F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201227 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher sensacyjnie wygrał kwalifikacje przed Grand Prix Monako. Niemiec nie wystartuje jednak z pierwszego pola z powodu kary za kolizję z Bruno Senną w Hiszpanii.

Tym samym to Mark Webber będzie zaczynał wyścig z najlepszej pozycji. Za jego plecami ustawią się Rosberg i Hamilton. Tradycyjnie już w tym roku podczas kwalifikacji nie zabrakło niespodzianek. Sergio Perez uderzył w bandę i pożegnał się z czasówką już w Q1, a Jenson Button nie wszedł do czołowej dziesiątki.

Jutrzejszy wyścig zapowiada się bardzo ciekawie, nawet jeśli pogoda będzie łaskawa i deszcz nie podkręci emocji jeszcze bardziej.

Q1

Kierowcy praktycznie od razu wyjechali na tor i po dwóch minutach w garażu pozostawali tylko kierowcy Red Bulla i Felipe Massa. Jako pierwszy czas ustanowił Charles Pic – 1:22,752, jednak Francuz został przyblokowany przez jeden z bolidów HRT. Wynik kierowcy Virgina został pobity przez Maldonado, Schumacher, Glock, Ricciaro, Kobayashi, Vergne i Alonso.

Kiedy zegar pokazał nieco ponad 15 minut do zakończenia sesji Sergio Perez uderzył w barierę na wyjściu z zakrętu Piscine. Meksykanin urwał koło i sędziowie wywiesili czerwoną flagę. Sesje wznowiono po około 6 minutach i kierowcy od razu wyjechali z garaży. Czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie i na półmetku na czele tabeli znajdował się Nico Rosberg z czasem poniżej 1:16. Za jego plecami znajdował się Maldonado i Webber.

Zaraz potem Schumacher pobił ten wynik o niecałą jedną dziesiątą sekundy u wskoczył na pierwsze miejsce. Później czasy się uspokoiły i dopiero miękkie opony zaczęły powodować zmiany w tabeli. Najpierw ubrał je Daniel Ricciardo, jednak to nico Hulkenberg najlepiej je wykorzystał i wskoczył na dwie minuty przed końcem wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:15,418s. Dokładnie dwie dziesiąte za nim znalazł się Romain Grosjean, również Kimi Raikkonen założył super miękkie opony, gdyż Fin musiał walczyć o przejście do Q2.

Również Vettel ubrał opony z czerwonym paskiem, gdyż plasował się jedną pozycję wyżej niż Fin. Raikkonenowi udało się znacznie poprawić czas i wskoczył na piąte miejsce, Vettel pojechał nieco ponad jedną dziesiątą szybciej i awansował na czwartą pozycję. W międzyczasie Kamui Kobayashi wykręcił drugi wynik. Ostatecznie do drugiej części czasówki nie zakwalifikował się Kovalainen, Pietrow, Glock, de la Rosa, Pic, Karthikeyan i Sergio Perez.

Q2

Drugą część kwalifikacji jako pierwsi rozpoczęli Senna, di Resta i kierowcy Toro Rosso, jednak teraz inni zawodnicy również zdecydowali się nie zwlekać z wyjazdem i po dwóch minutach od pojawienia się zielonego światła mieliśmy wszystkich kierowców na torze.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejechał Vergne, jednak Francuz wykręcił czas gorszy niż w Q1. Szybko pojechał Nico Rosberg, który ustanowił 1:15,022s i utrzymał się na czele tabeli po tym jak wszyscy wykręcili swoje okrążenia. Zaraz za jego plecami znaleźli się Webber, Hamilton, Massa, Alonso i Schumacher. Na 10 minut przed końcem problemy miał Jean-Eric Vergne, który urwał skrzydło w szykanie za tunelem. Kierowcy Toro Rosso udało się jednak zjechać do boksu. Swoje rezultaty poprawili Hamilton, Alonso i Schumacher, jednak nie udało im się pobić czasu Rosberga.

Na sześć minut przed końcem kierowcy zaczęli drugą serię wyjazdów. Jako pierwszy okrążenie przejechał Hulkenberg, który awansował na ósme miejsce. Raikkonen nie wszedł do czołowej dziesiątki, a na samym jej końcu znalazł się Grosjean. Felipe Massa jako pierwszy zszedł poniżej 1:15 i wskoczył na pierwsze miejsce. Sebastian Vettel wskoczył na ósme miejsce. Na dwie minuty przed końcem na torze nie mieliśmy tylko Vergne, Rosberga, Webbera i Hamiltona. Pastor Maldonado pojechał 0,004s wolniej od Rosberga i wskoczył na trzecie miejsce.

W samej końcówce kierowcy Lotusa walczyli o awans, Grosjean wskoczył na ósme miejsce, jednak Raikkonen był dopiero dwunasty, jednak w samej końcówce Fin wskoczył na dziesiąte miejsce, a Francuz utrzymał swoją pozycję. W czołówce już nic się nie zmieniło i ostatecznie do drugiej części czasówki nie zakwalifikował się Hulkenberg, Kobayashi, Button, Senna, di Resta, Ricciardo i Vergne.

Q3

Do walki o pierwsze pole startowe jako pierwszy ruszył Nico Rosberg, zaraz za nim na torze pojawili się Pastor Maldonado, Lewis Hamilton i Kimi Raikkonen. Po dwóch minutach od rozpoczęcia sesji w garażach pozostawali jedynie kierowcy Ferrari i Sebastian Vettel.

Nico Rosberg przejechał swoje pierwsze okrążenie bardzo wolno, jednak Maldonado, Schumacher i Grosjean przejechali swoje okrążenia pełnym ogniem. Francuz wykręcił 1:14,639s, jednak chwile później Rosberg skończył drugie pomiarowe okrążenie i pobił o 0,065s wynik kierowcy Lotusa. Webber i Hamilton wskoczyli w między czasie na trzecie i czwarte miejsce.

Na 4 i pół minuty przed końcem sesji na torze pojawili się Massa i Vettel, a minutę później również Alonso. Na drugą rundę przejazdów wyjechali wszyscy kierowcy. Felipe Massa przejechał swoje okrążenie dość spokojnie – 4 dziesiąte wolniej niż w Q2. Czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie. Michael Schumacher, z rekordem w drugim sektorze, wskoczył na pierwsze miejsce w samej końcówce sesji. Makr Webber był drugi – 0,08s wolniej od Niemca. Trzeci był Nico Rosberg, a czwarty Lewis Hamilton.

Romain Grosjean wykręcił rekord pierwszego sektora, jednak po słabym wyniku w drugim sektorze musiał zadowolić się piątym miejscem. Alonso i Massa uplasowali się na szóstym i siódmym miejsce. Za nimi Raikkonen, Maldonado i Vettel, którzy nie przejechał mierzonego okrążenia. Wyniki kwalifikacji nie odzwierciedlają jednak kolejności startowej. Pastor Maldonado za poranny incydent z Perezem wystartuje dopiero z 19 pola, a Michael Schumacher z szóstego, co jest wynikiem kolizji z Senną podczas GP Hiszpanii.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Monako

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,7m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
IceMan11, 26.05.2012 16:02[!]
@MairJ23
Mi się wydaje, że teraz są szybsi (po tych poprawkach) niż wtedy. Gdyby zostali przy tamtej konfiugracji dużo by stracili. IMO poprawki są dobre. Button nie może się po prostu przystosować.

@MairJ23
Zależy co dla ciebie jest nosem bolidu. Bo dla mnie nosem jest końcówka, a ta przecież nie przeszkadza.
szczepaldo, 26.05.2012 16:09[!]
Cytat THC-303 :
To @szczepaldo, nie zapomnij zapytać 'jak to jest - prawda czy fałsz?' jak ktoś napisze że po Monako Alonso kończy karierę ;]


Gorzej by było, gdybym za każdym razem chciał się pytać "Kubica (wreszcie) w Ferrari - prawda czy fałsz?" ;)
MairJ23, 26.05.2012 16:09[!]
tak - piszac to co pisalem wczesniej o tym samym myslalem - nos bolidu w zasadzie niewiele ma z tym wspolnego :) ta czesc zaraz przed (lub moze za ) nosem - ktora zaczyna w zasadzie kadlub jest wazna jezeli chodzi o widocznosc. i to bylo podniesione ale zaby zachowac poziom przedniego skrzydla chyba trzeba bylo ten schodek zrobic.
Ale to co mowisz to i ja tak wlasnei sadze.... ze oni - obaj kierowcy McLarena musza si eprzyzwyczaic i to potrwa kilak wyscigow - i pozniej beda znow na szczycie.

@szczepaldo Kubica zastapi Masse do jutrzejszego wyscigu w Monaco... Bernie sie zgodzil an jego jazde bez superlicejcji bo sie zapytali wszystkich kierowcow i tylko Narain nie wyrazil zgody ale dostal kuksanca z tylu od Pedro i jakos mu reka powedrowala do gory ostatecznie :) Kubica jutro w wyscigu :)
Pozwola mu startowac z 5 minutowa przewaga... wiec to on zdobyl PP w sumie dzisiaj :P
Lukas, 26.05.2012 16:12[!]
Informuję uprzejmie, że mam powyżej uszu poziomu niektórych użytkowników i ostrzeżenia od teraz będziecie dostawać za każde najmniejsze przewinienie, więc radzę uważać, bo można wylecieć w obrębie jednego newsa.
MairJ23, 26.05.2012 16:13[!]
@szczepaldo ale wiesz co - podsunales mi znakomity pomysl - trzeba zrobic App na androida - taka szale... ktora codziennie pokazuje szanse Kubicy na starty w Ferrari - pokazuje + lub - :) Zaczynam kodowac :)

mam nadzieje ze uzytkownicy rozumieja ze ja tylko zartuje !
pozdro
IceMan11, 26.05.2012 16:14[!]
@MairJ23
Nie dam sobie odciąć ręki, ale McLaren nie musiał tego zmieniać tzn. podwyższać. Oni po prostu podnieśli trochę końcówkę nosa, aby więcej powietrza dostawało się na spód. Inni z tradycyjnym schodkiem musieli podnieść całą resztę, ale McLaren nie podnosił bolidu i przez to mieli ładny nos.
THC-303, 26.05.2012 16:43[!]
@szczepaldo
Owszem, gorzej :) Cieszę się, że potraktowałeś mojego posta zbyt serio, co się zdarza :)

Odnośnie samych kwalifikacji: bardzo zaskakujące wyniki. Zobaczymy czy popada, to wiele daje tez w kontekście 'czystości nieparzystej strony toru'. Bez deszczu to MSC raczej może sobie pogadać odnośnie wygranej.
SilverX, 26.05.2012 17:17[!]
Patrzyłem z niedowierzaniem na czas Schumachera, wiedziałem, że będą mocni ale żeby zaraz wygrać kalifikacje ? Tak czy owak, duże brawa dla MSC...
mlospeed, 26.05.2012 19:37[!]
I kto wierzył zawsze w "Staruszka", gdzie teraz są Ci co go od dawna widzą na emeryturze?!

Szacun, co Panowie ;p
THC-303, 26.05.2012 19:45[!]
Cytat mlospeed :
gdzie teraz są Ci co go od dawna widzą na emeryturze?

Tu
michael85, 26.05.2012 22:02[!]
Wiedziałem że Schumi wróci. Wreszcie ten dzień nadszedł. Jestem bardzo szczęśliwy że mu sie udało. Szkoda ze dostał tą karę.

Kibicuję Schumiemu od 18 lat. Dla mnie Schumacher na zawsze pozostanie mistrzem!!!
IceMan11, 26.05.2012 22:12[!]
@mlospeed
Jestem tutaj. Choć nic do niego nie mam (obecnie) to blokuje tylko miejsce. 1PP przez 3 lata i już jest genialny? Ja zdania o jego powrocie nie zmienię. Chyba, że sięgnie po tytuł ;)
NEO86, 26.05.2012 23:11[!]
@Ice Man

Idąc tym tokiem rozumowania to Rosberg też na emeryturę bo on też zdobył tylko 1 PP :)))))
IceMan11, 27.05.2012 00:07[!]
@NEO86
Wiem, że piszesz to z lekkim przymrużeniem oka, ale to nie Schumi lał Rosberga przez 3 lata. To przecież Miszcz miał lać wszystkich, a co dopiero Rosberga. Sam dzisiaj po kwalifikacjach powiedziałem pod nosem: "no popatrz. Schumi na PP", ale bardziej z zaskoczenia niż z wiary w jego możliwości, które przez 3 lata jazdy dla Merca każdy z nas zdążył już poznać. Tylko fani wierzyli (za co im chwała), a ja do nich się nie zaliczam. Pozdro :)
tytus77, 27.05.2012 18:31[!]
Dlaczego do statystym schumiego nie jest dopisane te PP czyli 69? Przeciez je zdobyl a ze ma kare to wystartuje z 6 ale fizycznie poiwinien miec w statystykach zapisane :)
NEO86, 28.05.2012 20:38[!]
PP ma zapisane w statystykach ten kto startuje z 1 pola a nie ten kto wykręci najlepszy czas w qualu i dostanie karę
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca