F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201227 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Jenson Button (P8/P1): Najważniejszym było dziś wykonanie długiego przejazdu na miękkiej mieszance i chyba nikomu to się nie udało. Musimy sprawdzić jak pracują opony, gdyż będzie to ważny czynnik w wyścigu. Zawsze dobrze jest jednak założyć oponę i zobaczyć, jaka jest przyczepność. To daję chociaż odrobinę informacji przed sobotą. Samochód zdecydowanie poprawił się pomiędzy sesjami. Próbowaliśmy czegoś innego po południu i byłem zadowolony z tego, jak zachowuje się bolid. Jest jeszcze sporo miejsca na poprawki, jednak wiemy w jakim iść kierunku.

Lewis Hamilton (P4/P11): Nie udało nam się nauczyć tyle, ile planowaliśmy. Rano pogoda była dobra, jednak ciężko było wczuć się w samochód z powodu zmieniających się warunków w popołudniowej sesji i sporego korka, który jest tu czymś normalnym. To niesamowicie trudny tor, bardzo techniczny, więc każda, nawet najmniejsza informacja pomaga ci zrozumieć, jak ustawić samochód. Im mniej się jeździ, tym ciężej zrozumieć opon. Dziś żaden z nas nie wykonał długiego przejazdu, więc wyścig będzie niewiadomą. Sytuacja jest jednak taka sama dla wszystkich. Tak czy inaczej bardzo przyjemnie jeździ się po tym torze, to niesamowite uczucie.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Romain Grosjean (P2/P2): Myślę, że samochód dość nieźle pasuje do tego toru, a ja kocham Monako. Dobrze jest tu być i miło widzieć tak wielu fanów. Samochód sprawował się dobrze w obydwu sesjach i idziemy w dobrym kierunku. Niestety z powodu pogody nie byliśmy wstanie wykonać całego programu, jednak ustawienia bazowe były dobre, więc nie powinien to być duży problem. Zobaczymy jaka jutro będzie pogoda i co możemy osiągnąć. Myślę, że jesteśmy dobrzy w każdych warunkach.

Kimi Raikkonen (P24/P19): Dobrze jest wrócić do Monako, nawet jeśli straciliśmy trochę czasu. Sterowanie nie pasowało do mojego stylu, więc zostało wymienione. Zmienia się je przed Monako i nie wiadomo jakie jest dopóki nie wyjedzie się na tor. Samochód w drugiej sesji spisywał się dobrze, jednak tor był trochę śliski, gdy popadało. Wolałbym spędzić więcej czasu w samochodzie, jednak tor w Monako znam całkiem torze i nie zmienił się zbytnio w ostatnich latach. Zobaczymy, co zdarzy się jutro.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Felipe Massa (P6/P3): Nie byliśmy w stanie wykonać tylu kilometrów, ile byśmy chcieli, z powodu deszczu po południu, jednak jestem zadowolony z tego jak się dziś sprawy ułożyły. Bolid wydaje się być dobry od początku pierwszej sesji, z dobrym balansem w każdych warunkach i nieco lepsza trakcją, niż tego oczekiwaliśmy. Nawet na przejściowych oponach odczucia były całkiem dobre. Jeśli chodzi o opony, nie założyliśmy nawet super-miękkich, dlatego nie możemy nic powiedzieć o ich zachowaniu, ale miękkie pracowały dobrze, również jeśli chodzi o degradację. Oczywiście ciągle jest dużo do zrobienia z ustawieniami, jednak mamy dodatkowy dzień do przemyślenia wszystkiego. Ciężko podjąć decyzję co do kwalifikacji, a jeszcze trudniej odnośnie wyścigu, jednak zdecydowanie możemy powiedzieć, że pierwszy dzień był pozytywnym.

Fernando Alonso (P1/P4): Dla kierowców, Monako daje najlepszą szansę do sprawdzenia się na bardzo wyjątkowym torze. Im więcej po nim jeździsz, tym pewniej się czujesz i możesz mocniej cisnąć, by poprawić czasy okrążeń. Rano mogliśmy wykonać nasz program bez kłopotów, jednak po południu deszcz popsuł plany każdemu. Nie byliśmy w stanie nawet założyć super-miękkich opon, a jedynie Button dał radę wstrzelić się i przejechać kółko na nich, dlatego ustanowił najlepszy czas. Teraz musimy zobaczyć, jaka pogoda będzie w sobotę rano. Jeśli będzie sucho, to zrobimy więcej okrążeń, niż normalnie, ale nawet jeśli będzie padało, to musimy wykonać pracę do wyścigu. Nie możemy kontrolować pogody, a jedynie możemy przystosować się do zmian. Jeśli chodzi o bolid, to pierwsze wrażenie jest pozytywne, wszystko wydaje się reagować jak tego chcemy. Wykonaliśmy tylko kilka małych zmian w ustawieniach, próbując je ulepszyć, jednak oczywiście jest za wcześnie, by cokolwiek wyrokować. Powiedzmy, że weekend rozpoczął się dla nas prawidłowo, teraz musimy podążać tą ścieżką.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Pastor Maldonado (P5/P5): Samochód w tym roku jest naprawdę dobry i po dzisiejszych jazdach wygląda na konkurencyjny, więc jesteśmy z tego zadowoleni. Szkoda, że nie udało mi się dużo pojeździć po południu, ponieważ chcieliśmy zgromadzić nieco więcej informacji na temat opon, ale wciąż mamy jeszcze w sobotę trzeci trening. Kocham ten tor i myślę, że będę konkurencyjny podczas tego Grand Prix.

Bruno Senna (P17/P13): Dobrze było wziąć udział w obu sesjach treningowych, a więc to znaczy, że możemy się uczyć krok po kroku. Minęło sporo lat, odkąd jeździłem tu czymś konkurencyjnym, tak więc dobrze było mieć więcej czasu na naukę toru. Popołudniowa sesja została utrudniona przez deszcz, ale każda chwila na torze jest mile widziana.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Mercedes

Nico Rosberg (P10/P6): Wspaniale było tu powrócić i ścigać się przez miasto. Jestem zadowolony z dzisiejszych sesji treningowych. Mamy wrażenie, że podążamy w dobrym kierunku w kontekście pracy nad ustawieniami. Minęło trochę czasu, aby znaleźć odpowiedni rytm, ale było dobrze, choć nie popracowaliśmy zbyt dużo po południu ze względu na złą pogodę. Obecnie czekam z niecierpliwością na sobotę i niedzielę.

Michael Schumacher (P11/P9): Zawsze jest świetnie wyjechać jako pierwszy w Monako i wrócić do swojego normalnego rytmu w tym szczególnym miejscu. Już podczas porannych treningów zauważyłem, że w niektórych obszarach zostało udoskonalone od ubiegłego roku bezpieczeństwo i to jest wspaniałe, że organizatorzy naciskają co roku, aby było tu jeszcze lepiej. Pogoda była dzisiaj mieszana, co sprawiło, że trudno było wyciągnąć niektóre wnioski, ale w zasadzie moje odczucia w samochodzie są pozytywne.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Red Bull

Mark Webber (P13/P7): Nie było dziś zbyt łatwo, a my mamy jeszcze coś do wykonania w ciągu najbliższych 24 godzin. Istnieje oczywiście kilka szybkich samochodów i musimy zobaczyć, gdzie jesteśmy w stanie się poprawić. Jazdy dziś był ograniczone dla wszystkich, więc nie zrobiliśmy tyle, ile byśmy chcieli, ale jazda w takich warunkach w Monako jest pewnym wyzwaniem. Tor jest mało przyczepny, ale nauczyłem się dzisiaj kilku rzeczy.

Sebastian Vettel (P9/P10): Nie nauczyliśmy się zbyt wiele ze względu na warunki atmosferyczne. Nie było zbyt idealnie, ponieważ rano mieliśmy czerwoną flagę, a popołudniu padał deszcz, przez co trudno jest powiedzieć, gdzie jesteśmy. Nie mieliśmy dużo przyczepności ze względu na deszcz. Było ślisko, a na torze znajdowało się mnóstwo samochodów, jednakże dla wszystkich było tak samo. Pogoda szybko się zmienia i obecnie znów widzimy słońce.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P7/P8): Wszystko dziś poszło gładko, samochód jest zdecydowanie lepszy w wolnych zakrętach w porównaniu do ubiegłego roku, a to jest oczywiście ważne w Monako. Balans jest dobry i mam niezłe przeczucia na ten weekend. Nie mogę przewidzieć, jak dwie mieszanki opon będą pracowały podczas wyścigu, ponieważ pogoda przeszkodziła nam w wykonaniu długich przejazdów.

Sergio Perez (P3/P15): Warunki nie były idealne do pracy, ale wyglądamy całkiem nieźle na mokrej nawierzchni, więc jest to dosyć pozytywne. W kontekście jazdy na suchym torze, mamy jeszcze trochę pracy do wykonania, której nie udało się zrobić dziś rano. Jestem jednak przekonany, że podczas pierwszego treningu byliśmy bardzo szybcy, samochód osiągał dobre wyniki i myślę, że możemy być konkurencyjni w kwalifikacjach.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Paul di Resta (P16/P12): Poranna sesja była bezproblemowa, a podstawowe ustawienia nie były złe. Tor był dość "zielony" na początku, jednak z czasem się nagumował, zwłaszcza w ostatnich 30 minutach. Pracowaliśmy nieco z ustawieniami, zmieniając balans aerodynamiczny i zbierając dane, które potrzebowaliśmy na miękkich oponach. Po południu deszcz nadszedł dość wcześnie i pomimo tego, że wyjechaliśmy na super-miękkich oponach to nie miałem całkowitego suchego przejazdu na nich. Dobrze jest przejechać trochę kilometrów na przejściowych oponach, ponieważ jak widzieliśmy dzisiaj, ciężko jest przewidzieć jaka będzie pogoda w sobotę czy niedzielę.

Nico Hulkenberg (P12/P14): Pierwsze sesja w Monako zawsze polega na zaaklimatyzowaniu się i przyzwyczajeniu do toru, tym bardziej, że nie jeździłem tu w zeszłym roku. Poranny trening był pracowity na torze, jednak wykonaliśmy cały program i wykonałem kilka przejazdów na miękkich oponach. Po południu przeszkodziła nam pogoda i utrudniło to złapanie rytmu oraz zebranie danych o oponach. Nie myśleliśmy, że dziś popada, jednak warunki mogą się szybko zmienić i musimy być na to gotowi podczas tego weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Caterham

Witalij Pietrow (P19/P16): Obie sesje były dla mnie dobre. Mimo to oczywiście wolelibyśmy mieć więcej kilometrów na koncie na super-miękkiej mieszance, ale deszcz przerwał nasz wyjazd, jednak taka sama sytuacja spotkała niemal każdego. W drugim treningu bolid spisywał się całkiem nieźle i pomimo tego, że tor był bardzo śliski gdy wyjechaliśmy na przejściowych oponach, to ciągle czułem, że mamy całkiem dobry balans. To jeden z wyścigów, który musimy ukończyć i nie popełniać błędów, więc te kilka okrążeń w tak trudnych warunkach dobrze rokuje na dalsze sesje w ten weekend.

Heikki Kovalainen (P18/P21): Poranna sesja przebiegała całkiem dobrze. Próbowaliśmy nowego elementu w zawieszeniu, który dobrze się spisywał, a później przeszliśmy do normalnego programu w porannym treningu, aż do momentu, w którym wybuchł silnik gdy wjeżdżałem do tunelu. Gdy wrzuciłem bieg neutralny, tylna oś zablokowała się i był to koniec sesji dla mnie. Po południu wszyscy mieli ten sam problem z deszczem i mimo tego, że przejechaliśmy kilka kółek na super-miękkiej mieszance, to nie byłem w stanie poskładać szybkiego okrążenia, więc musimy się ponownie temu przyjrzeć w sobotę. Ostatni przejazd wykonaliśmy na przejściowych oponach i gdy dojeżdżałem do piątego zakrętu, bolid pojechał prosto. Było tam bardzo ślisko, jednak nie uszkodziłem niczego, więc po prostu zaparkowałem na poboczu.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P14/P17): Jeździłem tu po raz pierwszy w Formule 1 i naprawdę jestem z siebie zadowolony. W zeszłym roku runda WSbR na tym torze nie poszła zbyt dobrze, miałem lekkie obawy co do dzisiejszego dnia, ale nie mogłem się doczekać nowego doświadczenia. Myślę, że moje dzisiejsze osiągi wypadły nieźle na tle mojego partnera, ponieważ Daniel wygrał tutaj ostatnie dwa wyścigi WSbR, a do tego miał możliwość jazdy bolidem F1 w zeszłym roku. Z tej perspektywy jestem zadowolony i uważam, że czas okrążenia nie jest tak ważny, zwłaszcza że natrafiałem na duży korek i nie skończyłem mojego najszybszego kółka. Jestem całkiem zadowolony z balansu bolidu, który możemy jeszcze trochę poprawić, jednak potrzebuję ciągle nieco czasu, by przyzwyczaić się do toru, pomimo tego, że podobała mi się jazda po nim w mokrych warunkach. Jestem przygotowany na każde warunki w dalszej części weekendu.

Daniel Ricciardo (P15/P18): Z powodu pogody, po południu nie wszystko poszło tak gładko, jak planowaliśmy i nie byliśmy w stanie wykonać wszystkiego, co chcieliśmy. Tak więc jest to nieco frustrujące, zwłaszcza że jutro mamy dzień wolny. Wolałbym jeździć, jednak może jest to dobre rozwiązanie, ponieważ możemy przemyśleć to czego potrzebujemy, by iść naprzód. Jest kilka obszarów, w których musimy się poprawić i jestem pewny, że jeśli nam się uda, to nasz osiągi diametralnie się zmienią. Mam nadzieję na dobre kwalifikacje.

(Łukasz Godula)
 
Marussia

Timo Glock (P22/P20): Ogólnie rzecz biorąc, przez warunki na torze, bardzo trudno było pracować zgodnie z planem. Mieliśmy dobry początek dnia, ale w późniejszej części pierwszego treningu miałem problemy z przodem, a dodatkowo sesja została skrócona przez czerwoną flagę. Podczas drugiej sesji było ważne, aby wyjechać jak najwcześniej i zaliczyć dobry przejazd, jednak potem zaczęło padać. Z tego co widziałem, to nie będzie ostatni raz w ten weekend. Postanowiliśmy wykorzystać czas i wyjechaliśmy na oponach przejściowych, ale tor był bardzo śliski, zwłaszcza białe linie, więc szczerze mówiąc głównym celem było utrzymanie samochodu na torze!

Charles Pic (P21/P22): Ciesze się z mojego pierwszego dnia jazd w Monako. Teraz jestem w posiadaniu doświadczenia na zarówno mokrym jak i suchym torze. Generalnie był to dobry początek mojego programu, który przebiegł żadnych problemów – to był prosty dzień, w którym niezależnie od pogody, nabierałem prędkości. Jutro mamy organizacyjny dzień, podczas którego nie będziemy jeździć, ale będę wstanie spędzić więcej czasu z moimi inżynierami, z którymi zobaczę, gdzie mogę się poprawić i jak mogę powrócić na tor jeszcze silniejszym.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
HRT

Pedro de la Rosa (P23/P23): Dzisiaj było dość dziwnie, gdyż podczas regulaminowych trzech godzin zrobiłem tylko dwa przejazdy. Rano wywieszono czerwoną flagę, a po południu zaczęło padać. Dzień był jednak produktywny, jeśli weźmiemy pod uwagę dostępną niewielką ilość czasu, a wprowadzone po południu zmiany wyglądają na dobre. Prawda jest taka, że wolałbym przejechać więcej okrążeń, gdyż na tym torze im więcej ich zrobisz, tym jesteś lepszy. Jeżeli chodzi o sobotę, to chcemy nadal się poprawiać i zakwalifikować się odrobinę wyżej niż zwykle. To trudne zadanie, ale wykonalne.

Narain Karthikeyan (P20/P24): Rano przejechaliśmy sporo okrążeń i mogliśmy spróbować różnych rzeczy z samochodem. Mieliśmy całkiem niezły balans i chcieliśmy go poprawić popołudniu, jednak warunki nie były dobre i nie można było jechać na limicie. Niestety nie mogliśmy pojeździć tyle, ile byśmy chcieli, jednak nie chcieliśmy ryzykować jazdy w deszczu i woleliśmy zostać w garażu. Sytuacja wygląda obiecująco i mamy nadzieję na suche warunki, które pomogą nam w osiągnięciu dobrego rezultatu.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adamcio45, 24.05.2012 17:44[!]
Do tłumaczy ...Raczej jutro sesji "F1" nie ma więc dlaczego jest przetłumaczone , iż " zobaczymy co da sięzrobić jutro" ... itp ?
corey_taylor, 24.05.2012 18:11[!]
przedostatnie zdanie wypowiedzi Kimiego też jakieś dziwne :)
artur_fan_f1, 24.05.2012 20:18[!]
Kimi: "zobaczymy co wydarzy się jutro." Nic. Jutro macie wolne ;)

Chyba, że mówisz o spotkaniach z fanami, dziennikarzami itd... :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca