F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201215 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nico Rosberg najszybciej przejechał okrążenie toru w Szanghaju i ustawi swojego Mercedesa na pierwszym polu startowym. Za jego plecami znaleźli się Lewis Hamilton i Michael Schumacher. Kierowca McLarena otrzymał jednak karę przesunięcia o pięć pozycji za wymianę skrzynie biegów, więc wystartuje dopiero z siódmego pola. Oznacza to, że trzecie pole startowe przypadnie Kobayashiemu.

Sebastian Vettel nie wszedł do czołowej dziesiątki. W Q2 nie poprawił czasu uzyskanego podczas pierwszego przejazdu i znalazł się na jedenastym miejscu. Druga część czasówki była jednak niesamowicie ciasna – czołowa dziesiątka zmieściła się w mniej niż trzech dziesiątych sekundy.

Q1
Sesje kwalifikacyjną na torze w Szanghaju jako pierwszy rozpoczął Paul di Resta, który opuścił garaż minutę po zaświeceniu się zielonego światła. Po czterech minutach na torze nie mieliśmy tylko kierowców Red Bulla, Mercedesa i Kobayashiego. Kierowca Force India spokojnie zaczął – 1:38,190s, które kilka chwil później zostało pobite przez Felipe Masse, a chwilę później przez Hulkenberga, Sennę, Grosjeana, Maldonado i Buttona. Brytyjczyk wykręcił 1:37,165s.

Na 13 i pół minut przez zakończeniem sesji na czele znalazł się Hamilton, który legitymował się czas 1:36,763s, swoje okrążenie pomiarowe rozpoczął Vettel, a w między czasie na drugim miejscu pojawił się Kobayashi, a na czwartym Raikkonen z czasem o jedną dziesiątą wolniejszym niż Button. Czas Japończyka nie był przypadkiem, gdyż jego kolega zespołowy znalazł się na piątym miejscu. Vettel na swoim mierzonym okrążeniu zszedł poniżej 1:37 i znalazł się na trzecim miejscu, jednak Mark Webber pokonał Hamiltona o 0,05s i to on był liderem w połowie sesji.

Kierowcy Mercedesa po swoich pomiarowych okrążeniach wskoczyli na miejsce 4 (Schumacher) i szóste (Rosberg). Z czołówki tylko Kimi Raikkonen zdecydował się wyjechać na tor, by walczyć o poprawę czasu okrążenia. Felipe Massa założył miękkie opony i udało mu się wskoczyć na pierwsze miejsce z czasem 1:36,556s. Mieszanka z żółtym paskiem sprawiła, że również Senna, di Resta, Maldonado, Grosjean, Alonso i Perez, który wskoczył na czoło tabeli na minute przed końcem sesji.

Ostatecznie do Q2 nie zakwalifikowali się: Karthikeyan, De la Rosa, Pic, Glock, Pietrow, Kovalainen i Vergne. Niewiele jednak brakowało byśmy zobaczyli kilka niespodzianek. Założenie miękkich opon przez kierowców środka stawki sprawiło, że czołówka mocno przesunęła się w dół tabeli. Vettel zajął 15 miejsce, a bezpośrednio przed nim był Rosberg, Kobayashi, Raikkonen i Schumacher.

Q2
W drugiej części czasówki, na tor jako pierwsi wyjechali Raikkonen i Kobayashi. Po trzech minutach od rozpoczęcia sesji na torze nie mieliśmy tylko Romaina Grosjeana. Mierzone okrążenie jako pierwszy przejechał Kobayashi, który od razy zszedł poniżej 1:36s. Raikkonen pojechał niecałe pół dziesiątej szybciej niż Fin, jednak to Rosberg znalazł się na czele z czaseł o dwie dziesiąte lepszym niż kierowca Lotusa. Za jego plecami znaleźli się Schumacher i Hamilton. Vettel był szósty, Button siódmy, a Webber dziewiąty.

Grosjean zdecydował się wyjechać tak, by przejeżdżać swoje pomiarowe okrążenie, kiedy pozostali kierowcy będą zakładać nowe opony, jednak Francuz, po błędzie w trzynastym zakręcie, nie dokończył okrążenia. Na drugą turę przejazdów jako pierwsi wyjechali kierowcy Red Bulla, jednak nie poprawili oni czasu okrążenia. Poza Raikkonenem i kierowcami Mercedesa, wszyscy kierowcy wyjechali na tor. Alonso poprawił swój czas i wskoczył na szóste miejsce, dziesiąty był Massa, jednak trzeci czas Pereza wypchnął go z Q3.

Webber podkręcił tempo na kolejnym okrążeniu i wskoczył na pierwsze miejsce. Grosjean pojechał jedną tysięczną wolniej niż Hamilton i znalazł się na siódmym miejscu. Sebastian Vettel podczas kolejnego przejazdu również nie poprawił czasu okrążenia i znalazł się na 11 miejscu – 0,05s za plecami Fernando Alonso. Co ciekawe, czołowa dziesiątka zmieściła się w mniej niż 3 dziesiątych sekundy. Ostatecznie do Q3 nie zakwalifikowali się Ricciardo, Hulkenberg, Di Resta, Senna, Maldonado, Massa i Vettel.

Q3
Jako pierwszy do walki o pole position ruszył Raikkonen, zaraz za nim wyjechali kierowcy Mercedesa i Lewis Hamilton. Pozostali kierowcy pozostali w garażu. Kierowca Lotusa rozpoczął sesję z czasem 1:35,898s, jednak Rosberg przejechał fantastyczne okrążenie wykręcając 1:35,121. Schumacher i Hamilton wskoczyli na trzecie i drugie miejsce z czasami na poziomie 1:35,6s. W połowie sesji na torze pojawił się Mark Webber. Na trzy minuty przed końcem na torze zobaczyliśmy kierowców, którzy nie walczyli o czas na początku Q3.

W garażu zdecydował się pozostać Nico Rosberg. Mark Webber przejechał swoje pomiarowe okrążenie sekundę wolniej niż kierowca Mercedesa. Perez po przejechaniu swojego okrążenia znalazł się nieco ponad dwie dziesiąte za Webberem. Kobayashi wskoczył na czwarte miejsce wyprzedzając Raikkonena i Buttona, który znalazł się na szóstym miejscu. Alonso pojechał jedną dziesiątą wolnej niż Perez i ustawi swoje Ferrari na dziewiątym polu. Hamilton i Schumacher widząc, że nie są wstanie pobić Rosberga, nie dokończyli swojego okrążenia.

Syn byłego Mistrza Świata zapewnił zespołowi Mercedesa pierwsze pole position po powrocie w 2010 roku. Za jego plecami ustawi się Michael Schumacher. W drugiej lini zobaczymy Kobayashiego i Raikkonena. Trzeci rząd przypadnie Buttonowi i Markowi Webberowi, Hamilton po karze za wymianę skrzyni biegów ustawi swojego McLarena na siódmym polu startowym – tuż przed Sergio Perezem. Ostatni rząd to Alonso i Grosjean, który nie przejechał pomiarowego okrążenia w Q3.

Pierwsze pole startowe w wykonaniu Nico Rosberga jest pewnym zaskoczeniem. Czy niemiecka ekipa rozwiązała już swoje problemy z oponami i uda im się powalczyć o wygraną w wyścigu? Dowiecie się tego zaglądając na Wyprzedź Mnie!

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Chin

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,1m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
michu_tarnow, 14.04.2012 14:46[!]
@IceMan11 moim zdaniem większość teraz nie lubi Vettela za to jak się zachowywał po wygranych np. paluch w górę i za to też, że nie umie przegrywać. Zauważ, że po wygraniu monzy '08 on się naturalnie cieszył z sukcesu, a potem tylko sama zarozumiałość.
IceMan11, 14.04.2012 14:47[!]
@modlicha
"Vettel - Spokojna pewna jazda, wyrachowany spokój - kandydat na mistrza. Pan Dr. Mario chyba coś przegapił i powinien zastąpić Heidfelda Vettelem zwłaszcza że mają z nim jakiś tam kontrakt.

Uważam że Vettel Kubica Alonso to najlepsi w stawce kierowcy"

Jak szybko można zmienić zdanie, gdy kierowca zacznie regularnie wygrywać co nie? ;>

@michu_tarnow
Większość to nie lubi większości. Taka jest prawda.
Jeżeli łzy szczęścia i wzruszenia po zeszłorocznym zwycięstwie na Monzy to zarozumiałość to ja już nie wiem.
modlicha, 14.04.2012 14:48[!]
Ja myślałem że piszesz o manewrze na Monzy na Alonso w zeszłym roku.

Aaaa ty mówisz o wygranej po Monzy w 2008 roku. Cztery lata temu po prostu uważałem go za bardzo rozwojowego kierowcę. Napisałem też że to przyszłość F1.

No jak widzisz jego jazda przez 4 lata została podana u mnie surowej ocenie. Jest dobry ale jak widzisz są lepsi...Myślę że ty też dojdziesz wkrótce do takiego wniosku.
IceMan11, 14.04.2012 14:50[!]
@modlicha
Widać nie pamiętasz.
Na szczęście jestem ja!!! ;D

http://www.f1wm.p...amp;nr=14#komentarze
strona nr 2 ;)

I o dziwo źle wtedy pisałeś o Hamiltonie. Dlatego twoje komentarze moim zdaniem są mało warte. Chorągiewka. No wybacz.

Cytat :
@ Mair - dobrze napisałem nic się nie pomyliłem. Wymieniłem trójkę którą uważam za najlepszą obecnie. Z zastrzeżeniem że Alonso już sie starzeje a Vettel i Kubica to przyszłość.

Hamilton jest dobry ale nie najlepszy brak mu paru cech a raczej ma ich nadmiar np: gorąca głowa, niecierpliwość, brak myślenia na torze, (a nawet daltonizm :-D) - ma obecnie najlepszy samochód, a jazda na mokrym mu wychodzi ponieważ MAKI stosują manualną kontrolę obrótów silnika np w zakręcie. Taka kontrola trakcji w łopatce na kierownicy.

Umówmy się że postawiłbym go w drugim rzędzie z kierowcami takimi jak Massa, Raikkonen (choć ten sprawia ostatnio wrażenie jakby brał jakieś prochy nasenne)


Kolejny przykład obiektywizmu z twojej strony. Teraz po prostu obrałeś nowy cel - Vettel.

Wtedy był Hamilton, teraz Vettel. Jednego nie można Ci odmówić. Idziesz z duchem mody. Pozdro :)
modlicha, 14.04.2012 15:01[!]
A czy ja coś zmieniłem zdanie o Hamiltonie?

Nadal uważam że jest piekielnie szybki ale jak widać nie uniwersalny i wszechstronny. Gorąca głowa jak najbardziej aktualna.
Aczkolwiek obecnie w przekroju tych 4 lat uważam że Hamilton jest lepszy niż Vettel.

Kierowcy się zmieniają rozwijają, jeżdżą lepiej lub gorzej. Ich jazda podlega stałej ocenie. Jeśli od 4 lat Vettel nie rozwinął się wg mnie wystarczająco dobrze i uważam że są jednak lepsi od niego to lepiej to powiedzieć czy jak beton dalej uważać że jest najlepszy i zdania nie zmienie?
IceMan11, 14.04.2012 15:10[!]
@modlicha
Nie wiem. Po prostu dziwnym trafem krytykowałeś Hamiltona gdy większość tak robiła i teraz tak samo jest z Vettelem. Ja też krytykowałem Hamiltona w 2007 roku tylko z tego powodu, że był szybki. Na całe szczęście wyleczyłem się. Dlatego z autopsji wiem skąd taka nienawiść do Niemca - liczne zwycięstwa.
Mam tylko nadzieję, że tak jak ja, szybko się z tego wyleczycie.
Ja miałem za sobą 5 sezonów oglądania F1, a mimo wszystko okazywałem nienawiść w stosunku do Lewis'a. Co prawda byłem młody i głupi, ale teraz widzę, że było to karygodne zachowanie.

Alonso po zdobyciu swoich tytułów też nie był tak wszechstronnym kierowcą jakim jest obecnie teraz.
RoMan, 14.04.2012 15:17[!]
modlicha, 14.04.2012 15:19[!]
@IceMan11

No ale mi nie wmawiaj nienawiści do któregokolwiek kierowcy.

Po pierwsze Hamilton jest ewenementem trudnym do zakwalifikowania. W jego jeździe duża role odgrywają emocje i to go gubi.
Jeśli 4 lata temu mówiłem o Vettelu że jest dobry to wtedy tak odbierałem widocznie jego jazdę.
Po tych latach przekonałem się że do niedawna miał braki nawet w czymś takim podstawowym jak wyprzedzanie. Po prostu wygrywanie z PP jadąc pustym torem nie przekonywało mnie do jego talentu. A co będzię dalej to się zobaczy i dopiero oceni. Wg mnie jest kilku lepszych na dzień 14.04.2012.

Podobnie piałem z zachwytu nad Kobayashim po kilku występach w toyocie...no a na razie sam widzisz od tego czasu kilka naprawdę błyskotliwych manewrów wyprzedzania ale generalnie bez wyników. Może jutro coś pokaże. Na pewno będę mu i Jensonowi kibicował. Wymarzone podium 1-2 to Kobayashi i Jenson. W dowolnej kolejności. :-)

@RoMan
No oby Robek wrócił jak najszybciej. Skoro już tak pomyka rajdówką to niech nabiera siły. Trzeba wspomóc Ferrari :-D. Massa siedzi już na rozżarzonych węglach..

P.S. Dość agresywny styl jazdy jak na Kubice, nie uważacie? Zawsze mi się wydawało że rajdówką też starał się płynniej jeździć.
RoMan, 14.04.2012 15:47[!]
Zastanawiam się, czy nie fake. Ale dostałem to z iGoogle, gdzie mam poustawiane różne dziwne wyszukiwania i to odrobinę uwiarygadnia. Link do filmiku jest jeszcze co najmniej jeden - datowany niby na 7 kwietnia - nie jest za zielono, jak na ten dzień?
http://www.youtub.../watch?v=aqheH1w1USs

Edit:
http://powrotrobe...-roberta-kubicy.html
MairJ23, 14.04.2012 16:23[!]
@RoMan dobre i to - niech chlopak jezdzi - przynajmniej zycia nie zmarnowal.... ale wg tego co powiedzial ten fotograf z czego si epotem wycofal... nie ma szans na powrot Roberta do F1.
Adakar, 14.04.2012 17:19[!]
Czas Rosberga , jakby pojechał jeden z sektorów na skróty ...

@RoMan @modlicha
... Pytanie za 100 pkt. Kto jest za kółkiem jeśli Kubica w roli kibica jest na zakręcie ?
http://www.rally....ferobert-kubica.html

ehh ... we wszystko uwierzą, no we wszystko ...
MairJ23, 14.04.2012 19:10[!]
@Adakar dobrze wypatrzone - ale czytalem ze on jezdzil tym samochodem - nie ze mnie to cos obchodzi i fascynuje... tylko mowie co czytalem - ja juz nastawiony jestem ze go nie zobacze w F1. A z reszta zycia co RK robi to mnei to nie obchodzi... dupek jeden nie raczyl nawet swoich fanow poinformowac o co chodzi z nim po tym wypadku.... jakos dlatego przestalo mnie to obchodzic co sie z nim dzieje.

Ok a teraz z zupelnie innej beczki....
Opuscilem dzisiaj kwalifikacje :( pare piw za duzo polecialo wczoraj i jakos jak budzik dzwonil o 2 w nocy to nie chcialo mi si eruszyc... ale to co zobaczylem rano - wyniki - odebralo mi mowe. Nigdy w zyciu nie spodziewalbym sie takiego obrotu spraw - wiec wlasnei konczy mi sie sciaganie Qual i musze to ogladnac w spokoju :)
Wydaje mi sie ze mocno warto :)
Pisze to tylko dlatego ze naprawde jestem mocno zaskoczony wynikami 3ciej sesji i chyba kazdy sie ze mna zgodzi ze tez nie przewidzial takiego obrotu rzeczy.
Pozdro - nareszcie F1 stala sie znow nieprzewidywalna. :) zycze wszystkim super wyscigu jutro.

--EDIT--
Go Kobayashi :) Go Kamui :)
rvs, 14.04.2012 19:22[!]
@Adakar

Wiesz, gdybyś przeczytał notki prasowe, wiedziałbyś, że jeździły 3 auta (Fabia, 207, Clio) i nie tylko Kubica jeździł. Szczegółów nie znam, bo nie czytałem, ale tyle wiem.

Znam Twoje zapędy, więc od razu odpowiem: nie jestem kubicomaniakiem
modlicha, 14.04.2012 19:39[!]
@Adakar

Dokładnie jak mówi rvs. Kubica jeździł na zmianę z Andreą Crugnolą.
Fotograf który robił zdjęcia potwierdził że jeździł Kubica, potwierdził to również sam Crugnola.
Również w pierwszej wersji zanim wycofał swój wywiad mówi że Kubica nadal ma ograniczony zakres ruchów prawej ręki. Jednak jest na tyle sprawna że bez problemu obsługuje rajdówkę.

Zresztą jakbyś się interesował to byś wiedział że Kubica jeździł też już gokartem.
Ja nie przesądzam czy wróci do F1, ale to że odzyskał sprawność do normalnego życia i chociażby rekreacyjnej jazdy swoją rajdówką po roku czasu od wypadku bardzo cieszy. I tyle.
MairJ23, 14.04.2012 20:38[!]
@modlicha to prawda - cieszy...ale niesmak... i "co by bylo gdyby..." pozostaly :)
modlicha, 14.04.2012 20:53[!]
@MairJ23
Wiem że odczuwasz rozgoryczenie podstawą Roberta i tym brakiem informacji... ale weź pod uwagę że w tamtym roku Kubica oficjalnie powiedział do swoich fanów że rozpoczyna rehabilitację, walkę o powrót i że albo zobaczymy go z kaskiem na paddoku albo ogłosi koniec kariery. Od tamtej pory nie odzywa się. Tak obrał drogę i trzeba to uszanować, że aktualnie nie ma dla nas żadnych informacji. Po prostu recovery in progress. Kubica pewnie sam jeszcze nie wiedziałby co nam powiedzieć. Bo nie wie jaki będzie efekt końcowy - czyli taka sama szybkość jak przed wypadkiem. To my jesteśmy niecierpliwi.. to my pragniemy informacji..a tu trzeba jeszcze czasu na ostateczną odpowiedź.
MairJ23, 15.04.2012 00:35[!]
@modlicha To prawda - ale mieszkanie tu w USA nauczylo mnie jednego. Jak chcesz zeby ludzie cie szanowali czy to w biznesie czy to w zyciu prywatnym czy tez jako idole... to musisz miec z nimi kontakt - na dobre i na zle - ludzie cenia sobie szczerosc.
Oczywiscie nic nie stawia nas na pozycji ktora pozwalalaby cokolwiek od Roberta wymagac. Ale jakies oficjalne slowo raz na miesiac by wystarczylo - czy to juz nie ma Youtube ? lub Facebook ? - Come on. jest tyle opcji dzisiaj - nie trzeba zwolywac jakichkolwiek konferencji prasowych aby miec kontakt z fanami - thats all :)
oxiplegatz, 15.04.2012 01:05[!]
@modlicha - Jestem tego samego zdania. Robert jest cholernie ambitny i to nie w jego stylu byłoby zachowanie jakiego oczekiwali od niego niektórzy kibice, to znaczy pokazywanie się na padoku F1, komentowanie wyścigów w TV, czy temu podobne historie. Zawsze był maksymalnie skoncentrowany na tym co robił i tak samo jest teraz, gdy stara się wrócić do motosportu. On nie ma w sobie nic z celebryty i to mi się w nim podoba. Niezależnie jak się potoczą jego dalsze losy i mam nadzieję że będzie dalej rozwijał swoją pasję czyli ściganie. Osobiście chciałbym żeby udało mu się wrócić do F1.
marios76, 15.04.2012 08:53[!]
@Adakar Mogę ci podesłać swoje zdjęcie obok swojego auta? Albo takie gdzie robiłem foty jak dałem Krzychowi pojeździć? Też stwierdzisz, że nim nie jeździłem, bo na którejś focie mnie w nim nie ma? Co najmniej dziwne. Może się zmęczył, może minęła jego kolej, może jeszcze nie zaczął, może faktycznie nie jeździł. Możliwości jest wiele, twój wniosek znowu tylko JEDEN. Daj już spokój, bo w miarę idzie cię czytać. Jeden warunek- News nie może w żaden sposób dotyczyć Kubicy. Ja myślę, że wróci do tego co kocha, zrobi na tym niezłe pieniądze, zdobędzie sławę i uznanie. Ty zostaniesz tylko skromnym krytykiem zza monitora i klawiatury. Po twoich postach tu i na F1ultra widzę, że nie lubisz człowieka od początku- ale to już wiemy:) Straszne tylko, jak na każdym kroku starasz się uświadomić wszystkim, że na nic wiara i masa pracy, chęci i ludzkie zacięcie- nie znaczy to wiele, bo chcesz mieć rację... A ja podlewam kaktusy- ciekawe co powiesz pewnego sądnego dnia? Zajmie ci sporo czasu wyjaśnienie wszystkich bzdur które pisałeś, bo wątpię byś był człowiekiem, który potrafi w jednym zdaniu przyznać się do swojej głupoty i błędów.
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca