Nigdy nie jeździłem bolidem Formuły 1 w mokrych czy wilgotnych warunkach, więc było to dla mnie nowe doświadczenie.

Wielki ''szacun'' dla tego kierowcy.
Arya, 13.04.2012 22:06[!]
Heh, Mercedesy zżerały opony, a teraz nagle problemy z niską temperaturą?

Oj nieładnie, błąd w newsie wisi zgłoszony od sześciu godzin, a tu zero reakcji :< I to nie literówka, ale ortograf!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca