F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Santander 201213 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:23,399--38
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:23,5630,1640,16438
3.8Nico RosbergMercedes F1 W031:23,7710,3720,20841
4.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:23,9090,5100,13832
5.9Kimi RaikkonenLotus E201:23,9180,5190,00932
6.10Romain GrosjeanLotus E201:23,9640,5650,04637
7.2Mark WebberRed Bull RB81:24,0650,6660,10134
8.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:24,0800,6810,01536
9.14Kamui KobayashiSauber C311:24,2140,8150,13441
10.12Nico HulkenbergForce India VJM051:24,3650,9660,15122
11.6Felipe MassaFerrari F20121:24,4181,0190,05335
12.15Sergio PerezSauber C311:24,4221,0230,00432
13.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:24,4681,0690,04640
14.5Fernando AlonsoFerrari F20121:24,6001,2010,13233
15.11Paul di RestaForce India VJM051:24,6881,2890,08830
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:24,7331,3340,04534
17.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:24,7691,3700,03637
18.19Bruno SennaWilliams FW341:25,0471,6480,27842
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:26,2962,8971,24936
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:26,7403,3410,44435
21.24Timo GlockMarussia MR011:27,3143,9150,57427
22.25Charles PicMarussia MR011:27,6644,2650,35030
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:28,2354,8360,57126
24.23Narain KarthikeyanHRT F112---2
107% najlepszego czasu: 1:29,237

Jenson Button pokonał problemy z podsterownością w swoim McLarenie i popisał się najlepszym czasem dnia w drugim treningu przed GP Hiszpanii. Kierowca McLarena wykręcił swój najlepszy czas na miękkich oponach i wystarczyło to, by pokonac obecnego mistrza świata, Sebastiana Vettela o 0,164 sekundy.

Nico Rosberg dał Mercedesowi trzecią lokatę, a partner Buttona, Lewis Hamilton uplasował się na czwartej pozycji, przed Kimim Raikkonenem. Partner Raikkonena, Romain Grosjean był szósty, przed Markiem Webberem, Michaelem Schumacherem, Kamuim Kobayashim i Nico Hulkenbergiem, który zamknął czołową dziesiątkę. Najszybszy w porannej sesji, Fernando Alonso zakończył sesję na czternastym miejscu.

Na początku sesji, gdy asfalt był rozgrzany do 43 stopni Celsjusza, na szczyt tabeli wskoczył Sergio Perez z czasem 1:25,532, jednak Meksykanin nie zagościł tam zbyt długo, gdyż zepchnął go Sebastian Vettel z czasem 1:25,000. Schumacher był pierwszym kierowcą, który zszedł poniżej 1:25, jednak jego czas 1:24,859 w dalszym ciągu był o cztery dziesiąte słabszy od porannego najlepszego wyniku Alonso.

Hiszpan powrócił na pierwszą pozycję w osiemnastej minucie z czasem o trzy dziesiąte gorszym od porannego, ale wystarczyło to, by pobić Schumachera o 0,120 sekundy. Jean-Eric Vergne gdy założył miękkie opony zamienił lokalnego bohatera na pozycji lidera z czasem ledwie o 0.006 lepszym.

Kilka minut później, Vettel również założył miękkie opony i wykręcił swój najlepszy czas i jego wynik 1:23,563 był w tej chwili najlepszy podczas tego weekendu. Kamui Kobayashi wskoczył na drugą pozycję z czasem gorszym o ponad sześć dziesiątych jadąc również na miękkiej mieszance.

Kolejnymi kierowcami na miękkich oponach byli Hamilton i Webber i uplasowali się na drugiej oraz trzeciej lokacie za Vettelem. Po 35 minutach treningu Button zdecydował się na założenie miękkiej mieszanki i wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:23,399, pomimo wcześniejszych narzekań na dużą podsterowność.

Alonso wyjechał na miękkiej mieszance 41 minut przed końcem sesji, jednak Hiszpan anulował pierwsze szybkie kółko z powodu napotkania kilku słabszych rywali. Ukończył następną próbę, jednak był jedynie trzynasty.

Webber zaliczył pierwszy w sesji incydent, wyjeżdżając w żwir na czwartym zakręcie i zostawiając wiele kamieni na trasie podczas powrotu na tor. Taki sam wyjazd przytrafił się później Perezowi. Jako że zespoły zabrały się za dłuższe przejazdy, czasy czołówki zostały praktycznie niezmienione przez ostatnie 30 minut treningu.

Narain Karthikeyan, którego bolid rano prowadził Dani Clos, nie ustanowił czasu po południu. Hindus zatrzymał bolid na torze po problemie. Przed tym wyjazdem spędził niemal godzinę w garażu czekając, aż mechanicy uporają się z awarią elektryki w jego bolidzie.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
akkim, 11.05.2012 16:36[!]
@Witek

Za nim stoją miliony powodów, by jechał,
póki ich nie braknie - Będziesz musiał czekać.
Aeromis, 11.05.2012 16:51[!]
@Witek
Czemu jeżdżąc za kasę w słabym zespole jakikolwiek kierowca miałby tak myśleć? To się podobać nie musi, ale jakby o tym myślał to w ogóle w F1 by się nie znalazł.

Od trzeciego ROS do 17 czasu (RIC) niecała 1 sek. różnicy, zapowiada się póki co świetnie, mam jednak nadzieję że ta treningowa hierarchia gdzie 4 zespoły okupują pierwsze 8 miejsc padnie jutro w gruzach. Swoją droga jeśli tak dalej pójdzie to Marussia dogoni Caterhama, a ich szczęśliwe miejsce w klasyfikacji ogólnej nie okaże się li wyłącznie fuksem.
rno2, 11.05.2012 17:58[!]
@Witek

Nie od dziś wiadomo, że Narain to raczej słaby kierowca jeśli chodzi o standardy F1, ale czemu się go uczepiłeś akurat po tym treningu? przecież się nie rozbił tylko po prostu samochód się zepsuł i nie był w stanie zrobić okrążenia pomiarowego... ktokolwiek byłby na jego miejscu i tak by zepsutym samochodem nie pojechał.
Witek, 11.05.2012 18:34[!]
@up: To niezaprzeczalny fakt, jednak w moich oczach była to po prostu kropla, która przelała czarę goryczy w kwestii pay driverów. Popatrzcie na miejsce 5. po pierwszym treningu: Valteri Bottas! Bas Leinders się zmarnował w 2005, Andre Lotterer, Björn Wirdheim - czyli dwóch b. dobrych kierowców testowych Jaguara z sezonów 2003-2004, nawet Seb Buemi pod koniec kariery jeździł już równo i ładnie (gdyby nie ten pech w drugiej cz. sezonu 2011), Ant Davidson w latach 2002-2006 był ekstraszybki, Christiano Da Matta także (nie mógł zaprezentować swego potencjału w Toyocie na początku swej przygody z F1). Alex Wurz przed przygodą z Williamsem (jak jeszcze jeździł dla słabego wówczas Benettona i był testerem McLarena) tez nie dostał nigdy szansy na jazdę w wyścigach (kiedy tkwił w Williamsie był już za stary i zbyt wypalony psychicznie). Po co te przykłady? Aby pokazać, ze Formula Pierwsza nie potrzebuje takich Karthikeyanow, bo oni nie dość ze są niebezpieczni przy dublowaniu na torze, to jeszcze blokują miejsce dla utalentowanych kierowców! Jak Turvey nie znajdzie się w F1 w przyszłości (chłopak ma talent i jest b. odważny) przez jakiegoś "płatnego pilota" to już na dobre stracę wiarę ze umiejętności są na pierwszym miejscu w Królowej Sportów Motorowych.
akkim, 11.05.2012 18:41[!]
@Witek

Choć to gorzka, ale prawda, zaprzeczyć nie sposób,
brak pieniędzy w tej Królowej sporo zgięło losów,
przyjdzie pora, że tu będą ludzie z Ekstraklasy,
zatem powiem - nie Trać ducha, będą lepsze czasy.
rno2, 11.05.2012 18:50[!]
@Witek
Piszesz tak jakby hindus dzisiaj zrobił coś nieprzewidywalnego... nawet w najlepszych zespołach zdarza się awaria samochodu i kierowca zatrzymuje się na torze, więc nie wiem w jaki sposób to zdarzenie mogło przelać czarę goryczy (i to nie jest tak, że bronie go, bo raczej za nim nie przepadam, denerwuje mnie jego utrudnianie przy dublowanie itp., po prostu atakowanie go po dzisiejszym występie uważam za niesprawiedliwe).
Druga sprawa, to wychwalanie Bottasa - na pewno duży talent, ale przytaczanie wyników treningu jako argument o jego zdolnościach też jest trochę nie w porządku... czasy kierowców w I treningu były bardzo słabe (ok. 2,5 sekundy lepsze zobaczymy jutro w kwalifikacjach), więc najlepszy czas mógł wykręcić każdy (w tym Bottas), gdyby nie wszechobecna konieczność oszczędzania opon.

No i na koniec - nie Formuła Pierwsza, tylko Formuła Jeden :-)
Sir Wolf, 11.05.2012 19:11[!]
Ku*wa aż mnie nosi jak widzę taki laicki błąd.
Fajnie, że stawka jest tak zbita, bo to wróży nieprzewidywalne kwalifikacje, ale z drugiej strony mniejsze różnice w stawce to trudniejsze wyprzedzanie, szczególnie tutaj.
Aeromis, 11.05.2012 20:06[!]
@Sir Wolf
Jeśli różnice są duże, to stawka się rozjeżdża i dopiero wówczas jest mniej okazji do wyprzedzania, bo pędząc 10 sekund za kimś raczej trudno go wyprzedzić. Zbita stawka sprzyja wyprzedzaniu i tylko taka, bo sprzyja by wyścig był nieprzewidywalny.
MairJ23, 11.05.2012 22:23[!]
@Sir Wolf nie moge sie z Toba zgodzic :) im stawka ciasniejsza to dzieki wlasnei DRS bedziemy mieli duuuzo wyprzedzen bo nie bedzie sie tak "peleton" rozjezdzac. Kiedys jak nie bylo DRS to oczywiscie ze tak wlasnei bylo jak mowisz ale czasy sie zmienily i z nimi zasady gry nieco tez :)
Pozdro

(jeszcze dodam kilka wlasnie wlasnie wlasnie aby napewno nie zabraklo :P)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca