|
|
|
|
|
|
Gran Premio de España Santander 2012 | 13 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Suma postojów |
|
1. | Maldonado | Mu | Tn (11) | Tn (24) | Tn (41) | | 3 |
2. | Alonso | Mu | Tu (10) | Tu (26) | Tu (44) | | 3 |
3. | Räikkönen | Mu | Mu (11) | Tn (27) | Tn (48) | | 3 |
4. | Grosjean | Mu | Mu (10) | Tn (26) | Tn (51) | | 3 |
5. | Kobayashi | Mn | Tn (8) | Tn (26) | Tu (41) | | 3 |
6. | Vettel | Mu | Tn (7) | Tn (27) | DT (30) | Tn (42) | 4 |
7. | Rosberg | Mu | Mu (9) | Tn (22) | Tn (40) | | 3 |
8. | Hamilton | Mu | Tn (14) | Tn (35) | | | 2 |
9. | Button | Mu | Tn (9) | Mu (25) | Tn (38) | | 3 |
10. | Hülkenberg | Mu | Mn (10) | Tn (19) | Tn (39) | | 3 |
11. | Webber | Mn | Tn (6) | Tn (17) | Tn (40) | | 3 |
12. | Vergne | Mu | Tn (10) | Mn (23) | Tn (40) | | 3 |
13. | Ricciardo | Mu | Tn (11) | Mn (25) | Tn (39) | | 3 |
14. | di Resta | Mu | Tn (9) | Tn (23) | Tn (42) | | 3 |
15. | Massa | Mn | Tn (10) | DT (28) | Tn (29) | Tu (45) | 4 |
16. | Kovalainen | Mn | Mn (13) | Mu (27) | Tn (43) | | 3 |
17. | Pietrow | Mn | Tn (10) | Mn (28) | Tn (44) | | 3 |
18. | Glock | Mn | Mu (14) | Tn (26) | Tn (47) | | 3 |
19. | de la Rosa | Mn | Mu (10) | Tn (19) | Tn (35) | Mu (54) | 4 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Perez | Mu | Tn (1) | Tn (17) | Tu (37) | | 3 |
| Pic | Mn | Mu (15) | Tn (27) | | | 2 |
| Karthikeyan | Mn | Mn (11) | Tn (22) | | | 2 |
| Senna | Mn | | | | | 0 |
| Schumacher | Mu | Mu (10) | | | | 1 |
|
|
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
T = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Z Pastorem Maldonado ruszającym z pole position i Lewisem Hamiltonem startującym z końca stawki, wyścig zapowiadał się pasjonująco. Tak też się stało, także za sprawą strategii dotyczącej opon. Maldonado i Williams byli bardzo szybcy już od piątkowych treningów, regularnie wykorzystując wszystkie możliwości obu mieszanek. Na ostatnich dziesięciu okrążeniach byliśmy świadkami fantastycznego pojedynku między nim i Alonso. Dzieliła ich mniej niż sekunda, a obaj stosowali podobną taktykę. Pokazali, że umieją bardzo dobrze dbać o opony i uniknęli gwałtownego spadku formy ogumienia mimo ostrej walki o zwycięstwo w wyścigu. Opony pomogły w stworzeniu efektownego widowiska, ale jako oficjalny dostawca ogumienia zawsze będziemy pracować w zgodzie z zespołami i promotorem, a kierunek naszego przyszłego rozwoju będzie podyktowany ich życzeniami. Ze sportowego punktu widzenia naszym zdaniem to świetnie, że po pięciu wyścigach mamy pięciu różnych zwycięzców w pięciu różnych samochodach – zwłaszcza po tak zasłużonym triumfie jak dzisiejsza wygrana Pastora i Williamsa”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|