F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201222 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel wykorzystał zalety pierwszego pola startowego i wygrał Grand Prix Bahrajnu. Na drugim stopniu podium stanął Kimi Raikkonen, który pokazał jak ważne jest odpowiednie wykorzystanie opon. Trzeci był jego kolega zespołowy – Romain Grosjean.

Wyścig na torze Sakhir był dość nieprzewidywalny. Różnice w strategiach nie były aż tak duże, na czym skorzystał Paul di Resta zajmując szóste miejsce. Kierowcy McLarena zaliczyli najgorszy start w tym sezonie. Hamilton był zaledwie ósmy, a Button nie ukończył wyścigu z powodu awarii. Felipe Massa w końcu zdobył punkty, co oznacza, że tylko kierowcy nowych zespołów mają zerowy dorobek.

Niespodzianki już na starcie.

Czołowa trójka utrzymała swoje pozycje startowe, jednak w pierwszym zakręcie znalazł się za nimi Romain Grosjean, a Kimi Raikkonen, który zakwalifikował się jako jedenasty, był już siódmy. Również Massa i Alonso dobrze ruszyli z miejsca, jednak ta sztuka kompletnie nie wyszła Danielowi Ricciardo, który stracił na pierwszym okrążeniu aż 10 pozycji.

Massa miał całkiem niezłe tempo już od samego początku. Najpierw na pierwszym okrążeniu wyprzedził Rosberga w jedenastym zakręcie, a później na czwartym Raikkonena w strefie DRS. Chwilę wcześniej, w tym samym miejscu, Grosjean poradził sobie z Webberem i ruszył w pogoń za Hamiltonem. Raikkonen po dwóch okrążeniach uzyskał tempo i najpierw poradził sobie z Massą, a po kolejnych dwóch przejazdach wokół Sakhir również z Buttonem. W międzyczasie jego partner zespołowy poradził sobie z Webberem i awansował na trzecią pozycję.

Na dziesiątym okrążeniu Raikkonen wyprzedził Alonso w strefie DRS, a w pit lane zobaczyliśmy Buttona, Rosberga i Massę, którzy w takiej kolejności wrócili na tor. Okrążenie później do swoich mechaników zjechał Hamilton, Webber i Alonso, jednak w McLarenie pojawił się problem z dokręceniem lewego tylnego koła i Hamilton wypadł z walki o wygraną. Na dwóch kolejnych okrążeniach w boksach zobaczyliśmy Grosjeana, Vettela i Raikkonena. Urzędujący Mistrz Świata wyjechał na drugim miejscu, za Paulem di Restą, który jeszcze nie odwiedzał swoich mechaników.

W międzyczasie Button wyprzedził Alonso w czwartym zakręcie, więc czołowa dziesiątka po 13 okrążeniach wyglądała następująco: Di Resta, Vettel, Grosjean, Kobayashi, Webber, Raikkonen, Button, Alonso, Hamilton i Rosberg.

Lotus wskakuje na podium

Di Resta nie długo cieszył się z pozycji lidera, gdyż na 14 okrążeniu musiał oddać pola Vettelowi. Szkot zjawił się u swoich mechaników dopiero dwa okrążenia później. Hamilton próbował odrabiać straty i podczas 15 rundy wokół Sakhir wyprzedził Alonso w czwartym zakręcie. W międzyczasie Kimi Raikkonen, któremu założono miękkie opony, zaczął podkręcać tempo. Najpierw poradził sobie z Markiem Webberem, a później, po pit stopach Di Resty i Kobayashiego, wskoczył na trzecie miejsce. Fin kręcił lepsze czas niż Grosjean i zaczął powoli zbliżać się do swojego partnera zespołowego.

Kierowca Force India po swoim pit stopie wyjechał na dwunastym miejscu, co pozwalało mu myśleć o wysokiej pozycji. Szkot od razu zabrał się do odzyskiwania pozycji. Na 22 okrążeniu zyskał aż dwie pozycje, kiedy wykorzystał drobne błędy Pereza i Maldonado, którzy walczyli o pozycję tuż przed jego nosem. Na 24 okrążeniu zawodnicy z czołówki rozpoczęli drugą serię postojów – Button Rosberg i Massa. Okrążenie później Raikkonen wyprzedził Grosjeana, a w boksach zobaczyliśmy Webbera, Alonso i Hamiltona, który po raz kolejny miał problemy i jeszcze bardziej powiększył stratę. Raikkonen zjechał po pośrednie opony na 26 okrążeniu i bez najmniejszych problemów wyjechał przed Markiem Webberem.

Na kolejnym okrążeniu w boksach pojawili się Vettel i Grosjean. Kierowca Red Bulla bez problemów utrzymał pozycję, jednak zawodnik Lotusa spadł za Raikkonena. Na tym samym okrążeniu Pastor Maldonado, w wyniku uszkodzenia opony, obrócił się i po zjeździe do alei serwisowej zakończył swój wyścig. Na trzydziestym okrążeniu kłopoty ponownie miał jadący na dwa postoje Di Resta. Szkot najpierw stracił pozycję na rzecz Webbera, a cztery okrążenia później na rzecz Buttona, zaraz po tym zobaczyliśmy go w boksach po ostatni komplet opon.

W międzyczasie Raikkonen dogonił Vettela i próbował go wyprzedzić. Fin nie umiał jednak znaleźć sposobu na dobrze broniącego się Mistrza Świata. Od 38 do 42 okrążenia w boksach pojawiło się większość kierowców z czołówki, a po ich wyjazdach klasyfikacja prezentowała się następująco: Vettel, Raikkonen, Grosjean, Di Resta, Rosberg, Button, Alonso, Kobayashi, Hamilton, Massa.

Pościg za Vettelem

W przeciwieństwie do wyścigu w Chinach, tutaj końcówka wyścigu była dość spokojna. Webber sporo stracił do kierowców Lotusa, a Di Resta równie dużo do Australijczyka. Z tyłu Hamilton i Massa awansowali o jedną pozycję, po tym jak wyprzedzili Kobayashiego, a Nico Rosberg poradził sobie z Di Restą na 53 okrążeniu. Dwie rundy później dopełnił się dramat McLarena. Problemy z oponą zmusiły Jensona Buttona do nadprogramowego zjazdu do boksu i tym samym pozbawiły go siódmej pozycji. Kilka chwil później awarii uległ dodatkowo silnik i Brytyjczyk nie zobaczył flagi w szachownicę.

Emocjonujący był pojedynek na czasy pomiędzy Vettelem, a Raikkonenem. Po ostatnim pit stopie Niemiec wyrobił sobie ponad 3 sekundy przewagi nad Finem, jednak w pewnym momencie kierowca Lotusa zaczął redukować stratę. Ostatecznie jednak nie udało mu się zbliżyć do Vettela na tyle, by pomyśleć do ataku i skład podium nie uległ zmianie.

Zwycięstwo Sebastiana Vettela, podobnie jak kierowcy Lotusa na podium, były dość niespodziewane. Pirelli i system DRS po raz kolejny zasiało nutkę nieprzewidywalności do wyścigu Formuły Jeden, nawet na takim torze jak Sakhir. Kolejne spotkanie z królową sportów motorowych już za trzy tygodnie podczas GP Hiszpanii, a wcześniej podczas weekendu majowego, odbędą się trzydniowe testy na torze Mugello. Oba te wydarzenia będziecie jak zwykle mogli prześledzić na łamach Wyprzedź Mnie!

Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Bahrajnu

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 32%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
IceMan11, 22.04.2012 21:19[!]
@bass001
Dzięki wielkie :)

W końcu Lotus pokazał, że są szybcy (nie każdy wierzył), a wcześniejsze niepowodzenia były tylko spowodowane wypadkami przy pracy.
chris99, 22.04.2012 22:07[!]
U mnie Live Timing nie działał, prawie cały wyścig kombinowałem z Javą (zresztą niepotrzebnie).
Cztery silniki Reanult z przodu, czy to przypadek?
Brawo Kimi i Romek!! Dobrze zastąpili Roberta. Oby tak dalej!
modlicha, 22.04.2012 22:38[!]
@chris99
U mnie też live timing do kitu. Java ładowała i ładowała.
Zalogowałem się na chwilę do "darmowej" (czyt. bez zabezpieczeń) sieci sąsiada i tam o dziwo wszystko poszło - myślałem że to mój router. Ale nie chciałem sępić sąsiadowi więc ratowałem się aplikacją na telefonie i po 3G szło bez problemu.
mbwrobel, 22.04.2012 22:55[!]
Nareszcie Lotusy pokazały na co je stać. Brawo! Oby tak dalej.
Myślę, że Kimi wolał pewne drugie miejsce, niż ryzykowną walkę o zwycięstwo. Na tak zasypanym kawałkami gumy torze nie było łatwo w miarę bezpiecznie wyprzedzić Red Bulla prowadzonego - bądź co bądź - przez innego mistrza świata. Z kolei Vettelowi zdecydowanie łatwiej przychodzi utrzymanie pozycji lidera, niż jej wywalczenie.
Jarek, 22.04.2012 23:08[!]
Nigdy nie życzyłem nikomu źle i nie mam nic do Vettela, ale jakby mu coś się dzisiaj przytrafiło byłbym najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi ;) Brawo chłopaki, brawo
monako, 23.04.2012 01:41[!]
U mnie live timing z formula1.com działał bez zarzutów. Wprawdzie wyprzedzał sytuację z toru o jedno okrążenie niż transmisja z ipla.tv, ale nie można mieć wszystkiego;) Poza tym pierwszy raz oglądałem wyścig z live timingiem i byłem zachwycony. Sytuacja na torze jeszcze nigdy nie była tak przejrzysta jak z tym umilaczem.
jednooki_cyklop, 23.04.2012 11:12[!]
@monako
No dokładnie, jak ważny jest livetiming zorientowałem się wtedy, gdy go zabrakło.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca