|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2012 | 22 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Mercedes
Nico Rosberg (P4/P1): To był dobry początek weekendu. Dobrze jest być dziś najszybszym, jednak wiemy, że to nie ma znaczenia. Najważniejszą rzeczą wciąż jest poprawa naszego tempa wyścigowego. Jak na razie wygląda ono przyzwoicie, jednak musimy przeanalizować nasze tempo na długich przejazdach względem rywali. Warunki są naprawdę ciężkie, więc wyścig będzie dość wymagający z perspektywy opon.Michael Schumacher (P7/P5): Dobrze dziś zaczęliśmy, a nasze długie przejazdy są satysfakcjonujące, tak jak i czasy okrążeń. Niestety nie udało mi się ukończyć mojego szybkiego okrążenia z powodu korku. Zobaczymy, co stanie się jutro i w niedzielę, gdyż opony bardzo szybko się kończą, więc głównym problemem będzie dbanie o nie. Musimy sprawdzić, co możemy zrobić, jednak początek weekendu zdecydowanie nie był zły.(Paweł Zając)
Red Bull
Mark Webber (P8/P2): To był całkiem wymagający dzień, podczas którego staraliśmy się złożyć wszystko w jedną całość. Jeśli chodzi o opony, to były one niespodzianką ze względu na ich zachowanie – tracą bardzo szybko przyczepność, ale jest tak samo dla wszystkich. Jest tutaj kilka szybkich samochodów – oczywiście nie wiemy z jakim obciążeniem jeździli inni, ale znów wygląda na to, że stawka będzie ciasna. Ogumienie będzie odgrywało główną rolę w niedzielnym wyścigu.Sebastian Vettel (P2/P3): Wykonaliśmy wiele przejazdów, co mnie cieszy. Jeśli chodzi o ustawienia, to uważam, że w Chinach otrzymaliśmy odpowiedzi, których szukaliśmy i to pomaga nam tutaj. Teraz musimy spojrzeć na to, gdzie się znajdujemy w porównaniu do innych. Jest tu bardzo gorąco i w rezultacie opony mocno dostają w kość, ale jest tak samo dla wszystkich. Sądzę, że to inni są faworytami w ten weekend, ale skupiamy się na sobie ostro pracując. Poczyniliśmy krok naprzód, jednak zobaczymy jutro gdzie się dokładnie znajdujemy.(Karol Zając)
McLaren
Lewis Hamilton (P1/P4): Oszczędzanie ogumienia będzie tu prawdziwym wyzwaniem. Nawierzchnia toru jest niezwykle gorąca, a ilość energii przechodzącej przez opony podczas hamowania jest wręcz nie do pojęcia. Temperatura wciąż rośnie, aż w końcu czujesz się jak na ślizgawce. Degradacja ogumienia będzie tu problemem dla każdego, a wszystko sprowadza się do tego, kto będzie najlepszy w ich oszczędzaniu. Ogromną rolę odgrywał dziś także kierunek wiatru. Na jednym okrążeniu doświadczałeś wiatru wiejącego wprost na ciebie od strony czwartego zakrętu, a na kolejnym kółku wiało już w plecy lub w bok. Na tym torze wytwarza to wielką różnicę. Mój najlepszy rezultat został ustanowiony półtorej godziny przed tym jak uczynił to Nico Rosberg, a wiatr bardzo się wtedy różnił. Ogólnie Mercedesy wyglądają na bardzo szybkich. Jesteśmy gdzieś obok nich, ale więcej dowiemy się jutro. Ogólnie za nami trudny dzień. Zmierzyliśmy się z wymagającymi wyzwaniami, ale ogólnie wszyscy jesteśmy na tym samym pokładzie.Jenson Button (P5/P6): To był ciekawy dzień podczas którego starałem się znaleźć balans na obu rodzajach mieszanek ogumienia. Samochód zachowywał się tu inaczej niż podczas pierwszych trzech rund mistrzostw. Być może przesadziliśmy z balansem i musimy postawić krok w tył. Dziś w nocy będzie trzeba wykonać kilka prac aby poprawić naszą sytuację, ale jestem pełen nadziei na rozwiązanie problemów przed jutrzejszymi jazdami. Przez cały dzień moje rezultaty nie należały do najlepszych. Na pojedynczym okrążeniu na bardzo szybkich wyglądają Mercedes i Red Bull. Nie wydaje mi się jednak, że tak samo będzie w wyścigu. Pomijając czasy, po prostu nie czuję się całkowicie zadowolony z obranego przez nas kierunku. Zaczęliśmy rozmawiać o tym, co powinniśmy zrobić przed sobotą i pojawiło się już kilka pozytywnych uwag co do nowego podejścia.(Nataniel Piórkowski)
Sauber
Kamui Kobayashi (P16/P7): Z perspektywy technicznej nie mieliśmy żadnych problemów, ale walczymy z temperaturą ogumienia. Czasy okrążeń na miękkiej mieszance podczas krótkich przejazdów nie wyglądają źle, ale wciąż mamy jeszcze do trochę pracy z myślą o kwalifikacjach. Duża poprawa jest niezbędna, gdy mamy na myśli długie stinty i jeśli o mnie chodzi, to musimy popracować nad obiema mieszankami, miękką i pośrednią. Będziemy teraz oceniać zebrane dane i zobaczymy, jak jeszcze możemy się poprawić.Sergio Perez (P11/P10): Za mną bardzo pozytywny dzień. Cieszę się z udanego piątku i jestem zadowolony z wykonanej pracy. Nauczyliśmy się bardzo dużo o degradacji tylnych opon, a każdy ma z tym tutaj problemy. Przed kwalifikacjami musimy jednak dopracować nasze ustawienia, ale jestem bardzo pewny siebie.(Nataniel Piórkowski)
Ferrari
Fernando Alonso (P13/P8): To jeden z niewielu torów na którym wygrałem trzy razy i zazwyczaj dobrze się tu spisuję. Dzisiaj również była to przyjemność, jeździć ponownie na torze Sakhir. Pierwszy dzień GP Bahrajnu jest zawsze bardzo trudny, ponieważ warunki na torze nigdy nie są najlepsze, głównie z powodu piasku i wiatru. Poza tym tor jest wykorzystywany bardzo rzadko, co dodaje trudności w interpretacji wyników z piątku, być może jest tu trudniej niż na innych obiektach. Dlatego nie wszystkie dzisiejsze wybory co do ustawień okazują się odpowiednie, ponieważ musimy pamiętać, że trasa zmieni się znacznie do niedzieli. Staraliśmy się jak najlepiej sprawdzić zachowanie opon, mamy tutaj te same mieszanki co w Szanghaju, jednak temperatury są zdecydowanie inne. Ciągle jest wiele do zrobienia, zwłaszcza z tylną osią, by dawała więcej przyczepności.Felipe Massa (P15/P12): To był bardzo gorący dzień i skoncentrowaliśmy się głównie na analizie zachowania opon Pirelli. Z tego co można było zauważyć, degradacja jest bardzo wysoka na obu mieszankach, bardziej niż na innych torach. Było to ważne zadanie, zwłaszcza patrząc na wyścig, jednak również w odniesieniu do kwalifikacji. Bez wątpienia ciągle mamy dużo pracy do wykonania. Najważniejszą rzeczą jest poskładanie wszystkiego w całość, by bolid miał równe osiągi, oraz jak najmniejszą degradację opon.(Łukasz Godula)
Lotus
Romain Grosjean (P10/P9): W tym sezonie temperatury zmieniają się z wyścigu na wyścig. To sprawia, że zespołowi ciężko jest ustawić samochód. Znacznie lepiej orientujemy się jak zachowuje się bolid i mam nadzieję, że dzięki temu jutro będziemy mieli lepsze osiągi. Myślę, że możemy być dość zadowoleni z naszego dnia. Zrobiliśmy cały program i przejechaliśmy sporo kilometrów. Mocno się poprawiliśmy w stosunku do tego, gdzie byliśmy w Chinach w tym momencie. Czuje się pewnie na długich przejazdach i jutro będę cisną jtak mocno jak tylko można na pojedynczym okrążeniu.Kimi Raikkonen (P9/P13): Miękkie opony były dziś lepsze, jednak musimy sprawdzić, które będą spisywały się lepiej na długich przejazdach. Jest jeszcze za wcześnie by coś powiedzieć na ten temat, musimy przejrzeć dane. Warunki na torze były zaskakująco dobre od samego początku, nie czułem zbyt dużej różnicy podczas drugiej sesji. Miejmy nadzieję, że wiatr nie nawieje piasku na tor. Zużycie opon powinno być interesujące. Są pewne rzeczy, które kierowca może zrobić, by je zminimalizować, jednak więcej można zyskać dzięki zmianom w ustawieniach. Mam nadzieję, że znajdziemy dobre rozwiązanie.(Paweł Zając)
Toro Rosso
Daniel Ricciardo (P20/P11): Udało nam się poprawić, po tym jak pierwsza sesja nie poszła nam zbyt dobrze. Nie umieliśmy zmusić opon do odpowiedniej pracy, koła ślizgały się przy pośredniej mieszance, ta się przegrzewała i brakowało przyczepności. Wiedzieliśmy, co trzeba zrobić, jednak nie działało to na torze. Druga sesja poszła nam lepiej, gdyż awansowaliśmy w tabeli z czasami. Ważniejsze jest jednak to, że lepiej czuję samochód. Wciąż musimy się poprawić, jeśli chodzi o przygotowanie samochodu do kwalifikacji to mamy kilka możliwości. Co do opon, to powiedziałbym, że miękkie lepiej sobie radzą z warunkami. Myślę, że nikt nie zdecyduje się na jeden postów w niedzielę, a oszczędzanie tylnych opon będzie priorytetem.Jean-Eric Vergne (P17/P14): Bardzo ciężki dzień dla mnie i dla moich mechaników. Rozpoczęliśmy pierwszy trening jeżdżąc bolidem w starej specyfikacji, takiej jak w Szanghaju, podczas gdy Daniel używał nowszej. Jego pracowała lepiej, więc zmieniliśmy bolid przed drugą sesją. Widać zdecydowaną poprawę i zrobiliśmy dobry krok naprzód, jednak musimy jeszcze poprawić balans. Opony łatwo się przegrzewają, więc zarządzanie niemi jest dość trudne i będzie kluczowe w wyścigu.(Paweł Zając)
Williams
Pastor Maldonado (P12/P15): To był pracowity dzień, ale zrealizowaliśmy nasz program. Koncentrowaliśmy się na naszym tempie wyścigowym, ale jestem zadowolony z ogólnego zachowania samochodu i jego tempa, które wygląda na bardzo spójne. Nie mogę się już doczekać jutrzejszych kwalifikacji.Bruno Senna (P--/P18): Za nami dość trudny dzień, który stał pod znakiem wymagających warunków na torze. Znaleźliśmy dobry kierunek dla samochodu, a dłuższe przejazdy wykonane podczas drugiego treningu wyglądały bardzo spójnie. Teraz musimy opracować optymalne ustawienia na wyścig.Valtteri Bottas (P14/P--): Dziś było całkiem gorąco, ale nie tak wilgotno jak w Malezji. Mamy wszystkie dane których potrzebowaliśmy tego poranka, więc za mną produktywna sesja, dzięki której mogłem powiększyć swoją liczbę przejechanych kilometrów, wykonując przy tym równe przejazdy. Ogólnie jestem zadowolony z tego jak poszło i sądzę że w niedzielę będziemy świadkami dobrego wyścigu.(Nataniel Piórkowski)
Caterham
Witalij Pietrow (P19/P16): To był dla nas dobry dzień. Przejechaliśmy przyzwoitą liczbę okrążeń w obu sesjach i byłem zadowolony z samochodu przez cały dzień. Będzie ciężko dla obu rodzajów opon w niedzielę, ale pod względem osiągów wyglądamy całkiem nieźle na miękkiej mieszance i planujemy kilka zmian, które wypróbujemy jutro, aby wycisnąć więcej z pośrednich opon. To jasne, że degradacja ogumienia będzie najczęściej omawianą kwestią w niedzielę i sądzę, że zobaczymy dużo pit stopów. Oznacza to, że strategia i postoje będą bardzo ważne i cokolwiek się stanie, dla fanów będzie to ekscytujący wyścig.Heikki Kovalainen (P18/P17): To był dobry dzień pod względem przebiegu i ilości zebranych danych. Tor dziś rano nie był tak bardzo zakurzony, o co tak się obawialiśmy, więc poziom przyczepności był ok. Oznaczało to, że mogliśmy zobaczyć poziom degradacji podstawowych opon podczas pierwszego treningu i od razu było jasne, że ciepło i charakterystyka toru będą wymagały w niedzielę odpowiedniego zarządzania oponami. Przyczepność tyłu bolidu jest tym, na co będziemy musli zwrócić szczególną uwagę i wypróbowaliśmy kilka zmian w ustawieniach, abyśmy mogli lepiej zarządzać ogumieniem, ale sądzę, że każdy ma ten sam problem.(Mateusz Szymkiewicz )
Marussia
Timo Glock (P22/P19): To był trudny dzień, szczególnie w drugim treningu. Rano mieliśmy normalny program i sprawdzaliśmy nowe części. Sporo pracowaliśmy na aerodynamiką i zebraliśmy wiele danych, jednak bardziej na przyszłość niż w kontekście tego weekendu. Druga sesja była trudna z powodu opon. Bardzo szybko się zużywały i niekorzystnie wpływały na stabilność tyłu podczas długich przejazdów. Samochód wciąż ciężko się prowadzi, więc musimy znaleźć sposób, aby to zmienić. Generalnie nie jest to najlepszy start weekendu. W kilku ostatnich wyścigach mieliśmy lepsze piątki. Mamy sporo do zrobienia w ciągu nocy.Charles Pic (P21/P20): Dziś skupiałem się nad przygotowaniami do wyścigu – porównywaniu opon przy różnym obciążeniu paliwem. Sprawdzaliśmy także, co można zrobić z hamulcami i zużyciem opon. Podzielenie pracy sprawiło, że mamy sporo danych i myślę, że wszyscy w stawce muszą sobie radzić z podobnymi problemami.(Paweł Zając)
HRT
Pedro de la Rosa (P23/P21): Możemy powiedzieć, że osiągnęliśmy nasz dzisiejszy cel, którym było sprawdzenie, czy zmiany wprowadzone do samochodu w obszarze chłodzenia działają dobrze. Zagwarantowałoby to nam, że możemy z pewnością przystąpić do reszty weekendu. Poza tym cierpieliśmy z powodu sporej degradacji tylnych opon, ale myślę, że wszyscy mają ten sam problem. Jest to spowodowane temperaturą i rodzajem toru. Testowaliśmy opony miękkie i średnie, a podczas długiego przejazdu podzieliliśmy się pracą z Narainem. On jechał na pośrednim, a ja na miękkim ogumieniu, aby zobaczyć które z nich jest najlepsze. Poprawiliśmy balans auta i jestem zadowolony, ale jutro powinniśmy określić niektóre rzeczy bardziej precyzyjnie.Narain Karthikeyan (P24/P22): Dzisiaj sprawdzaliśmy różne ustawienia, które pomogą nam zaoszczędzić opony, ponieważ jest bardzo gorąco i ogumienie szybko się zużywa. Oprócz pracy spędzonej z oponami Pirelli, przejechaliśmy wiele okrążeń, aby sprawdzić czy samochód się przegrzewa, ale wydaje się, że wszystko jest już dobrze. Jutro zmienimy kilka rzeczy i dostosujemy samochód do wyścigu. Mimo, że warunki są nieco ekstremalne, dzisiaj poszło nam dobrze i mam nadzieję, że tak pozostanie przez resztę weekendu.(Mateusz Szymkiewicz )
Force India
Paul di Resta (P3/P23): Tor był bardzo zielony i na początku trochę zakurzony, ale szybko zrobiliśmy nasz program i popracowaliśmy nad balansem, chłodzeniem, a także sprawdziliśmy jak czujemy miękkie i pośrednie opony. Podstawowe ustawienia nie są złe, ale naszym celem na jutro jest poprawić nasze osiągi w wolnych zakrętach.Nico Hulkenberg (P6/P24): Dzisiaj mieliśmy inne podejście do pierwszego treningu i sprawdzaliśmy wszystkie trzy komplety opon, aby uzyskać potrzebne dane na wyścig. Sesja poszła dobrze i samochód był całkiem niezły od początku, chociaż mamy jeszcze wiele do zrobienia podczas trzeciej sesji treningowej.(Mateusz Szymkiewicz )
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|