F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Santander 201213 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.18P. MaldonadoWilliams FW3451:23,380511:22,105621:22,285314
2.5F. AlonsoFerrari F201231:23,276661:22,862631:22,302315
3.10R. GrosjeanLotus E2021:23,248831:22,667341:22,424314
4.9K. RaikkonenLotus E2071:23,406751:22,856351:22,487313
5.15S. PerezSauber C31161:24,261541:22,773661:22,533314
6.8N. RosbergMercedes F1 W0341:23,370871:22,882671:23,005317
7.1S. VettelRed Bull RB8121:23,850481:22,88468-414
8.7Mich. SchumacherMercedes F1 W03111:23,7578101:22,90469-115
9.14K. KobayashiSauber C3161:23,386891:22,897610--14
10.3J. ButtonMcLaren MP4-2781:23,5107111:22,9446---13
11.2M. WebberRed Bull RB891:23,5925121:22,9773---8
12.11P. di RestaForce India VJM05131:23,8528131:23,1256---14
13.12N. HulkenbergForce India VJM05101:23,7207141:23,1776---13
14.17J-E. VergneToro Rosso STR7171:24,3628151:23,2653---11
15.16D. RicciardoToro Rosso STR7151:23,9068161:23,4423---11
16.6F. MassaFerrari F2012141:23,8866171:23,4446---12
17.19B. SennaWilliams FW34181:24,9818------8
18.21W. PietrowCaterham CT01191:25,2778------8
19.20H. KovalainenCaterham CT01201:25,5078------8
20.25C. PicMarussia MR01211:26,5828------8
21.24T. GlockMarussia MR01221:27,0328------8
22.22P. de la RosaHRT F112231:27,5556------6
23.23N. KarthikeyanHRT F112241:31,1224------4
Wykluczeni z udziału w wyścigu
4L. HamiltonMcLaren MP4-2711:22,583821:22,465311:21,707617
Najszybsze okrążenie: Lewis Hamilton (McLaren MP4-27) - 1:21,707 w III bloku
107% najlepszego czasu w Q1: 1:28,364
 wykluczony z kwalifikacji z powodu niewystarczającej ilości paliwa w Q3, jednak dopuszczono go do wyścigu

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 12.05.2012 17:38[!]
Hamilton to członek McLarena, więc nie ma się co dziwic. Posiadają "najlepszych" PR-owców... ;]
Simi, 12.05.2012 17:53[!]
Ha! Świetna sesja, świetny wynik Lewisa, świetny wynik Fernando, słaby wynik Buttona... nie wiem czemu. Nie oglądałem kwalifikacji, ale P11 nie jest optymistyczne. No, ale w sumie - znając ten sezon, rolę ogumienia, Jense może mocno podskoczyć.
MairJ23, 12.05.2012 18:11[!]
@Simi na to liczyl tez Hamilton podczas konfernecji... bardzo sie ucieszylem ze si etak wyrazil o swoim koledze z zespolu.
IceMan11, 12.05.2012 18:39[!]
Jestem po prostu zdegustowany dzisiejszą sesją kwalifikacyjną. Wyniki naprawdę fajne, ale co to było? Jak nie na pół gwizdka to w ogóle nie wyjeżdżali... Po jednym okrążeniu w sesji kwalifikacyjnej? 7min czekania aż się zacznie? To było chore! Takich sesji nie chcę oglądać.
dyfuzor666, 12.05.2012 18:45[!]
Ciekawe kwalifikacje. Obawiam się, że Maldonado mocno spadnie na starcie. Miażdżąca przewaga Hamiltona, jednak on może mieć problemy z oponami(z zadbaniem o ich stan) w trakcie wyścigu. Alonso niespodziewanie na 3 miejscu i może jutro powalczyć o podium, bo na zwycięstwo się nie zanosi, chyba że spadnie deszcz. 4 i 5 miejsce Lotusów zapowiada ciekawą walkę na starcie i być może już po dwóch okrążeniach będą na 2 i 3 miejscu i będą walczyć o prowadzenie z Hamiltonem lub Alonso. Nie biorę innych kierowców pod uwagę na starcie, ale po prostu nie wydaje mi się aby któryś od 6 do 10 miejsca coś namieszał na czele stawki. Mój typ na jutro: 1.Raikkonen 2.Hamilton 3.Grosjean
mich909090, 12.05.2012 18:46[!]
Powinni skrócić 3 część do 5min i po sprawie. Końcówka była dobra no i Lewis pod koniec wyciągnął prawie 0,6s.Do trzech razy sztuka i jutro zwycięstwo.Jutro będzie zimniej , nie porównujac Bahrajnu więc nie powinno być dramatycznie z oponami. W zeszłym sezonie Lewis nie miał tu dużo problemów z ogumieniem.
marios76, 12.05.2012 18:51[!]
@IceMan11 Zmienić to może... zmiana opon i przepisów: Na walkę o PP jest osobny komplet! Wtedy cisnęli by na czasy, a nie oszczędzali na wyścig! Świetne okrążenia Pastora! Wow!
IceMan11, 12.05.2012 18:54[!]
@marios76
Także pisałem, że opony kwalifikacyjne rozwiązałyby sprawę. Dobre rozwiązanie na Q3.
mich909090, 12.05.2012 19:04[!]
@marios76
@IceMan11
No dobrze ale np.Vettel oszczędzał opony,więc chyba wiedział ,że nie ma szans z McL.Gdyby było inaczej to powalczyłby o PP.W zeszłym sezonie Seb we wszystkich sesjach kwalifikacyjnych nie zajmował się oponami tylko cisnął po kolejne PP.Poprostu jak ktoś jest wolniejszy to zaczyna kombinować żeby jak najwiecej zyskać w wyścigu.
Wmiarenietypowy, 12.05.2012 19:10[!]
Najbardziej lubialem jak w kwalifikacjach kierowcy mieli tylko 1 okrazenie pomiarowe. Fajne byly porownania czasu co sektor, niespodzianki no i nie bylo oszczedzania opon.
NEO86, 12.05.2012 19:24[!]
@adnowseb

Po 1 nieudanym wyścigu już skreślasz kierowcę?

@MairJ23
Hamilton jest 3 pod względem zdobytych PP dla McLarena za Senną i Hakkinenem więc naprawdę dobre osiągnięcie
adnowseb, 12.05.2012 19:46[!]
@NEO86
Nie nie po jednym:)) (całokształt)
Bottas jest lepszym zawodnikiem.Senna juz młodziutki nie jest ,a i doświadczenia dużego nie ma, poza tym nie jest bardzo utalentowany no i sukcesów brak.
Nie chcę urazić fanów Senny,ale tak to widzę.Bottas się rozwija,a juz w tej chwili przewyzsza umiejętnościami Senne, w którego progres nie wierzę.
pawlos, 12.05.2012 20:24[!]
Pięknie Pastor! Sukces tym większy, że Catalunia jest torem bardzo wymagającym, zwłaszcza pod względem aerodynamiki. Bardzo ładnie Alonso i Lotusy. Vettel nie mógł odnaleźć dziś tempa kwalifikacyjnego i nie sądzę, że jest to jedynie skutek przyjętej taktyki. Nie oznacza to jednak straconego wyścigu, a uważam, że ma nawet szansę na wygraną, tak jak właściwie każdy z pierwszej ósemki. Małe szanse daję jednak Maldonado i Mercom. Co do Webbera, to niestety genialni taktycy RBR dali dzisiaj plamę. Prezentował całkiem niezłe tempo. Można powiedzieć, że zaoszczędził opon, no ale trzeba pamiętać, że na Cataluni ciężko się wyprzedza. Massa tragicznie. Tak w ogóle to mieliśmy dzisiaj 3 teamy (McLaren, Ferrari, Williams) z kontrastującymi wynikami wewnętrznych pojedynków. Hamilton - no cóż, ktoś w zespole będzie mieć pewnie nieprzespaną noc, taka zmarnowana okazja. W sumie cuda się zdarzają, ale tak jak pisałem wcześniej, po pierwsze na Catalunii ciężko się wyprzedza a po drugie, nie będzie można zaszaleć z uwagi na opony.
IceMan11, 12.05.2012 20:31[!]
@mich909090
Ty chyba nie rozumiesz. W dupie mam Vettela w tej chwili. 1-szy konkretny wyjazd nastąpił 7 minut po rozpoczęciu Q3. Większość przejechała jedno pomiarowe okrążenie, a powinni przejechać po 2.
Mr President, 12.05.2012 21:42[!]
Massa wyglądał, jakby był bliski płaczu po Q2, a końcowy świetny wynik Fernando to kolejny gwóźdź do trumny Felipe. Naprawdę fatalnie wygląda taka rozbieżność pomiędzy wynikami kierowców jednego zespołu i to zespołu wyjątkowego.
Oszczędzanie opon w kwalifikacjach może się niektórym nie podobać, ale IMHO sprawia, iż już w qualu decydująca staje się taktyka i łatwiej o niespodzianki w wynikach. Obecna ilość opon jest w porządku, brakuje ich jedynie wyraźnie w piątek, kiedy trudno mówić o porównywaniu opon przy jednym miękkim komplecie. Atrakcyjność otwierających weekend trzech godzin jazdy poprawiłby brak ograniczeń zespołów - niech testują co chcą, ile chcą nie patrząc na opony czy silniki.
grzesiek811, 12.05.2012 22:02[!]
Skoro Hamilton został przesunięty na koniec, to mam nadzieje, że jutro wygra Raikkonen. Maldonado nie da rady raczej, ale i tak sukces Wiliamsa, co mnie bardzo cieszy. Nie będzie miał Alonso lekko mając za sobą dwa lotusy.
Simi, 12.05.2012 23:39[!]
Myślę, że w takiej sytuacji wygra Fernando, albo Raikkonen. No chyba, że gdzieś się nawinie Vettel, ale to trochę mniej prawdopodobne.
robertunio, 13.05.2012 09:57[!]
Zostalismy ograbieni z Q3 przez Pirelli. Kiedys zespoly zawsze staraly sie dokonac dwoch przejazdow w Q3 - teraz jada jeden albo wcale, a wszystko dlatego ze oszczedzaja opony na wyscig. Nie takie Q3 chce ogladac - to ma byc show. Uwazam ze ci ktorzy wejda do Q3 powinni dostawac dodatkowy komplet szybszych opon, ktory moga wykorzystac tylko w Q3 (zeby nie zostawiali go sobie na niedziele) i mysle ze to zalatwiloby sprawe.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca