F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201227 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari F20121:16,265--22
2.10Romain GrosjeanLotus E201:16,6300,3650,36517
3.15Sergio PerezSauber C311:16,7110,4460,08119
4.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:16,7470,4820,03612
5.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:16,7600,4950,01320
6.6Felipe MassaFerrari F20121:16,8430,5780,08319
7.14Kamui KobayashiSauber C311:17,0380,7730,19521
8.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:17,1900,9250,15213
9.1Sebastian VettelRed Bull RB81:17,2220,9570,03214
10.8Nico RosbergMercedes F1 W031:17,2610,9960,03918
11.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:17,4131,1480,15214
12.12Nico HulkenbergForce India VJM051:17,6311,3660,21818
13.2Mark WebberRed Bull RB81:18,1061,8410,47514
14.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:18,2091,9440,10325
15.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:18,2521,9870,04328
16.11Paul di RestaForce India VJM051:18,3022,0370,05016
17.19Bruno SennaWilliams FW341:18,6172,3520,31520
18.20Heikki KovalainenCaterham CT011:19,0392,7740,42220
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:19,3413,0760,30216
20.23Narain KarthikeyanHRT F1121:20,8384,5731,49726
21.25Charles PicMarussia MR011:20,8954,6300,05718
22.24Timo GlockMarussia MR011:21,6385,3730,7439
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:22,4236,1580,78515
24.9Kimi RaikkonenLotus E20---1
107% najlepszego czasu: 1:21,604

Fernando Alonso odnotował najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej czwartkowej sesji treningowej, otwierającej przygotowania do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Monako. Na kolejnych miejscach uplasowali się Grosjean i Perez.

Dzisiejszy poranek przywitał Monako przepiękną pogodą, choć prognozy nie wykluczają wcale możliwości wystąpienia przelotnych opadów deszczu i większej ilości czarnych chmur podczas popołudniowej sesji, która rozpocznie się o 14:00.

Pierwsze minuty sesji upłynęły na okrążeniach instalacyjnych, pokonywanych w wolniejszym tempie. Jako pierwszy swój rezultat odnotował Sergio Perez – 1:39.497 sek. Po kilku minutach poświęconych na pracę przy samochodach, jako pierwszy z alei serwisowej wyjechał Jenson Button, choć bardzo szybko powrócił do garażu McLarena. Korzystając z chwili przerwy, ciekawymi spostrzeżeniami podzielił się Mark Gillan z Williamsa, który przed Grand Prix Monako musiał poradzić sobie ze skutkami pożaru swego garażu w Barcelonie: „Straciliśmy całe wyposażenie IT i infrastrukturę. Nawet systemy radiowe są całkowicie nowe, straciliśmy dosłownie wszystko”.

W MP4-27 Buttona po raz kolejny znalazł się podwyższony nos bolidu oraz charakterystyczny garb, który mogliśmy zobaczyć także podczas treningów na Circuit de Catalunya. Brytyjczyk uskarżał się jednak na problemy z widocznością: „Jest bardzo kiepska, zwłaszcza patrząc na wprost, ale takie jest Monako. Duże trudności w drugim zakręcie i w kilku innych miejscach, gdzie szukam krawężników walcząc z widocznością”. Lewis Hamilton korzystał na początku ze starej specyfikacji stosowanej w pierwszych czterech wyścigach sezonu, jednak po pewnym czasie w jego samochodzie także pojawił się nowy nos.

Kolejnym kierowcą który wyjechał na tor na okrążenia pomiarowe był Jean-Eric Vergne, który z kółka na kółko pobijał swój najlepszy czas dnia. Stosunkowo szybkim tempem jechał także jego partner z Toro Rosso, Daniel Ricciardo, który na godzinę przed zakończeniem sesji znajdował się przed Karthikeyanem. Na tor nie spieszyło się jednak pozostałym kierowcom którzy przyglądali się akcji z garażów swych zespołów. Ruch na torze ożywił się dopiero mniej więcej na półmetku sesji, gdy najszybsze okrążenia – już na poziomie 1:18 sek – kręcił Romain Grosjean. Dobrym tempem jechał także Schumacher, który musiał pamiętać o uciążliwej karze cofnięcia o pięć pozycji na starcie niedzielnego wyścigu.

Po czterdziestu pięciu minutach w garażach wciąż pozostawali kierowcy McLarena, mający na swych kontach wyłącznie okrążenia instalacyjne. Na nadmiar pracy nie narzekali także kierowcy Ferrari: Alonso przejechał dwa, a Massa trzy kółka. Tymczasem Narain Karthikeyan nie wyhamował na czas na dojeździe do zakrętu Mirabeau i musiał skorzystać z pomocy porządkowych, którzy pomogli powrócić mu na tor z ciasnej strefy wyjazdowej. Patrząc na trybuny łatwo było poczuć magię i magnetyczność rundy F1 w Monte Carlo. O ile w Bahrajnie, podczas piątkowych treningów, Ted Travitz był w stanie policzyć widzów na palcach swych rąk, w Monako miałby bardzo duże trudności z powtórzeniem swego wyczynu. Tymczasem na pierwsze pomiarowe kółka wyjechali kierowcy McLarena.

Felipe Massa zjechał do boksów na kontrolę swego bolidu po kontakcie z barierami, a Alonso miał ogromne problemy z przejechaniem konkurencyjnego okrążenia przez jadących przed nim wolniejszych kierowców. Za czwartym podejściem Hiszpan wskoczył w końcu na fotel lidera, ustanawiając 1:17,126 sek. Tempem nie błyszczeli natomiast reprezentanci Red Bulla, choć nie powinniśmy się spodziewać, że nagle przestaną być kandydatami do powtórzenia wyników z 2011, czy 2010 roku. Dość duży kłopot miał za to Kimi Raikkonen, który pojawił się na torze tylko podczas okrążenia instalacyjnego i od tej pory przebywał w alei serwisowej.

Tempo podkręcił Lewis Hamilton, który po liku kółkach znalazł się na czele tabeli wyprzedzając Grosjeana i Alonso, uzyskując czas 1:16.747 sek. Z kolei Vettel przejechał swoje pierwsze w pełni reprezentatywne okrążenie, które dało mu szóste miejsce. Dobrym rezultatem popisał się także Pastor Maldonado, awansując na trzecie miejsce. Grosjean szybko odpowiedział na osiągnięcie Hamiltona i po chwili powrócił na czoło stawki. Końcówka stawki to tradycyjnie mix HRT z Marussią oraz Caterham.

Na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, czołówka prezentowała się następująco: Alonso, za nim Grosjean, Hamilton, Maldonado, Massa, a następnie Perez, Vettel, Rosberg, Kobayashi oraz Schumacher. Niezbyt dobre tempo prezentowali z kolei kierowcy Force India – Hulkenberg zajmował jedenastą, a di Resta dopiero szesnastą lokatę. Siedemnaste miejsce okupował dość niespodziewanie Jenson Button. Na dziesięć minut przed końcem Hiszpan podkręcił czas i szykował się do kolejnego szybkiego okrążenia, jednak jego plany pokrzyżował Heikki Kovalainen.

W bolidzie Fina doszło do wybuchu silnika i Caterham zatrzymał się na wyjeździe z tunelu. Na dziewięć minut przed końcem wywieszono czerwoną flagę, jednak z powodu oleju, który wyciekł z bolidu, sesja nie została wznowiona. Tuż przed awarią Kovalainena na trzecie miejsce wskoczył Sergio Perez.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,2m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kurcjusz, 24.05.2012 11:37[!]
Widac, ze Massa wzial sobie do serca, swoja wlasna wypowiedz, jak i oczekiwania zespolu wobec niego i stara sie jak moze.
nij0, 24.05.2012 11:45[!]
Podobała mi się wypowiedź Smedley'a kiedy to Massa obtarł się o barierę :) (Oczywiście nie dało się do końca zrozumieć bo nasi fachowcy zaczęli nawijać...)
Aeromis, 24.05.2012 11:48[!]
Kiepska reklama azjatyckiego powietrza (Air Asia - Caterham).
Z jednej strony w porównaniu do poprzedniego sezonu sesja dość ospała, z drugiej mocniejsze czasy. Cieszy mnie że u Saubera wszystko, przynajmniej tak wygląda, poszło gładko.
archibaldi, 24.05.2012 12:09[!]
Karthikeyan szalał, spłaszczał opony ale wyprzedził kilku ;)
Reyon, 24.05.2012 12:26[!]
Massa w Monaco rok temu też błyszczał jazdą na limicie, blisko barierek ale pewnie już w Kanadzie tak różowo nie będzie.
RY2N, 24.05.2012 13:00[!]
Massa ma 0,6 sek straty do Alonso. Nie wiem czy to jest poprawa, raczej pogorszenie.
Po prostu ten tor pasuje Ferrari, stąd szóste miejsce Massy.
Adam2iak, 24.05.2012 14:38[!]
Co prawda to tylko pierwszy trening, ale Sauber i Lotus dają nadzieję na zwycięstwo 6 kierowcy i 6 konstruktora ;)
armi, 24.05.2012 15:25[!]
Liczę na dobry wynik Romka w kwalifikacjach.
Kim Jeong Yeop, 24.05.2012 15:38[!]
Nie miałbym nic przeciwko temu, aby tak wyglądało podium wyścigu. ^ ^
Patrykss94, 24.05.2012 20:13[!]
ferrari wygląda na mocne . Myślę ze w tym wysicgu moze sie przełamac massa
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca