F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201210 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Lewis Hamilton (P1/P1): Jestem niezmiernie zadowolony z tego, jak rozpoczął się dla mnie ten weekend, a nawet szęśliwy że zdołaliśmy przechytrzyć nadciągający deszcz i wprowadzić wiele dobrych zmian w ustawieniach. Ten tor jest genialny, potrzebujesz stuprocentowego zaangażowania i wiesz, że kierowca jest w stanie coś zmienić. Te czynniki powiększają różnice. Pomimo tego że opony opcjonale były dziś nieco szybsze, ja wolałem wykonywać przejazdy na miękkiej mieszance. Nie był to najlepszy dzień dla Jensona, który miał pewne problemy z tyłem swego samochodu. Mimo tego byłem zadowolony z jego wyjazdu w końcówce drugiego treningu i tego, że udało się mu wykonać kilka okrążeń. Są one bardzo potrzebne, ponieważ na tym torze ściany i bandy okalają tor w niemal każdym miejscu, a ty musisz stopniowo budować swoją prędkość. Na pewno będziemy mocni w ten weekend. Ne tylko w trakcie kwalifikacji, ale także samego wyścigu.

Jenson Button (P10/P9): Cóż, dzień zaowocował kilkoma problemami. Rano doszło do wycieku oleju, więc mechanicy musieli wyjąć skrzynię biegów, a później zainstalowac ją ponownie. Wtedy doszukaliśmy sie jednak kolejnej usterki i znów musieliśmy zdemontować przekładnię i ponownie umieścić ją w samochodzie! Chłopaki wykonali świetną robotę, ale opóźnienia uniemozliwiły nam wykonanie jakichkolwiek przejazdów z dużym obciążeniem paliwa i prac nad ustawieniami. Nie jestem jednak przesadnie zmartwiony. Samochód spisuje się w porządku, a Lewis przez cały dzień narzucał szybkie tempo. Lubię tutaj jeździć, więc jutro liczymy na nieco więcej szczęścia.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P4/P2): Jestem zadowolony z tego jak potoczył się piątek. Rano skoncentrowaliśmy się głównie na rozwoju poprawek, a po południu pracowaliśmy nad porównaniem dwóch mieszanek opon. Sprawdzaliśmy tempo na pojedynczym kółku jak i dłuższe przejazdy. Pierwsze odczucia są pozytywne, jednak jest za wcześnie, by cokolwiek wyrokować. Teraz musimy się skoncentrować na analizie danych i przygotować się jak najlepiej na resztę weekendu. Tor ten jest bardzo podobny do drogowych obiektów, a ściany są bardzo blisko trasy. Ważne jest obranie dobrych punktów hamowania, by przejechać okrążenia jak najszybciej i gładko podczas wyścigu.

Felipe Massa (P12/P3): To był bardzo pozytywny piątek. Przejechaliśmy dużo okrążeń i przetestowaliśmy wszystko co mieliśmy w planie. Na szczęście deszcz nadszedł zaraz po zakończeniu drugiej sesji, więc nie przeszkodził nam. Myślę, że możemy być szczęśliwi z faktu, że przywiezione tutaj poprawki działają, mimo tego, iż ciężko jest określić jak wiele dają. Bolid wydaje się być dobrze zbalansowany, a osiągi stałe. Podsumowując, był to najlepszy piątek w tym sezonie. Miejmy nadzieję, że jutro i w niedzielę również będzie tak dobrze.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P2/P4): Wyjechaliśmy rano na super-miękkiej mieszance, gdyż sądziliśmy, że po południu popada deszcz, który ostatecznie nie nadszedł, jednak nie da się tego przewidzieć. To był dobry dzień, przejechaliśmy dość dużo okrążeń i mimo innego podejścia w kwestii opon, możemy być zadowoleni. Zobaczymy co się da zrobić jutro. To świetny tor gdzie mamy dużo dohamowań, szykan i szybkich zmian kierunku jazdy, jednak dobrze się tu bawimy. Trasa jest pofałdowana i brudna ale to sprawia naprawdę dobrą zabawę.

Mark Webber (P5/P12): To był dość dobry dzień. Myśleliśmy, że pogoda będzie gorsza ale tak się nie stało. Pojechaliśmy na super-miękkiej mieszance w pierwszej sesji i myśleliśmy, ze to dobra decyzja, jednak ostatecznie nie spadł deszcz w drugiej sesji. Nasz program został nieco zakłócony, jednakże mimo to wykonaliśmy wszystko, czego potrzebowaliśmy. Jesteśmy całkiem zadowoleni z tego co mamy i jestem pewny, że wykonaliśmy dobrą pracę z bolidem. Jest kilka szybkich bolidów w stawce, jednak widzieliśmy to już wcześniej.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Paul di Resta (P11/P5): Pogoda była dziś drobnym zmartwieniem, gdyż istniało zagrożenie opadów deszczu, wiec rano mieliśmy bardzo napięty program. Ustawienia bazowe były dobre i pracowaliśmy nad poprawieniem ich podczas każdego przejazdu. Pod koniec dnia byłem bardzo zadowolony z balansu. Oczywiście warunki mają się zmienić jutro i musimy zobaczyć jak to na nas wpłynie, jednak bazując na dzisiejszych osiągach, myślę, że Q3 jest w naszym zasięgu.

Nico Hulkenberg (P6/P8): Obie sesje były dobre i zakończyłem dzień z pozytywnymi uczuciami. Balans samochodu jest taki jak powinien, a zmiany wprowadzone podczas przerwy na lunch popchnęły nas w dobrym kierunku. Wieczorem mamy jeszcze sporo do zrobienia, jednak to dobry początek weekendu.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P7/P6): Jestem zadowolony, ponieważ zaliczyliśmy bezproblemowy dzień. Miło, że warunki pogodowe pozostały stabilne, a deszcz pojawił się dopiero po zakończeniu drugiego treningu. Myślę, że idziemy w odpowiednim kierunku, jeśli idzie o ustawienia, jednak nie wiadomo, co będzie jutro, gdyż tor ma być trochę cieplejszy. Jak dla mnie obie mieszanki opon spisują się dobrze, a różnica pomiędzy nimi jest niewielka.

Sergio Perez (P8/P11): Mój samochód jest dobrze zbalansowany, kiedy jest w nim dużo paliwa, jednak musimy popracować nad ustawieniami kwalifikacyjnymi. Mimo to, czuję, że nasz bolid jest tu dość konkurencyjny i nie mogę doczekać się moich pierwszy kwalifikacji na tym torze. Poznawanie go nie było problemem, gdyż pamiętam ten obiekt z mojego pierwszego treningu i symulatora.

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Michael Schumacher (P9/P7): Pracowaliśmy tak jak zwykle to robimy w piątki, jednak rano używaliśmy supermiękkich opon, by upewnić się, że zrealizujemy cały program, nawet jeśli popołudniu będzie padać. W drugiej sesji skoncentrowaliśmy się nad ustawieniami i balansem. Samochód wydaje się dobry, jednak jest za wcześnie by coś przewidywać, więc będziemy musieli przeanalizować dane i zobaczyć, co możemy poprawić. Bardzo lubię ten tor i miło jest tu wrócić.

Nico Rosberg (P3/P10): Mieliśmy dobry dzień, jednak temperatura była dość niska i w późniejszej części weekend raczej będzie cieplej. Trudniej przez to było dogrzać opony, jednak udało nam się zebrać trochę cennych danych podczas długich przejazdów. Tor jest świetny i naprawdę cieszę się z wizyty w Montrealu.

(Paweł Zając)
 
Williams

Pastor Maldonado (P13/P13): Zrobiliśmy wszystko, co mieliśmy zaplanowane, więc był to produktywny dzień I dobry start weekendu. Wciąż musimy popracować nad ustawieniami i balansem, jednak ogólnie bolid był dobry i stały w osiągach, zwłaszcza na długich przejazdach. Przywieźliśmy tu również kilka poprawek, które dobrze się spisują, co jest zachęcające.

Bruno Senna (P21/P17): To był dla mnie trudny dzień. Rano miałem problemy z DRS, a w dodatku słabo znam tor, więc starałem się dziś sprawdzić jak bardzo mogę przycisnąć. Pod koniec drugiej sesji przycisnąłem za mocno i uderzyłem w ścianę, co jest rozczarowaniem. Mimo wszystko, wprowadziliśmy kilka zmian i jutro rano będziemy mogli poszukać idealnych ustawień, by zdobyć w niedzielę dobry wynik.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Romain Grosjean (P14/P14): Naprawdę podobał mi się pierwszy dzień jazd po torze w Montrealu. Nie jest to łatwy obiekt, a pogoda nie była wcale taka, jakiej spodziewamy się na resztę weekendu, więc trochę szkoda, że nie mogliśmy dziś spróbować swych sił w cieplejszych warunkach. Spędziliśmy dużo czasu na zrozumieniu zachowania samochodu i sprawdziliśmy kilka różnych ustawień. Zebraliśmy odpowiednią ilość danych, ale jesli temperatura wzrośnie, jutro musimy pracować równie ciężko jak dziś. Samochód spisywał się dobrze i przejechaliśmy kilka kółek na supermiękkich oponach, więc ogólnie za nami pożyteczny dzień.

Kimi Raikkonen (P15/P15): Za nami dobry dzień. Spodziewaliśmy się opadów deszczu podczas popołudniowej sesji, więc wykonaliśmy przejazdy na supermiękkim ogumieniu już o poranku, aby zapewnić sobie komfort kilku dłuższych przejazdów. Wszystko poszło zgodnie z planem, a deszcz nie zakłócił prac i nadszedł dopiero po finiszu treningu. Nie jestem całkowicie zadowolony z ustawień i sądzę, że czegoś nam jeszcze brakuje. Nie jest to jakiś poważny problem, ale mam świadomość tego, że możeby być szybsi. Zobaczymy jak będzie jutro. Może się zdarzyć dosłownie wszystko i mam nadzieję że będzie trochę cieplej, co tradycyjnie może postawić nas w lepszej sytuacji.

(Nataniel Piórkowski)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P19/P16): Po pierwsze chciałbym podziękować zespołowi za naprawę mojego bolidu i przygotowanie go na niemal całą drugą sesję. Popełniłem błąd na wyjściu z 9 zakrętu i uderzyłem w ścianę, oczywiście niszcząc dość znacznie bolid, ale na szczęście nie podwozie. Gdy tylko wróciliśmy do garażu to chłopaki zaczęli odbudowywać go, dając mi czas w drugim treningu co jest dużym osiągnięciem. Zanim zakończyłem pierwszy trening to jechało mi się dobrze od pierwszego okrążenia. Balans był dobry i myślę, że spisujemy się tutaj dobrze, nie tak jak w Monako, ale zdecydowanie na tyle dobrze, by nieźle wypaść w niedzielę.

Witalij Pietrow (P18/P18): Jestem zadowolony z tego jak poszły dzisiaj sesje. 64 przejechane okrążenia dały nam niezłą ilość danych do analizy i dość szybko znaleźliśmy dobry balans na obu mieszankach, wiec myślę, że możemy wykonać jeszcze progres podczas tego weekendu. Oczywiście nie wiemy dokładnie gdzie się znajdujemy względem naszych rywali, ponieważ każdy jechał z innym ładunkiem paliwa, jednak myślę że wypadamy tu dobrze. Celem jest utrzymanie tego trendu.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (P16/P19): Dzień przebiegł gładko, ponieważ nawet jesli pojawiło się kilka czerwonych flag i kropel deszczu, udało się nam zrezalizowac cały program, przejeżdżając przy tym dużą liczbę okrążeń. Na tę chwilę jesteśmy jednak nieco zbyt wolni i musimy ciężko przepracować nadchodzącą nc, aby znaleźć jakąś dodatkową prędkość. O wiele lepiej idzie nam na długich przejazdach, a jeśli chodzi o tor, to pierwsza jazda po nim jest trudna, ale jednocześnie ekscytująca.

Daniel Ricciardo (P17/P20): Za nami całkiem normalny piątkowy program z tym, że dziś mieliśmy do przetestowania kilka nowych części, wliczając w to specjalne skrzydła przygotowane z myślą o tym torze, wymagającym niskiego poziomu docisku. Ocenialiśmy także inne poprawki i ogólnie za nami produktywny dzień – uciekliśmy przed deszczem, który pojawił się zaraz po zakończeniu popołudniowych zajęć. To dobrze, ponieważ pogoda na resztę weekendu mówi o słońcu. Samochód nie sprawiał problemów, więc byłem w stanie przejechać wiele okrążeń. Spodziewam się że jutro pokażemy nasze realne tempo. Mamy nadzieję na udane kwalifikacje i dobry weekend.

(Nataniel Piórkowski)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P20/P21): Wygląda na to, że zrobiliśmy znaczący krok naprzód w Montrealu. Nasze ustawienia dobrze działają, prędkość maksymalna jest wysoka i ogólnie samochód spisuje się nieźle. Cieszę się, że z moim mechanikiem wszystko dobrze, jest to duża ulga, bo bałem się o niego. Rano byliśmy szybsi niż Marussia, a po południu mogłem się poprawić. Jutro spodziewana jest poprawa temperatury, co powinno nam pomóc, gdyż mamy problemy z dogrzaniem opon w trzecim sektorze.

Narain Karthikeyan (P22/P23): Dziś było całkiem nieźle, wprowadziliśmy trochę zmian w bolidzie, które okazały się dobre. Znacznie poprawiliśmy się pomiędzy poranną i popołudniową sesją, jednak jutro możemy zrobić kolejny krok. Miałem problemy z lewym przednim hamulcem, które uniemożliwiły mi sprawdzenie auta z dużą ilością paliwa, więc będziemy musieli zrobić to jutro.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Timo Glock: To nie najlepszy tor dla nas, jednak musimy spróbować uporać się z tymi problemami. Niestabilność podczas hamowania ciągle sprawia problem, a inne zespoły wyglądają na mocne, więc chyba mamy przed sobą trudny weekend. Musimy teraz ciężko pracować w nocy, by lepiej przygotować bolid i zobaczyć co będzie w stanie jutro zrobić.

Charles Pic: Ciężki początek weekendu. W takich okolicznościach chciałbyś stabilniejszych warunków.Po południu, gdy było bardziej sucho, mieliśmy problem z hamulcami, więc musieliśmy je wymienić. Mamy nadzieję na suchą sobotę i resztę weekendu, byśmy mogli nadgonić to co dzisiaj straciliśmy.

(Łukasz Godula)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
szuga7, 08.06.2012 23:37[!]
Dawaj Felipe! Obyś najgorzej w <0.1s się zachował!
Simi, 09.06.2012 08:24[!]
Wypowiedzi Alonso są STRASZNIE stonowane. Hamilton aż tryska optymizmem, a u Fernando widać wielką ostrożność. I tak jest praktycznie za każdym razem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca