F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201227 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.8Nico RosbergMercedes F1 W031:15,159--25
2.6Felipe MassaFerrari F20121:15,1970,0380,03821
3.1Sebastian VettelRed Bull RB81:15,2090,0500,01220
4.5Fernando AlonsoFerrari F20121:15,2100,0510,00120
5.10Romain GrosjeanLotus E201:15,4450,2860,23518
6.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:15,4710,3120,02619
7.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:15,7340,5750,26319
8.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:15,8930,7340,15923
9.15Sergio PerezSauber C311:16,1100,9510,21714
10.2Mark WebberRed Bull RB81:16,2191,0600,10919
11.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:16,2261,0670,00720
12.9Kimi RaikkonenLotus E201:16,3011,1420,07521
13.14Kamui KobayashiSauber C311:16,3111,1520,01019
14.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:16,4791,3200,16820
15.12Nico HulkenbergForce India VJM051:17,0271,8680,54820
16.19Bruno SennaWilliams FW341:17,0551,8960,02826
17.20Heikki KovalainenCaterham CT011:17,2762,1170,22125
18.11Paul di RestaForce India VJM051:17,3902,2310,11419
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:17,4042,2450,01422
20.24Timo GlockMarussia MR011:18,2593,1000,85518
21.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:18,4883,3290,22922
22.25Charles PicMarussia MR011:19,0993,9400,61117
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:19,1473,9880,04819
24.22Pedro de la RosaHRT F1121:19,1513,9920,00419
107% najlepszego czasu: 1:20,420

Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas ostatniej sesji treningowej przed Grand Prix Monako, wyprzedzając niecodziennie konkurencyjnego Felipe Massę, a także Sebastiana Vettela, Fernando Alonso i Romaina Grosjeana. Największym pechowcem okazał się Pastor Maldonado, który zakończył jazdę na barierze Casino Square.

Po tradycyjnej serii okrążeń instalacyjnych, kierowcy zabrali się do pracy ukierunkowanej na kwalifikacje i wyścig.

Fernando Alonso od samego początku sesji jeździł po torze z tylnym skrzydłem pomalowanym farbą flo-wiz, sugerującą ciągłą pracę nad poprawą dyspozycji kapryśnego F2012. Po dziesięciu minutach zajęć najlepszy rezultat odnotował Kimi Raikkonen, a za nim znajdowali się di Resta, Rosberg oraz Schumacher. Pozostałe bolidy spędzały pierwsze minuty ostatnuego treningu w alei serwisowej.

Ted Kravitz z telewizji Sky potwierdził ciekawy fakt informując, że McLaren zrezygnował ze stosowania nakrętek przytwierdzonych do obręczy we wszystkich kołach i używa ich tylko w przypadku wymiany i montażu opon na tylnej osi. W miarę mijających minut w Monte Carlo rozgorzała akcja na torze. Wyłącznie Button i Alonso mieli na swoim koncie jedno okrążenie bez pomiaru czasu. Po dwudziestu minutach najwięcej kółek mieli na swoich kontach di Resta oraz Raikkonen, którzy w tabeli ustępowali tempem Grosjeanowi. Bez wątpienia tempo prezentowane w ten weekend przez bolidy Lotusa dawało nadzieje na coś więcej niż tylko kolejną wizytę na podium.

W pierwszej połowie zajęć kierowcy korzystali z miękkiej mieszanki ogumienia. Na takiej też mieszance Massa wykręcił drugi czas dnia, tracąc do Grosejana 0,259 sek. Trzecie miejsce zajmował Perez, który brawurowo otarł się lewym kołem o bandę na dohamowaniu do szykany za basenem. Tymczasem Jenson Button narzekał na blokowanie się tylnych kół, na co inzynier zalecił przestawienie balansu hamulców w jego McLarenie.

Dokładnie na półmetku treningu Lotus założył do bolidu Raikkonena supermiękkie ogumienia. Pierwsze okrążenie pozwoliło Finowi wskoczyć na ósme miejsce z czasem 1:16,469 sek. Na podobny ruch zdecydował się także zespół Heikkiego Kovalainena, dzięki czemu zwycięzca Grand Prix Wegier 2008 awansował na chwilę na trzynaste miejsce. Nie zwiastowało to jednak rewolucji w tyle stawki, który niezmiennie składał się z samochodów HRT, Marussi i Caterhama. Wszystkie zespoły mieściły się jednak w granicach reguły 107% i przed startem czasówki trudno było spodziewać się zmian na tej płaszczyźnie.

Częstym widokiem były obrazki zblokowanych kół w miejscach mocnych dohamowań, szczególnie do szykany za tunelem (Nico Rosberg) i zakrętów Mirabeau (Kobayashi) oraz St. Devote (Lewis Hamilton). Żaden z incydentów nie ograniczył się jednak do niczego więcej jak chwilowego wywieszenia żółtej flagi. Ostatnie dziesięć minut tradycyjnie pochłonęła symulacja kwalifikacji, połączona z zauważalnie bardziej agresywną i nerwową jazdą wszystkich kierowców. Di Resta stracił kontrolę nad swym samochodem hamując przed szykaną za tunelem, uszkadzając przednie skrzydło.

Zdecydowanie mniej szczęścia miał Pastor Maldonado, który popełnił błąd na Casino Square, co doprowadziło do poważnego uszkodzenia zawieszenia. Urwane koło oraz masa odłamków przyczyniły się do wywieszenia czerwonych flag i w efekcie zakończenia sesji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
FelipeF1., 26.05.2012 12:06[!]
Felipe bardzo pozytywnie przed qualem kto wie może będzie nawet PP
IceMan11, 26.05.2012 12:07[!]
Maldonado nieźle. Brakowało takich ludzi ;P Przypomina mi Mentosa - gorąca krew!
Średnio Raikkonen :/
Masio, 26.05.2012 12:09[!]
Ja nie wykluczałbym nawet Romka z walki o PP. Już się nie mogę doczekać.
Lukas, 26.05.2012 12:18[!]
A ja żałuję, że Monako zrezygnowało z dożywotniego bana dla Maldonado... Tak głupiej jazdy dawno nie widziałem, a powtarza się to po raz kolejny. Liczyłem, że Hiszpania go zmieni ale nadzieje były płonne.
SilverX, 26.05.2012 12:20[!]
Massa pokaż ludziom, że się mylą. MASSA po PP!!!
katinka, 26.05.2012 12:21[!]
Ale niezły wynik Felipe i to gdzie, na tym trudnym torze w Monaco, oby podobnie było w qualu, trzymam kciuki tak samo mocno jak za LH :) Fajna i agresywna jazda Pereza, może sie podobac, a Lewis jakies problemy? Bo cosik przestrzelał zakrety. Kompletnie nie wiem jak wytypowac pierwsza 10kę, ale na pewno nie postawie na Rosberga i Maldonado ;) Cudowne Monaco, juz nie moge sie doczekac kwalifikacji :)
IceMan11, 26.05.2012 12:30[!]
@Lukas
Jak niby twoim zdaniem Hiszpania miała wpłynąć na Pastora?
Gie, 26.05.2012 12:30[!]
Alonso zdobędzie PP. To geniusz. :)
Lukas, 26.05.2012 12:36[!]
Myślałem, że wydorośleje i zacznie jeździć dojrzale ale na myśleniu się skończyło...
TommyYse, 26.05.2012 12:38[!]
A co on dzisiaj takiego złego zrobił? Na czasy nie ma co patrzeć, jedyny "-" to rozwalenie się pod koniec.
IceMan11, 26.05.2012 12:43[!]
@TommyYse
Uderzył Pereza. Chyba za to, że go spowolnił na okrążeniu... Sytuacja a'la SPA 2011 (MAL vs. HAM) :)
Piotro085, 26.05.2012 12:47[!]
Massa bardzo konkurencyjny, do końca nie wiadomo jakie plany mieli na dzisiejsze treningi, ale mimo to bardzo pozytywnie. Zobaczymy co będzie na kwalifikacjach, pozdrawiam.
gucio5156, 26.05.2012 12:47[!]
oby felipe massa był n a pp w końcu by pokazał tym lodziom którzy nie wierzyli w niego że jeszcze coś potrafi
Lukas, 26.05.2012 12:54[!]
@IceMan11 właściwie to Pereza ;) to, że siebie rozwalił to po prostu głupota, ale rozwalanie innych zawodników jest tępym chamstwem.
IceMan11, 26.05.2012 12:58[!]
@Lukas
Hahaha. Dzięki za poprawienie. Tak to jest jak sie myśli do przodu ;D
katinka, 26.05.2012 13:07[!]
To znaczy, że Maldonado specjalnie walnął w Pereza? Jesli tak, to nie wiem, co taki ktos robi w F1, co porachunki załatwia na torze? Ciekawe, czy dostanie jakąś karę, czy tylko pogłaszczą go po głowie, jak wtedy na SPA z Hamiltonem.
IceMan11, 26.05.2012 13:12[!]
@katinka
Moim zdaniem powinien dostać karę. Ale nie widziałaś tego zdarzenia? Perez zjechał mu z drogi przed zakrętem do tunelu, a Maldonado walnął mu swoim tylnym prawym kołem w jego przednie lewe. W ogóle Pastor zjechał z linii jazdy i mu walnął ostrzegawczego ;D
katinka, 26.05.2012 13:27[!]
@IceMan11, dzieki, no własnie akurat tej końcówki nie widziałam, oglądałam na necie, a cos przerywało to cholerstwo :) Czasem wiesz, nie wiem, o co tu chodzi, facet potrąca porzadkowych, wali ostrzegawczo w innych kierowców i jest ok, a pewien Anglik zahaczy kogos w ferworze walki i juz ma przechlapane do końca swojej kariery albo nawet i świata ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca