F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201210 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:15,564--30
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:15,6820,1180,11829
3.8Nico RosbergMercedes F1 W031:15,7820,2180,10030
4.5Fernando AlonsoFerrari F20121:15,8420,2780,06034
5.2Mark WebberRed Bull RB81:15,8970,3330,05528
6.12Nico HulkenbergForce India VJM051:15,9860,4220,08929
7.14Kamui KobayashiSauber C311:16,0000,4360,01431
8.15Sergio PerezSauber C311:16,2490,6850,24932
9.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:16,2640,7000,01528
10.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:16,3470,7830,08312
11.11Paul di RestaForce India VJM051:16,4600,8960,11332
12.6Felipe MassaFerrari F20121:16,6191,0550,15917
13.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:16,8591,2950,24026
14.10Romain GrosjeanLotus E201:16,8901,3260,03136
15.9Kimi RaikkonenLotus E201:17,0141,4500,12442
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:17,3521,7880,33828
17.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:17,5802,0160,22831
18.21Witalij PietrowCaterham CT011:17,9352,3710,35523
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:18,1772,6130,24216
20.22Pedro de la RosaHRT F1121:18,1822,6180,00526
21.19Bruno SennaWilliams FW341:18,7623,1980,58036
22.23Narain KarthikeyanHRT F1121:19,3543,7900,59223
23.24Timo GlockMarussia MR011:20,0044,4400,65021
24.25Charles PicMarussia MR011:20,0674,5030,06323
107% najlepszego czasu: 1:20,853

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Kanady, przebijając rezultaty odnotowane przez Vettela i Rosberga.

Pierwsze półtorej godziny jazd rozpoczęło się w sprzyjających warunkach pogodowych, jednak chmury wiszące nad centrum Montrealu nie zwiastowały zespołom najlepszych perspektyw. Kierowcy nie kwapili się jednak ze zmasowanymi wyjazdami, wracając do pit-lane po przejechaniu okrążeń instalacyjnych.

Ferrari i Red Bull poświęciły się analizie osiągów samochodu po wprowadzeniu zmian do swych bolidów, wyposażając je w wyrafinowane sensory i tradycyjne połacie farby flo-wiz. Jako pierwszy czas okrążenia odnotował Kimi Raikkonen, jednak już chwilę później na obiektywach kamer zaczęły pojawiać się pierwsze, drobne krople deszczu. Po dwudziestu minutach pierwsza piątka prezentowała się następująco: Grosjean, Raikkonen, Perez, Vergne i Kobayashi. Przez specyficzną charakterystykę ulicznego obiektu w Montrealu, w przeciwieństwie do pierwszych pięciu rund sezonu, żaden z zespołów nie zdecydował się na wystawienie w porannym treningu zawodników rezerwowych.

W miarę upływu czasu rezultaty ulegały dynamicznej poprawie , a kierowcy coraz agresywniej pokonywali wysokie krawężniki kontrując pracę swych konstrukcji. Problematycznymi punktami toru były zakręty nr 8 i 14, gdzie przez śliską nawierzchnię kilka samochodów musiało ratować się ścięciem szykan w celu uniknięcia poważniejszych konsekwencji. Dokładnie o 16:39 przez tor przebiegł nawet lis. Prace w Ferrari przybrały natomiast iście polski obyczaj. Trójka mechaników zajmująca się bolidem Massy otoczona była grupką innych członków zespołu. Być może odpowiadali oni za kontakty z mediami i opiekę nad zespołowym Twitterem...

Na półmetku sesji na czele tabeli znajdowało się nazwisko Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk uzyskał swój czas okrążenia kilkanaście minut wcześniej, jednak stopniowo pogarszająca się przyczepność nie pomagała w śrubowaniu konkurencyjnych rezultatów. Dość niespodziewanie w padoku pojawił się w ten weekend Sir Frank Williams, jednak czasy osiągane przez jego kierowców nie zwiastowały bezproblemowego i udanego wyścigu. Na czterdzieści minut przed końcem sesji Heikki Kovalainen zderzył się ze ścianą na wyjeździe z zakrętu nr 9, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi równoznacznej z niemal natychmiastowym wstrzymaniem zajęć na torze.

Po nieco ponad dziesięciu minutach na torze znów pojawiły się zielone flagi, a kierowcy mogli wykorzystać ostatnie trzydzieści minut na przygotowania do kwalifikacji i wyścigu. Heikki Kovalainen podszedł do swojej kraksy w niezwykle filozoficzny sposób, tak komentując problem rekonstrukcji jego bolidu: „Jestem tutaj po to, aby naciskać, a mechanicy po to, aby naprawić samochód”. Na pół godziny przed końcem treningu do małej rewolucji doszło w samym tyle stawki, gdzie Marussia musiała uznawać wyższość HRT. Niezbyt dobre tempo prezentowali także kieowcy Force India – di Resta zajmował czternaste, a Hulkenberg piętnaste miejsce.

Po wznowieniu sesji oba bolidy Lotusa pojawiły się na torze na supermiękkim ogumieniu, co mogło sugerować że zespoły bardzo poważnie biorą pod uwagę możliwość wystąpienia opadów deszczu, które mogłyby sparaliżować proces przygotowań do wyścigu, który według ostatnich prognoz ma zostać rozegrany na suchym torze. Kierowcy nie próżnowali i powiększali swój dorobek kilometrów – w alei serwisowej przebywali jedynie Button, Perez oraz co oczywiste Kovalainen. Na krótką chwilę na czele stawki pojawił się Nico Rosberg, jednak po paru sekundach na fotel lidera powrócił Hamilton, notując czas 1:15,564 sek. Tymczasem przy samochodzie Buttona trwały wytężone prace nad tyłem MP4-27 i nic nie wskazywało na to, że mogłyby one zostać zakończone w przeciągu najbliższych czternastu minut. Kilka minut później zespół poinformował o wycieku oleju.

Tymczasem sędziowie poinformowali, że incydent pomiędzy Bruno Senną a Sebastianem Vettelem, do którego doszło w ostatnich zakrętach toru, zostanie rozpatrzony po zakończeniu sesji. W ostatnich minutach sesji kolejne zespoły zdecydowały się na założenie do swych samochodów opon opcjonalnych, co zaowocowało poprawą osiągów, ale nie wystarczyło na pobicie najlepszego czasu sesji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho / sporadyczne i drobne opady deszczu

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 08.06.2012 18:18[!]
HRT z niemal 3 sekundową "przewagą" nad 107% i przed Marussią i tylko 0,25 za Petrovem, kto by im uwierzył w zapowiedź o jakimś tam zdecydowanie lepszym tylnym skrzydle specjalnie na ten wyścig. Szczerze im życzę, by ten weekend był dla nich wyjątkowy.
Vettel (według mnie) znów podobnie jak z KAR, zero szacunku, zobaczymy jak to będzie z tą świętą krową.
cobra, 08.06.2012 18:38[!]
HRT rzeczywiście ładnie. Liczę swoją drogą na opady deszczu w jutrzejszym qualu. :)
JohnnyStick, 08.06.2012 18:57[!]
Felipe nie błysnął choć to tylko trening...szkoda... brawo Alonso :) Bravo Hamilton :) no i Nico nieźle :)
mrxns, 08.06.2012 20:27[!]
Hulkenberg zaskakująco wysoko, Kobayashi tez świetnie. Dla mnie rozczarowaniem jest słabe miejsca Lotusów ale zobaczymy jak będzie jutro w kwalifikacjach.
damian8126, 08.06.2012 20:28[!]
Massa swoje najszybsze okrążenie przejechał na samym początku treningu gdy tor był nienagumowany. Potem już nie jeździł hotów a Alonso po czerwonej fladze jeździł szybkie okrążenia gdy już była większa przyczepność.
Damos, 08.06.2012 20:40[!]
Vettel, niestety wraca na górę :(
PINHEAD, 08.06.2012 20:47[!]
@Damos
mam nadzieje ze sie mylisz
derlotter, 09.06.2012 06:14[!]
Vettel wraca na szczescie do gory :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca